dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 9 z 17
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 327

Temat: Jaki impregnat do drewna wybrać?

  1. #161
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar K160
    Zarejestrowany
    Oct 2008
    Skąd
    Sądeczczyzna
    Dzielnica
    Górzysta
    Posty
    555

    Domyślnie

    Weź do ręki porządną szlifierkę z tarcza typu fibra i zeszlifuj to czoło, aż do momentu przypalenia tego drewna - aż zciemnieje. Będzie gładkie, śliskie i ciemne. Wtedy weź dowolny olej (nawet silnikowy), pokost lniany, itp. nasącz kawałek szmatki, tak żeby aż ociekała, przyłóż do tego miejsca, zawiń ciasno torebką foliową i zostaw na 4-5 dni.
    To był sposób domowy, prymitywny, tani.
    Buduję samemu: 180m2; ściana 19cm+15cm styropianu; okna 3szyby 0,6; poddasze ocieplone styropianem i tynkowane; dach z odzyskiem ciepła spod połaci; kocioł CO w kuchni z płytą do gotowania i szybą; To wszystko za 140 000zł.
    Sprzedam stare siedlisko ponad 1ha http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211041

  2. #162
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    janek11

    Zarejestrowany
    Jul 2012
    Skąd
    Kraków
    Kod pocztowy
    30-376
    Posty
    1

    Domyślnie

    A czy używaliście środków ochrony drewna firmy Adler np. Lignovit Protect Grund a na wierzch Lignovit Protect Finisch jest to ponoć opracowany system na bezbarwno do malowania drewna na zewnątrz mają jeszcze jakieś środki jak Pullex Grund i Pulex Plus , jakiś czas temu ktoś mi mówił o tych środkach bo także jestem na etapie wykończenia domu drewnianego i chce pomalować elewację z drewna w systemie bezbarwnym czy malowaliście tymi środkami znajomy mi mówił że są dobrymi środkami ,proszę o pomoc i opinię osób które malowały tymi środkami

  3. Odnawianie drewnianego domu. Rady doświadczonych inwestorów Konstrukcja domu szkieletowego. Z kamerą na budowie domu drewnianego Dom energooszczędny z drewna klejonego. Dom z bali. Zobacz, czy opłaca się kupić stary dom z bali
  4. #163
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    mgst

    Zarejestrowany
    Jul 2012
    Posty
    1

    Domyślnie

    Witam,
    Mam pytanie do osob co naprawde znaja sie i pracuja z drewnem.
    Kupilismy dom od developera z pomalowanym plotem dookola domu Tikurila 5052 (jakies 2 lata temu) a teraz ma on czarne plamy. Co moze byc powodem, bo przeciez sam produkt jest bardzo dobry? Jak naprawic jego stan? Sam developer zwala wine na "mikroklimat" bo domek jest w poblizu lasu. Nie bardzo chce w to wierzyc...
    Dzieki z gory...

  5. #164
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar zbyszek57
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    wioska budowlana
    Kod pocztowy
    96-321
    Posty
    739

    Domyślnie

    Weż ten sam preparat i pomaluj deske prosto z tartaku, deskę wysuszona i deskę z widocznymi miejscami żywicznymi. Mysle ze sam(a) znajdziesz odpowiedz.

  6. #165
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    przemcio86

    Zarejestrowany
    Apr 2012
    Skąd
    Gabrylin
    Kod pocztowy
    05-505
    Posty
    3

    Domyślnie Malowanie ponowne, Valtti Color

    Witajcie!

    Zamierzam odmalować dom z bali, myślę o Tikkurila Valtti Color, tak był wcześniej malowany, wyglądał ładnie, teraz po 4 latach już troche zblakł kolor, myślicie że 2x wystarczy samym Valtti Color?
    Prośba do tych którzy przeżyli malowanie, co będę potrzebował?
    Mam drabinki, rusztowania, jakie taśmy potrzeba (wykończenia są zielone) jakie pędzle najlepsze? Co innego będzie niezbędne? Robie to 1 raz dlatego prosze o pomoc

    dziękuję bardzo

  7. #166

    Domyślnie

    Polecam Remmersa. To dobra niemiecka lazura. Impregnujemy nią elewacje i tarasy drewniane( świerk, modrzew) od kilku sezonów. Ochrona jak i walory wizualne całkiem niezłe.

    Cytat Napisał aniakrzys Zobacz post
    a co powiecie o V33 albo remmers?

  8. #167
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar K160
    Zarejestrowany
    Oct 2008
    Skąd
    Sądeczczyzna
    Dzielnica
    Górzysta
    Posty
    555

    Domyślnie

    Panie Rzeczniku Vidaron proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie są różnice w składzie pomiędzy Śnieżka Drewkorn z Teflon "Surface Protector", a Vidaronem?
    Patrząc po składzie na puszce nie widzę różnicy. Mam drewnianą elewację z drewna iglastego, sezonowanego, pomalowaną Drewkornem. Jako podkład poszedł impregnat techniczny, wodny. Po 2 słonecznych dniach malowanie Drewkornem. Minął rok od tamtego czasu i po pięknym wyglądzie elewacji pozostało raczej wspomnienie. Elewacja jest chroniona szerokimi okapami. W miejscach dobrze nasłonecznionych kolor zblakł, pojawiły szare punkty (nie sinizna), a bardziej takie zacieki po zacinającym deszczu po burzy, ogólnie nienajlepiej. Uważam, że gwarancja 6 letniej ochrony drewna, oferowaną przez Państwa firmę, to dotyczy tylko sytuacji, gdy powłoka będzie corocznie matowiona i malowana ponownie. To niestety tylko marketing, takie jest moje odczucie.
    Buduję samemu: 180m2; ściana 19cm+15cm styropianu; okna 3szyby 0,6; poddasze ocieplone styropianem i tynkowane; dach z odzyskiem ciepła spod połaci; kocioł CO w kuchni z płytą do gotowania i szybą; To wszystko za 140 000zł.
    Sprzedam stare siedlisko ponad 1ha http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211041

  9. #168
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar ziuta62
    Zarejestrowany
    Jan 2010
    Skąd
    Podhale
    Posty
    650

    Domyślnie

    Witam! Mój majster ma pomalowany dom z bala olejem z Sikkensa/nie wiem cvzy dobrze napisałam nazwę firmy/. Malował 3 lata temu i dom wygląda przepieknie jak dopiero co malowany, choć malowania właściwie nie widać. Wygląda naturalnie, jakby nic nie było robione.
    Mówił, że może po 4 latach przeciągnie jeszcze raz, ale jak na razie tak jak piszę ja w ogóle nie widziałabym potrzeby malowania ponownie..
    Póki co moje elementy drewniane potraktowane zostały tym samym olejem. Wewnątrz też malowany był tym cały strop drewniany.
    Olej ma też to do siebie, że nie zabija zapachu drewna. Przeliczliśmy koszty i ilość warstw i wyszło nam około 1 tys. więcej za olej za całość. Wszystkie rysie dookoła domu, nadbitka i belki stropowe wewnątrz.
    Efekt super. Próbowaliśmy na kawałkach z belek lakiey i farby z tej samej firmy i nie ma porównania.
    "Love lift us up where we belong,
    Where the eagles cry, on a mountain high.."

  10. #169
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    liczi

    Zarejestrowany
    Nov 2012
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    91-498
    Posty
    1

    Domyślnie

    Witam serdecznie, planuję wybudować dom z bali i powoli przygotowuję się do tematu pierwszej impregnacji. Chyba najbardziej przekonuje mnie ognioochronny środek HOLZProf Eco. Po tym przykrym zdarzeniu z domem Nelli jeszcze mocniej się utwierdzam w konieczności stosowania tym podobnych preparatów. Mam jednak kilka wątpliwości, czy impregnat ognioochronny stosuje się po obu stronach ścian, czy powinno się powtarzać aplikację i czy pokrywając drewno tym preparatem mogą zrezygnować z lakierowania i lazuru. Czytałam, że produkt ma 10 letnią gwarancję, ale po ilu latach najlepiej jest powtórzyć impregnację. Będę ogromnie wdzięczna za wszelkie, konstruktywne uwagi. Pozdrawiam![Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Koliba_BL-480-a0-p.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	47,6 KB
ID:	148992URL="http://www.archeton.pl/projekt-domu-Koliba_BL_760_opisogolny"]http://www.archeton.pl/projekt-domu-Koliba_BL_760_opisogolny[/URL]

  11. #170
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania Avatar andrzejz10
    Zarejestrowany
    Dec 2012
    Skąd
    Lublin
    Kod pocztowy
    20-386
    Posty
    4

    Domyślnie

    sadolin

  12. #171
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    s_e_b_a_s_t_i_a_n

    Zarejestrowany
    Oct 2012
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    01-917
    Posty
    22

    Domyślnie

    Polecam remmersa, V33 też się sprawdza.

    Pozdrawiam
    Sebastian
    domy drewniane

  13. #172
    Internetowy rzecznik Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka S.A Zapraszam do zadawania pytań na forum oraz przesyłania ich na adres e.rzecznik@sniezka.com www.sniezka.pl

    Domyślnie

    Cytat Napisał K160 Zobacz post
    Panie Rzeczniku Vidaron proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie są różnice w składzie pomiędzy Śnieżka Drewkorn z Teflon "Surface Protector", a Vidaronem?
    Patrząc po składzie na puszce nie widzę różnicy. Mam drewnianą elewację z drewna iglastego, sezonowanego, pomalowaną Drewkornem. Jako podkład poszedł impregnat techniczny, wodny. Po 2 słonecznych dniach malowanie Drewkornem. Minął rok od tamtego czasu i po pięknym wyglądzie elewacji pozostało raczej wspomnienie. Elewacja jest chroniona szerokimi okapami. W miejscach dobrze nasłonecznionych kolor zblakł, pojawiły szare punkty (nie sinizna), a bardziej takie zacieki po zacinającym deszczu po burzy, ogólnie nienajlepiej. Uważam, że gwarancja 6 letniej ochrony drewna, oferowaną przez Państwa firmę, to dotyczy tylko sytuacji, gdy powłoka będzie corocznie matowiona i malowana ponownie. To niestety tylko marketing, takie jest moje odczucie.
    Szanowny Panie,

    w stosunku do impregnatu Śnieżka Drewkorn (który nie jest już produkowany i został wycofany z oferty firmy Śnieżka) w Impregnacie Ochronno-Dekoracyjnym Vidaron http://www.vidaron.pl/pages/97 zostały zastosowane lepszej jakości żywice. Impregnat Vidaron zawiera również tylko i wyłącznie pigmenty żelazowe. Są to więc zupełnie inne produkty, wykorzystujące odmienną recepturę. Istotną kwestią przy stosowaniu Impregnatu Ochronno-Dekoracyjnego Vidaron jest wykorzystanie zestawu: impregnat w wersji bezbarwnej jako podkład + dwie wersje impregnatu w wersji kolor jako warstwa nawierzchniowa. Pozwala to na uzyskanie powłoki o odpowiedniej trwałości.

    Jeśli chodzi o 6-letnią gwarancję na wymalowania – podstawą do jej udzielenia są wyniki badań przeprowadzonych m.in. w Instytucie Technologii Drewna w Poznaniu. Producent udziela gwarancji na trwałość wymalowania wykonanego zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji stosowania wyrobu. Szczegółowe informacje na ten temat znajdzie Pan w warunkach gwarancji zamieszczonych pod adresem: http://www.vidaron.pl/page/477

  14. #173
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    mateuszratajczyk

    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Skąd
    Warszwa
    Dzielnica
    Mokotów
    Posty
    52

    Domyślnie

    na stronie Andrewexu jest kilka fajnych specyfików. Polecają m.in. HolzӦl. Dość wydajny bo z 1 litra można pomalowąć 6m2 powierzchni.

  15. #174
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar DANIEL SIS
    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Skąd
    Pisz
    Kod pocztowy
    12-200
    Posty
    707

    Domyślnie

    Witam. Buduję domy drewniane i o impregnacji mogę sporo powiedzieć. Jeżeli chcemy zachować naturalny kolor, proponuję farby na bazie naturalnych składników.TARINOIL jest to stary szwedzki sposób do malowania drewna na bazie równych części smoły sosnowej - oleju lnianego - terpentyny. Podobne związki są stosowane od dziesięcioleci do impregnacji powierzchni drewnianych i gwarantują długi czas zabezpieczenia. Zawartość skutecznych składników jest bardzo wysoka, nawet terpentynę balsamiczną można zaliczyć do nich, będącą pochodną sosnowego drewna, która zabezpiecza przed robactwem i kornikami, oraz powoduje głębokie wnikanie impregnatu w drewno.

    Impregnat TARINOIL, mieszanina 3 składników, ma unikalną zdolność do wnikania w głąb drewna i zapewnia hydrofobową (hydrofobowość to właściwość powierzchni materiału polegająca na niezwilżalności przez wodę) powierzchnię, która zawsze oddycha.

    Ponieważ produkt jest rzadki, należy powierzchnię malować dwa razy, ale dopiero drugą warstwę, gdy pierwsza zostanie całkowicie wchłonięta przez drewno. Druga warstwa daje trochę ciemniejszy odcień.

    Wydajność na heblowane drewno od 12 do 15 m 2 z 1 litra.
    Próbowałem już praktycznie wszystkich polecanych przez Was środków i ten jest najlepszy!
    Jeżeli chcecie dom ultra zabezpieczony i ciemny kolor, polecam opalanie domu, jako pierwsi wprowadziliśmy tę metodę. Opalone i umyte drewno malujemy oczywiście w/w środkiem. Opalanie drewna niszczy wszelkie robaki i grzyby na drewnie oraz spowoduje że nigdy nic więcej w to nie wejdzie. Drewno nie reaguje tak na zmiany termiczne jak zwykłe no i ten efekt, mimo iż nowy dom to wygląda jakby był wiekowy z innej epoki.


    Tak wyglądają opalone domy...
    Facebook.com/Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowe ,,Smagała''

  16. #175
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar subfosylny
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Starachowice
    Kod pocztowy
    27-200
    Posty
    703

    Domyślnie

    Cytat Napisał DANIEL SIS Zobacz post
    Opalone i umyte drewno malujemy oczywiście w/w środkiem. Opalanie drewna niszczy wszelkie robaki i grzyby na drewnie oraz spowoduje że nigdy nic więcej w to nie wejdzie.
    Masz jakieś wyniki badań czy to radosna twórczość marketingowa ?
    Parkiety taflowe i fornirowane, okna skrzynkowe i ościeżnicowe, sauny suche, witryny i fasady z drewna, nietypowe projekty indywidualne , boazerie filungowe ( angielskie), tradycyjne i mocne meble z drewna, schody
    http://projektus.blogspot.com/

  17. #176
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar DANIEL SIS
    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Skąd
    Pisz
    Kod pocztowy
    12-200
    Posty
    707

    Domyślnie

    tak. jest to najstarsza metoda impregnacji drewna. z reszta nawet wykopaliska archeologiczne dowodzą, że drewno opalone zachowuje swój stan i opalona powłoka daje ochronę.
    To nie jest chwyt marketingowy tylko powrót do tego, co przez stulecia sprawdzone.
    Facebook.com/Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowe ,,Smagała''

  18. #177
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar subfosylny
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Starachowice
    Kod pocztowy
    27-200
    Posty
    703

    Domyślnie

    To nic nie wiesz jak się wykonuje powłokę ochronną w procesie wypalania. To, co widać na fotkach, to tylko zabawa w opalanie ochronne.
    Poprzez opalanie zabezpieczano jedynie pale wkopane w ziemię. I to zupełnie inną technologią oraz z innym efektem wizualnym. Do tej pory stosuje się tego typu zabezpieczenia słupów w Skansenach , jednakże wzmacniając drewno środkami grzybobójczymi.

    I nie mieszaj ludziom w głowach historyjkami z drewnem archeologicznym , bo to nijak się nie ma do domów mieszkalnych.
    Parkiety taflowe i fornirowane, okna skrzynkowe i ościeżnicowe, sauny suche, witryny i fasady z drewna, nietypowe projekty indywidualne , boazerie filungowe ( angielskie), tradycyjne i mocne meble z drewna, schody
    http://projektus.blogspot.com/

  19. #178

    Domyślnie

    opalano także podwaliny i czasem belkę wyżej raz widziałem połowę domu ale tylko w części stajennej i było widać nawet po 70 latach więc musiały być nieźle osmolone.
    i to chyba nie tyle opalano co osmalano chyba
    A jak to opalacie opalarką ? I jak ze szlifowaniem bądź co bądź tłustawe i podejrzewam że papier zatyka .

  20. #179
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar DANIEL SIS
    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Skąd
    Pisz
    Kod pocztowy
    12-200
    Posty
    707

    Domyślnie

    Cytat Napisał subfosylny Zobacz post
    To nic nie wiesz jak się wykonuje powłokę ochronną w procesie wypalania. To, co widać na fotkach, to tylko zabawa w opalanie ochronne.
    Poprzez opalanie zabezpieczano jedynie pale wkopane w ziemię. I to zupełnie inną technologią oraz z innym efektem wizualnym. Do tej pory stosuje się tego typu zabezpieczenia słupów w Skansenach , jednakże wzmacniając drewno środkami grzybobójczymi.

    I nie mieszaj ludziom w głowach historyjkami z drewnem archeologicznym , bo to nijak się nie ma do domów mieszkalnych.
    Jestem profesjonalistą i nie mogę sobie pozwolić na historyjki czy niesprawdzone informacje.
    A więc opala się palnikiem do gazu propan. Duże ciśnienie ognia i bardzo wysoka temperatura momentalnie zwęgla 3mm drewna a głębiej dociera wysoka temperatura, która niszczy wszelkie grzyby czy robactwo a jak coś zostanie, nie ma szans na dalszą egzystencję. Następnie taki kawał drewna myje się myjką ciśnieniową, usuwając zwęglone drewno i efekt finalny to zabezpieczone, pięknie brązowe, podkreślające wszelkie słoje i strukturę drewno. Dodam, że przed opaleniem drewno powinno być strugane, co bardzo ułatwia opalanie. Następnie takie opalone i umyte drewno impregnuje się specjalnymi farbami, wnikającymi głęboko, utrwalającymi kolor i zabezpieczającymi przed wszelkimi grzybami, promieniowaniem itp...Drewno opalone o wiele mniej ciągnie wilgoci ale oddycha, trudniej się pali, wytrzymuje większe obciążenia termiczne (słońce,mróz) skutecznie chroni przed robalami i grzybami i pięknie wygląda choć to ostatnie to kwestia gustu.
    Bardzo serdecznie pozdrawiam
    Facebook.com/Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowe ,,Smagała''

  21. #180
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar subfosylny
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Starachowice
    Kod pocztowy
    27-200
    Posty
    703

    Domyślnie

    Bardzo ciekawe.
    Opalanie zabija owady i grzyby. Fajnie. Tylko z tego wynika, iż do budowy domów używasz drewna zagrzybionego i zaatakowanego przez owady ,no bo po co stosować kosztowny proces zwalczania zagrożeń biologicznych jeżeli ich w drewnie nie ma? Wyłącznie dla zarobienia kasy?

    Poza tym , jak głęboko i jaka temperatura? Przecież ogrzewasz jedynie powierzchniowe partie drewna.
    Oto rysunek z badania rozkładu temperatur w środku spalonej belki. W środku temperatura wynosiła 0'C a na powierzchni około 1000'C.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	__graf.dom.pl_techn_200303_1.jpg
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	20,1 KB
ID:	181609.
    Zwróć uwagę na głębokość zwęglenia - nie są to 3 mm a spora warstwa liczona w centymetrach.

    Słyszałeś o suszeniu fitosanitarnym? Samo nagrzanie powierzchni nic nie daje.
    Drewno to nie aluminium, że po chwili ogrzewania na wskroś jest gorące.

    Poza tym zabezpieczenie drewna poprzez opalanie polega na wytworzeniu na powierzchni drewna warstwy ochronnej w postaci produktów spalania.
    Taka osłona poprawia odporność drewna i dla tego stosowana była za króla Ćwieka jako standard .
    Smarowało się pala gliną i wypalało w ognisku. Glina ograniczała dostęp tlenu i dlatego wytworzona warstwa ochronna z węgla była lepsza. Taki pal wytrzymywał w gruncie średnio dwa do trzech razy dłużej niż identyczny ale nie opalony.

    W Twojej metodzie warstwa ochronna jest zmywana , wiec całe to opalanie jest psu na budę.
    Jedyne co uzyskujesz, to ciekawy kolor oraz likwidację powierzchniową zarodników barwic. I to jest niewątpliwy plus.
    Drewno opalone z usuniętą warstwą węgla pali się tak samo jak inne drewno niezabezpieczone chemicznie. "Trudniej się pali" pewnie z racji chemii jaką w niego wcierasz.

    Jeżeli drewno opalane i myte "skutecznie chroni przed robalami i grzybami " to po co stosujesz impregnacje "specjalnymi farbami, wnikającymi głęboko, utrwalającymi kolor i zabezpieczającymi przed wszelkimi grzybami, promieniowaniem itp." ???

    Dla mnie temat się wyczerpał. Bardzo serdecznie pozdrawiam
    Parkiety taflowe i fornirowane, okna skrzynkowe i ościeżnicowe, sauny suche, witryny i fasady z drewna, nietypowe projekty indywidualne , boazerie filungowe ( angielskie), tradycyjne i mocne meble z drewna, schody
    http://projektus.blogspot.com/

Strona 9 z 17

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony