PDA

Zobacz pełną wersję : Chcę pomóc ekipie budowlanej - dobry pomysł?



miloszk
24-04-2010, 23:23
Witam, być może będę miał sporo czasu podczas budowy domu w niedalekiej przyszłości.
Chciałbym budować jak najtańszym kosztem, będę brał poszczególne ekipy i chciałbym im pomagać.
Sam nie znam się na budowaniu, ale myślę że dodatkowe ręce do pracy mogą się przydać.
Czy to może opłacać się finansowo? Jak rozmawiać podczas wyboru ekipy o czymś takim?
Pozdrawiam
M

PliP
24-04-2010, 23:30
Zależy jaka ekipa- Pomoc mile widziana jednak im najlepiej będzie odpowiadało jak nie będziesz spoglądał im na rączki. Stawka godzinowa waha się od 5-15 zł.
Jako, że nie znasz się na budowaniu to ewentualnie firma zaproponuje ci stawkę uczniowska, a więc 5 zł/h. Ponadto jak wynajmiesz firmę to wedle BHP jest niewskazane abyś tam przebywał.
Ja próbowałem znajomego tak wkręcić aby pilnował mi budowy- to jak szef zaproponował stawkę to ja mu zaproponowałem swoja stawkę i się nie dogadaliśmy.
Najlepsze rozwiązanie to na bieżąco kontrolować.
Uwierz mi, że zaufanie zaufaniem jednak kontrola być musi.

orko
25-04-2010, 06:53
Potwierdzam.
Pomaganie ekipie, która buduje Twój domek to najgorszy z możliwych pomysłów.
Ekipa nawet może Cię zachęcać do pomocy, ale tylko po to abyś ich nie pilnował!

Croolick
25-04-2010, 07:42
Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze to :
1. prace, które mozesz zrobić samodzielnie rób sam - wyłącz je ekipie z kosztorysu.
2. pilnuj pilnuj i jeszcze raz pilnuj i bądź w tym bezwzględny. ( a i tak gdzieś cie orżną
: )
Zdecydowana wiekszość ma na celu zrobić szybko najmniejszym możliwym nakładem pracy i myślenia. Ty w takiej ekipie jesteś piatym kołem u wozu.
A jak ci po czasie wyjdą błedy to usłyszysz "przecież robiłes pan z nami".

Pozz!

PliP
25-04-2010, 08:29
....pilnuj pilnuj i jeszcze raz pilnuj i bądź w tym bezwzględny. ( a i tak gdzieś cie orżną
: )
a jak ci po czasie wyjdą błedy to usłyszysz "przecież robiłes pan z nami".

święta prawda :)

MarkGyver