PDA

Zobacz pełną wersję : Jak i kiedy przesadzić brzozy?



martadela
28-10-2005, 16:24
Odrazu uprzedzę że jestem początkującym ogrodnikiem, i jeszcze b.niewiele wiem, stąd też moje dla niektórych banalne pytanie:

Chcę przesadzić kilka..naście brzóz, od takich półmetrowych po 2m wyskości,
kiedy jest najlepsza pora na przesadzanie i jak się do tego zabrać, tzn czy przy takim 2m drzewku muszę odkopać cały system korzeniowy czy wystarczy większa część. I w ogóle to czy brzozy dobrze znoszą przesadzanie??

Rosną tam gdzie być ich nie powinno :D , więc chcę je przesunąć o kilkadziesiąt metrów.

Pomożecie??

Balu
28-10-2005, 18:14
Przesadzanie brzóz to jest ryzykowna sprawa,może się udać ,ale też może się nie udać ,czasami może nawet po dwóch latach uschnąć,
Radziłbym jednak przesadzić ,ale liczyć się z niepowodzeniem,ale można też rozczarować się przyjemnie,czego życzę ! :D

Patos
28-10-2005, 18:18
Jednak najgorszy jest "pierwszy raz" :wink:

martadela
28-10-2005, 18:28
Ja jednak napewno spróbuję, wolę nieudane przesadzanie od wycinki :wink: .

Tylko czy listopad to odpowiednia pora, czy poczekać do wiosny?
A jak poczekać to do pierwszych oznak wiosny czy aż puszczą listki??

Ja tego naprawdę nie wiem... :oops:

Balu
28-10-2005, 18:51
Radzę zrobić to teraz,jak spadną wszystkie liście,przez zimę brzózki zaaklimatyzują się na nowym miejscu,a na wiosnę ruszą.

jatoja
29-10-2005, 07:14
Radzę zrobić to teraz,jak spadną wszystkie liście,przez zimę brzózki zaaklimatyzują się na nowym miejscu,a na wiosnę ruszą.

A ja radzę zrobić to teraz (jak najszybciej) i nie czekac aż opadną liście - jezli brzozy mają jeszcze dużo zielonych ( w co raczej trudno uwierzyć ) liści to nalezy je oberwać
2 metrowe brzozy przesadzają sie jeszcze nieźle byle nie ciąć korzeni bardzo blisko pnia

Balu
29-10-2005, 09:36