PDA

Zobacz pełną wersję : Stary poniemiecki dom - jak upiekszyc?



GosiaSzczecin
28-09-2008, 15:24
Witajcie :)

Mam nadzieje, ze mi pomozecie. Jestem jeszcze kompletnym laikiem, jesli chodzi o ogrodnictwo. Ale od niedawna jestem posiadaczka starego poniemieckiego domu na wsi w woj. zachodniopomorskim. Gleba 3-4 klasa, ale wiem, ze tam duzo roslin ladnie sie przyjmowalo i roslo.

Dom, jak i dzialka (prawie pol h) sa okropnie zaniedbane. Bede musiala zaczac od porzadkowania ruin, poza tym jest masa chwastow. Ziemia na dzialce tez jest raczej nierowna. Czesc dzialki to stare ruiny, porosniete juz od lat trawa i chwastami, krzakami.

Mimo to, jestem zakochana w tym miejscu. Wczoraj stojac na skraju pola (a raczej kawalka dzialki, ktore bylo kiedys polem), ogladalam zachod slonca. Tak jakos zapragnelam, aby nadac temu miejsce nowe zycie.

Teraz prosba do Was. Doradzcie, Milosnicy Ogrodow, czym najlepiej zasadzac teren przed i obok domu. Przed - czyli od ulicy. Obok - chodzi mi raczej o roslinki pnace, ktore szybko rosna, takze w cieniu, aby zakryc brzydkie mury starego domu. Nie stac mnie na generalny remont, wiec chce w miare niedrogo upiekszyc mury domu. :)

GosiaSzczecin
28-09-2008, 15:27
aha,

jeszcze dodam, ze w ten weekend wlasnorecznie wyburzylam dwa kawalki muru (dawna obora). Nie bardzo wiem, czy po uprzatnieciu cegiel i podloza, mozna tam cos sadzic. Wierci sie tam dziury, czy musi jakas koparka usunac dawne podloze budynkow? Jakies chwasty i trawa tam wyrosly.

Przyznam, ze mam duza satysfakcje z takiej pracy. Posadzilam tez na skraju polu pare choinek.

A jeszcze mam pytanie do Was: gdzie najtaniej zakupic sadzonki czy male drzewka? Odwiedzilam szkolke lesna, ale tam za drzewko wolaja 100 zl i wiecej! :cry: Moze Nadlesnictwo, albo Allegro?

skorpio
28-09-2008, 19:16
Jeśli to poniemiecki dom to koniecznie krasnale (to oczywiście żart 8) )

Elfir
29-09-2008, 07:48