dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    madmac

    Zarejestrowany
    Jun 2009
    Posty
    5

    Domyślnie jak zrobić taki mebel

    Witam,
    Jestem początkującym amatorem stolarstwa. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak może wyglądać konstrukcja takiego mebla "wewnątrz"? W jaki sposób są mocowane półki. Z zewnątrz wygląda wszystko jakby do łączenia użyto tylko kleju. To jest tylko przykład znaleziony w sieci ale chciałbym zrobić podobną komodę. Będę wdzięczny za pomoc
    [img][URL=http://img194.imageshack.us/i/mebel.jpg/]

  2. #2

    Domyślnie

    Popatrz dokładnie na zdjęcie, które wstawiłeś, a będziesz miał odpowiedź jak zrobić coś takiego. Ponadto toczy się tu na forum dyskusja na temat kołków w meblach -polecam poczytać.

  3. #3
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    madmac

    Zarejestrowany
    Jun 2009
    Posty
    5

    Domyślnie

    Za mało sprecyzowałem moje pytanie. Ogólnie budowę tego mebla rozumiem. Tym nie mniej załączone zdjęcie nie daje mi odpowiedzi co do samego mocowania półek. Przygotowałem rysunek i ponawiam pytanie czy wg was jest to połączenie A, B1 czy B2. Co do kołków też proszę o wasze zdanie czy zastosowalibyście łączenie przy pomocy kołków czy na wpust.Czy wogóle stosuje się łączenie na wpust przy łączeniach prostopadłych?
    Dziękuję.

  4. #4

    Domyślnie

    Myślę, że ze względu na łatwość wykonania w warunkach amatorskich jak i wytrzymałość połączeń kołkowych należałoby właśnie takie rozwiązanie zastosować. Oczywiście zależy jeszcze od obciążeń jakie miałby przenosić, ale przecież mebel wykonany domowym sposobem nie musi powielać fabrycznej technologii.

  5. #5
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    madmac

    Zarejestrowany
    Jun 2009
    Posty
    5

    Domyślnie