PDA

Zobacz pełną wersję : Wiciokrzew? - proszę o radę.



hedom
01-06-2008, 18:39
Witam wszystkich,

Jestem początkująca na tym forum, więc z góry przepraszam za wszystkie "banalne" pytania :D

Ale do rzeczy. Planuję wzdłuż części ogrodzenia zainstalować kratki i posadzić różne pnącza - głównie wiciokrzewy. Poczytałam trochę w necie i wydaje mi się, że "dam radę" :roll:

Mam jednak parę pytań. Jak pnącza sprawdzają się u Was w praktyce? Czy ładnie wyglądają? Jak gęsto się je sadzi żeby uzyskać zwartą gęstą zieloną ścianę? Dam radę czy stwarzają Wam dużo problemów? Czy wiciokrzewy rzeczywiście najładniej wyglądają jeżeli pozwoli im się swobodnie rosnąć i dlatego wymagają dużego ogrodu? A może macie jakieś zdjęcia Waszych pnączy?

Dziękuję i pozdrawiam,
Dominika

Elfir
02-06-2008, 08:08
Wiciokrzew ma te wadę, że ogałaca się od spodu i ładna jest tylko góra rośliny. Dlatego wymaga podsadzania niższymi krzewami lub bylinami.

agakz
02-06-2008, 08:25
Z moich doświadczeń mszyce go uwielbiają :roll:

hedom
02-06-2008, 08:39
Jeśli chodzi o krzewy i byliny to mam zamiar posadzić takowe wzdłuż tych kratek z wiciokrzewami

- a może są inne ciekawsze i ładniejsze pnącza, nadające się na kratki?

A z tymi mszycami ciężko się rozprawić? - Jak już wspominałam jestem "zielona" w tym temacie.

Dziękuję i pozdrawiam,

Dominika

Elfir
02-06-2008, 08:54
Chyba jednym z najpiękniejszych jest powojnik. Mnogośc kolorów, terminów kwitnienia, rozmiarow kwiatów.

agakz
02-06-2008, 09:06
A z tymi mszycami ciężko się rozprawić? - Jak już wspominałam jestem "zielona" w tym temacie.

Dziękuję i pozdrawiam,

Dominika
nie wiem właśnie, nie jestem zwolenniczką chemii, ale w zeszłym roku mszyce zupełnie mi zniszczyły wiciokrzewy. W tym roku zwłaszcza róże są tak wysypane, że chyba czymś opryskam....

Pinus
02-06-2008, 09:31
Z moich doświadczeń mszyce go uwielbiają :roll: