dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 3 z 4
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 61

Temat: profile UD i CD - skręcać czy nie?

  1. #41

    Domyślnie

    To w końcu skręcać czy nie te profile UD i CD?
    NIE jesli pytasz o sufity przynajmniej

  2. #42
    ELITA FORUM (min. 1000) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    FlashBack

    Zarejestrowany
    Nov 2008
    Skąd
    Szczecin
    Dzielnica
    Północ-Zachód
    Posty
    1.883

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz_p
    To w końcu skręcać czy nie te profile UD i CD?
    tak skrecac nie wyginac
    Pragnę wszystkich przeprosić. Usuwam się z forum Muratordom. Jestem w trakcie kasowania wszystkich swoich postów. Aż dojdę do "ziro"

  3. Czy po izolacji ze styropianu można chodzić? Poradnik Płytki podłogowe jak drewno lub kamień. Płytki ceramiczne udające inne materiały Schody zewnętrzne do domu. Co zamiast schodów żelbetowych? Wykończenie schodów betonowych. Montaż stopni drewnianych na schodach betonowych
  4. #43

    Domyślnie

    PostWysłany: Pon, 2 Marzec 2009 21:45 Temat postu:
    lukasz_p napisał:
    To w końcu skręcać czy nie te profile UD i CD?

    tak skrecac nie wyginac
    jakas nowa teoria ?

  5. #44

    Domyślnie

    A co z zaciskarkami? Czy takie połączenie też jest dobre i nadje się do stawiania konstrukcji G-K?

    Taka zaciskarka kosztuje grosze, a efekt jest całkiem niezły. Ma ktoś jakieś doświadczenie?
    "Elektronika jest prosta, prąd wpływa i wypływa, a jak nie wypływa to jest zepsute i trzeba naprawić!"
    Mój były szef

  6. #45

    Domyślnie

    ja zaciskam łączenia, idzie szybkom i sprewnie, tylko że jak mocniej czymś uderzysz, to prfile mogą się rozłączyć. Ja planuję przykręcając płyty złapać wkrętem te łaczenia, tak więc myślę, że ostatecznie będzie ok.

  7. #46
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.625

    Domyślnie

    Pozwolę sobie odgrzac temat.... wcześniej go przeoczyłem a i coś o mnie było

    Reguła że CD nie przykręca się do UD nie dotyczy zabudów specjalnych... tj. paneli oświetleniowych
    czy obudów kanałów czy belek... przy takich zabudowach konstrukcja mus
    i być mocna... używam nitów bo mają mniejsze łby i płyta nie odskakuje...

    Cięcie kątówką profili....
    Blachy ocynkowanej faktycznie nie tnie się kątówka.... a w szczególności
    blachodachówki! ...przepala się ocynk i zaczyna rdzewieć!
    Traci się gwarancję na dach! Na dach!!! ...a profile? Nie są
    wystawione na warunki atmosferyczne... siedzą sobie w sufitach i skosach w ciepełku...
    bez wilgoci (paroizolacja) i nawet jak coś zacznie rdzewieć to przez
    najbliższe 100lat nie spadnie na głowę! Gorzej z drewnem więźby!
    Szybciej ulegnie czasowi!
    Ale spokojnie... nie tnę gumówką-kątówką profili na zabudowy poddaszy...
    nie ze względy na rdzę
    tylko... szybciej mi nożycami i przede wszystkim ciszej! ... no i nie mam konfliktów z klientami
    Ale przy panelach oświetleniowych czy innych zabudowach
    specjalnych tnę szlifierką bo chodzi o precyzję i nie zagniatam
    końców profili... ciekawe ile dziesięcioleci musi minąć by ta rdza
    spowodowała zagrożenie dla stabilności konstrukcji...
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  8. #47
    Akrimka
    Guest
    Akrimka

    Domyślnie

    ooo a to juz gotowy sufit [img] http://images47.fotosik.pl/74/62c630558feb2483m.jpg [/img]
    A jak by ten syfit by miał być zamkniety z przodu, to.... na stropie przykręcić profil przyscienny, na końcu tego podwieszonego jeszcze jeden przyścienny i to wszytko połączyć krótkimi pionowymi CD? Czy jest jakaś inna technika?

    Chodzi mi o taka zabudowe dokoła kuchni szer na 60cm i 20cm głeboką (odsunetą od stropu).

  9. #48

    Domyślnie

    Sporo lat temu w którymś z katalogów Rigipsa znalazłem wzmiankę gdzie wręcz nie zalecali skręcania profili tak przy sufitach, jak i ścianach. Chodziło o występujące naprężenia, które luźne elementy konstrukcji łatwiej są wstanie przenieść niż przy stałym zespoleniu. Bardziej bym zwracał uwagę na wzdłużny sposób mocowania płyty wobec profili, odpowiedni rozstaw wieszaków i specjalne masy do spoinowania.
    Natomiast cięcie profili kątówką na poddaszu raczej nie, gdzie indziej śmiało, tym bardziej jeśli szlifierka ma regulację obrotów i założoną najcieńszą tarczę typu "listek". Korozja może i zeżre stelaż, ale najpierw zgnije płyta . Przecięty nożycami profil CD raczej prostych końcówek nie będzie miał, chyba że je wyprostujemy płaskoszczypami .

  10. #49

    Domyślnie

    U mnie wraca temat podwieszanego sufitu. Wcześniej zrobiony był stelaż. Oczywiście pchełkami CD i UD skręcone. Była burzliwa rozmowa z wykonawcą. Ostatecznie powiedział, że może odkręcić, ale że sufit będzie mniej stabilny. On jest zwolennikiem sztywnego łączenia. Łączenia wzdłużne i krzyżowe też złapane. No i chce kręcić płytę do przyściennego CD, a połączenie płyty ze ścianą wzmacniać uniflotem i jakąś siatką.

    Patrząc nawet na ten post, widzę że są różne szkoły. Teraz mam obawy, że najgorszy będzie mix dwóch szkół. Masakra.
    Na wszystko patrz z jaśniejszej strony...

  11. #50

    Domyślnie

    To co.. nakazać mu definitywnie porozkręcanie tych profili CD-UD i łączników krzyżowych?
    Na wszystko patrz z jaśniejszej strony...

  12. #51

    Domyślnie

    Cytat Napisał compi Zobacz post
    Bardziej bym zwracał uwagę na wzdłużny sposób mocowania płyty wobec profili..
    A ja gdzieś czytałem, że zalecane jest poprzeczne mocowanie płyt do profili.

    To jak to faktycznie powinno być zrobione?
    Na wszystko patrz z jaśniejszej strony...

  13. #52

    Domyślnie

    prostopadle do profili

  14. #53

    Domyślnie

    Cytat Napisał edde Zobacz post
    prostopadle do profili
    No ale jak to wytłumaczyć, że tak jest lepiej? Zwłaszcza przy stelażu krzyżowym w dwóch poziomach.
    Poza tym przy odstępach 40cm, to chyba trzeba płytę przycinać.. a dając równolegle płyty spotykają się co trzeci profil.
    Na wszystko patrz z jaśniejszej strony...

  15. #54

    Domyślnie

    nikt nie zmusza Cię do rozstawu 40cm, daj 37 i masz rozstaw na całe płyty, choć w praktyce i tak czasem kilka cm lepiej dociąć do profila niż płytą kąty pomieszczenia prostować, tu przesuniesz, dotniesz to w drugim końcu akurat te 2-3 cm zabraknie
    a dlaczego? a żeby nie pękało, krawędź cięta i fazowana (lub oryginalna "krótka" i sfazowana) musi zawsze być na profilu i do niego przykręcona, jak dasz ją w powietrzu to raczej na pewno zarysuje, pęknie, w przeciwieństwie do krawędzi "oryginalnych" które śmiało (przy poprawnym stelażu i spoinowaniu) mogą być mocowane np. co 40cm
    i nic to do rzeczy nie ma stelaż krzyżowy dwupoziomowy, na krzyżowym jednopoziomowym to przynajmniej płyta miałaby podparte wszystkie krawędzie, w dwupoziomowym krzyżowym tak jak w zwykłym jednopoziomowym już nie i tu płytu idą prostopadle do profili do których je przykręcasz

  16. #55

    Domyślnie

    Ja potrzebuję, żeby mnie ktoś pokierował. Mianowicie chodzi o to, że będę robił sufit z płyt w ganku. Tylko jest jeden problem..musi mi to zabrać możliwie jak najmniej miejsca, ponieważ jest tam już teraz dosyć nisko. Zdjęcie było robione ze schodów prowadzących w dół do wyjścia na zewnątrz i to najbardziej na tych schodach jest odczuwalne, że głowa jest blisko krokwi. Proszę o jakąś podpowiedź jak się za to zabrać

  17. #56

    Domyślnie

    To jak? Pomoże ktoś czy etam?

  18. #57

    Domyślnie

    Przecież do krokwi nie będziesz kręcić Łata albo profil co 60 cm i hajda do przodu. Nic innego nie wymyślisz.

  19. #58

    Domyślnie

    Wiec profile prosto do krokwi na wkręty do drewna, bez wieszaków? Jak to się ma do naprężeń i tym podobnych rzeczy? Nie popękają łączenia płyt? Bo nie chciał bym już tego poprawiać poźniej i chcę zrobić dobrze..stąd moje wątpliwości..

  20. #59

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaEgon Zobacz post
    Wiec profile prosto do krokwi na wkręty do drewna, bez wieszaków? Jak to się ma do naprężeń i tym podobnych rzeczy? Nie popękają łączenia płyt? Bo nie chciał bym już tego poprawiać poźniej i chcę zrobić dobrze..stąd moje wątpliwości..
    Daj profile, ale mocuj na wieszakach bezpośrednich. Pamiętaj o folii paroizolacyjnej.

    http://www.knauf.pl/knaufengine/inde...157&Itemid=172

    Zobacz piąty film instruktażowy.

    Tam stosują taką taśmę poślizgową przy łączeniu ze ścianą. Z tego co zdążyłem się zorientować, to nie łączy się na sztywno ze ścianą ani profili CD ani płyty. Będzie pracować i pękać, ale dzięki taśmie ślizgowej rysa będzie równa i praktycznie niezauważalna.
    Na wszystko patrz z jaśniejszej strony...

  21. #60

    Domyślnie

    Witam odgrzebie trochę temat bo zabieram się do zrobienia dwóch sufitów podwieszanych 1- 120cm/400cm i 2- 240cm/250cm ze względu na ich wymiary i fakt że pomieszczenie ma obecnie już 2,59cm wysokości chciałem zrobić to na konstrukcji samonośnej bezwieszakowej czyli profile UW50 przymocować do ściany a profile CW50 wsunąć w profil przyścienny. Rozstaw profili nośnych co 50cm i teraz pytanie czy mocować profile z sobą oraz płytę do profili obwodowych czy nie ???????

Strona 3 z 4

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony