PDA

Zobacz pełną wersję : PODŁOGA, POSADZKA, PŁYTKI z naturalnego kamienia



MarcinT
30-12-2004, 01:01
Interesują mnie posadzki z kamienia, konkretnie: nieregularne kawałki kamienia, przestrzenie między nimi ("fugi") wypełnione zaprawą cementową i wszystko razem wyszlifowane. Czy znacie fachowców z okolic Łodzi, Sieradza, Kalisza, którzy takie wykonują? Jakie moga być koszty? Jaki kamień się nadaje i gdzie go kupić?

MarcinT
04-01-2005, 20:38
Czy nikt nie ma takiej posadzki w domu?

Wowka
04-01-2005, 20:52
Czy nikt nie ma takiej posadzki w domu?

Nie znam nikogo kto miałby coś takiego w domu. Ale jeden z sąsiadów ma taką posadzkę w swoim garażu. Kupił za jak mówi "psie pieniądze" całą skrzynię samochodu dostawczego nieregularnych odpadów z kamieniołomów bodaj, że w Strzegomiu. Ułożył to na wylewce w garażu a następnie zalał betonem. Wynajął kamieniarzy z zakładu kamieniarskiego (takich od nagrobków) a ci mu całość dokładnie przeszlifowali.
Wygląda to całkiem nieźle.

05-01-2005, 10:29
cześć.zajrzyj na mój temat - wkleiłam taką fotkę,tylko że to rodzaj posadzki ceramicznej,identyczna jak kamienna.Jeśli to odpada,zadzwoń do Pińczowa,tam mają kamienie i firmę wykonawczą - Pińczowskie Zakłady Kamienia czy jakoś tak - kamienie wapienne -wapień zbity,marmur bolechowice jasne i bolechowice ciemne,marmur - biała perła.na podłogi są wapienie i beżowe "marmury".mimi

Agacka
05-01-2005, 11:30
mimilapin jaki jest "twój temat" ?Tez chętnie bym pokukała...

05-01-2005, 14:37
Agacka - serdecznie zapraszam,ale to temat na cały dzień :lol: :lol: Rozpisałam się troszkę - "jak samemu zaprojektowć wnętrza domu..." - dział wnętrza,
Znalazłam to zdjecie płytek,o którym wspomniałam i tutaj też wkleję:

Jest to ceramika z doskonałej firmy REX - w dobrych salonach można zamówić:
http://www.rex-cerart.it/Contents/Ambientazioni/Slate%20Solutions_2.jpg


osobiście nie wyobrażam sobie sprzątania w domu po szlifowaniu kamiennej podłogi,nawet jeśli to będzie pusty,niepomalowany dom.Szlifowałam kiedyć ręcznie odcinek parapetu (nie chciałam tego robić szlifierką,bo juz miałam świeżo urządzoną i wymytą kuchnię) - byłam biała z pyłu jak młynarz, a i kuchnia zgubiła się pod warstewką pyłu :D .
Chyba że byłby to sprzęt z pochłaniaczem tego kurzu przy szlifowaniu.fachowcy na pewno taki mają.

meg5555
12-02-2005, 18:33
Mam mieszkanie i problem!
Chce uniknac efektu zimna przy wejsciu do mieszkania.Chcialabym jednak aby bylo tzw. STERYLNIE
styl:chciala bym je urzadzic w nowatorskospotkalam sie z okresleniem- styl nowobogacki, tzn chciala bym miec ,bialay skorzany naroznik,perski dywan ,w przejciu z kuchni do pokoju kolumne i piekny szklany stol jadalny z kutymi krzeslami.
Powiesznia na ktorej mial by sie znajdowac marmur to ok 23 m(hol z przedpokojem i aneksem kuchennym)

Prosze o pomoc!
czy to aby dobry pomysl z tym marmurem?,jaki kolor scian przy jakiej technice zastosowac?
ile kosztuje porada u architekta?
i gdzie znajde dobrego architekta?

modulor
12-02-2005, 18:47
Mam mieszkanie i problem!
Chce uniknac efektu zimna przy wejsciu do mieszkania.Chcialabym jednak aby bylo tzw. STERYLNIE
styl:chciala bym je urzadzic w nowatorskospotkalam sie z okresleniem- styl nowobogacki, tzn chciala bym miec ,bialay skorzany naroznik,perski dywan ,w przejciu z kuchni do pokoju kolumne i piekny szklany stol jadalny z kutymi krzeslami.
Powiesznia na ktorej mial by sie znajdowac marmur to ok 23 m(hol z przedpokojem i aneksem kuchennym)

Prosze o pomoc!
czy to aby dobry pomysl z tym marmurem?,jaki kolor scian przy jakiej technice zastosowac?
ile kosztuje porada u architekta?
i gdzie znajde dobrego architekta?


droga meg
zrób tak jak piszesz ... tylko marmur jest średnio odporny na chemię ... np rozlane bordeaux :) tudzież cif lub domestos ... w związku z tym skup się na granitach ... lub konglomeratach .. ( są pięknie nowobogackie i odporniejsze fizyko-chemicznie) jak trzeba to podam linki

aha by efekt chłodu uniknąć to wsadź w klej pod kamień matę grzejną elektryczną np devi i będzie dobrze

ogólnie bardzo mi się podoba twój zamysł nowobogacki !!!
pozdrawiam i życzę sukcesów aranżatorskich


nie zapomnij wykończyć kolumienek stiukiem tynkiem weneckim lub marmorino ... do złudzenia przypominać będą marmurowe


a architekta poszukaj po znajomych tudzież poprzez net
a ceny są rozrzucone jak gwiazdy na niebie :)

13-02-2005, 23:39
meg5555
sterylnie,nowatorsko i nowobogacko zarazem - pomogła bym,ale z takim stylem chyba się nie spotkałam :wink:

2112wojtek
21-02-2005, 20:53
meg5555modulor ma racje.Uczciwy kamieniarz Ci powie , ze marmur na podlogi sie nie nadaje, chyba , ze bedziesz biegac w muzealnych kapciach i naklaniac gosci do chodzenia w skarpetkach :D Marmur jest nie tylko miekki a i przebarwia sie nie tylko od chemii i wina ale nawet od kleju, i wyzszej temperatury/np przypadkowy niedopalek/Jesli propozycja konglomeratu lub gresu Ci nie odpowiada/imitacja marmuru w gresach wystepuje w plytach nawet 120x120cm a konglomeraty na sile mozna wylewac na miejscu budowy :D /to poloz kamien np tzw. "cyrkonit" (niestety szmaragdowo blekitny odcien) za to efekt "chodzenia po wodzie" murowany :lol: :lol:

wiolontela
22-02-2005, 07:26
Nie wyobrażam sobie marmurów, kutych krzeseł i kolumny w pięćdziesieciometrowym mieszkaniu :o

Weź pod uwagę to, ze materiały "ciezkie" (marmur, kute krzesła, etc.) mogą wyglądać pięknie ale... na duzej powierzchni. Małe pomieszczenia powinno się wykańczać materiałami "lekkimi", które dodadzą wnętrzu lekkości, optycznie je powiekszą (no, szklany stół powiekszy ale mam wrazenie, ze zginie w tak małym mieszkaniu).

Ja na twoim miejscu postawiłabym raczej na kolory nie materiały. I własnie pod kolory dobierałabym wykończeniówkę. Marmur na 23 metrach bedzie wyglądał jak... :-? W ogóle nie będzie wygladał :wink:

Kolumna dodatkowo zmniejszy i tak niewielkie pomieszczenie, kute krzesła podobnie.

Moze przemysl jeszcze raz wystrój swojego mieszkania? :wink:

madi
16-05-2005, 22:04
Zastanawiam się z jakiego materiału zrobić podłogi w salonie, drewno odpada, coraz bardziej przekonuję się do marmuru bo jego ceny nie są już wygórowane.
Może ma ktoś taką posadzkę w salonie, chciałabym się dowiedzieć jak zachowuję się taka posadzka po dłuższym użytkowaniu.

rrmi
16-05-2005, 22:14
Zachowuje sie dobrze . Nie namawiam jednak na kolor szary , czy taki prawie bialy. Wyglada zimno , takie sprawia wrazenie . Mi sie nie podoba , takie nowobogackie. Namawiam Cie na zobaczenie tego u kogos , nie na zdjeciu. Napewno hol wyglada dobrze, w kremie. Na ciemnym widac bardziej plamy. Marmur jest miekki , latwo sie rysuje. Rysy mozna usunac szlifujac . Nie daj sie namowic na stosowanie impregnatow do marmuru.Plamy po szlifowaniu beda widoczne .

16-05-2005, 23:02
Madi marmur ma niestety wade, wchlania wszystko co sie na niego rozleje i odbarwia sie. Plam nie da sie niczym wywabic.
Moze zastanow sie nad kamieniem technicznym??

pereł
17-05-2005, 07:34
granit jest wystarczająco twardy -a po zaimpregnowaniu nie wchłania - polecam. Na podłodze jest niezniszczalny

rrmi
17-05-2005, 12:06
to chyba info od sprzedawcy, przepraszam , ale naprawde mam inne zdanie . na granicie nie ma plam, to napewno

pereł
17-05-2005, 12:10
rrmi - w jakiej kwestii w stosunku do granitu masz inne zdanie?
Nie bardzo rozumiem - a sprzedawca nie jestem - raczej użytkownikiem.

17-05-2005, 12:12
to chyba info od sprzedawcy, przepraszam , ale naprawde mam inne zdanie . na granicie nie ma plam, to napewno

Na granicie nie robia sie plamy, na marmurze niestety tak i pozostaja one na zawsze.

Cypek
17-05-2005, 12:22
Zimmmmmno będzie w nóżki.

17-05-2005, 12:53
Zimmmmmno będzie w nóżki.

Chyba, ze bedzie podlogowka

Cypek
17-05-2005, 13:03
W okresach przejściowych, kiedy już CO nie chodzi trzeba bedzie odpalać piecyk. Przy drewnie nie byłoby tego efektu. Do salonu polecam jednak cieplejsze podłogi.

askrz
17-05-2005, 20:56
Witam

Zajmuje się sprzedażą granitów, marmurów itp. Idealnym materiałem na podłogi jest granit ale jego struktura i kolory nie wszystkim się podoba i pasuje do wnętrz więc dużo osób decyduje się na marmur.
Z doświadczenia moich klientów i własnego powiem, że nie zawiedzie się Pani na posadzce z marmuru. Znam osoby, które mają marmurową podłogę w kuchni i po kilku latach użytkowania nie ma żadnych plam itp.
Obecnie na rynku są bardzo dobre środki do impregnacji kamienia, więc jeśli chodzi o plamy to nie ma się czym martwić. Dobrze wykonana impregnacja starcza na długi okres. Po kilku lub kilkunastu latach można przeszlifować podłogę i przeprowadzić proces krystalizacji i podłoga będzie wyglądała jak nowa.
Zapraszam do mojego salonu, mamy teraz w promocji bardzo ładny marmur w cenie 130 zł/m kw.

Pozdrawiam
Sławomir Marczyk

rrmi
17-05-2005, 23:11
rrmi napisał:
to chyba info od sprzedawcy, przepraszam , ale naprawde mam inne zdanie . na granicie nie ma plam, to napewno


Na granicie nie robia sie plamy, na marmurze niestety tak i pozostaja one na zawsze. dzikuje MONIS

matth
18-05-2005, 03:44
Nie daj sie namowic na stosowanie impregnatow do marmuru.
:o :o :o
Jednak to prawda ze .."dobrymi radami jest pieklo wybrukowane"
Wybacz mi, ale zeby komus cokolwiek doradzac nalezy posiadac jakas wiedze na dany temat ,w przeciwnym razie mozemy bardzo zaszkodzic.

Wiech
18-05-2005, 10:41
Pracuje w firmie gdzie na podlodze korytarzu prawie 30 lat jest marmur.Przez korytarz dziennie przewija sie dziennie kilkaset osób.W zimie, w deszcz(błoto) w butach prosto z dworu.Nie zauważyłem specjalnych oznak zniczczenia marmuru.Jeżeli są jakieś plamy albo rysy to specjalnie ich nie widać.Kolor marmuru jest szary w smugi wpadające w inny kolor(może dlatego nie widac zniszczeń ani brudu?,nie wiem)Wiech

kroyena
18-05-2005, 10:54
Dzieciątko może na bardziej twardo potylicą przywalić. :roll:

hippo
18-05-2005, 11:07
Witam

Obecnie na rynku są bardzo dobre środki do impregnacji kamienia, więc jeśli chodzi o plamy to nie ma się czym martwić. Dobrze wykonana impregnacja starcza na długi okres.

Pozdrawiam
Sławomir Marczyk


Askrz to podaj nazwy tych środków i czy samemu można taki marmur zabezpieczyć, jaką technologią? Czy to są tzw. krystalizatory? A czy nową podłogę po zafugowaniu też trzeba zabezpieczyć, czy wykonuje się to dopiero po latach?

rrmi
18-05-2005, 12:10
Jednak to prawda ze .."dobrymi radami jest pieklo wybrukowane"
Wybacz mi, ale zeby komus cokolwiek doradzac nalezy posiadac jakas wiedze na dany temat ,w przeciwnym razie mozemy bardzo zaszkodzic. nie wiem jak Ty , ale ja mowie w oparciu o to co sama widzialam lub robilam , albo mialam , nigdy zaslyszane.Takie jest moja zdanie

ez
18-05-2005, 12:49
mam marmur ale na kominku, plam nie ma, czyści się dobrze, ale rzeczywiście jest taki miękki. Ja mam dzieci i podłoga w salonie kamienna odpada, bo włos mi się jeży jak widzę uczącego się chodzić Maćka po skałach.
Ale ładnie to na pewno wyglada, w końcu połowa z nas w jadalniach czykuchniach ma płytki imitujące marmury

askrz
18-05-2005, 20:38
Askrz to podaj nazwy tych środków i czy samemu można taki marmur zabezpieczyć, jaką technologią? Czy to są tzw. krystalizatory? A czy nową podłogę po zafugowaniu też trzeba zabezpieczyć, czy wykonuje się to dopiero po latach?

Impregnacja jest procesem zabezpieczenia powierzchni posadzek przed wnikaniem brudu. Powierzchnie zabezpieczone w ten sposób długo utrzymują swoją naturalną barwę, ponadto impregnacja eliminuje poślizg, zabezpiecza fugi przed wykruszaniem, zatrzymuje tworzenie mikropęknięć. Pod względem ekonomicznym znacznie zmniejsza się ilość środków używanych do codziennego mycia powierzchni.
Najlepiej jest wykonać impregnacje na nowej podłodze, można ją wykonać samemu.
Po latach użytkowania wykonuje się krystalizacje, która przywraca właściwą kolorystykę i twardość kamienia.
Jeśli chodzi o środki to zapraszam np. na taką stronę: www.tenax.info.pl.

rrmi
18-05-2005, 21:02
Generalnie jesli chodzi o impregnaty do kamieni , to mozna to prosto ujac.Kamien gladki nie musi byc impregnowany , zaznaczam , ze moim zdaniem nie powinien nawet ,chocby dlatego ,ze do tak sliskiej powierzchni i tak sie nie przyczepi i nie wchlonie, natomiast kazdy inny kamien tak . Wyglada wtedy ladniej , tzn. ma polysk , jesli ktos lubi polysk. Chodzi tez o pory w kamieniu chropowatym, impregnat wsiaka w nie i zabezpiecza przed brudzeniem.To , ze na opakowaniu jest napisane , ze sluzy do....nie zawsze jest to prawda . Reklama. Nie dotyczy to jednej tylko branzy. Kazdy tu moze napewno dac jakis przyklad.

askrz
18-05-2005, 21:23
Kamien gladki nie musi byc impregnowany...

Nie zgodzę się z tym, jeśli chodzi o granit to OK, ale marmur w rzeczywistości ma porowatą powierzchnie nawet jeśli jest polerowany, nie widać tego oczywiście gołym okiem.
Do nadawania połysku są już inne środki.

rrmi
18-05-2005, 21:40
[/quote]Do nadawania połysku są już inne środki.[/quote][list]Problem z impregnatem czy impregnowaniem marmuru , granitu i kazdej ptytki , ktora ma gladka-sliska powierzchnie polega na tym , ze zaden impregnat nie jest w stanie przyczepic sie do takiej powierzchni. Lakiernicy samochodowi maja ten sam dylemat.Oni najpierw matuja gladka powierzchnie , czyli ja rysuja, po czym natryskuja lakier.Tu dochodzimy do drugiego problemu zwiazanego z impregnacja gladkiej plytki. Sposob naniesienia impregnatu. Bo jak to zrobic?gabka ?pedzle?walkiem?Wszystkie te matody zostawia smugi. Chodzi o kat odbicia padanego swiatla. Inaczej , jezeli podloga jest dobrze nasloneczniona to nie ma mozliwosci naniesienia impregnatu w taki sposob , zeby nie bylo plam.Wracajac do lakiernikow oni natryskuja lakier na powierzchnie auta w warunkach jakie sa nie do uzyskania w domu.Po lakierze samochodowym sie rowniez nie chodzi. Nie ma w zwiazku z tym przetarc. Jezeli zajmujesz sie tematem zawodowo to dobrze Wiesz , ze nie ma impregnatu , ktory polozony w uczeszczanym miejscu wytrzymalby tyle ile sie od niego oczekuje. dlatego o wiele prosciej jest po prostu raz na jakis czas polerowac. Impregnacja nie usunie plam , teoretycznie jestes ok, ale plamy sa w srodku , a nie na zewnatrz. Impregnaty polecam na naturalne kamienie , o porowatej powierzchni. Impregnat pozamyka pory uwypuklajac barwe i fakrure , ulatwi tez czyszczenie.Dodam , ze niektore kamienie wrecz impregnacji wymagaja.Co do marmuru to jest on piekny i bez impregnatow i mie ma sensu jego wad tu wywlekac , bo ma ich niewiele.

matth
19-05-2005, 03:07
Droga rrmi!!! nie mam pojecia o jakich Ty impregnatach piszesz :o :( Ipregnat ktory ja stosuje na codzien w pracy oparty jest na bazie wody ,dzieki temu wsiaka do srodka kamienia i sluzy li tylko do tego ze wytwarza powloke ,ktora zabezpiecza go przed narazeniem na wszelkie plamy i zabrudzenia. Gdy na niezaimpregnowany kamien ,a w szczegolnosci marmur ,travertin, czy limestone rozlejesz kawe sok etc. plama murowana nawet po blyskawicznej interwencji.Natomiast na zaimpregnowanym kamieniu powstana krople badz niewielka kaluza ktora latwo usunac sciereczka bez obawy o plamy. Generalnie kmamien naturalny bardzo "pije" wode .Jeszcze jedna uwaga, nalezy uwazac na wszelkiego rodzaju substancje zawierajace kwasy np.sok z cytryny itp. ktore powoduja zmatowienie wypolerowanej powierzchni marmuru /granitu to nie dotyczy!!!/ Czesto klient zyczy sobie marmur matowy wiec zeby osiagnac ten efekt najszybszym sposobem jest "potraktowanie"go rozcienczonym kwasem solnym.
Co do polecanego przez Ciebie polerowania to chcialbym zaznaczyc ze wbrew pozorom nie jest to wcale latwy proces ,wymaga doswiadczenia ,umiejetnosci i odpowiednich narzedzi aby uzyskac piekny efekt. Na koniec dodam ze piekne sa tez travertin i limestone o ktorych wspomnialem w zaleznosci od rodzaju "klimatu" jaki chcemy uzyskac w domu.Ja osobiscie bede mial w czesci dziennej mojego domu slate-czyli lupek kwarcytowy .Jest rowniez piekny ,bardzo latwy w utrzymaniu ,odporny na uszkodzenia mechaniczne.Nawet jak cos na niego spadnie to poprostu sie kawalek odlupie :wink: jak wskazuje jego polska nazwa i po klopocie.
Na koniec tego przydlugiego wywodu polecam naturalny kamien do naszych domow!!! jest piekny i cenowo juz porownywalny do sztucznego badziewia.Pozdrawiam
PS.Swoja wiedze czerpie z 8letniej praktyki w pracy z kamieniem naturalnym i dodam ze jestem z natury praktykiem a nie teoretykiem.

zone
19-05-2005, 08:23
Jakie impregnaty do marmuru polecacie? chodzi o konkretną markę...

madi
19-05-2005, 21:14
Dzięki za komentarze. Chyba zdecyduje się na posadzkę z marmuru, nawet jeśli po kilku latach straci połysk i się trochę poniszczy to kamień jak wino, im starszy tym szlachetniejszy.
"Askrz" mam prośbe: prześlij mi zdjęcia tego marmuru co masz w promocji.

askrz
21-05-2005, 06:37
"Askrz" mam prośbe: prześlij mi zdjęcia tego marmuru co masz w promocji.

Gratuluje wyboru!
Prześlij mi na priva swój adres e-mail.

Carrrlos
21-05-2005, 19:34
Zastanawiam się z jakiego materiału zrobić podłogi w salonie, drewno odpada, coraz bardziej przekonuję się do marmuru bo jego ceny nie są już wygórowane.
Może ma ktoś taką posadzkę w salonie, chciałabym się dowiedzieć jak zachowuję się taka posadzka po dłuższym użytkowaniu.

będę miał gres polerowany i .... wodne ogrzewanie podłogowe. uważam, że takie rozwiązanie jest pozbawione wad, sam kamień bez podłogówki zdecydowanie ci odradzam, musisz się jeszcze liczyć z tym, że w okresach przejścowych bedziesz jeszcze musiała puścic wodę pod kamień, bo będzie ci od podłogi ciągnęło, czgo nie doznasz przy drewnie na podłodze... i nie pomoże tu grzanie kominkiem, chodzi o efekt cepłej posadzki... a jeśli już chodzi o efekt ciepłej posadzki to jest to bardzo przyjemne i ja osobiscie bardzo to lubię.

madi
22-05-2005, 20:14
Ja też bardzo lubię ciepłą posadzkę. Zaplanowałam ogrzewanie podłogowe plus fajny dywan przy kanapie. Myślę, że to wystarczy. :D

hippo
06-06-2005, 21:40
rrmi, askrz

Czy na jasnym marmurze portugalskim - Rossa Portogallo małe ubytki w miejscach ciemnych (brązowych) przeżyleń można czymś wypełnić, żeby nie były widoczne?
Proszę o pilną odpowiedź. Pozdrawiam

hippo
06-06-2005, 21:42
rrmi, askrz

Czy na jasnym marmurze portugalskim - Rossa Portogallo małe ubytki w miejscach ciemnych (brązowych) przeżyleń można czymś wypełnić, żeby nie były widoczne?
Proszę o pilną odpowiedź. Pozdrawiam

Goni_Mnie_Peleton
16-06-2005, 14:04
Chciałbym mieć marmur w wiatrołapie, przedpokoju i kuchni. Marmur bardzo mi się podoba ale czytałem o tym że trwale i łatwo sie plami , dlatego się waham. Ewentualnie marmur tylko w przedpokoju , a do kuchni i wiatrołapu jaki kamień by pasował?

tripper
16-06-2005, 14:24
hyh chyba podloga w przedpokoju bardziej sie brudzi niz ta w kuchni, to do przedpokoju wchodzisz w brudnych butach, a do kuchni juz moze niekoniecznie

a jaki bedzie pasowal? jakikolwiek Ci sie spodoba ;)

ozzie
16-06-2005, 16:49
Witaj,

u nas wlasnie koncza ukladanie marmurowych plytek w wiatrolapie i hallu. W kuchni zdecydowalam sie na gres, ktory bedzie pasowal do marmuru. Nie ma co ukrywac, marmur wyglada slicznie i tak sie ciesze :)

kambud1
18-06-2005, 18:05
marmur poddany tak zwanej krystalizacji tj. wierzniowemu utwardzeniu i impregnacji nadaje sie do wszystkich pomieszczen wewnetrznych. Oczywiscie granit jest bardziej twardy i wytrzymaly na scieralnosc ale tez wymaga impregnowania w celu unikmiecia miejscowych zabrudzen i poplamien .Kazdy kamien marmur czy granit wymaga przynajmniej zaimpregnowania co podnosi jego walory kolorystyczne jak i funkcjonalne.

pozdrawiam i polecam sie w dalszych poradach oraz wykonaniu robot

warso

Buniaa
15-12-2005, 11:46
Mamy w wiatrołapie podłogę z płyt granitowych. Chcemy ją dobrze zaimpregnować. Polecono nam jakiś specyfik Mono Cema firmy Gemeral.

Może ktoś impregnował już podlogę granitową. Prosze o polecenie jakiegoś specyfiku.

2112wojtek
15-12-2005, 16:25
Mamy w wiatrołapie podłogę z płyt granitowych. Chcemy ją dobrze zaimpregnować. Polecono nam jakiś specyfik Mono Cema firmy Gemeral.

Może ktoś impregnował już podlogę granitową. Prosze o polecenie jakiegoś specyfiku.

MNP 704 impregnat zabezpieczajacy przed powstawaniem tlustych plam , ulatwiajacy czyszczenie szczegolnie do polerowanego kamienia, lub FS 714 impregnacja przed tluszczami i woda.
Produkty Sopro/Dyckerhoff/, wydajnosc ok 15m2 z litra na pow. polerowanej.

xedo
14-03-2007, 06:52
Witajcie!
Chcielibyśmy sami ułożyc podłogę z trawertynu. Czy macie może jakieś doświadczenia? Jaka fuga, czym żywicowany, jaki klej i jaka kolejność - w ogóle poszukuje wszelich informacji.
Dzięki za wszelkie informacje.

novi_ana
14-03-2007, 09:27
dołączam się do pytania.. szukaliśmy płytek 30x60 inspiracja z magazynu, te co znaleźlismy okazały się trawertynem, nic o nim nie wiemy, wiedziałam tylko, że stosuje sie go na kominkach, trochę przerażają mnie jego nierównosci (boję się zabrudzeń).. :-?
ale piękny to ten trawertyn jest :D

AgataSS
14-03-2007, 10:29
Trawertyn jest fantastycznym materiałem. O zabrudzenia nie ma co się obawiać bo może być on wypełniany albo żywicą (wtedy widać wszystkie dziurki) albo masą w kolorze kamienia i potem wypolerowany. Więc jest gładki i błyszczący jak każdy inny kamień.

Coraz częściej stosuje się trawertyn naturalnie porowaty (czyli z dziurami), matowy czy w wersji antico. No i wtedy trzeba się liczyć z tym, że brud w pory wchodzi. Coś za coś. Trzeba go wtedy stosować w miejscach gdzie nie jest narażony na brud (łazienki czy ściany). Wygląda to tak:

http://images21.fotosik.pl/77/f53dfd64aeab2130med.jpg

http://images22.fotosik.pl/48/479ffe46e7237ff5med.jpg

na posadzce są płyteczki z trawertynu a na ścianie duże elementy. Wszystko antico bez wypełnień (czyli z dziurami).

Wiadomo, że jeśli położy się trawertyn w polerze w wiatrołapie np. to po pewnym czasie się on porysuje czy zmatowieje w miejscach gdzie się intensywnie chodzi (piasek pod butami itp.).

xedo
14-03-2007, 12:32
To że jest piękny to wiem, to że ma dziury też i słyszałam że można je wypełniać czymś co sie nazywa Marmolit Crystal. Ale nie wiem gdzie to kupić :( . Mam 50m2 płytek 30 x 30 z trawertynu. Jak rozłozyliśmy je na sucho na podłodze to zupełnie oszalelismy :D ! Dalej więc proszę o wszelkie informacje!

AgataSS
14-03-2007, 12:37
czyli rozumiem, że masz płytki już zakupione i są one porowate a chcesz mieć je wypełnione?

Płytki kładzie się na klej, który musi mieć atest do kamienia (atlas i ceresit takie kleje ma). Jeśli to jest biały trawertyn do dodatkowo klej na bazie białego cementu.

Fugi tradycyjnie wedle życzenia.

xedo
14-03-2007, 15:42
Rozmawiałam z jednym magikiem od układania i powiedział mi tak:
- klej do marmuru
- dylatacja wzdłuż ścian 1 cm
- fuga elastyczna lub silikon min 2 mm
Zapomniałam dodac że mam jeszcze podłogówkę.
On pracuje tylko niestety na Mapei-u - za wysokie progi. :D Sam klej kosztowałby min 1500 zł.
Ale czy płytki wypełnia się przed kładzeniem? I czym?

AgataSS
14-03-2007, 15:50
waże, żeby klej nadawał się jeszcze na ogrzewanie podłogowe! Musisz dokadnie to sprawdzić.

Sama nie wypełnisz porów w trawertynie. Płytki wypełnione takie już się kupuje a samemu nie da się tego fachowo i trwale zrobić.

Generalnie uważam, że kamień nie jest łatwy do kłądzenia samemu i powinien go kłaść fachowiec, który już kładł wcześniej kamień. Jak poradzisz sobie z przycinkami i cokołami?

Edziab
23-06-2007, 10:43
w obi na promocji sa kafle marmuru w I gatunku 30,5x30,5 cm - na zywo jeszcze ich nie widziałam ale na zdjeciu wygladaja niczego sobie i kilka pytan z tym zwiazanych:
- czy takie marmurowe kafle kładzie sie tak samo jak zwykłe czy nalezy liczyc sie z duzymi kosztami poza sama cena kafli
- co z impregnowaniem ( jak czesto, czym i jakie to koszty)
- polecacie czy nie ( miałyby byc w przedpokoju - buty się zmienia na klatce wiec problem piasku itp odpada - z grubsza bo wiadomo ze bywa róznie;-)

2112wojtek
23-06-2007, 13:41
Marmur sie kladzie na specjalne , nieprzebarwiajace kleje do kamienia naturalnego lub na tzw "bialy cement".
Kleje maja te przewagę , ze moga byc elastyczne, maja odpowiednia zawartosc trasu i wypelniaczy.
Proponuje dla plytek szczegolnie marmurowych, prawdopodobnie kalibrowanych uzyc kleju np MFK 446 Sopro lub drozszego VF 411 ale jesli bedzie ogrzewanie podlogowe zalecanego /ten klej tylko do podlog/.

Impregnowanie marmuru zlaecane jest w zaleznosci od intensywnosci uzytkowania powierzchni. Mozna to robic raz na pol roku albo raz na rok i dluzej .
Kazdy Impregnat do materialow ssacych bedzie tu dobry np FS 714.
Dodatkowo mozna uzywac do stalej konserwacji, srodkow jednoczesnie czyszczacych i zabezpieczajacych co znacznie zmniejszy czestosc ponownej impregnacji.


Pomysl na ulozenie marmuru w przedpokoju jest dosyc ryzykowny, mimo chodzenia w kapciach. Marmur to bardzo miekki kamien, szybko matowiejacy i "rysujacy" wiec rzadko uklada sie go na podlogach. Owszem lazienki, plywalnie.
Ma tez inna wade - latwo przebarwia sie a impregnaty nie chronia go przed tym calkowicie.

izat
24-06-2007, 21:52
pomyśl też o cięciu tych płyt marmurowych, czy wykonawca ma odpowiednie narzędzia
zwykłą maszyną do cięcia glazury tego nie przetniesz
marmur impregnuje się dość często ;)

jajmar
25-06-2007, 07:27
pomyśl też o cięciu tych płyt marmurowych, czy wykonawca ma odpowiednie narzędzia
zwykłą maszyną do cięcia glazury tego nie przetniesz

ułozyłem u siebie marmur, Firma która zajmuje sie takim układaniem wołała stanowaczo za duzo wiec szukałem płytkarza, znalażłem który po ogladnieciu płytek podjał sie ułozenia z zastrzezeniem ze on nie ma czym tego ciąć. Pobliski zakład kamieniarski odmówil -brak tarczy-. Kupiłem na allegro elektryczna maszyne do cięcia glazury ~150zł do tego tarcze za ~15 wszystko dało sie ładnie pociąć a koszt wyszedł mniejszy niz gdybym to zlecał zakladowi kamierskiemu.

Edziab
25-06-2007, 17:12
ciagle się waham... i chciałabym i boję się zeby nie żałować - w sumie tylko 6 m2 ale kolejnego remontu bym nie przezyła;-)))))

napiszcie cos wiecej o tych impregnatach - z podaniem konkretnych przykładów ( w tym cen jesli to mozliwe)

czy cena 70zł za m/2 (promocja w Obi - anzywo jeszce nie widziałam, na zdjeciu wyglada całkiem ładnie) - podobno I Gatunek - nie jest za niska?

Lidka i Janusz
26-06-2007, 07:07
ciagle się waham... i chciałabym i boję się zeby nie żałować - w sumie tylko 6 m2 ale kolejnego remontu bym nie przezyła;-)))))

napiszcie cos wiecej o tych impregnatach - z podaniem konkretnych przykładów ( w tym cen jesli to mozliwe)

czy cena 70zł za m/2 (promocja w Obi - anzywo jeszce nie widziałam, na zdjeciu wyglada całkiem ładnie) - podobno I Gatunek - nie jest za niska?

Jestem ciekawa Twojej decyzji? Sama także zastanawiam sie nad wykorzystaniem elementów z marmuru. :) I po wypowiedziach mam spore obawy.

Ana27
21-09-2007, 14:31
Mam ok 12 m2 plytek granitowych (30x30) takiego koloru

http://www.granity.granimex.pl/foto/strzegom.jpg

Maz mowi, ze "musimy" :lol: :wink: je wykorzystac u nas w domu. Sa bardzo ladne , tylko nie mam pojecia z czym je "powiazac" i gdzie.
Mam mozliwosc dorobienia ewent. blatu z takiego samego koloru.


Czy jest ktos na forum kto ma u siebie takie płytki np. w lazience


i jeszcze jedno , jaki kolor (oprocz niebieskiego - nie lubie tego koloru :wink: ) bedzie pasowal do tych płytek :roll: ?

rafallogi
21-09-2007, 14:37
jak przeczytałem o możliwości dorobienia blatu to pomyślałem od razu o kuchni. Może hol?
W łazience jakoś tego nie widzę, zbyt zimne, czułbym się jak w prosektorium.

Ana27
21-09-2007, 14:44
tak, kolor zimny i faktycznie w lazience moze nieciekawie wygladac :roll: Jesli chodzi o hol to chcialabym drewniane schody a wtedy taki kamien chyba by sie "gryzl" :roll: i w ogole bardzo podobaja mi sie wnetrza w starym stylu , cegla we wnetrzach itp. wiec nie mam pojecia gdzie w takim razie "zastosowac" ten granit . :roll: ......gdzies musze :roll: :wink: ....

bariwa
21-09-2007, 14:47
szary kolor granitu świetnie wyglada z ciemną bordowa czerwienia, ceglastym czy wręcz wisniowym kolorem -frontów drewnianych- może blat i sciana nad dolnymi szafkami , kuchnia w kolorze wisni?

Ulkaszpulka
21-09-2007, 22:27
Znajomi maja do takiego blatu i podlogi stalowe szafki i sciany popielate, do tego duzo mlecznego szkla. Wyglada swietnie, ale wymaga duzej wprawy zeby nie zrobic - j.w. - prosektorium.

Ana27
22-09-2007, 07:48
Wyglada swietnie, ale wymaga duzej wprawy zeby nie zrobic - j.w. - prosektorium.
dokladnie :lol:
Bardzo podobaja mi sie wnetrza w starym stylu wiec ten kamien wiele komplikuje :wink:

olaczek
24-08-2008, 08:14
podobnie jak Henku (obecny na tym forum) pokochałam marmury. Dom i owszem ma być ładny, ale przede wszystkim do mieszkania, czyli praktyczny. Czy macie w swoich domach podłogi z marmuru, trawertynu? jak sprawdzają się w życiu codziennym ?
aha , wiatrołam będzie z praktycznej glazury

Henku_wawa
24-08-2008, 09:11
Witaj w gronie wielbicieli :D Zastanawiam się nad podłogą do łazienki z marmuru, ale ciut bardziej skłaniam się nad marmurem zamiast glazury, do jednej z łazienek. Wątek o marmurze na podłodze jest Tutaj (http://forum.muratordom.pl/podloga-z-marmuru-do-lazienki-czy-to-dobry-poysl,t136731.htm)
[EDIT]. Po fakcie zauważyłem, że już znasz powyższy wątek.

Kolega lubosz stosuje marmur jako podłoga, pewnie doradzi.

eladra
03-10-2008, 08:50
Miesiac temu polozylismy w naszej lazience plytki marmurowe, na wszystkie sciany, rowniez w kabinie prysznicowej i dzis widze ze to byl niewybaczalny blad. Ale nikomu z nas nie przyszlo do glowy, ze marmur bedzie przepuszczal wode....
Niestety, ale woda przedostaje sie do innych pomieszczen sasiadujacych z lazienka, zwlaszcza, kiedy 3 osoby jedna po drugiej wezma prysznic. na nowiutkich scianach mamy grzyb...
Co mamy zrobic w takiej sytuacji? Czy istnieje jakis impregnat, ktory mozna zastosowac na polozone juz plytki?
Fachowcy, ktorzy ukladali plytki w lazience rowniez nie byli zorientowani, ze nalezy zastosowac np. folie w plynie pod plytki. Czyli reasumujac, mam polozony marmur bezposrednio na tynk. Czy jest szansa pozostawienia marmuru w lazience, czy tez czeka nasz nastepny kosztowny remont?
Prosze pomoc, moze ktos ma doswiadczenia w tym temacie.

2112wojtek
03-10-2008, 09:24
To nie zasługa marmuru, w łazienkach kładzie sie materiały bardziej chłonne niż marmur i jest dobrze.
Smutna wiadomość jest taka, że trzeba zerwać płytki, zabezpieczyć dobrze podłoże i położyć na na nowo.

eladra
03-10-2008, 09:35
Co sugerujesz?
Ze to nie wina marmuru, tylko fachowcow, ktorzy ukladali plytki? Oni rowniez nie wiedzieli, ze beda takie komplikacje - tak podejrzewam, choc moze sie myle...

Ale co zrobic teraz?! Bez kolejnego remontu!

Zerwac marmur i polozyc na nowo? O nie , dziekuje - pewnie sie juz zdecyduje na cos tanszego i mniej "chlonnego" wody.

A tak przy okazji, to jak sie zabezpiecza sciane przed polozeniem plytek marmurowych?

Henku_wawa
03-10-2008, 09:52
Sposobów jest kilka, np. folia w płynie najlepiej na całej powierzchni. Do rozważenia dodatkowo położenie płyt GK o podwyższonej odporności na wilgoć oraz sprawdzenie czy wentylacja jest sprawna aby płyty się nie wypaczyły lub nie popękały. Ale każdorazowo powyższe sposoby zakładają najpierw zerwanie płyt marmurowych. Bo domniemuję, że fugi są :o

2112wojtek
03-10-2008, 10:06
Absolutnie nie jest to wina marmuru, tylko brak wiedzy.
Cokolwiek polożysz w kabinie musisz zabezpieczyć ściany przed wilgocią.
To elementarz każdego płytkarza i kamieniarza
Wina jest ewidentnie po stronie fachowców. Nawet gdyby kładli granit, gres, terakotę, to ich obowiązkiem jest zabezpieczyć pierwej ściany.
Bez kolejnego remontu się nie obejdzie nawet jeśli chcesz polozyć teraz najzwyklejsze płytki.
Nie wiem jakie masz te płytki marmurowe. Jak są "ludzkiej " wielkości i grubości i można je układać tylko na "biały klej" bez dyblowania,to wystarczy zastosować izolację tzw. folię w płynie np grunt gd749, 2 warstwy FDF 525, nieprzebarwiająca zaprawa klejowa do kamienia .
Dla pewności ( a nie wiadomo co masz pod spodem i jak często się kąpiecie)wybrać coś dla II klasy obciązeniowej przed wilgocią, chociaż moim zdaniem to nie potrzebne w domu nawet dla okładzin z trawertynu .
Jeśli są to duże i ciężkie płyty, być może trzeba zastosować jakieś inne rozwiązanie systemowe np z technik basenowych.
Nalezy zabezpieczyć także wszystkie przejścia gdzie wystąpić może podsiąkanie kapilarne a więc taśmy narożne, fartuchy na spustach wody itp.
Ale takie rzeczy powinien wiedzieć średnio obyty majster i stosować się nawet przy kładzeniu zwykłej glazury..

PS Innym rozwiązaniem jest przyklejenie do ściany, już bez żadnego gruntowania folią, zbrojonej siatką z włókna szklanego płyty z polistyrenu spienionego (typu np WEDI), wystarczy 4milimetrowa, i do niej bezpośrednio kleić płytki.

vadiol
03-10-2008, 21:49
Co sugerujesz?
Ze to nie wina marmuru, tylko fachowcow, ktorzy ukladali plytki? Oni rowniez nie wiedzieli, ze beda takie komplikacje - tak podejrzewam, choc moze sie myle...

Ale co zrobic teraz?! Bez kolejnego remontu!

Zerwac marmur i polozyc na nowo? O nie , dziekuje - pewnie sie juz zdecyduje na cos tanszego i mniej "chlonnego" wody.

A tak przy okazji, to jak sie zabezpiecza sciane przed polozeniem plytek marmurowych?

W strefach mokrych , kladzie sie na scianie i podlodze ,np. folie w plynie+tasma systemowa w naroznikach . Najlepszym sposobem , jaki do tej pory wymyslono , jest zastosowanie plyt cementowo-wloknowych , np.Aquapanel Knaufa , jako podklad i na to kleimy marmur .
Teraz mozna zdjac fuge , polozyc epoksydowa lub w silikonie + silikon w naroznikach . To chyba najtanszy sposob na uratowanie lazienki .

Grreeg
12-04-2009, 20:57
Czy ktoś ma płytki granitowe na ogrzewaniu podłogowym?
Wiem że standartowo mają grubość 10mm. Czy to nie za dużo przy ogrzewaniu podłogowym?

Grreeg
13-04-2009, 18:50
Kochani - o jej ! no tylko nie wszyscy na raz!

Nefer
13-04-2009, 18:53
Mam trawertyn 1,2 cm i niebawem będzie tez marmmur 1cm. Taka grubość nie jest żadnym problemem. Bywają też płytki 2,0 i 3,0. I też gra.

Grreeg
13-04-2009, 20:11
No!
Że się coś stanie - to sie nie obawiam, a raczej że się coś nie stanie.
Sprawność ogrzewania na pewno spadnie, zastanawiam się tylko jak bardzo.

Ale dziękuję!

Nefer
13-04-2009, 20:17
Nie zauważyłam. Po prostu kamień jest ciepły. Kamienie mam w łazienkach - oprócz nich jest grzejnik na ścianie .. jak to w łazience ...

popcarol
14-04-2009, 09:08
Czy ktoś ma płytki granitowe na ogrzewaniu podłogowym?
Wiem że standartowo mają grubość 10mm. Czy to nie za dużo przy ogrzewaniu podłogowym?
Moje maja 0,8 cm, mysle ze roznica 0,2 cm nie daje odczuwalnego spadku komfortu. Czy ktos umie to policzyc?

glowac
14-04-2009, 13:13
im większa grubość tym większa bezwładność cieplna

mickey30
20-06-2009, 01:21
Witam,

Czy płytki marmurowe w formacie 60x30x1,5 można układać bezfugowo-na posadzce z ogrzewaniem podłogowym??? Czy może lepiej dać jakąś minimalną fugę? To samo tyczy się płytek granitowych w podobnych rozmiarach....
Z góry dzięki za opinie i wszelkie rady i inspiracje :D
Pozdrawiam :D

p.s. ...acha...-i jeszcze jak najlepiej układać - w cegiełkę,na przemian, w pionie?

vadiol
20-06-2009, 19:52
Przy tym formacie , minimalna fuga to 2,5mm .

mickey30
20-06-2009, 23:27
....lepszy efekt w łazience był by bez fug, no ale ta podłogówka.... Kto ma jakieś spostrzeżenia w tej "materii". .....żeby nie był defekt :wink:

maro74
24-06-2009, 08:28
....lepszy efekt w łazience był by bez fug, no ale ta podłogówka.... Kto ma jakieś spostrzeżenia w tej "materii". .....żeby nie był defekt :wink:

Zlituj się, jak sobie wyobrażasz płytki na podłodze i to w dodatku w łazience bez fug!. A co z wilgocią któa się tam dostanie. Chyba nie chciał byś zachodowac sobie tam ładnego grzybka. Nie cuduj daj normalną fugę o szerokości min 2mm jak nie chcesz mieć potem problemów.
Ja nie wiem co się tak ludziska ciskają żeby bezfugowo i bezfugowo, przecież ładnie dopasowana i połozona fuga dodaje tylko uroku płytkom (według mnie). No ale o gustach jak to mówią sie nie dyskutuje.

Dameks
27-06-2009, 09:34
Marmur "bezfugowo" tzn nie dokońca szerokość spoin ok 1,5 mm , przypominam że kamienie naturalne cięte i szlifowane są ze slabów drobne różnice wymiarów sa średnio na co 3-6 płytce a później ludzie się dziwią że się fuga przesuneła haha nie zazdroszczę wykonawcą

Z naszych realizacji :
Zdjęcie marmuru w holu
http://www.dameks.eu/uploads/images/galeria/wnetrza/wnetrza%20032.jpg

Zdjęcie łupka na ścianie w łazience średnica spoin ok 2 mm
http://www.dameks.eu/uploads/images/galeria/lazienki/lazienka%20003.jpg

Zdjęcie łupka na podłodze z garderoby do łazienki
http://www.dameks.eu/uploads/images/galeria/lazienki/wnetrza%20110.jpg

W razie pytań proszę pisać .
Pozdrawiam

Zbyszek 1'
27-06-2009, 18:25
Dameks co to za marmur na 1 zdjęciu? Czy to carara?
My także mieliśmy kłaść marmur w salonie i przedpokoju - planowana była właśnie carara, ale większość kamieniarzy nam odradzało ten materiał - mówili że się bardzo rysuje i wszystko chłonie.
Po takich konsultacjach zdecydowaliśmy się na granit valley white. Planujemy układać płytki 60x60 na podłogówce właśnie bez fugowo (tzn pewnie jakaś tam minimalna fuga będzie)[/quote]

mickey30
27-06-2009, 21:11
Dameks-muszę przyznać jestem pod wrażeniem :D
Piękna robota,piękne kamienie..... :D

Zbyszek1 -właśnie też planujemy minimalną fugę, tylko wg jakiego kryterium uznać to minimum,bo dla jednego będzie to tyle, dla innego jeszcze inaczej :wink:

Dameks
28-06-2009, 06:35
Zbyszek1 - co do marmuru jutro sprawdze dokładnie (ten marmur był impregnowany środkami które posiadały w sobie całą tablice Mendelejewa :D ale muszę przyznać że po tych zabiegach kamień jest dość odporny na zabrudzenia) , robimy tam również inny "szczotkowany " marmur w łazience , dlatego niechciałbym pomylić nazw - nie jestem kamieniarzem :D tylko wykonawcą.

Mickey30 - dziękuję :D szerokość fug , ja zaproponowałbym 1,5-2,5 mm przy zwykłej podłodze /ścianie - przy ogrzewaniu lepiej dać 2,5 i mieć święty spokój , dla większości nawet zwykłych płytek gresowych producenci zalecają minimalne fugi 1,5-2,5 mm , pamiętajmy że taka fuga to 0,25% płytki czyli naprawdę mało.

Duży kawał marmuru , niestety słabo go widać :
http://www.dameks.eu/uploads/images/galeria/wnetrza/wnetrza%20090.jpg
http://www.dameks.eu/uploads/images/galeria/wnetrza/wnetrza%20016.jpg

cninka
21-09-2009, 10:03
Witam,
zastanawiam się nad położeniem w domu posadzek z granitu. Tylko nie wiem czy warto. Koszt to około 300 zł za metr kwadratowy plus robocizna. Pytanie czy warto. Biorę pod uwagę również gres polerowany. czy granit ma dużą przewagę nad gresem? Robię aktualnie także schody zewnętrzne z granitu, koszt to około 25 tysięcy z robocizną, ale tutaj akurat nie miałam wątpliwości co do wyboru materiału. Co wy wybralibyście: gres czy granit?

gabriela
21-09-2009, 10:20
Czesc, mozna wiedziec ile masz tych schodow zewnetrznych? Mamy zamiar rowniez polozyc granit, mamy 9 stopni szerokich na 2,20m, nie mam zupelnie pojecia ile to moze kosztowac.
We wnetrzach jezeli tylko kasa pozwoli ( mam nadzieje ) rozwazam rowniez granit. Gotowe plytki granitowe nie sa takie wcale drogie, tylko czy ladnie wygladaja? Marmur jest chyba ladniejszy.

cninka
21-09-2009, 13:01
My mamy 40 metrów kwadratowych tych schodów zewnętrznych. Cena tak jak pisałam 25 tysięcy.

AgataSS
21-09-2009, 15:02
nie ma porównia granitu i gresu. Gres to spiek, a granit jest materiałem naturalnym. Gres po pewym czasie może się wytrzeć i nie będzie widać rysunku a granit na całej swojej grubości jest taki sam. Nawet jeśli po kilkunastu latach się porysuje to można go odnowić i będzie jak nowy. Z gresem się nie da.

Kolory granitów też potrafią być piękne i ciepłe:

http://www.gromos.pl/images/realizacje/big//Jedrowizna-1.jpg

gabriela
21-09-2009, 15:25
piekna posadzka!

cieszynianka
21-09-2009, 22:42
nie ma porównia granitu i gresu. Gres to spiek, a granit jest materiałem naturalnym. Gres po pewym czasie może się wytrzeć i nie będzie widać rysunku a granit na całej swojej grubości jest taki sam. Nawet jeśli po kilkunastu latach się porysuje to można go odnowić i będzie jak nowy. Z gresem się nie da.



Niektóre gresy są barwione w masie :wink:

cninka
22-09-2009, 12:21
nie ma porównia granitu i gresu. Gres to spiek, a granit jest materiałem naturalnym. Gres po pewym czasie może się wytrzeć i nie będzie widać rysunku a granit na całej swojej grubości jest taki sam. Nawet jeśli po kilkunastu latach się porysuje to można go odnowić i będzie jak nowy. Z gresem się nie da.

Kolory granitów też potrafią być piękne i ciepłe:

http://www.gromos.pl/images/realizacje/big//Jedrowizna-1.jpg

A mogę wiedzieć jaka jest nazwa tego granitu? Bo rzeczywiście śliczny. Ja myślałam jeszcze o kaszmir gold.

AgataSS
29-09-2009, 13:56
to jest granit Madura Gold z małymi wstawkami Travertino Rosso

DetroitPistons
01-02-2010, 18:20
Mam do położenia ponad 100 metrów włoskiego marmuru Bianco Perlino w płytkach 50 x 25 cm.

Zastanawiam się jakiego kleju powinienem użyć, stąd moje pytanie do praktyków (kamieniarzy) - czy koncentrować się głównie na Sopro (np. FF 455), czy brać też inne pod uwagę, a jeśli tak to jakie? Czy klej musi być biały, jeżeli kamień jest jasny ?

Jeżeli ktoś handluje chemią kamieniarską, może też złożyć swoją ofertę na PM, podobnie jak kamieniarze na robociznę. Dom jest w Warszawie, planowany czas kładzenia kamienia ok 1,5 miesiąca.

vadiol
01-02-2010, 19:00
Sopro FF-455 nadaje się doskonale do klejenia marmuru . Jest w kolorze bialym i dzięki temu unika sie przebarwien . Najtaniej chyba kupisz go w LM . Zuzycie kleju zalezy od nierownosci podloza .
Zwroc uwage jak marmur który wybrałeś wygląda od spodu . Czy jest gladki , na siatce , zywica czy moze cos innego . Zobaczysz również ewentualne naprawione pekniecia .Podczas ciecia zdarza sie , ze marmur peka w tym miejscu .
Często sie zdarza , ze w jednej dostawie sa rozne odcienie i rożny wzór żył . Dlatego warto kupic więcej i umówić sie z dostawca na ewentualny zwrot . Markety nie robią z tego problemu .

fighter1983
02-02-2010, 14:15
Info na PW

you
16-02-2011, 09:01
Tu była reklama - usunięto.

Magda_122
25-01-2012, 09:06
Ma ktoś może?? jak się sprawuje??? Ja zastanawiam się czy nie położyć go w kuchni, wiatrołapie i korytarzu. Co o tym myślicie??? Czy nie będzie za ślisko??? Ciężko granit utrzymać w czystości??

Z4R4Z
25-01-2012, 09:28
Miałem granit na podłodze w całym mieszkaniu i byłem bardzo zadowolony. Przez ziarnistą strukturę wogóle nie widać na nim brudu. Wystarczy raz na jakiś czas pozamiatać bądź przejechać odkurzaczem i rzadziej przemyć podłogę samą wodą (broń boże żadnych ale to żadnych środków chemicznych - chyba że specjalnie dedykowanych do kamienia chociaż ja nie miałem nigdy najmniejszej potrzeby). Co to śliskości do podobnie jak z gresem terakotą czy innymi płytkami - tutaj granit niczym się nie wyróżnia (oczywiście poler) od innych materiałów. W wiatłołapie możesz dać np. granit płomieniowany bądź groszkowany żeby nie było ślisko. Jedyny problem z granitem to taki że jak coś na niego upuścisz tj. szklankę, talerz itp. to rozpada się ów obiekt na miliard kawałków :) Szczerze polecam granit jako materiał na posadzkę.

noira
27-01-2012, 17:05
Odgrzebałam stary wątek by nie zakładać nowego. W akcie totalnego zaćmienia mózgu, spowodowanym zauroczeniem, zamówiliśmy z mężem marmur na cały dół (parter) domu. Czytam skrajnie różne opinie na temat marmuru, przez te negatywne nie śpię po nocach. Zamówienia nie da się cofnąć, wiec ta opcja odpada. Proszę o opinię użytkowników marmuru, czy faktycznie jest tak chłonny i czy są realne sposoby by to zminimalizować? Już wiem, że raczej w kuchni odpada i będę musiała położyć coś innego, ale czy na salon, jadalnię i gabinet się nada?

Nefer
27-01-2012, 18:41
Musiałam przeżyć od czerwca do końca sierpnia w Barcelonie, w hotelu, gdzie był marmur na podłodze. Koszmar. Znalezienie skarpet z owczej wełny zabrało mi miesiąc- a pani w kasie w hipermarkecie popatrzyła na mnie jakbym miała rogi. Pomimo 40 stopni w cieniu i wilgotności 100 % marzłam potwornie. Dlatego drewno.

noira
27-01-2012, 18:48
Nefer, tu nie chodzi o kwestie marmur czy drewno, bo na bank na parterze drewno odpada, na pietrze będą deski. Nie boję się zimna, będzie podłogówka na parterze, jedyne moje obawy są w kwestii zabrudzeń marmuru i jego pielęgnacji. Naczytałam się o tym jak to marmur wszystko chłonie w głąb i że plamy są nie do wywabienia. W planie była również kuchnia, ale chyba nie zda roli?

Nefer
27-01-2012, 20:14
Ja bym nie przesadzała :):) Napisz priva do Rrmi to się wszystkiego dowiesz ile czego i jak pielęgnować . Co kamień to kamień - mam tylko w łazienkach , ale uwielbiam :) I jest ponadczasowy.

noira
29-01-2012, 12:28
Troszkę mnie pocieszyłaś :) Czyli jest nadzieja ! Uwielbiam i kamień i drewno, ale przy moich psach w obecnym mieszkaniu parkiet jest w opłakanym stanie, więc na trasie ich kursowania drewno odpada. A kamień nawet porysowany nie traci uroku (oczywiście jak dla mnie ;) )