PDA

Zobacz pełną wersję : Staw - wątek zbiorczy o kopaniu własnego stawu na działce



Strony : [1] 2 3 4 5

Ziutek
04-01-2002, 15:21
Witam
kupiłem kawałek ziemi i chciałbym wykopać sobie nieduży staw - mniej więcej 30-50 m2 do 2 m głęboki,
tak, żeby można było się ochłodzić latem i ewentualnie jakieś karasie wyhodować
czy ktoś z Państwa miał już z czymś takim do czynienia?
jestem kompletnie zielony i nie wiem od czego zacząć
pozwolenie, geodeta, wydział melioracji w gminie ?

czy ktoś mógłby mnie naprowadzić?

dzięki z góry za wszelkie uwagi

Ziutek - Amator Stawów

gkwiatkowski
08-01-2002, 08:10
Jeśli na Twoim terenie poziom wód gruntowych jest bardzo wysoki, możesz wykopać staw "studnię" - pamiętaj jednak o tym, że poziom wód gruntowych może się wahać . Jeśli woda gruntowa jest za głęboko, staw musisz wyłożyć folią. Zgody na budowę stawu tego typu ( bezodpływowy ) chyba nie trzeba uzyskiwać. Jeśli zaś masz możliwość budowy stawu piętrzącego wodę, to jest zupełnie inny temat - chętnie doradzę.

Alanta
08-01-2002, 09:15
Staw ogrodowy jako obiekt małej architektury należy zgodnie z Prawem Budowlanym zgłosić do Wydziału Architektury na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót.

08-01-2002, 11:52
A co z komarami??? Oj, sasiedzi chyba beda przeszczesliwi

Ziutek
08-01-2002, 14:06
GKwitkowsk Napisał:
[Jeśli zaś masz możliwość budowy stawu piętrzącego wodę, to jest zupełnie inny temat - chętnie doradzę.

Dzięki za podstawowoe wskazówki, już wiem, że muszę zacząć od zbadania poziomu wód gruntowych.
Możesz w kilku słowach powiedzieć o co chodzi z tym stawem piętrzącym wodę?
Ziutek

gkwiatkowski
09-01-2002, 09:27
Szanowny Ziutku !
1.Jeśli chodzi o pozwolenie na budowę stawu bezodpływowego na terenie rolnym, to chyba jednak nie potrzeba pozwolenia, ale może nie jestem na bieżąco.
2.Z komarami nie będzie problemów, jeśli w stawie będą ryby - one zjedzą ich larwy i nie dojdzie do wylęgu.