PDA

Zobacz pełną wersję : Woda na placu budowy ?



Breloczek
24-02-2010, 20:48
Witam! Jestem uczniem technikum budowlanego i chcę zaczerpnąć informacji na forum. Jak się powinno doprowadzać wodę na budowę itp. Chodzi o budowę ogólnie, bez wyszczególnienia czy to domek czy stodoła. Mam nadzieję, że nie będzie mi sypać formułkami z książek wydania lata 80-te, bo teraz to prawie tylko takie są.... A więc mam nadzieję, że jacyś inżynierowie się wypowiedzą i pomogą.

mariankossy
24-02-2010, 20:56
Która klasa TB ??

jajmar
24-02-2010, 21:00
Wodę na budowe to mozna beczkowozem mozna wodociągiem, mozna wykopać/wywiecić studnie. Można z rzeki ze stawu.

A napisz co wyczytałeś o tych zamierzchłych czasach ?

PliP
24-02-2010, 21:23
trochę mało szczegółowe to pytanie.
Na pewno wodę na budowę należy doprowadzić na "prawo" bo na "lewo" to nie jest wskazane i z zachowaniem wszelkich norm budowlanych. Tak wiec odpowiedni przekrój rury, odpowiednia głębokość poniżej strefy przemarzania. Przed budynkiem powinien być zawór główny itd.

Osobiście mam budowę i wodę ciągnę z rowu melioracyjnego. Jest ona bogata w różnego rodzaju minerały, które bardzo dobrze wpływają na jakość zaprawy. Z racji dużego zagęszczenia środków chemicznych, nawozów itd mój dom w nocy będzie świecił :lol:

Breloczek
24-02-2010, 21:37
Trzecia klasa technikum. Jak się doprowadza wodę, co trzeba zrobić by ją doprowadzić, kto ją może doprowadzić, czy możemy brać deszczówkę, bądź wodę z jakiegoś rowu i etc....

Sławek...
24-02-2010, 21:52
...za używanie wody z rowy pewnie do więzienia nie pójdziesz... a już tym bardziej za deszczówkę ;) zaprawie też to nie będzie przeszkadzało....

Breloczek
24-02-2010, 21:56
Jak na razie to nikt tu szczegółowo nic nie napisał :P Ale czekam dalej, może w końcu coś się nawinie...

adi_
24-02-2010, 22:02
jak sie doprowadza najlatwiej wiaderkami najszybciej wezem pompa lub czym co sluzy do transportu wody