dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie Jaki wałek do malowania

    Witam

    Wiem że temat był poruszany ładnych kilka razy. Przeczytałem kilka wątków i natknąłem się na sprzeczne opinie.
    Na ścianach mam tynk cem-wap a na to położona gładź. Gładź zagruntowana gruntem który ma niby wzmocnić gips i spowodować mniejsze "picie" farby.
    Ściany po gładzi są bardzo gładkie. Farba jaką chcę malować to beckers Designer 5 (gotowa nie z mieszalnika).
    Chciałbym uzyskać na ścianie po pomalowaniu efekt "skórki pomarańcza" lub jak to też określają "baranek". Nie mam dużego doświadczenia w malowaniu więc dobrze by było aby wałek nie utrudniał pracy.
    I tutaj proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie.

    Czy do ww oczekiwań i rodzaju farby będzie się najbardziej nadawać wałek sznurkowy ? Oraz czy pomimo zagruntowania ścian, przemalować je jeszcze jakąś rozcieńczoną białą farbą ? Jeśli tak to jaką i w jakich proporcjach rozcieńczać.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Domyślnie

    Efekt skórki pomarańczy to chyba nie to samo co baranek. Baranek jest bardziej chropowaty malowany wałkiem z dłuższym włosiem. Na opakowaniu będzie napisane czym należy gruntować ścianę przed pomalowaniem tą farbą. Będzie to pewnie jakaś biała pół-gęsta emulsja od Beckersa. Podobna tą farbą się najtrudniej maluje.

  3. #3

    Domyślnie

    Nie na temat sie wypowiem, ale..

    Ostatnio bylam w Leroyu, ogladalam wałki do malowania ścian. Stala tam dosc dlugo bo chcialam kupic dobry (bo scian do malowania mam od cholery )
    Wkońcu podchodzi do mnie panienka z dzialu i pyta w czym pomoc. W reku mialam dwa walki, jeden z wełny ok 12mm i drugi z krotkim wlosiem dla tzw. profesjonalistow..i pytam ktory poleca i czym sie roznia, to pani SPECJALISTKA mowi mi, ze ten z dlugim włosiem jest lepszy bo wychodzi nim gładka powierzchnia a ten drugi dla prosesjonalistow jest trudniejszy w uzyciu.