dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 86 z 97
Pokaż wyniki od 1.701 do 1.720 z 1935

Temat: TARAS DREWNIANY - jak zbudować? jakie drewno? jak pielęgnować? co polecacie?

  1. #1701

    Domyślnie

    Witam.

    Dobrej jakości drewno tarasowe z modrzewia syberyjskiego powinno być suszone komorowo do wilgotności około 12% KD. Taka deska jest wówczas stabilna, nie ma tendencji do odkształcania się i wypaczania oraz nadmiernego pękania powierzchni co niestety w drewnie bardziej „mokrym” może się zdarzyć. W mojej ocenie 18% wilgotności to deska jedynie powietrzno sucha AD.


    Jeżeli chodzi o tzw rynek, to faktycznie po przeskanowaniu znajdziemy duże rozbieżności w cenie modrzewia.
    Po pierwsze musimy się zastanowić skąd te różnice? Jeśli przyjmiemy że deski mają u wszystkich sprzedających podstawowy przekrój 140x24 mm, czy 140x28 mm, zatem nie chodzi tutaj o ilość materiału na m3. Są one więc wypadkową wielu różnic tj. klasa drewna, oryginalność materiału( czy deska jest faktycznie importowana z Rosji), jakości obróbki, wilgotności...itd.

    Przy zakupie prócz wilgotności trzeba również zwrócić uwagę wg jakich norm jakości klasyfikowane są deski(VEH?), gdyż może się okazać, że kupiliśmy deskę w klasie A/B z sinizną, czarnymi, wypadającymi sękami, niedociągnięciami w obróbce, zębami po pile...itd. Warto sprawdzić gdzie tarcica była poddana obróbce. Czy to jakiś tartak na mazurach, czy fabryka z numerycznymi suszarniami, odpowiednią linią produkcyjną. Czy do produkcji stosowano wyselekcjonowany materiał główny, czy także boki.

    Podsumowując kupując deskę w atrakcyjnej cenie, okazyjnie, musimy liczyć się z tym że standardy zostały pominięte i towar który dostaniemy może nie spełnić naszych oczekiwań.





    Cytat Napisał wibart Zobacz post
    Mam mozliwośc kupienia deski modrzewiowej o wilgotnosci ok 18%. Czy jest to odpowiedni parametr na taras?
    Czy przyt takiej wilgotnosci nie bedzie zbytnio pracowała na słoncu? Czy dobrze bedzie wchłaniał się olej?
    cena deski jest atrakcyjna. W innych miejscach oferują deske o wilgotnosci 15% a nawet 12% ale cena dochodzi do 100 pln/ m2

    Prosze o porade praktyków
    Pozdrawiam
    Wibart
    Ostatnio edytowane przez D*om* ; 19-03-2013 o 14:48

  2. #1702

    Domyślnie

    ladnie to wszystko brzmi, ale ktory sprzedawca tanszego materialu podzieli sie informacjami? W efekcie zostanie tylko DLH.

  3. #1703
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    zOOr

    Zarejestrowany
    Mar 2006
    Skąd
    Już Marki (była Warszawa)
    Dzielnica
    Marki Południowe
    Posty
    118

    Domyślnie

    Na DLH bym za bardzo nie liczył. I u nich się zdarzają lipne dechy.
    Miałem na 40 sztuk 8 strasznie "zadziornych". Niedotartych.
    Twierdzili, że to jest OK i oni nie sprzedają gotowego wyrobu a jedynie półprodukt, który trzeba potem wycyklinować. Deski tarasowe ryflowane
    Nie chcieli reklamacji przyjąć a skończyło się na całkiem ładnym rabacie (czyli jednak chyba czuli się trochę winni).
    A dechy dałem w kącie i ich nie widać za bardzo.
    Ostatnio edytowane przez zOOr ; 20-03-2013 o 09:00
    Pozdrawiam,
    Artur

  4. #1704

    Domyślnie

    To na co mozna liczyc w dobrej cenie i jakosci?

    Takze jesli chodzi o deski podlogowe.

  5. #1705
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    floren

    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Witam, czy ktoś mógłby mi doradzić czym zabezpieczyć taras przed zamarzającą wodą? Wiem, że zima się niedługo kończy, ale myślę już o następnej. Mam taras z drewna egzotycznego ryflowanego i tej zimy, przy minusowej temperaturze nie da się na niego wyjść, tak jest ślisko.

  6. #1706
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.645
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał floren Zobacz post
    Witam, czy ktoś mógłby mi doradzić czym zabezpieczyć taras przed zamarzającą wodą? Wiem, że zima się niedługo kończy, ale myślę już o następnej. Mam taras z drewna egzotycznego ryflowanego i tej zimy, przy minusowej temperaturze nie da się na niego wyjść, tak jest ślisko.
    nie jestem ekspertem ale moj taras nie był sliski.
    jesli masz dobre spadki to na desce nie powino byc wody w konsekwencji lodu ?!?
    Śnieg owszem był ale nie zeby jakos slisko było - są ryfle.....

  7. #1707

    Domyślnie

    Spadki nie uchronią Cię przed zamarzającą wodą.

  8. #1708

    Domyślnie

    Szukam jakiegoś gotowego projektu tarasu drewnianego na słupach drewnianych postawionych na stopach betonowych.
    Kiedyś był taki projekt dołączony do numeru Muratora, ale mi zginął przy przeprowadzce. Czy ktoś może ma ten projekt i mógłby się podzielić skanem kopii?

    Znacie jakieś strony w necie z takimi projektami?

  9. #1709

    Domyślnie

    Po co suszyć deski na taras w suszarni? Wg mnie jest to bezcelowe. Drewno i tak nawilgnie na otwartym powietrzu. Jeśli miałbym wykonywać taras z krajowego drewna kupiłbym modrzewiowe deski tzw. przyzmę (jednakowa szerokość bez oflizów) i wysuszył je pod zadaszeniem. Przy wilgotności ok 20-30% na otwartym powietrzu ani za bardzo już nie nawilgną ani za bardzo się nie zeschną. Z tego co się ostatnio orientowałem można kupić polski modrzew za ok 800zł/m3. po wysuszeniu strugałbym go chyba jednostronnie żeby zostawić jak najgrubszą deskę.
    pozdrawiam
    Jak się nazywa Japoński stolarz? PiłajajaMucharatała

  10. #1710
    ELITA FORUM (min. 1000)
    ANNNJA

    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Posty
    2.001
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    212

    Domyślnie klon

    a co sądzicie o klonowych deskach na balkon ??
    Proszę o komentarze w dzienniku..

  11. #1711

    Domyślnie

    Witam!

    Szukam pomysłu na wykonanie tarasu z drewna. Taras będzie miał wymiar 7m wzdłuż domu i 4m od domu - czyli spadek robię wzdłuż deski 4m. Przeczytałem kilkanaście stron wątku i mam pewne wątpliwości. Taras chciałbym wykonać z jakiegoś taniego polskiego drzewa mam ograniczone środki.

    1) Czy legary powinny tworzyć kratę? Jeśli tak to jakie wymiary powinna mieć kantówka odpowiednio dolna i górna warstwa kratownicy? Czym połączyć obie warstwy kratownicy?

    2) Podbudowę chcę zrobić z bloczków betonowych (zalegają mi na działce) na podsypce cementowo piaskowej (w jakim stosunku mieszać cement z piachem?) czy spadek tarasu uzyskiwać legarami czy już bloczki powinny być odpowiednio ustawione? Wolałbym bloczki mieć w poziomie, następnie wiercić w nich otwory, wklejać na żywicę pręty M10 i poziomować nakrętkami.

    3) Nasz taras ma być prostokątem, bez schodów, w zasadzie na poziomie gruntu. Jakie są wasze doświadczenia jeśli chodzi o koszty? Rozumiem, że to zależy od gatunku drewna, mnie interesuje coś taniego, skoro i tak każdego roku muszę konserwować je na nowo. Dodatkowo nie mam żadnego problemu związanego z tym w jaki sposób starzeje się drewno, drewno to drewno, szarzeje, ciemnieje i mi to pasuje.

    Bardzo dziękuję za pomoc!

  12. #1712

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz.adamus Zobacz post
    Taras chciałbym wykonać z jakiegoś taniego polskiego drzewa mam ograniczone środki.
    Pamiętaj, że jest takie powiedzenie "kto tanio kupuje dwa razy płaci". Dwie najtańsze opcje:
    świerk lub sosna + 1x impregnat biobójczy + 2x lakier poliuretanowy do podłóg (pierwsza warstwa rozrzedzona rozpuszczalnikiem 10%. Chemia na obie strony desek.
    modrzew skandynawski + 2x olej do tarasów na góną stronę deski

    Cytat Napisał lukasz.adamus Zobacz post
    1) Czy legary powinny tworzyć kratę? Jeśli tak to jakie wymiary powinna mieć kantówka odpowiednio dolna i górna warstwa kratownicy? Czym połączyć obie warstwy kratownicy?
    Zdecydowanie kratka. Kantówki 50x100 mm powinny wystarczyć w rozstawie co 40-50 cm.

    Cytat Napisał lukasz.adamus Zobacz post
    Podbudowę chcę zrobić z bloczków betonowych (zalegają mi na działce) na podsypce cementowo piaskowej (w jakim stosunku mieszać cement z piachem?) czy spadek tarasu uzyskiwać legarami czy już bloczki powinny być odpowiednio ustawione? Wolałbym bloczki mieć w poziomie, następnie wiercić w nich otwory, wklejać na żywicę pręty M10 i poziomować nakrętkami.
    Podsypka taka jak na chudy beton powinna być OK. Bloczki powinny być w jednym poziomie, a spadek wymagany dla desek należy zrobić w dolnrj warstwie kantówek. Zamiast wklejanych kotew proponuję złącza ciesielskie mocowane do bloczków kołkami szybkiego montażu a do kantówki wkrętami.

  13. #1713

    Domyślnie

    Cytat Napisał netspiker Zobacz post
    Pamiętaj, że jest takie powiedzenie "kto tanio kupuje dwa razy płaci". Dwie najtańsze opcje:
    świerk lub sosna + 1x impregnat biobójczy + 2x lakier poliuretanowy do podłóg (pierwsza warstwa rozrzedzona rozpuszczalnikiem 10%. Chemia na obie strony desek.
    modrzew skandynawski + 2x olej do tarasów na góną stronę deski
    Może źle się wyraziłem... Nie mogę sobie pozwolić na to aby ktoś mi ten taras wykonał bo ceny za m2 jakie mi proponowano to totalny kosmos (300-400 za m2 z modrzewia syberyjskiego). Nie neguję tego, szanuję dobrych wykonawców i nie widzę powodów dla których mieliby nie zarabiać. Jednak zgłębiając temat doszedłem do wniosku, że może spróbuję sam. Złotą rączką nie jestem, pewnie coś spierdzielę, stąd mój pomysł na tańsze drzewo, błędy na bank popełnię w związku z tym, gdybym miał to w przyszłości niedalekiej robić drugi raz to zrobię to lepiej i z lepszego materiału. Z drugiej strony czytałem tutaj jak to nawet egzotyki szarzeją i nie są już "takie miodowe". Skoro nawet super-ekstra gatunki wymagają wiosennego odświeżania to co za różnica.

    Rozumiem, że świerk nie nadaje się do olejowania? Na tarasie chciałbym mieć olej. W domu mam parkiet z jesionu lakierowany matowym lakierem. Natomiast blaty w kuchni, stołki pod umywalkami w łazienkach mam olejowane - bardziej mi się to podoba, jakby łatwiej o to dbać, ładniej się niszczy, łatwiej naprawić. Pisząc modrzew skandynawski miałeś na myśli syberyjski? Celuję właśnie w ten gatunek w średniej cenie ok 65-70 zł za m2, choć czytałem, że te ceny między 50-100 za modrzew wynikają z tylko jakości drewna, a nie z tego, że dostawca chce/lubi zarobić

    Czy impregnować także kantówkę?

    Cytat Napisał netspiker Zobacz post
    Zdecydowanie kratka. Kantówki 50x100 mm powinny wystarczyć w rozstawie co 40-50 cm.
    Czy to ma znaczenie jak ustawię te kantówki (tzn wiem, że ma, pytam czy można) bo w jednej opcji krata będzie mieć 20cm wysokości w drugiej 10cm lub przy miksie 15cm. Można tak kombinować?


    Cytat Napisał netspiker Zobacz post
    Podsypka taka jak na chudy beton powinna być OK. Bloczki powinny być w jednym poziomie, a spadek wymagany dla desek należy zrobić w dolnrj warstwie kantówek. Zamiast wklejanych kotew proponuję złącza ciesielskie mocowane do bloczków kołkami szybkiego montażu a do kantówki wkrętami.
    Rozumiem, że złącza ciesielskie i wkręty w kracie nie muszą być z nierdzewki?

    Dziękuję!

  14. #1714

    Domyślnie

    lukasz.adamus -

    Pisałem z punktu widzenia samodzielnego wykonania.
    Obydwie wersje desek dasz spokojnie radę zrobić samodzielnie, żadnych specjalnych narzędzi nie potrzebujesz.
    Skalkuluj koszt desek i zużycia chemii na m2 to dowiesz się co jest tańsze. Wersja z olejowanymi deskami modrzewiowymi jakby mniej pracochłonna.
    Deski świerk też możesz zaolejować, ale jest zdecydowanie mniej odporne na atak grzybów i owadów, więc wtedy warto dodatkowo zaimpregnować. Modrzew sam w sobie jest b.odporny (domy z modrzewia stoją po kilkaset lat, a oblicówka ścian z czasem szarzeje ale trzyma się calkiem dobrze). Olej zapobiegnie szarzeniu i podkreśli rysunek słojów.

    Kantówki zdecydowanie pionowo 100 mm. Krata wyjdzie wyższa, ale wtedy będzie mniej się uginała. Też warto zaimpregnować np. Altax albo Drewnochron

    Złącza ciesielskie do łączenia kantówek z bloczkami i ze sobą ocynk, kołki szybkiego motażu ocynk (można dobijać przez kawałek twardego drewna np. bukowego, wkręty do montażu desek co najmniej stalowe galwanizowane, ale najlepsze Fisher albo Spax nierdzewne A2.

    Pozdrawiam

  15. #1715

    Domyślnie

    Czy może ktoś z was przerabiał temat fundamentów śrubowych pod taras?

    Przypadkiem natrafiłem, a w mojej sytuacji wydaje się być to ciekawe rozwiązanie. Mam wodę gruntową na 50 cm i kopanie metrowych dołków, przygotowywanie betonu, szalunki itp itd to jakaś masakra....

    A tu wygląda na to że wystarczy wkręcić taki wielki wkręt i po robocie.
    Niestety na polskich stronach ciążko cokolwiek znaleźć. Jedynie co znalazłem to w Jula http://www.jula.pl/sledz-mocujacy-793096
    NA youtube można znaleźć kilka filmów . Tu np. montuje gość właśnei pod taras http://www.youtube.com/watch?v=VO0xBqTrSjs
    A generalnie to firma Krinner toto produkuje.

    Prosze o opinie.


    ps. to jest trochę przykładów : http://krinnerthegroundscrew.com/app...e-construction
    Ostatnio edytowane przez MasterCheat ; 01-05-2013 o 21:45

  16. #1716

    Domyślnie

    Cytat Napisał MasterCheat Zobacz post
    Czy może ktoś z was przerabiał temat fundamentów śrubowych pod taras?

    http://krinnerthegroundscrew.com/app...e-construction
    Obawiam się czy gwint tych śrub zapewni odpowiednią nośność mocowania. Jak dla mnie, powierzchnia wydaje się być zbyt mała i taka śruba może łatwo wbijać się w grunt. Druga kwestia to problem z ustawieniem tego samego poziomu na śrubach. Tutaj musisz zgrać wkręcenie śruby z ustawieniem wspornika pod legar.
    Ja planuję zrobić taras opierając wsporniki na bloczkach fundamentowych. Jako wsporniki chcę wykorzystać takie regulowane elementy:
    http://www.soprema.pl/index.php?opti...d=81&Itemid=31

  17. #1717

    Domyślnie

    tutaj jest statyka tych śrób http://www.geosyntetyki.net.pl/krinn...ytyczne_PL.pdf
    niestety nie wiem na co patrzeć. Chyba to będzie to:
    KSF U; l = 865 FRd,c = 6,00 kN
    Czyli 600 kg.
    Przy 8 podporach to wychodzi 2400 kg.

    i ja do tego zamierzam przymocować pionowe słupki 14x14 cm i dopiero do nich łapać w kleszcze legary. Więc wysokość nie ma dla mnie zbyt dużego znaczenia.

    http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/taras/06.jpg
    Ostatnio edytowane przez MasterCheat ; 02-05-2013 o 12:55

  18. #1718

    Domyślnie

    Witajcie,

    Założenia:
    - taras na gruncie, ok 30m2
    - humus wybrany, podłoże zagęszczone, piaszczyste bez zagrożeń zalewaniem wodą
    - plan był taki:
    -- siatka z bloczków betonowych w rozstawie 100x50cm
    -- legary 145 x 45 mm równolegle do budynku. Odstęp pomiędzy legarami - 50 cm. Co 100cm łączone kątownikiem do bloczka betonowego
    -- z boków zamknięcie konstrukcji w ramę plus dodatkowe stężenia co 2 m
    - planowana była deska modrzew 27-28mm
    JEST modrzew grubości 44mm, szerokość 146mm

    i teraz pilne pytanie: czy zmieniać coś w konstrukcji? Niby z tabel wynika, że przy takiej desce spokojnie można dać legary zdecydowanie rzadziej. Mi chodzi raczej o opinie, czy zaplanowana konstrukcja będzie wystarczająca.

    Żałuję, ale plan całości mam na innym komputerze i nie jestem w tej chwili w stanie wkleić, a zapewne wyjaśniłby wiele.

    Z góry dziękuję za pomoc i opinie.
    zdrówka, mrozek

  19. #1719
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA - SPEC OD PODŁÓGFORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar ghost34
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    prosto z termopil
    Kod pocztowy
    44-200
    Posty
    11.268

    Domyślnie

    Cytat Napisał mrozek1 Zobacz post
    Witajcie,

    Założenia:
    - taras na gruncie, ok 30m2
    - humus wybrany, podłoże zagęszczone, piaszczyste bez zagrożeń zalewaniem wodą
    - plan był taki:
    -- siatka z bloczków betonowych w rozstawie 100x50cm
    -- legary 145 x 45 mm równolegle do budynku. Odstęp pomiędzy legarami - 50 cm. Co 100cm łączone kątownikiem do bloczka betonowego
    -- z boków zamknięcie konstrukcji w ramę plus dodatkowe stężenia co 2 m
    - planowana była deska modrzew 27-28mm
    JEST modrzew grubości 44mm, szerokość 146mm

    i teraz pilne pytanie: czy zmieniać coś w konstrukcji? Niby z tabel wynika, że przy takiej desce spokojnie można dać legary zdecydowanie rzadziej. Mi chodzi raczej o opinie, czy zaplanowana konstrukcja będzie wystarczająca.

    Żałuję, ale plan całości mam na innym komputerze i nie jestem w tej chwili w stanie wkleić, a zapewne wyjaśniłby wiele.

    Z góry dziękuję za pomoc i opinie.
    przy 44worce jak najbardzie dalbym nawet przy tej grubosci legary co 1 mb.
    ale bloczki wkopane na mniejsza głebokosc niz 40cm to moim zdaniem porazka ja robie na tubach fundamentowych wkopanych na okolo poł metra i zalewam zaprawą "na grzybka" to nigdy nie siadze nie poplynie i nie zostanie "wypchnięte miałem juz 2 tarasy na bloczkach ktore zachowywały sie po 2 latach dośc dziwnie popłyneły sobie poprostu..ja bloczkom mowie zdeydowane nie.
    i niebo gwiaździste nade mną i ład moralny we mnie

    ghost31@interia.pl

  20. #1720

    Domyślnie

    Cytat Napisał ghost34 Zobacz post
    przy 44worce jak najbardzie dalbym nawet przy tej grubosci legary co 1 mb.
    ale bloczki wkopane na mniejsza głebokosc niz 40cm to moim zdaniem porazka ja robie na tubach fundamentowych wkopanych na okolo poł metra i zalewam zaprawą "na grzybka" to nigdy nie siadze nie poplynie i nie zostanie "wypchnięte miałem juz 2 tarasy na bloczkach ktore zachowywały sie po 2 latach dośc dziwnie popłyneły sobie poprostu..ja bloczkom mowie zdeydowane nie.
    Dzięki ghost34 za podpowiedź. Co do bloczków, to ciężko się zastanawiałem nad szpilkami fundamentowymi, ale zaryzykuję z bloczkami. W planach i tak mam powrót w czasie kilku najbliższych lat do tematu tarasu - konstrukcja pod pergolę/pergotendę. Jeżeli pomysł z bloczkami na "0" nie sprawdzi się - wówczas będę miał silniejszą motywację do ponownego zajęcia się tematem

    Za Twoją poradą zrobię siatkę 1x1m, ale za to z mocniejszą podstawą konstrukcyjną opartą o legar 145x60
    taki szkic na szybko i nie dość dokładnie, ale pokazuje koncept:



    do tego dodam stężenia co 2m ze zwykłej, niestruganej deski calówki.

    raz jeszcze dzięki za podpowiedzi.
    zdrówka, mrozek

Strona 86 z 97

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony