dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 262 z 998
Pokaż wyniki od 5.221 do 5.240 z 19943
  1. #5221

    Domyślnie

    Opal obojetnie czy jest to węgiel kamienny , brudasek ,miał czy drewno im suchszy tym bardziej kaloryczny .
    Wilgotność miału i tak jest okolo 20% tak jak sezonowanego drewna. Moczyliśmy kiedyś dlatego że nie chieliśmy odbic w kotle , dzisiaj mamy kilka narzędzi aby wybuchów w kotle nie bylo np PID . Przy paleniu górnym o komin możesz być spokojny jesli nie lejesz wody w opal i nie palisz mokrey drewnem co jest bez sensu.
    Są kotły wielkie przemysłowe gdzie spala się biomasę (biogaz) i tam im wilgotniejsze paliwo tym lepsze ale to skomplikowana technologia .

    Jesli kogoś interesuje
    http://www.biogazownierolnicze.pl/bi...,menu,0,3.html

  2. #5222
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    Tomson57

    Zarejestrowany
    Dec 2010
    Posty
    9

    Domyślnie

    witam śledzę wątek i usprawniam piec chyba zrobiłem wszystko co możliwe ale jeszcze nie gra ale chodzi o KWP w zębcu zrobiłem na dole drzwiczek otwory PW komora nadal zadymiona więc zrobiłem KWP na drzwiczki dorobiłem nowy dekel żaroodporny na całe drzwiczki prześwit w środku20mm z blachy 5mm pod dekel włożyłem uszczelkę gr około3-4mm max na górze przymocowałem pod odpowiednim kątem na śruby rurę z tak jakby stopką fi 30mm w środku dł 130 po dłuższej krawędzi powietrze wpada z zewnątrz na dole przechodzi wewnątrz drzwiczek do góry i wychodzi rurą-kierownicą oczywiście na zewnątrz jest regulowana klapka jak się klapkę uchyli więcej to w piecu huk piec zębiec KWK 12KW nie wiem cz jasno napisałem z fotką kłopot najlepszego

  3. #5223
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Last Rico
    Zarejestrowany
    Jan 2006
    Posty
    2.036

    Domyślnie

    Do kolegi Dex 001.
    Znowu czasu mało, późno się zrobiło...Odkręć ekran termiczny (to ta blacha
    od wewnątrz drzwi zasypowych). Wytnij blachę wielkości perforowanej zasuwki
    do regulacji PW i tą blachą zastąp oryginalną zasuwkę. Żeby było szczelnie
    możesz posłużyć się tutaj wysokotemperaturowym silikonem, lub szczelniwem.

    W miejscu wyciśniętego logo Zębca wytnij otwór (może być okrągły), na ten
    otwór należy (na jakimś zawiasie meblowym) założyć klapkę do regulacji powietrza
    wtórnego. Klapka może być wykonana ze szkła żaroodpornego (pomysł Małego
    Mariusza) - piekarniki itp. ale nie jest to konieczne bo wpadające do kotła wtórne
    powietrze - skutecznie studzi klapkę. Klapka powinna mieć śrubę regulacyjną.

    Teraz są dwie możliwości:
    Albo przykręcasz KPW do drzwi, albo do ekranu termicznego. Osobiście bym
    proponował to drugie rozwiązanie. Oczywiście KPW musi być odizolowana od
    ekranu podkładką np. ze sznura szklanego # 5 mm, tak - aby sama KPW się
    mocno nagrzewała (odizolowana od drzwi nagrzeje się wyżej). Zrozumiałe że
    należy wyciąć odpowiedni kanał w wypełnieniu ognioodpornym aby wytworzyć
    drogę dla powietrza. Zrozumiałe jest też - że całą dolną część oryginalnego
    napowietrzania zatykamy szczelnie włókniną ognioodporną. Przejścia nie ma.

    Drugie wyjście:
    KPW przykręcasz (znowu przez podkładkę ze sznura) do samych drzwi, trudność
    tego rozwiązania polega na tym że teraz - trzeba dobrze wyciąć otwór w ekranie,
    na przejście przez niego samego profilu prowadnicy - a ma być w miarę pasowny.
    Oczywiście podobnie jak wcześniej należy zablokować starą drogę powietrzu PW.

    Pamiętajmy - śruby mają być góra - dół a nie lewa prawa, da nam to niewielkie
    ale jednak jakieś możliwości regulacyjne kąta pochylenia samej prowadnicy KPW.
    Może kolega Marmark (pozdrówka!) coś podlinkuje - bo wydaje mi się że kol.
    ma właśnie Zębca i zakładał KPW, może kolega Tomson 57 zrobi fotki ze swojej
    pracy przy KPW. Pomysłów... nigdy nie za wiele.
    ------------------------

    Ammadeuss.
    O spalaniu groszku pisałem na samym początku. Wszystko zależy od siły komina.
    Należy wykonać próbę. Jeśli kocioł nie odbija, widać że samo spalanie przebiega
    prawidłowo, to można groszek spalać. ŻADNEGO paliwa nie moczymy, ogólnie -
    w naszych małych kotłach przynosi to same straty i nic więcej.

    Tatamarkowy sposób na zamknięcie rusztu pionowego - ma taką zaletę że nie
    potrzeba właściwie żadnych narzędzi (oprócz nożyczek), myślę że kolega już
    dobrze sposób sprawdził i choć blokadę trzeba 2x w sezonie wymienić, to może
    warto bo to szybka sprawa. Idę spać i już.
    beton wiąże ludzi...

  4. #5224

    Domyślnie

    Witam,
    W klapce PW oprawiłem szkiełko z okularów spawalniczych , może być też z maski.
    Polecam szkiełko , bardzo pomaga przy regulacji powietrza wtórnego .
    Otwieranie drzwiczek zakłuca pracę kotła a ze szkiełkiem zagladam do srodka i kręcimy (ważne jesli zmieniamy opał).
    Pewnie lepsze byłoby żaroodporne ale moje już wytrzymało 2lata.

    pozdr

    Fotka klapki z szybką jest na 77stronie post kolegi Hes.
    Ostatnio edytowane przez Mały Mariusz ; 20-10-2011 o 14:56

  5. #5225
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    ULTOR

    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Posty
    1

    Domyślnie

    Witam serdecznie
    Watek śledzę od roku i od roku pale metodą mistrza. Jestem bardzo zadowolony ponieważ po pierwsze udało się zaoszczędzić trochę węgla i co najważniejsze już nie smrodzę z komina tak jak kiedyś, a dodatkowo mam ciepło 24 h na dobę. Posiadam piec zębiec kwk 16-1 do ogrzania mam 180 m2 na parterze, piętro o takiej samej powierzchni jest nie ogrzewane dach nie ocieplony ściany budynku grube z cegły (dom budowany przez Niemców na początku 20 w) ocieplone styropianem 5cm okna plastiki + bojler pełen zasyp węgla (jakieś 5 łopat) wystarcza w zimie na 12 godzin. Wszystko jest w miarę ok ale martwi mnie jedna rzecz piszecie tutaj że praktycznie nie macie dymu z komina u mnie ten dym jest ma kolor lekko brązowy trwa on do momentu skoksowania węgla jakieś 3 godziny czy coś jest nie tak czy taki dym może być? Druga sprawa to nie wiem jak u was ,ale u mnie na wymiennikach ciepła jak również w rurze doprowadzającej do komina pojawia się taki jakby czarno siwy puch który muszę w zasadzie codziennie likwidować jest go nawet dość dużo czy to jest sadza czy coś innego? W starej metodzie palenia teścia tego nie było. Z wątku wywnioskowałem że ten puch może być efektem małej ilości doprowadzonego PW ale u mnie jest doprowadzone na maksa na tyle na ile pozwala konstrukcja drzwiczek w zębcu. Piszecie tez o małych płomieniach w piecu kiedy dokładnie je macie bo u mnie dopiero w momencie skoksowania węgla wcześniej jak spala się węgiel idąc w dół sa normalne żółte płomienie + dym którego w zasadzie nie powinno być.
    pozdrawiam

  6. #5226
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Last Rico
    Zarejestrowany
    Jan 2006
    Posty
    2.036

    Domyślnie

    Witaj ULTOR.
    Zadałeś ciekawe pytanie, mam akurat 15 minut (kawa).
    Najpierw ja zapytam, czy zaślepiłeś pionowy ruszt z rysunku 22 ?
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post3671802

    Czy wyposażyłeś swój kocioł w kierownicę powietrza wtórnego "KPW" ?
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post3593592

    Jeśli nie, to zrób to.
    Czarno siwy puch - jak go określasz (może być nawet granatowy, lub granatowo -
    biały. Suchy i sypki, powierzchnia wygląda trochę jak zamsz? To bardzo drobny pył
    lotny (górna frakcja popiołu) zmieszany z niedopalonym paliwem. Jeśli daje się
    zrzucić pędzlem, to nie ma powodu do smutku -- a nawet jest powód do radości!
    Zauważyłeś, że kiedy teść palił po dawnemu - takiego nalotu w kotle nie było.
    Takiego nalotu nie było, bo była za to mokra smoła zmieszana z sadzą (tłusta cuchnąca
    warstwa papo-podobna). Taka papa - świetnie izoluje ścianki kotła od ciepła - a to źle.

    Ilość puchu zależy od parametrów węgla, (jeden wytwarza go więcej, drugi mniej).
    także od ciągu kominowego (mniejszy ciąg unosi mniej pyłów, większy więcej).
    Granatowy puch w kotle obserwowany po skończonym cyklu, czyli po wygaśnięciu
    - to dowód na to, że ze spalaniem raczej nie jest źle (przynajmniej w drugiej fazie).

    Dymienie z komina.
    Tu sprawa jest złożona i zależy od wielu czynników:
    1. wady drzwi zespolonych (rys 22)
    2. braku KPW
    3. zawilgocenia opału
    4. zapłonu niecałej powierzchni węgla
    5. złych proporcji napowietrzania
    6. zbyt małej ilości powietrza
    7. złych proporcji kotła (niski a długi)
    8. zbyt słabego ciągu kominowego
    9. zbyt małego odbioru ciepła
    10. cechy charakterystycznej węgla

    Z pewnością 9-ciu punktów nie ma co opisywać bo są zrozumiałe, ale 10-ty
    warto. Węgle bardzo się między sobą różnią, BARDZO. Począwszy od ilości
    samego węgla C, poprzez przeróżne związki zawarte w węglu (kamiennym).
    I tak węgle bardzo młode (np. czeski brązowy) zawierają sporą ilość palnych
    węglowodorów, a antracyt (najstarszy i najdroższy) nie mają ich prawie wcale.
    Oczywiście w naturze istnieje cała - szeroka - gama - węgli pośrednich.

    Węgle kamienne (ogólnie) zawierają węglowodory nasycone i nienasycone.
    Te pierwsze (nasycone) są bardzo łatwe do spalania, spalają się w miarę czysto.
    Problem jest z węglowodorami nienasyconymi i aromatycznymi (np. benzen).
    Te palą się ostro kopcąc sadzą. Nawet w otoczeniu tlenu - trudno o czyste
    spalanie. Taka już ich budowa chemiczna.

    Jeśli więc węgiel zawiera dużą ilość węglowodorów nienasyconych, a jeszcze
    dodatkowo jest mokry, to NIE DA się go spalić c. bezdymnie. No nie i koniec.
    Oczywiście mam na myśli pierwsze 3 - 4 godziny, aż przejdzie do fazy koksu.
    Jeśli zaś bliżej mu do antracytu (dużo węgla C, mało ropopochodnych) to taki
    opał spala się praktycznie bez dymu i zapachu (prawie jak diament heheeee
    temperatura zapłonu tego węgla = 800*C). Tak na marginesie, dlatego powinno
    się używać chłodziw podczas pracy z narzędziami diamentowymi - bo b. łatwo
    spalają się OSTRE wierzchołki ziaren skrawających i narzędzie staje się tępe.

    Znajdę trochę czasu to zrobię zdjęcia różnych węgli.
    Pozdrawiam.
    beton wiąże ludzi...

  7. #5227
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Last Rico
    Zarejestrowany
    Jan 2006
    Posty
    2.036

    Domyślnie

    Cytat Napisał farek Zobacz post
    jak mam palić ekonomicznie węglem w takim kotle: http://www.polspaw.com.pl/index.php?id=wamet? Ewentualnie czy coś przerobić? Jak?
    Mam wersję 27 kW, z miarkownikiem ciągu. Zaczyna się dla niego 3 sezon. Dotychczas paliłem w nim w sposób "tradycyjny"


    Witaj kolego Farek.
    Zobacz proszę umieszczone w poście powyżej linki.
    Jeśli chcesz w swoim kotle palić czysto i oszczędnie, powinieneś od tego zacząć.
    W przypadku twojego kotła - jest jeszcze do zatkania przestrzeń pomiędzy tylną
    ścianą kotła - a pionowym wiszącym wymiennikiem (w końcu kotła). Powinieneś
    postawić ściankę z cienkich cegieł szamotowych od rusztu - do wymiennika, na
    zaprawę szamotową (do kupienia) albo zatkasz wymiennik od góry - co byłoby
    lepsze - jednak technicznie trudniejsze. Zrobisz to... i wchodzisz do klubu
    Też pozdrawiam.
    beton wiąże ludzi...

  8. #5228
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar dex001
    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Skąd
    Kamiennik
    Kod pocztowy
    48-388
    Posty
    258

    Domyślnie

    Dzięki LAST RICO!!!
    Tego właśnie potrzebowałem fachowej porady
    W poniedziałek zaczynam przeróbkę cyknę parę fotek i zdam relację!Otwór rozumiem wyciąć palnikiem?
    Mistrzu Last Rico z tą włókniną ognioodporną to chodzi o zatkanie rusztu pionowego?
    Jaki byłby najlepszy rozmiar KPW i czy lepsza rura czy prostokąt?
    I jeszcze pytanko o ten sadpal czy trzeba go stosować przy tej metodzie palenia?
    JESZCZE RAZ DZIĘKUJE LAST RICO ZA PODPOWIEDZ!

  9. #5229
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Amadeuss
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Skarszewy
    Kod pocztowy
    83-250
    Posty
    122

    Domyślnie

    to co piszesz LastRico o przeróbce drzwi w zębcu jak dla mnie jest nieosiągalne - nie mam czym zrobić takiego otworu w drzwiach a cała przeróbka wydaje sie być dość skomplikowana.
    Czyli pozostaje regulacja PW istniejącą tam zasówką .....
    a swoja drogą dlaczego klapka jest lepsza od zasówki?
    pozdrawiam i dziękuję za poświęcony nam czas ...

  10. #5230

    Domyślnie

    Zdjąłem w swoim Zębcu KWK ekran termiczny z środkowych drzwiczek.
    Na plus - lepsze napowietrzanie przez oryginalny otwór PW, niewielki dym tylko przez ok. pół godziny od rozpalenia.
    Minusy - większe straty ciepła, plastikowe kurki regulacyjne mocno się nagrzewają.

    Teraz myślę nad KPW... Czym wycina się/wierci otwory w drzwiczkach z żeliwa?

  11. #5231

    Domyślnie

    Ja otwór chciałem wywiercić taka wyżynarka ale blacha jest mocno naweglona i narzędzia się tępią a więc wypaliłem otwór elektroda , prąd na max i wytapiamy .

  12. #5232
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Last Rico
    Zarejestrowany
    Jan 2006
    Posty
    2.036

    Domyślnie

    Dex 001
    Mały Mariusz ma spawalniczą wprawę... więc może pominąć moje rady heheee.
    Otworu nie wycinamy palnikiem - nie będzie dokładny i szczelny (twarde zgrubienia
    na brzegach). Można by było laserem lub wodą - ale szczerze mówiąc zbyt mała
    to praca żeby jeździć po takich zakładach. Otwór należy najpierw wytrasować.
    W czterech kątach punktujemy (uwaga w żeliwie lekko, bo to dość kruchy materiał)
    Zapunktowane cztery miejsca wiercimy OSTRYM lub nowym wiertłem fi 2 mm.
    Następnie wyznaczamy linię punktów po linii traserskiej dookoła prostokąta, koła
    czy kwadratu i każdy z tych punktów przewiercamy na wylot, w taki sposób - żeby
    uzyskać w miarę ciągłą linię perforowaną. Teraz należy rozpiłowywać cienkie
    mostki pomiędzy otworami, kiedy skończymy... środek sam wypadnie. Trzeba tylko
    opiłować resztę "zębów" i otwór gotowy. Nie trzeba bać się żeliw bo ostatnio żeliwa
    są wyraźnie b, czyste i miękkie w obróbce (nie zawierają już piasku formierskiego).

    Prowadnica powietrza mojej KPW wykonana jest z prostokątnego profilu (tu uwaga
    - stosunek długości ścianek nie więcej jak 1:1,5. Można także użyć rury - powinno
    się ją jednak lekko spłaszczyć na końcu (w osi poziomej oczywiście).

    Tak, chodzi o zatkanie rusztu pionowego

    Rozmiar KPW:
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post3641523


    Sadpal:
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post3853298
    --------------------------

    Amadeuss
    Przeróbka (wstawienie KPW) jest dość prostą czynnością, uwierz mi!!
    Może być, że ktoś nie ma odpowiednich narzędzi, ale i WTEDY nie powinien
    rezygnować. Kiedy zepsuje się auto, jedziemy do mechanika - no możemy nie
    dysponować odpowiednimi kluczami, ściągaczami itp. ale NIE REZYGNUJEMY
    z naprawy!!! Szukajcie a znajdziecie. każdy ślusarz czy inny metaloplasta
    pomoże przy przeróbce za parę groszy. To niespodziewanie szybko się zwróci.
    Szkoda resztę życia jeździć kopcącym autem. Szkoda nafty i mamonki heheee.

    Pytasz dlaczego klapka jest lepsza od zasuwki?
    Klapka nie jest specjalnie lepsza od zasuwki. Od zasuwki jest jednak lepsza KPW
    - a trudno jest sprzęgnąć zasuwkę Zębca - z KPW! Stąd właśnie należy wykonać
    nowy otwór zasłaniany klapką - a perforowaną listwę zastąpić blachą i uszczelnić.
    Także pozdrawiam.
    ---------------------------

    Smarki
    Napowietrzanie lepsze, zgoda, ale szkoda ciepła, zostaw ekran a zrób KPW.
    W sprawie wiercenia, wycinania w żeliwie dałem głos tu:
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post2887721

    Ale nie stresuj się, zapiaszczone żeliwa zdarzają się ostatnio bardzo rzadko,
    zatem obrabia się je zwykłymi wiertłami stalowymi, byle były ostre lub nowe.
    Uczulam tylko na fakt ---> że NIE DA SIĘ wykonać otworu fi 10 jednym wiertłem
    fi 10. Najpierw punktujemy, potem wiercimy np. fi 2, potem 5 i w końcu fi 10 mm.
    Powodzenia.
    beton wiąże ludzi...

  13. #5233

    Domyślnie

    Przy wierceniu żeliwa dajemy mniejsze obroty i używamy chłodziwa może być olej.
    Nieraz może się zdarzyć odbicie gazów w kotle krótko mówiąc bum chyba wszyscy palacze znaja to zjawisko.
    Przez zasuwkę rozładuje się dużo mniej gazów niż przy klapce i tutaj też + dla klapki
    pozdr .

  14. #5234

    Domyślnie

    Dzięki Last Rico za odpowiedź

    Pierwsze moje przemyślenia (proszę popraw mnie, jeśli błądzę ).
    Chyba w przypadku mojego kotła w pierwszej kolejności powinienem zdecydować, czy chcę zrobić z niego kocioł DS czy GS. Podejrzewam, że raczej DS. Komora zasypowa jest stosunkowo niska, a przy spalaniu od góry powinno być trochę przestrzeni nad zładem. Tak też rozumiem Twoją sugestię, żeby zatkać wymiennik od góry.
    Co do działań:
    1. Zatkać przestrzeń między pionowym wymiennikiem,
    2. Uszczelnić "ruszt pionowy", jak na rys 22.
    Czy powinienem również wykonać otwór w drzwiach zasypowych oraz zatkać ruszt pomiędzy tylną ścianą, a pionowym wymiennikiem, jak tu: http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post2833091 ?
    Czy to dobry plan?

    Dziękuję z góry i pozdrawiam

  15. #5235
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Last Rico
    Zarejestrowany
    Jan 2006
    Posty
    2.036

    Domyślnie

    No nie ma za co.
    Szczerze odradzam ci przerabianie tego kotła na DS (dolnego spalania).
    Narobisz się, przesiedzisz zimę w kotłowni - a potem sam uznasz, że żeby
    mieć DOBRY kocioł DS, to trzeba dysponować:

    1. ruchomym (i STROMYM w kierunku palnika) rusztem.
    2. trzema rodzajami powietrza (główne, wtórne i dodatkowe - dopalające).
    3. ceramicznym i dość wysokim palnikiem najlepiej z kontrolą ( szklany wziernik).
    4. inną komorą zasypową (u góry wąską - u dołu szerszą) inaczej klin. paliwa.

    Pomyśl także, JAK będziesz czyścić to wąskie gardło; plecy - wymiennik??
    Nie czyszczone , dramatycznie straci zdolność wymiany ciepła spaliny-woda.

    Zastanów się nad tym postem, kocioł nie jest identyczny z twoim, ale bardzo
    zbliżony konstrukcyjnie. Osobiście wybrałbym ten sposób spalania (GS).

    Zobacz no tu:
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post2844683
    beton wiąże ludzi...

  16. #5236
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Remigiusz.
    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Skąd
    Strzyżów
    Kod pocztowy
    38-100
    Posty
    118

    Domyślnie

    Witam serdecznie,
    Witam ze watek bardzo szybko do przodu ruszył Temat sledze jako pasywny czytelnik od grudnia 2009 roku Kiedyś przeczytałem nawet wszystkie strony do strony 110 czy jakoś tak. Niestety bylo mało informacji na temat pieca Defro a szczególnie Defro Optima Komfort

    Z innego forum o ogrzewaniu dostałem dobre rady jak trochę go przerobić i spalanie się naprawdę poprawiło Tak wygląda konstrukcja tego pieca w środku:


    Palenie w tym piecu od dołu skutkowało takim czymś:


    I po kilku dniach taki widok był codzienny:




    Wiec najpierw zamknąłem dopływ powietrza przez otwór do rusztu, blacha 4mm + wełna mineralna na drucie przymocowana:


    Potem wiercenie otworów na PW:


    Spalanie w tamtym roku mi się wydłużyło do 12h przy pełnym zasypie i mniej nalotu na ściankach pieca

    Tak jak kolega Last Rico poleca rysunku 22 w sumie przerobiłem:


    1. Tylko mam teraz takie pytanie otóż prawidłowe wlatywanie PG powinno być chyba jak najniżej popelinka tak ??
    Bo to za klapka PG wygląda tak:


    powietrze wpada dokładnie na wysokości ruszta wodne? Myślę o wycinaniu w wewnętrznej blachy tych dolnych drzwiczek jeszcze większy otwór żeby wpadało powietrze niżej rusztu. A te górne co widać po prostu zatkać . Dobry pomysł czy zły ?

    2. Ja w popielniku mam stara brytfankę żeby było łatwiej wybierać popiół jak widać tutaj:


    Przeszkadza tak brytfanka ??


    Niestety obecnie teraz pale dalej od dołu bo nie pale cały czas i nie zasypuje pieca do maximum. Przyjdzie zima znów będzie spalane jak zalecane na stronie pierwszej

    3.
    C.O.: DEFRO Optima Komfort 15kW, Miarkownik ciągu Honeywell, Zawor 4D ESBE, Grawitacja & Pompy, stalowo żeberkowe kaloryfery
    C.W.U.: Taurus OG 150l
    DOM ~115m²: 45cm cegla + pustaki betonowe, 5 komorowe okna plastikowe, Piwnica + 2 pietra, poddasze nieużytkowane
    KOMIN: Murowany z cegły 140x170mm, 12m wysoki

  17. #5237

    Domyślnie

    Last Rico ja właśnie testuję przeróbkę na dolniaka , pamiętam że mi odradzałeś ale wiesz człowiek niektóre rzeczy musi sam zobaczyć i sprawdzić na własnej skórze.
    jak do tej pory pali się OK , fakt że kilka razy zawiesilo się drewno , dymu praktycznie nie ma wcale , kociolek suchy ,weglem bardzo mało palę bo za ciepło zobaczymy dalej.
    pozdr

  18. #5238

    Domyślnie

    jestem użytkownikiem zębca KWKs16 od 3 lat i od tamtej pory go udoskonalam dzięki temu forum i jego uczestnikom oto moje foty

    KPW rura calowa zamontowana do ekranu

    klapa wycięta ze starych dżwiczek na złomowisku, otwory wyciąłem kątówką


    oddzielenie popielnika blachą wyciętą z profila 100mm do płyt GK rant wyprofilowany pod sznur

    zaślepiony otwór po dmuchawie i podłączony miarkownik
    Myślę że wszystko jasne jak nie proszę pytać
    Ostatnio edytowane przez jargang ; 21-10-2011 o 19:37

  19. #5239

    Domyślnie

    coś te moje foty nie bardzo czytelne przepraszam ale nie wiem jak inaczej je wkleić
    OK już jest.
    Ostatnio edytowane przez jargang ; 21-10-2011 o 19:38

  20. #5240
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Remigiusz.
    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Skąd
    Strzyżów
    Kod pocztowy
    38-100
    Posty
    118

    Domyślnie

    Czy to KWP w Zebcu KWK ma sens jak masz taki przekroj ??


    PW i tak leci do tylu komory ?
    C.O.: DEFRO Optima Komfort 15kW, Miarkownik ciągu Honeywell, Zawor 4D ESBE, Grawitacja & Pompy, stalowo żeberkowe kaloryfery
    C.W.U.: Taurus OG 150l
    DOM ~115m²: 45cm cegla + pustaki betonowe, 5 komorowe okna plastikowe, Piwnica + 2 pietra, poddasze nieużytkowane
    KOMIN: Murowany z cegły 140x170mm, 12m wysoki

Strona 262 z 998

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony