dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Domyślnie kocioł na słomę - szukam porady

    Witam
    Próbowałem znaleźć informację odnośnie używania kotłów na słomę, ale dotarłem jedynie do ogólnych informacji o takich kotłach. A mnie interesuje opinia kogoś kto posiada taki kocił i jak wygląda jego użytkowanie. Może ktoś sam nie posiada, ale zna kogoś kto to ma, albo może ktoś w ogóle ma większa wiedzę w tym zakresie popartą doświadczeniem?
    Szukam takich informacji ponieważ chcę obecny i stary już kocioł węglowy zastąpić na kocioł opalany słomą. Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość przy czytaniu moich innych pytań związanych z tym remontem
    1. Piec ma służyć do ogrzewania domu jednorodzinnego o powierzchni 180m2 (przy czym na chwilę obecną poddasze czyli około połowy powierzchni to poddasze, niewykończone i nie podłączone do CO, ale piec chcę mieć wystarczająco mocny oby ogrzać cały dom). Dom jest nieocieplony. Zastanawiam się czy kocioł Biowat S4 byłby wystarczający. Kwestia pozyskania i przechowywania słomy nie jest problemem gdyż mam gospodarstwo rolne.
    2. Czy kocioł taki musi być w kotłowni w domu, czy np mógłbym urządzić kotłownię w budynku gospodarczym a rury do domu poprowadzić pod ziemią? Jeśli tak to jaka mogłaby być maksymalna odległość? A może piec taki mógłby stać na powietrzu, osłonięty przed wiatrem i deszczem?
    3. O ile się zorientowałem do takiego kotła potrzebowałbym zbiornika akumulacyjnego o pojemności około 2000 l. Ile kosztuje taki zbiornik, tak orientacyjnie?
    Na chwilę obecną to chyba wszystko. W każdym razie nic mi więcej do głowy nie przychodzi. liczę na Waszą pomoc i opinie.
    Pozdrawiam

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar panfotograf
    Zarejestrowany
    Oct 2008
    Skąd
    ZDUŃSKA nieWOLA
    Posty
    2.084

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaco pesymista Zobacz post