dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 15
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 294
  1. #1

    Domyślnie Jakie ogrzewanie wybrać... prosze o pomoc

    Witam, Jesteśmy z narzeczoną na etapie planowania budowy domu. Budowę mamy zacząć w tym roku [na jesień fundamenty].
    Właściwą budowę ponad poziom zero chcemy zacząć z wiosną przyszłego roku. Mamy wybrany projekt domku jedno piętrowego 120 metrów z garażem i dachem jednospadowym na wąską działkę. Dom będzie budowany w technologii ytong z bloczków 36,5 lub 40cm. Sciany będa jedno warstwowe bez ocieplenia. Nie znam się w ogóle na wspolczesnych systemach grzewczych zależy nam na stosunkowo niskim koszcie ogrzewania zastanwiałem sie nad piecem węglowym podłączonym do CO [grzejniki]. Na parterze planujemy też kominek... nie wiem czy w takim przypadku jest sens kupowania kominka z płaszczem wodnym. Dodatkowo wodę bierzącą chcemy podgrzewać w bojlerze elektrycznym... chcę aby w zimę ciepła woda bierząca była z pieca, a w lato z bojleru.., a może jest jakiś inny prostszy, tańszy system niż ten który sobie wymyśliłem? Proszę Was o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Ada$ ; 06-04-2010 o 20:00

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar adam_mk
    Zarejestrowany
    Jan 2005
    Skąd
    pustynia
    Kod pocztowy
    32-310
    Posty
    22.202

    Domyślnie

    No, to takiego domu to sobie nie zbudujesz!
    ZAPOMNIJ!!!
    Jesteśmy w Unii.
    Teraz nikt nie dostanie zgody na budowę domu o termoizolacyjności gorszej jak 0,3W/1m2 razy stK.
    A to, co opisujesz nie spełnia.
    Samowolka jest bardzo droga i odradzam.
    Czytaj, myśl i zmień zamiary...
    Adam M.

  3. #3

    Domyślnie

    Tylko, że elementy w tej technologi spełniają wszystkie normy

    http://www.xella.pl/html/pol/pl/yton...owymiarowe.php

    poza tym nie taki był główny motyw postu...

  4. #4

    Cool kocioł