PDA

Zobacz pełną wersję : głóg - brązowieją i usychają liscie



asizo
27-05-2010, 07:01
Ok. miesiąc temu zasadziłam głóg dwuszyjkowy Paul's Scarlet. Drzewko ok. 2m. Wiem, ze głóg nie lubi przesadzania, ale czy to normalne, ze zbrązowiałay i uschly prawie wszystkie listki? Na jednej z niższych gałazek rozwija się jeden młody pęd, pozostałe liście brązowe i poskręcane. Jak kupilam głóg to niektóre listki były lekko zbrazowiałe od czubka, ale że jestem początkująca, wiec nie zwróciłam na to specjalnej uwagi. Myślałam, ze tak ma być, bo wszystkie głogi, które oglądałam, takie własnie były. Czy moze moje drzewo było przemarzniete? Czy jest szansa, ze jeszcze zacznie wypuszczać nowe listki?

Elfir
27-05-2010, 11:05
Nie, nie jest normalne. Prawdopodobnie zaraza ogniowa lub zaawansowana postać parcha. Jakiś czas temu przestrzegałam na forum przed zakupami głogów właśnie z tej przyczyny.

czandra
27-05-2010, 21:07
Szkoda, że wcześniej tego nie wiedziałam. W tamtym roku posadziłam głóg i to obok gruszy. Elfir u mnie też końcówki młodych listków zaczęły brązowieć, ale pryskalam na mszyce, bo zaatakowały drzewko. Czy to może być od mszyc, czy to raczej zaraza. No i czy to można leczyć? (pryskać, wycinać?) Dzięki

Elfir
27-05-2010, 23:22
zaraza to choroba bakteryjna i zwalcza się ją związkami miedzi. Z tym, że pryska się zielone liście a nie uschnięte. To co uschło jest do wycinki.
Mszyca może przenosić choroby, w przypadku, gdy żerowała na zarażonej roślinie i przeniosła się na zdrową.

Ponieważ ja opieram się jedynie na waszych opisach i zdjęciach, nie zawsze wyraźnych, nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny na 100%, dlatego proszę, porównajcie objawy ze zdjęciami w necie.

asizo
28-05-2010, 06:31
Dzięki, Elfir. Jeśli to zaraza, to chyba trzeba to drzewko wykopać i spalic, prawda?
A później co? Czy można na to miejsce zasadzic cos innego? Tzn. czy sie cos z gleby nie przeniesie na nową roślinę? Czy ta zaraza atakuje tez iglaki?
Co najlepiej posadzic w miejsce tego głogu?