PDA

Zobacz pełną wersję : Ładne instalacje odgromowe - Świętokrzyskie i nie tylko



maly1122
22-05-2008, 20:59
Fachowe doradztwo w doborze materiałów i wykonaniu instalacji piorunochronnej. Wycena gratis 502 593 828

Aguu
22-05-2008, 21:15
Witaj maly1122!
Pierwotnie myślałem o instalacji odgromowej, ale później z niej zrezygnowałem, ponieważ jednak trafiłem na Twój post postanowiłem powrócić do tematu i pozwolę sobie zapytać:
1. Jakie masz doświadczenie w dziedzinie instalacji odgromowych?
2. Buduję w Sandomierzu. Czy tam również działasz?
3. Mam dach już pokryty (dachówka cementowa) i zrobioną instalację elektryczną. Czy na tym etapie możliwe jest bezproblemowe dorobienie instalacji odgromowej?
5. Czy możesz wyłącznie orientacyjnie określić koszt jej wykonania dla domu z poddaszem użytkowym, kubatura 300 m2, wysokość 7.20 m, powierzchnia dachu 140 m2, długość kalenicy 10 m?[/list]

maly1122
23-05-2008, 07:45
Witaj Aguu
Z zawodu jestem elektrykiem z uprawnieniami do 1KV i uprawnieniami pomiarowymi do wykonywania min pomiarów rezystancji uziemień. Moja praktyka to 8 lat montażu instalacji odgromowych i przeciwprzepięciowych. Na tym etapie który wymieniłeś bezproblemowo tzn im wcześniej tym lepiej aby ukryć instalację pod ociepleniem , zawsze staram się jak najbardziej ukryć tą instalację ale jeżeli ocieplenie już istnieje to też nie ma problemu. Wykonujemy wtedy zwody pionowe tzw zejścia po rynnach. Najważniejsze jednak jest :
1. Z czego ma być wykonana instalacja ( do wyboru miedź lub ocynk)
2. Czy jest wykonane uziemienie (otok lub uziom fundamentowy)
3. Szacunkowy koszt wykonania mogę określić jeżeli prześlesz mi rzut dachu z wymiarami i kilka zdjęć budynku.
4. Z dojazdem do Sandomierza nie ma problemu.

Piotr_M
23-05-2008, 10:50
Fachowe doradztwo w doborze materiałów i wykonaniu instalacji piorunochronnej. Wycena gratis 502 593 828



Witam
temat instalacji odgromowej mnie interesuje - co jest potrzebne do wyceny potencjalnej instalacji.