PDA

Zobacz pełną wersję : Jak wysiać zielnik aby rósł?



anick
22-11-2005, 16:01
jestem totalnym amatorem w sianiu i sadzeniu czegokolwiek.. pierwsza porażka to próba hodowli lawendy, bazyli i szczypiorku na kuchennym parapecie..
no to tak: bazylie wysiałam zakiełkowała a potem jakaś pleśń sie wdała w ziemie i wszystko padło; lawenda za to prawie wcale nie wykiełkowała moze dwa cieniutkie pojedyńcze łodyżki i tyle (ale nasion było o wiele wiecej), co do szczypiorku to wubujał a po 3 tygodniach zaczeły mu schnać te wybujałe łodyzki..
ziemia jest ogrodnicza, staram sie aby było wilgotno w doniczkach ale nie mokro, jest ciepło na dno doniczek wsypałam żwirek.. co aj robie nie tak??? jedyne co sie trzyma to rozmaryn, ale kupowałam go juz z bryłą korzeniową..
nie wychodzi mi i już :cry:
aż bojhe sie myśleć co bedzie jak zaczne sadzić ogród...

izunia1111
23-11-2005, 08:49
Ja część ziół kupowałam, część wysiewałam.

Nie mieliśmy problemów z bazylią zieloną i czerwoną. Czerwona była wysiewana w rozsadniku i przesadzana.
Zielona na miejsce stałe. Mimo pięknego rozrośniecią się okazało się, iż bazylia jest jednoroczna.

Lawenedę zgodnie z instrukcją trzeba przetrzymywać w mokrym piasku przez 3 tygodnie. My tak zrobiliśmy i tak się nie udało.

Rozmaryn kupilśmy sadzonę i reguralnie przycinamy.
Ładnie wysiał się hyzop.

To co mogę polecić to tymanek jest rewelacyjny.
Bradzo dobrze rośnie oregano i można je stosować do wszysykiego.
W tym roku było bardzo sucho a jednak zioła trzymały się bardzo dobrze

anick
23-11-2005, 09:22
zatem chyba kupie sadzonki.. tylko gdzie ja o tek porze roku dostane bazylię czy lawende??

abromba
23-11-2005, 10:20
Nasiona lawendy dobrze jest dodatkowo jakiś tydzień - dwa potrzymać w lodówce.
Rozmaryn dość dobrze się ukorzenia.

katja
23-11-2005, 11:16
zatem chyba kupie sadzonki.. tylko gdzie ja o tek porze roku dostane bazylię czy lawende??

bazylia kupiona w supermarkecie w lecie, rośnie i rośnie na parapecie :D

Rbit
23-11-2005, 15:49