PDA

Zobacz pełną wersję : perz - jak bardzo ma mu się na życie



oleniek
11-09-2008, 20:50
:lol:
Witajcie

Ot rozmyślania nocne mnie wizięły :D
Raczej nie jestem ogrodowym laikiem, Od dzieciństwa mama wtłaczała mi że perz to z kłączami trzeba wyrwać, że nawet z kawałeczka odrośnie, że ciężko się go kompostuje bo dziadostwo się tak szybko nie rozkłada....itp

No a ja pełno perzu na działce mam... gdzie go kompostować?...

więc się tak zastanawiam
czy gdybym na mojej piaszczystej działce kopiąc dołki pod drzewka (taki dołek zrobiłam "fi" metr na półtora głęboki) i na dno wrzuciła wyrwany perz (liście z korzonkami i ziemią) zrobiła z niego warstę z 50 cm i przysypała ziemią. To czy on wyjdzie na wierzch spod metrowej warstwy ziemi :-? Czy to dziadostwo naprawdę się przebije i tak mu się ma na życie :D

jaki
12-09-2008, 09:06
Myślę że się przebije. Ale pomysły masz przednie tzn dla mnie cokolwiek bezmyślne, sory. Ja miałam perzu górkę ala Giewont. Suszyłam toto i spaliłam. Mordęgi było niemało ale perzu u mnie nie znajdziesz. Działka 1500m. Mama ma racje

Trociu
12-09-2008, 10:02
Tak jak pisze jaki - zutylizować poprzez spalenie.

Capricorn
12-09-2008, 10:19
ja też suszyłam i przerabiałam na popiół, po przejściu glebogryzarki przez kilka dni na kolanach wyciągałam z ziemi kłącze po kłączu, potem glebogryzarka po raz drugi, kłączy tyle samo :o i znów na kolanach, potem wysiew różnych rzeczy - najlepiej i tak wyrósł perz :o :o :o Więc nigdy, przenigdy nie zaryzykowałabym ani jednego kłącza dobrowolnie umieścić w kompostowniku. No chyba, że nagle się okaże, że z perzu można produkować lekarstwo na raka / kombinezony kosmiczne / papier toaletowy, whatever. Wtedy będę milionerką ;-)

oleniek
13-09-2008, 11:59
Ale pomysły masz przednie tzn dla mnie cokolwiek bezmyślne, sory

Hmmm a dlaczegóż bezmyślne? Bo niby co? że za dużo roboty? czy też odwrotnie za mało? 8)