PDA

Zobacz pełną wersję : Kiedy zacząć i co robić?



moniga
23-02-2006, 08:02
Jestem zupełnym laikiem, na jesień posadziłam drzewka owocowe i krzwinki i tak to sobie przezimowało, wiosna mam nadzieję w końcu przyjdzie i co wtedy? Od czego zacząć. Przeczytałam w gazecie, że jak kilka dni będzie temperatura powyżej 5st (kiedy to nastąpi) należy poobcinać stare pędy wrzosu i wrzosińca.
1. Jak je obcinać? sekatorem poniżej starych kwitnących pędów?
2. A czy coś robi się z trzmieliną?
3. Mam też coś podobnego do trzmieliny tylko takiego rosnącego chudymi wysokimi gałązkami pojedynczymi od korzenia, co z tym?
4. A posadzone w zezłym roku drzewka owocone należy bielić? Do jakiej wysokości? A orzecha też?
5. Rododendron (mini) przykryłam gałązkami świerku ale widzę że zwijają mu się trozhę listki, jak mróz puści to go podlać czy będzie miał dostatecznie wody jak woda rozmarznie?

Trochę tych pytań :oops: ale nie mam kogo zapytać a moje doświadczenie są zerowe. Dzięki za wszystkie wskazówki. :wink:

jatoja
23-02-2006, 08:25
Jestem zupełnym laikiem, na jesień posadziłam drzewka owocowe i krzwinki i tak to sobie przezimowało, wiosna mam nadzieję w końcu przyjdzie i co wtedy? Od czego zacząć. Przeczytałam w gazecie, że jak kilka dni będzie temperatura powyżej 5st (kiedy to nastąpi) należy poobcinać stare pędy wrzosu i wrzosińca.
1. Jak je obcinać? sekatorem poniżej starych kwitnących pędów?

Wrzosy tak, a wrzośce nie - z cięciem tych czekaj aż przekwitną - zwykle w końcu kwietnia lub na początku maja
Sekatorem - poniżej kwiatostanu

2. A czy coś robi się z trzmieliną?

Można ciąć a można zostawić by rosła luźno - zalezy jaką chcesz z niej uzyskać roślinę

3. Mam też coś podobnego do trzmieliny tylko takiego rosnącego chudymi wysokimi gałązkami pojedynczymi od korzenia, co z tym?

??? nie wiem co to jest ;)

4. A posadzone w zezłym roku drzewka owocone należy bielić? Do jakiej wysokości? A orzecha też?