bo wypowiadający się tutaj budują świadomieNapisał [email protected]
beton komórkowy
bale drewniane
koształtki styropianowe wypełnione betonem
pustaki ceramiczne
bloczki silikatowe
szkielet drewniany
inny wybór
bo wypowiadający się tutaj budują świadomieNapisał [email protected]
grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących || COP 1 || PV
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH || ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPodobnie jak większość tutaj piszących też mam dylemat: silikat vs ceramika. na 90% jestem zdecydowany na silikat, ale:
1. Trochę boję się jego chłodu (ocieplenie 20cm, grafit)
2. Dom ma być podpiwniczony i jako pierwsza warstwa parteru (nad piwnicą) ma być ceramika zasypana perlitem. Nie wiem czy jest sens potem jechać do góry silikat i de facto mieszać materiały (widziałem, że niektórzy tak robią).
Znam parametry obu materiałów, ale mimo wszystko mam jeszcze małe wątpliwości. Co byście radzili? Z góry dzięki za rady
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeśli zależy Ci na szczelności przegrody i zdecydujesz się na ceramika to nie na wersję z pióro- wpustem.
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJakoś bardziej skłaniam się do klejenia bloczka z każdej strony. Ceramiki nie wybrałem i nigdy bym się na taki rodzaj ściany nie zdecydował.
Ze względu na akumulacyjne ogrzewanie mojego domu gdybym miał jeszcze raz wybierać postawiłbym na silikat.
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjeszcze nie widziałem wypowiedzi na forum - wybudowałem z silki i żałuje, lepiej by było z BK. Natomiast jest kilka wypowiedzi, że BK jest słaby i jak jeszcze raz bym budował to z silikatu.
U mnie przeważył argument akustyki ścian (wybudowałem z silki). W okolicy mam jeszcze kilka działek wolnych i nie wiem czy nie zamieszka tam osoba, która amatorską gra na młotach udarowych lub innych głośnych urządzeniach. Chciałem w domu mieć cisze i spokój - i mam. Bywałem w domu z BK oraz z ceramiki i nie odpowiada mi, że jak ktoś głośniej na piętrze słucha muzyki to na dole wszystko słychać. Dzieciaki niedługo dorosną a ja nie mam ochoty bez przerwy chodzić i mówić żeby ciszej byli.
Kolejny argument to akumulacja ciepła - w lato przyjemny chłodek - w zimę chałupa tak szybko się nie wychładza.
W dużej mierze murarze przekonują do BK bo jest lekkie i łatwo się docina - ale to ja inwestuje i mnie nie interesuje ich wygoda.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychArgument "łatwo się muruje" mnie nie obchodzi Tak jak większości z Was.
Jak murujecie z silki, to w jaki sposób likwidujecie mostek na pierwszej warstwie? Czytałem na FM, że pierwsza warstwa idzie np. z ceramiki zasypanej perlitem lub bardzo drogiego isomuru. Co Wy dawaliście na pierwszą warstwę, jeśli cokolwiek dawaliście?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPo za izolacją poziomą nic. Słyszałem, że przy domach energooszczędnych nie jest to aż tak istotny element.
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTeż nie mam nic w planach, warstwa startowa będzie z silikatu tak jak reszta. Ucieczka ciepła tą drogą nie jest aż tak istotna by kombinować.
Dom przy Głogowej 3 ... 120 mkw P.U. + garaż + kotłownia, 24 cm silikatu na ściany, 20 cm grafitu pod tynkiem, 20 cm pianki PUR pod dachówką, 10 cm pianki PIR na fundamencie, 15 cm grafitu pod nogami. 12 cm betonu nad głową, 100 % podłogówki, wentylacja mechaniczna z rekuperacją, pakiety 3-szybowe, ciepło sieciowe ... przewidywane 39 W/mkw ... naciągane energooszczędne ... NIE dla jednakowych kolorów dachu i elewacji ... STOP dla braku poszanowania indywidualności ...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo właśnie, nigdy nic nie wiadomo czym nam przyjdzie grzać za 10 lat, a miejsca na poprawki już nie będzie...
Planuję dom z nieogrzewaną, ale dobrze ocieploną piwnicą i ciągle mam dylemat czy dawać na pierwszą warstwę parteru ceramikę z perlitem, czy jechać od początku silikatem (trochę off topic się zrobił...)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOstatnio edytowane przez Tomaszs131 ; 04-05-2017 o 07:05
Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230C.
Piwnicy nie ogrzewam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMętlik, mętlik i jeszcze raz mętlik...
Chciałem budować z Phorothermu (najlepiej Dryfix), ale mój architekt mówił, że bez sensu, że lepiej iść w BK....
Zgłupiałem już całkowicie....
Po przeczytaniu z 10 stron tego tematu - zgłupiałem jeszcze bardziej
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA jakieś merytoryczne argumenty przeciwko Porothermowi były u architekta? Moim zdaniem jego przewagi nad betonem komórkowym są akurat bezapelacyjne (akumulacyjność cieplna, izolacyjność akustyczna, większa nośność...). Współczynnik przenikania ciepła jest oczywiście lepszy w betonie, ale ten parametr akurat spokojnie poprawia się izolacją zewnętrzną i sprawa jest rozwiązana. Betony komórkowe jednowarstwowe to bardzo droga zabawa i moim zdaniem nie jest warta zachodu i nakładów finansowych. Ogólnie ja mam dom wybudowany w 2014 roku z Dryfixa i jestem z niego bardzo zadowolony, także jak widzisz co człowiek to opinia...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych