dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14

Temat: Pomieszczenie gospodarcze 25m 2 - podłączenie mediów

  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    depeche

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Posty
    1

    Domyślnie Pomieszczenie gospodarcze 25m 2 - podłączenie mediów

    Witam. Chcialbym na swiezo zakupionej dzialce budowlanej (wydane WZ) postawic pomieszczenie gospodarcze na zgloszenie (25 m2), ktore za kilka lat bedzie pomocne podczas budowy domku, a w kolejnej perspektywie - zostanie przekwalifikowane na garaz. Moje obecne fundusze nie pozwalaja mi na nic innego. Do czasu budowy chcialbym pomieszczenie wykorzystywac rekreacyjnie - rodzinny grill, prace ogrodowe itp. W zwiazku z tym zalezy mi na podlaczeniu mediow: wody i pradu (wode mam w granicy dzialki, prad kilkanascie metrow od granicy) Po wielogodzinnej lekturze forum najbardziej optymalne wydaja mi sie dwa rozwiazania:

    1. Do budowy pomieszczenia gospodarczego zakupic prad od sasiada (chcialbym tego uniknac - sasiad nie byl zbyt entuzjastycznie nastawiony do mojej prosby), a pozniej zlozyc wniosek o podlaczenie pradu do pomieszczenia gospodarczego.

    2. Zlozyc wniosek o podlaczenie pradu docelowego do niezabudowanej dzialki (czy jest na to szansa bez pozwolenia na budowe?) i skorzystac z niego podczas budowy pomieszczenia gospodarczego, nastepnie poprowadzic prad do postawionego budynku.


    Ktore rozwiazanie bedzie bardziej ekonomiczne i pozwoli uniknac taryfy C11?

  2. #2

    Domyślnie

    budynek gospodarczy tez moze miec prad i wode...wiec zbuduj ten budynek, po czym wystap do elektrowni, sprzedawcy o przylacze do istniejacego budynku gospodarczego, czyli juz nie budowa. Musisz tylko zadbac aby nie bylo ono zbyt malej mocy, bo moze stwierdza ze do gospodarczego i tak wystarczy....dla domow jedorodzinnych jest teraz chyba 16a...a pozniej do domu przeciagnac zaden problem, a jesli nawet to przynajmniej do budowy masz swoje...oczywisciie potrzebne 3 fazy...a co do wody to raczej zaden problem

  3. Komfortowy i inteligentny dom. Zainwestuj w nowoczesne instalacje Oszczędność energii a system domu inteligentnego. Racjonalne zużycie prądu i energii cieplnej Antena - przejście przez dach System inteligentnego domu. Jak funkcjonuje inteligentny budynek? Film
  4. #3
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar KrzysztofLis2
    Zarejestrowany
    Mar 2008
    Posty
    3.304

    Domyślnie

    Czy nie możesz podłączyć prądu do pustej, niezagospodarowanej działki? Powiedzieć, że to do podłączania przyczepy kempingowej? Na to, o ile wiem, przysługują taryfy z grupy Gxx.

    To może być lepszy pomysł też ze względu na terminy, bo przyłączanie prądu u mnie na przykład trwa kilka miesięcy od podpisania umowy przyłączeniowej. Tym sposobem podpiszesz umowę, zbudujesz sobie budynek gospodarczy a potem go podłączysz.
    Piszę bloga o sposobach na tanie ogrzewanie. A w ogóle to przymierzam się do budowy domu autonomicznego.

  5. #4

    Domyślnie

    No chyba nie do konca tak fajnie to wygląda...dostaniesz moc przyłączeniową taka ze betoniarka później będzie Ci korki wyrzucać. A obiło mi się coś o uszy że za takie rzeczy są kary jak sie zataii do czego ten prąd ma służyć. Ja nie jestem jakis super poprawny ale uważam że w takich rzeczach trzeba sie troche stosować do wytycznych, w budownictwie jednak sa dosyc duze kary. A sprzedawca tez nie jest frajer...do przyczepy zadzą ci mniejszy amperaz i później będziesz grzał kable i korki załączał co 5 minut, aż coś w koncu nie wytrzyma. Zwiększyc moc sie da ale to juz też jest spory koszt.

  6. #5
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar KrzysztofLis2
    Zarejestrowany
    Mar 2008
    Posty
    3.304

    Domyślnie

    Ja tam sobie zażyczyłem trzyfazowe 10 kW i tyle mam wpisane na umowie przyłączeniowej, nie przypuszczam, by betoniarka miała mi wywalać korki.

    Prąd ma służyć do zaspokojenia potrzeb rekreacyjnych wątkotwórcy. Do ewentualnej budowy dopiero za kilka lat...
    Piszę bloga o sposobach na tanie ogrzewanie. A w ogóle to przymierzam się do budowy domu autonomicznego.

  7. #6

    Domyślnie

    Przede wszystkim, przy obecnych technologiach w budownictwie zużyjesz znikome moce.
    Do największych odbiorników na budowie możesz zaliczyć szlifierkę kątową (1-2 kW), betoniarkę (2kW), cyrkularkę (2kW), czajnik bezprzewodowy (2kW), oświetlenie (1kW), radyjko (50W). Beton na strop/fundament przywozi się w gruszce, bo jest tańszy i lepszy.
    Więc z tymi mocami nie przesadzaj.
    Dużo mocy potrzeba dopiero na etapie tynkowania maszynowego (20-25A).

    Idź do energetyki i wypytaj do jakiej grupy odbiorców Cię podłączą.
    Używaj hasła altana, ogród, kosiarka. Nic nie mów o budowie.
    Jeśli dostaniesz taryfę C to pójdziesz z torbami, tańszy będzie agregat.

    Przy odległym planie budowy domu, koszty stałe będą znacznie większe lub porównywalne do kosztów wg wskazań licznika.

  8. #7

    Domyślnie

    Zgodzę się że to nie są wielkie moce, ale jak to na budowie, często zdarza się tak że dużo tych narzędzi jest uruchomionych w jednej chwili i wtedy mogą się pojawić problemy

  9. #8

    Domyślnie

    mozesz zlozyc wniosek o docelowy ale dostaniesz prad za jakis rok lub dluzej.
    Zloz o docelowy i rownoczesnie prad na zagospodarowanie dzialki, to jest niestety budowlana taryfa, ale masz odrazu.
    Co do mocy budowlanych macie racje, ale jezeli kolega chce rekreacyjnie uzywac domek i postanowi np. miec prysznic uzywajac przeplywowoego ogrzewacza wody to potrzebuje juz minimum 8-10KW....

  10. #9
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar byry007
    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Kolonia Powiercie
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    618
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    To czyli jak chce postawić budynek gospodarczy do 25m2 to mam wystąpić o prąd do przyczepy kempingowej ??czy najpierw pobudować budynek i dopiero wystąpić do budynku przyłącza prądu ??

  11. #10

    Domyślnie

    Złóż w energetyce wniosek o warunki przyłączenia do działki rekreacyjnej na 7 KW(tyle spokojnie wystarczy.Zleć zrobienie projektu przyłącza (ok 400 zł)Zaprojektuj rozdzielnie w miejscu gdzie będziesz miał garaż.W moim ZE taki numer przechodzi.Ale najlepiej żeby budynek już był.Wtedy ZE nie ma żadnych obiekcji(może być garaż blaszak,aby legalny)U znajomego zbiliśmy taki garaż z desek i do tego zrobiliśmy przyłącze.
    Buduje sam i nieźle Mi idzie

  12. #11
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    greyzone

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Goleniów
    Kod pocztowy
    72-100
    Posty
    197

    Domyślnie

    Małe sprostowanie- budynku gospodarczego nie przekwalifikujesz na garaż bo na garaż trzeba pozwolenie na budowę.
    Możesz wystąpić o warunki techniczne na przyłącze.
    Energetyka postawi Ci skrzynkę na granicy przy działce do której ty się podepniesz rozdzielnia po wykonaniu projektu takiego przyłącza.
    To przyłącze może być na ścianie tej Twojej altanki.
    Wnioskuj o 9KW to w zupełności wystarczy.

  13. #12

    Domyślnie

    Cytat Napisał greyzone Zobacz post
    Małe sprostowanie- budynku gospodarczego nie przekwalifikujesz na garaż bo na garaż trzeba pozwolenie na budowę.
    Można jaśniej? Ten obiekt, nie ważne jak się nazywa i co będzie się w nim przechowywać, nadal będzie miał <25m2. Czy będzie to garaż dla kosiarki czy dla auta, to PB nie interesuje - trzeba po prostu zgłosić zamiar budowy takiego obiektu, odczekać miesiąc ... i już.

    Spójrz w Prawo Budowlane - Art.29 ust.1 pkt.2
    Ostatnio edytowane przez leszekf ; 13-12-2011 o 13:44

  14. #13
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    burmerek

    Zarejestrowany
    Jan 2012
    Skąd
    kraków
    Posty
    1

    Domyślnie

    Kluczowe jest to że w starostwie nie przyjmą zgłoszenia budowy budynku gospodarczego (o dowolnej powierzchni) , jeśli Twoja działka jest niezabudowana. Wiem to na swoim przykładzie, bo poszłam do nich z przygotowaną całą dokumentacją potrzebną do zgłoszenia, a pan w starostwie odprawił mnie z kwitkiem, bo nie można budować budynku gospodarczego na działce na której nie ma już domu mieszkalnego - "bo obiekt gospodarczy ma służyć budynkowi mieszkalnemu". I nic nie da się zrobić.
    Jedyna możliwość to postawienie "niby" tymczasowego budynku na czas budowy (tego nawet nie trzeba zgłaszać do starostwa czy też gminy) , a kiedy wybuduje się dom to wtedy zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    Kwestia prądu jest tu niestety drugorzędna.
    Ostatnio edytowane przez burmerek ; 04-01-2012 o 10:04

  15. #14
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    ewas72

    Zarejestrowany
    Jan 2012
    Posty
    1

    Domyślnie

    Witam , bywam tu juz od jakiegos czasu raczej jako widz. Zamierzam za jakis czas budować i tak trafiłam tutaj. Jesli chodzi o prąd to Enea do przyczepy kempingowej podłaczyła mi prad w taryfie C11 Przy wyjasnianiu faktur miły pan wytłumaczył mi ze jesli chcę miec tańszy prąd nie budowlany to na podstawie zgłoszenia o budowie moze byc nawet malutki domek gospodarczy zmienią mi taryfę. Nie interesuje ich jak duzy lub mały bedzie.Jeśli cos jest na kołach to niestety nie ma mozliwości podłaczyc w innej taryfie-tak mi tłumaczył. Wiec kolejny moj krok do gminy i starostwa. Jesli plany zagospodarowania (jesli dobrze pamietam) pozwalaja na postawienie takiego budynku to mozna stawiac(tak wogole to stoi od dawna ).W gminie sie dowiedziałam ze moge wiec starostwo nie ma rowniez nic przeciwko. To by było na tyle -w moim przypadku załatwianie od d. strony ale warto kazda złotowka sie liczy

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony