dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 2 z 5
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 96

Temat: Zasada działania trójdrogowego zaworu mieszającego

  1. #21

    Domyślnie

    Cytat Napisał neokowal2
    Cytat Napisał P:)apolinek
    Cytat Napisał neokowal2
    Zawór trójdrożny w żaden sposób nie zabezpiecza kotła przed korozją niskotemperaturową, gdyż kocioł na powrocie dostaje zimną wodę bezpośrednio z powrotu grzejników, .
    Z tym akurat bym sie nie zgodził.
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...8da7c7aa74637c
    Producenci kotłów zalecają na powrocie powyżej 45 - 50 st. Zawór 3d w większości przypadków tego nie zapewnia.
    Żeby cię nie obrazić powiem jedynie że to powyższe co napisałeś to półprawda. Weź popatrz dla przykładu na kocioł kondensacyjny używany tylko do ogrzewania np. podłogówką. Myslisz że w takim kotle producent zaleca 45 -50 stopni na powrocie?

  2. #22

    Domyślnie

    Cytat Napisał lazik
    Żeby cię nie obrazić powiem jedynie że to powyższe co napisałeś to półprawda. Weź popatrz dla przykładu na kocioł kondensacyjny używany tylko do ogrzewania np. podłogówką. Myslisz że w takim kotle producent zaleca 45 -50 stopni na powrocie?
    Pol prawda bo dotyczy kotlow weglowych

  3. Instalacja centralnego ogrzewania. Jak nie dopuścić do jej zapowietrzenia Zapowietrzone grzejniki w domu – przyczyny zapowietrzania się instalacji centralnego ogrzewania Zapowietrzony kaloryfer – jakie mogą być skutki powietrza w instalacji centralnego ogrzewania Zapowietrzona instalacja centralnego ogrzewania: jak prawidłowo odpowietrzyć grzejnik?
  4. #23

    Domyślnie

    Dla zainteresowanych dzialaniem zawodu cztero drogowego
    http://www.luskar.pl/imp/kotly/prezentacja_zawor.html

  5. #24

    Domyślnie

    Cytat Napisał neokowal2
    No i na tych obrazkach widać, że powrót kotła dostaje wodę bezpośrednio z powrotu grzejników, czyli zimną. .
    Zwruc uwage iz sa tam dwa powroty jeden z grzejników a 2 wychodzacy od zasilenia (ciepła woda) do powrotu(zimna).Krótkie obejscie z zaworem 3 droznym.Te obrazki chyba to pokazuja wyraznie.

  6. #25

    Domyślnie

    Cytat Napisał P:)apolinek
    Cytat Napisał neokowal2
    No i na tych obrazkach widać, że powrót kotła dostaje wodę bezpośrednio z powrotu grzejników, czyli zimną. .
    Zwruc uwage iz sa tam dwa powroty jeden z grzejników a 2 wychodzacy od zasilenia (ciepła woda) do powrotu(zimna).Krótkie obejscie z zaworem 3 droznym.Te obrazki chyba to pokazuja wyraznie.
    Ale zwróć uwagę jak jest zamontowana pompa i jakie przepływy wymusza. Woda będzie płynąć z powrotu grzejników do zaworu 3d i tam zmieszana z ciepłą z kotła do grzejników. Natomiast na powrót kotła trafia zimna woda z powrotu grzejników w takiej ilości jaka wychodzi z kotła do zaworu 3d. Zajrzyj jeszcze na tę stronę:
    http://europe.hbc.honeywell.com/pola...-pl01r0206.pdf

  7. #26

    Domyślnie

    To ja poproszę o krótki wniosek, a dokładnie - o odpowiedź na pytanie:
    - jak powinien być nastawiowiony zawór 3D ręczny w okresie ciepłej zimy, a jak - w okresie mroźnej zimy ( o ile taka będzię jeszcze )? Czy raczej powinno to być jakieś uniwersalne nastawienie - zakładając priorytet dla grzejników, a nie podłogówki?

    Michał

  8. #27

    Domyślnie

    Cytat Napisał neokowal2
    Zwróć uwagę jak jest zamontowana pompa i jakie przepływy wymusza. Woda będzie płynąć z powrotu grzejników do zaworu 3d i tam zmieszana z ciepłą z kotła do grzejników. Natomiast na powrót kotła trafia zimna woda z powrotu grzejników w takiej ilości jaka wychodzi z kotła do zaworu 3d. Zajrzyj jeszcze na tę stronę:
    http://europe.hbc.honeywell.com/pola...-pl01r0206.pdf
    Wszystko sie zgadza tylko ze wg mnie te zawory sa umieszczone w złym miejscu.Nie dośc ze ochładzania zasilanie grzejników(od ustalania temperatury na grzejniku jest zawór termostatyczny grzejnikowy) to moga wywołac korozje zimnych temperatur na piecu.
    Moim zdaniem powinno byc to tak

  9. #28

    Domyślnie

    Apolinek
    Takie układy c.o istnieją, ale niestety działają tak jak te ze stron honewella. Błąd w Twoim rozumowaniu polega na tym, że pompa wymusi obieg wody od zaworu 3d na zasilanie grzejników, a nie jak Ty narysowałeś z zasilania do zaworu 3d.
    Taki przepływ wody w zaworze 3d jak na Twoim rysunku, może nastąpić jedynie przy umieszczeniu pompy tak jak przy regulacji ilościowej, w obwodzie kotłowym (strona 25 powyższej publikacji). Niestety regulacja ilościowa ma więcej wad niż regulacja ilościowa i dlatego nie stosowana.
    Reasumując zawór 3d w żadnym układzie nie będzie miał wszystkich zalet zaworu 4d, nie podmiesza jednocześnie zasilania grzejników i powrotu kotła.

  10. #29

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalp
    To ja poproszę o krótki wniosek, a dokładnie - o odpowiedź na pytanie:
    - jak powinien być nastawiowiony zawór 3D ręczny w okresie ciepłej zimy, a jak - w okresie mroźnej zimy ( o ile taka będzię jeszcze )? Czy raczej powinno to być jakieś uniwersalne nastawienie - zakładając priorytet dla grzejników, a nie podłogówki?

    Michał
    Nie znam zasady jak co działa o hydraulice wiem ... prawie nic, ale

    Piec na pelet odpaliłam w marcu, pełne elektroniczne sterowanie, działał tylko na sterowniku pogodowym - czyli nie piec nie miał pojęcia jaka temp. jest w domu.
    Jak temp. na zewnątrz wynosiła -10 - 10 st wszystko działało oki. zawór trój. sam się otwierał lub domykał - w większości czasu był otwarty na 3/4.
    Jak temperatura podniosła się do 15-20 stopni nagle zawór się zkręził na min. (wręcz się zamknął) co spowodowało nagłe podniesienie temperatury kotła aż do 92 st. i piec automatycznie się wygasił. Ja dostałam zawału co się dzieje, hydraulik przyjechał i też przez pół godziny dumał i w końcu EUREKA - piec działał tylko na ster. pogod. a skoro na dworze 20 st. to piec przyjął żę w domu też jest 20 st.

    Przełączyliśmy na sterowanie ręczne utawiliśmy zawór w pozycji 1/3 otwarcia, i wszystko zaczęło działać.

    A więc zima zawór otwarty na 3/4
    lato zawór otwarty na 1/3.

  11. #30

    Domyślnie

    Oczywiście należy zobaczyć jaka temp jest na piecu, bo jak piec zacznie się przegrzewać to zmniejszyć moc.

    Ogólnie nie znam się na tym, kupiłam sobie piec "samowystarczalny" przed zimą wszystko podłącze.

  12. #31

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalp
    To ja poproszę o krótki wniosek, a dokładnie - o odpowiedź na pytanie:
    - jak powinien być nastawiowiony zawór 3D ręczny w okresie ciepłej zimy, a jak - w okresie mroźnej zimy ( o ile taka będzię jeszcze )? Czy raczej powinno to być jakieś uniwersalne nastawienie - zakładając priorytet dla grzejników, a nie podłogówki?

    Michał
    Zawór 3d służy do regulacji temp. na zasilaniu grzejników.Możemy dzięki niemu ustawić dowolną temp., niższą niż na kotle. Przy maksymalnie otwartym zaworze mamy temp. taką jak na kotle, przy zamkniętym temp. zasilania taka jak w pomieszczeniach. W położeniach pośrednich temp. na zasilaniu grzejników jest wyższa niż w pomieszczeniach proporcjonalnie do otwarcia zaworu 3d.
    Tak działa zawór 3d przy regulacji tzw. jakościowej stosowanej w większości montowanych instalacjii c.o.

  13. #32

    Domyślnie


    Do znawców tematu - dlaczego po uchyleniu zaworu 3d od strony zasil z kotła rurka z powrotu z podłogówki która jest praktycznie zimna (bo chłodny jest powrót z podłogówki) nagle robi sie tak ciepła jak rurka na zasil. Wystarczy niewielkie otwarcie zaworu a juz to widać. Wyglada na to że przepływ idzie częściowo na pompę od podłogówki a częściowo wpływa do powrotu w ten sposób niwecząc działanie zaworu 3d. Jeżeli zawór jest w pozycji zamkniętej od str zasilania rurka powrotu staje się chłodną co oznacza że idzie woda powrotna z podłogówki (podłogi są jeszcze chłodne stąd duża rónica pomiędzy zasil a powrotem i łatwo to wyczuć). Czy wstawienie zaworu zwrotnego w miejscu ozn X porawi sytuację, tzn. zablokuje możliwość powrotu wody do kotła poprzez rurke str mieszania (tzw. krótkim obiegiem), czy może trzeba zrobić syfon cieplny, który zaleca honeywell przy zaworach 3d (str.18 )
    http://europe.hbc.honeywell.com/pola...-pl01r0206.pdf
    Proszę o poradę bo mój instalator nie ma koncepcji jak to rozwiązać a jeszcze nie zapłaciłem za montaż kotłowni to na razie atuty są po mojej stronie.
    "Dom w Magnoliach"

  14. #33
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar aadamuss24
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3.325
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    189

    Domyślnie

    Środek zaworu może być źle ustawiony i niby przy całkowitym zamknięciu pcha nie tam gdzie trzeba. Warto to rozebrać i popatrzeć lub podmuchać. Można też bez rozbierania ) ale trudniej zmiana miejsca montażu złym pomysłem jest pozdr adam

  15. #34

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serwis24
    Środek zaworu może być źle ustawiony i niby przy całkowitym zamknięciu pcha nie tam gdzie trzeba. Warto to rozebrać i popatrzeć lub podmuchać. Można też bez rozbierania ) ale trudniej zmiana miejsca montażu złym pomysłem jest pozdr adam
    Wyglądana to, że zawór jest wstawiony prawidłowo. Pojechałem do hurtownii i poogladałem go sobie i gdy jest tak zabudowany jak u mnie to jest zabudowany dobrze. Dumam nad tym i skłaniam się ku temu, że dzieje się tak dlatego że pompka w kotle która pcha wodę na instalację, w tym również do tego miaszacza, na jego wylocie napotyka opór w postaci pompy mieszacza, więc woda wybiera drogę najkrótszą pozbawioną oporów tj. przez odnogę podmieszania i w prosty sposób wraca do kotła. Czy ta teoria ma sens? Jeśli tak co zrobić by było dobrze?
    "Dom w Magnoliach"

  16. #35
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar aadamuss24
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3.325
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    189

    Domyślnie

    Czasami jest żle siłownik założony. Przy pełnym obrocie mieszacz ma być zamknięty lub otwarty. złe założenie siłownika powoduje dziwne działania. pompa w kotle to nie jest. pozdr adam

  17. #36

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serwis24
    Czasami jest żle siłownik założony. Przy pełnym obrocie mieszacz ma być zamknięty lub otwarty. złe założenie siłownika powoduje dziwne działania. pompa w kotle to nie jest. pozdr adam
    Adamie ale bez siłownika układ pracował ponad tydzień i dokładnie te same objawy miałem. Siłownik ani nic nie poprawił ani nie pogorszył, mieszacz pracuje dokładnie w ten sam sposób. Może coś rozjaśni schemat mojej intstalacji. Część grzejnikowa i podłogówka w miarę wiernie oddaje rzeczywistość, część cwu jest to spory skrót myślowy bo już nie rysowalem tych wszystkich zaworków i naczynia wzbiorczego
    "Dom w Magnoliach"

  18. #37
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar aadamuss24
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Skąd
    Poznań
    Posty
    3.325
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    189

    Domyślnie

    Za pompą powinien/musi być zawór zwrotny. Przydałby się by pass spinający zasilanie z powrotem powyżej zaworu mieszającego. pozdr adam

  19. #38
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar niezły
    Zarejestrowany
    Dec 2002
    Posty
    2.092
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał pjotr
    Cytat Napisał Serwis24
    Czasami jest żle siłownik założony. Przy pełnym obrocie mieszacz ma być zamknięty lub otwarty. złe założenie siłownika powoduje dziwne działania. pompa w kotle to nie jest. pozdr adam
    Adamie ale bez siłownika układ pracował ponad tydzień i dokładnie te same objawy miałem. Siłownik ani nic nie poprawił ani nie pogorszył, mieszacz pracuje dokładnie w ten sam sposób. Może coś rozjaśni schemat mojej intstalacji. Część grzejnikowa i podłogówka w miarę wiernie oddaje rzeczywistość, część cwu jest to spory skrót myślowy bo już nie rysowalem tych wszystkich zaworków i naczynia wzbiorczego

    W tej chwili nie mam czasu się rozpisywać ale problem zostanie rozwiązany gdy zamontujesz zawór zwrotny w miejscu strzałki na niebieskiej rurze a tak w ogóle to w tym miejscu powinny być dwie strzałki prawda
    hydraulik do usług http://forum.muratordom.pl/hydraulik...t7285-1740.htm


    Zależy mi na opinij jaką inni mają o mnie

  20. #39

    Domyślnie

    Cytat Napisał Serwis24
    Za pompą powinien/musi być zawór zwrotny. Przydałby się by pass spinający zasilanie z powrotem powyżej zaworu mieszającego. pozdr adam
    Masz na myśli pompę za mieszaczem? Ten bypass powinien być pomiędzy pompą i tym nowym zaworem zwrotnym, czy jeszcze wyżej nad zaworem? Jaką rolę pełniłby ten zawór? A czy nie lepiej było by dać zawór zwrotny na dolocie do mieszacza w miejscu gdzie jest wejście nr 2. W ten sposób woda nie mogła by płynąć "podmieszaniem (2)" przeciwnie do kierunku zasil zaworu 3d.
    "Dom w Magnoliach"

  21. #40

    Domyślnie

    Cytat Napisał niezły
    Cytat Napisał pjotr
    Cytat Napisał Serwis24
    Czasami jest żle siłownik założony. Przy pełnym obrocie mieszacz ma być zamknięty lub otwarty. złe założenie siłownika powoduje dziwne działania. pompa w kotle to nie jest. pozdr adam
    Adamie ale bez siłownika układ pracował ponad tydzień i dokładnie te same objawy miałem. Siłownik ani nic nie poprawił ani nie pogorszył, mieszacz pracuje dokładnie w ten sam sposób. Może coś rozjaśni schemat mojej intstalacji. Część grzejnikowa i podłogówka w miarę wiernie oddaje rzeczywistość, część cwu jest to spory skrót myślowy bo już nie rysowalem tych wszystkich zaworków i naczynia wzbiorczego

    W tej chwili nie mam czasu się rozpisywać ale problem zostanie rozwiązany gdy zamontujesz zawór zwrotny w miejscu strzałki na niebieskiej rurze a tak w ogóle to w tym miejscu powinny być dwie strzałki prawda
    Możesz uściślić w którym miejscu miałby być ten zawór zwrotny?
    "Dom w Magnoliach"

Strona 2 z 5

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony