dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 5 z 13
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 253

Temat: wybór posadzki - miksokret czy anhydryt????

  1. #81
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar firewall
    Zarejestrowany
    Jun 2010
    Skąd
    Górny Śląsk
    Kod pocztowy
    41-400
    Posty
    3.501

    Domyślnie

    A te wióry to stalowe czy drewno?

  2. #82

    Domyślnie

    Drewno panie , drewno na pewno.
    Ps. rozumiem że chodzi koledze o tzw zbrojenie rozproszone ( no ale kto go tam wie ).

  3. #83
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    sysrq

    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    śląsk
    Posty
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał hemiquda Zobacz post
    Witam
    Co by było jakby rury od ogrzewania podnieść na spinkach tak by były zatopione centymetr od góry wylewki. przyjmując że będzie 7cm to 4 bedzie od rury w dół, czyli wylewka odwrona a stosunku do tego co jest standardem.
    Proszę o podzielenie się uwagami co do mojego pomysłu.
    Jesli tak zrobisz, wylewka Ci popęka. Ponadto nie wiem jakim sposobem tak można wylać jastrych, by rurki pozostały nienaruszone wsparte tylko spinkami.
    Możesz tylko pogorszyć sprawę. Część rurek zatopi się 1cm, część 3 lub 4 i będziesz miał miejsca o różnej temperaturze.
    Ja zrobiłem inaczej. Położyłem gęściej rurki przez co zwiększyłem powierzchnię oddawania ciepła.
    Podłoga nagrzewa się wystarczająco szybko. Nie narzekam. Podłogówka w całym domu. Tam gdzie są panele robiłem odstępy 10cm. Tam gdzie płytki - max 15cm. Na forum ktoś pisał, że robił 7cm - moim zdaniem przesada - osłabiony jastrych i strata materiału. Chociaż znajdą się tacy, którzy powiedzą, że w moim przypadku też Najważniejsze to robić pętle o równych długościach (max 70m), wtedy wszędzie pięknie i równo się nagrzewa, niestety wyjdzie więcej pętli = będzie większy rozdzielacz, ale szybciej się podłoga nagrzeje.
    Narazie dom nie ocieplony (cegła porotherm 30cm, zaprawa w poziomie, w szczeliny pomiędzy cegłami wbita pianka) bez drzwi wewn, w trakcie wykończeń. Przy ostatnich mrozach -25, na podłogę puszczałem 35st co mi dawało temperaturę w pomieszczeniach 16st. Aktualnie przy -1, -4 puszczam w podłogę 23st i mam 15st w pomieszczeniach. Temperatura odczuwalna 1-2st większa.
    Pamiętaj, ze OCIEPLENIE TO PODSTAWA. Nie będę się tutaj rozpisywał, ale wszystko robiłem sam, więc wszystko starannie i lekko ponad normę.
    1 Piętro poddasze (skosy) 30cm wełny rockwool (lambda 0.035), sufity( 35cm). Ściany będę docieplał 18cm styro. Jestem już ciekaw następnej zimy

  4. #84
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    hemiquda

    Zarejestrowany
    Feb 2012
    Skąd
    Zakopane
    Kod pocztowy
    34-500
    Posty
    2

    Domyślnie

    Oczywiście chodzi o wiórki-włókna POLIPROPYLENOWE
    Racja z tymi poziomami, to teraz nie wiem wogóle co robić.

  5. #85
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    maciek1000000

    Zarejestrowany
    Mar 2011
    Skąd
    kraków
    Posty
    109

    Domyślnie

    podbijam pytanie, czy w wylewce 4 cm moge zrobic ogrzewanie podlogowe oraz czy moze to byc zwykla wylewka z miksokreta czy musi to byc anhydryt a jesli juz to jaka moze byc przyblizona kwota wykonania takiej wylewki

  6. #86

    Domyślnie

    Wg mnie można. Ja mam właśnie w tych granicach, ale uprzedziłem że wymagam najwyższej jakości mieszanki. Poszły też wszelkie zbrojenia stalowe, plastyfikatory i włókna. Pamiętaj o dylatacjach, daj zamiast pianki styro przy ścianie i porządnie wygrzej posadzkę przed płytkami, a już na pewno przed ich fugowaniem.
    I już mieszkamy !

  7. #87
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    maciek1000000

    Zarejestrowany
    Mar 2011
    Skąd
    kraków
    Posty
    109

    Domyślnie

    czyli po zrobieniu wylewki trzeba ja grzac podlogowka przed polozeniem plytek i paneli????????
    mam jeszcze pytanie czy te 4 cm to nie za malo bo sama podlogowka to okolo 2 cm ma przeciez wiec przestrzen nad nia bedzie niewielka

    i przy okazji masz zwykla mieszanke z miksokreta czy ten caly anhydryt?

  8. #88

    Domyślnie

    Proponuję abys poświęcił jednak trochę czasu na lekturę postów, bo widać, że nie masz kompletnie pojęcia o obu technologiach. I nie jest to złośliwa dygresja, bo tak może zabrzmieć. Anhydrytu nie zbroisz i on przy warstwie 4cm jest właściwie katalogowy. Po co się dylatuje i wygrzewa wylewkę szczególnie pod ceramikę i jak się to robi, to już poczytaj sobie na forum.
    I już mieszkamy !

  9. #89

    Domyślnie

    Koszt 4cm anhydrytu i miksokreta z dodatkami i zbrojeniem może okazać się identyczny , zadzwoń do tej firmy http://www.wolplan.pl/ , robili mi posadzki , niech ci wycenią na gotowo z dojazdem .
    Mój nick : Kamieniarz

    Dom piętrowo-parterowy. Grzanych podłóg 250m2, grzanej kubatury wewnętrznej 770m3. Okna 3 szybowe 44m2. W łazienkach 3 drabinki. Na posadzce 22cm styro. Ściany MAX 29cm + 20cm styro. Strop nad piętrem 40cm Ekofibru, strop nad parterem 12cm płyty PIR/PUR + 5cm wełny. Wentylacja z odzyskiem ciepła. PCi Ekontech 14kW. DZ 960m PE40 jako kolektor spiralny w 4 pętlach położony w wodzie po kolana .

  10. #90

    Domyślnie

    Jak ma blisko do firmy od anhydrytu to może i coś wynegocjuje, ale nie liczyłbym na choćby zbliżoną kwotowo cenę. I nalezy pamiętać przy anhydrycie o jednym. Poziom pod wylanie powinien być prawie idelany. Inaczej wszelkie "dołki" mogą spowodować drastyczny wzrost ceny.
    I już mieszkamy !

  11. #91

    Domyślnie

    U mnie to dopiero były schodki , przed wylaniem wszystkie podłogi majster z tej firmy sprawdził poziomicą (elektroniczna waserwaga).
    Mój nick : Kamieniarz

    Dom piętrowo-parterowy. Grzanych podłóg 250m2, grzanej kubatury wewnętrznej 770m3. Okna 3 szybowe 44m2. W łazienkach 3 drabinki. Na posadzce 22cm styro. Ściany MAX 29cm + 20cm styro. Strop nad piętrem 40cm Ekofibru, strop nad parterem 12cm płyty PIR/PUR + 5cm wełny. Wentylacja z odzyskiem ciepła. PCi Ekontech 14kW. DZ 960m PE40 jako kolektor spiralny w 4 pętlach położony w wodzie po kolana .

  12. #92

    Domyślnie

    Mnie podczas rozmów na temat anhydrytu oświecono, że chudziak, czy jak w moim przypadku zbrojona płyta podłogowa, muszą być wykonane praktycznie idealnie w poziomie. Inaczej koszty mogą być większe nawet o 30% niż początkowe wyliczenia. Dla tego już przy stanie zero trzeba mieć świadomość co się planuje i jakie moga być konsekwencje popełnionych błędów lub niedoróbek. A przyznajmy, że często na poczatkowych etapach wyznacznikiem jest machający się na wietrze sznurek. Konkluzja jest taka, że miksokret wybacza błędy, anhydryt juz niekoniecznie.
    I już mieszkamy !

  13. #93

    Domyślnie

    Zawsze można wyrównać styropianem , na wyrównanie musiałem użyć styropianów 2,4 i 6 cm , powstałe schodki szlifowałem tarką . W planach miałem miksokreta ale wykonawca postraszył mnie że do grubości styro jaką planuję muszę mieć 10-12cm "kreta" a to było za wysoko.
    Mój nick : Kamieniarz

    Dom piętrowo-parterowy. Grzanych podłóg 250m2, grzanej kubatury wewnętrznej 770m3. Okna 3 szybowe 44m2. W łazienkach 3 drabinki. Na posadzce 22cm styro. Ściany MAX 29cm + 20cm styro. Strop nad piętrem 40cm Ekofibru, strop nad parterem 12cm płyty PIR/PUR + 5cm wełny. Wentylacja z odzyskiem ciepła. PCi Ekontech 14kW. DZ 960m PE40 jako kolektor spiralny w 4 pętlach położony w wodzie po kolana .

  14. #94

    Domyślnie

    Zgodzę się z równaniem styropianem, ale trzeba uważać na jego elastyczność. Coś co wydaje nam się wyrównaniem, może się skończyć później niekontrolowanym pękaniem posadzki. Chodzi mi o "krótsze" nieówności. Płyty leżące na takim dołku mają tendencję do uginania się, ale dopiero pod większym ciężarem. I zbrojony siatką miksokret wytrzyma w takim miejscu chwilowy nacisk. Anhydryt może puścić. A wracając do kumulacji/przewodności. Anhydryt ładnie przewodzi ciepło, ale go już nie kumuluje tak jak cementowa posadzka. I teraz widzę u siebie, przy dobrze zaizolowanym domu ogrzewanym olejem,ze gdy kocioł odpala się tylko dwa razy dziennie temperatura jest ok, ale podłoga ma różną temperaturę w przeciągu całego dnia. Nie jest oczywiście zimna, ale zaraz po skończonym cyklu pracy kotła jest odczuwalnie ciepła, później dopiero neutralna. Gdybym miał anhydryt to podejrzewam, że te różnice byłyby jeszcze bardziej odczuwalne. Wniosek nasuwa mi sie taki, że anhydryt fajnie by się sprawdził z podłogówką, przy żródłach ciepła pracujących w trybie ciągłym, np kocioł na groszek. Akumulacja wtedy nie jest chyba tak istotna.
    I już mieszkamy !

  15. #95

    Domyślnie

    Cytat Napisał compi Zobacz post
    A wracając do kumulacji/przewodności. Anhydryt ładnie przewodzi ciepło, ale go już nie kumuluje tak jak cementowa posadzka. I teraz widzę u siebie, przy dobrze zaizolowanym domu ogrzewanym olejem,ze gdy kocioł odpala się tylko dwa razy dziennie temperatura jest ok, ale podłoga ma różną temperaturę w przeciągu całego dnia.
    To samo mam z ogrzewaniem ściennym. Niby ta sama temperatura wewnątrz, a przy dużych mrozach (jak prawie non stop grzało) komfort o wiele lepszy. Może to bardziej odczucie subiektywne, jednak ciepła ściana działa podobnie jak słonko przez okno.

  16. #96

    Domyślnie

    No u mnie doszło początkowo do małych pretensji żony, czemu posadzka nie jest odczuwalnie ciepła cały czas, a tylko chwilowo. Wytłumaczyłem że kocioł musiałby pracować na okrągło, a nadwyżkę ciepła chyba przez okno trzebaby było wypuszczać, natomiast podłoga ma być neutralna, choćby ze względu na zdrowie. Jest oczywiście jeszcze opcja nastawienia na sterowniku mniejszej amplitudy załączeń, np nie co jeden stopień, a co 0,5, wtedy jednak wystarczy czasem uchylony chwilowo wyłaz strychowy lub dzrwi w wiatrołapie i sterownik to wychwyci. Nauka nie idzie w las, więc coś jeszcze pokombinuję.
    I już mieszkamy !

  17. #97
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar rydzadam
    Zarejestrowany
    Sep 2005
    Kod pocztowy
    83-047
    Posty
    666

    Domyślnie

    O wygrzewaniu posadzki po jej wylaniu jest chyba w przedostatnim Muratorze "papierowym" bardzo dokładny opis. Myślę, że na stronie Muratora też coś znajdziesz.

  18. #98

    Domyślnie

    Przypomniało mi się ile mnie kosztowało to wygrzewanie olejem mojej podłogówki. 200l oleju po 3,6 chyba wtedy. Drogo było. Najgorsze, że było jeszcze w miarę zimno, ale jednak juz była wiosna i cała ta temperatura poszła sobie do nieba. Czysta strata, więc i to warto przewidzieć : ).
    I już mieszkamy !

  19. #99

    Domyślnie

    Panowie, odgrzewam temat, może ktoś pomoże w dylemacie. Jeśli będę grzał pompą ciepła ale przy założeniu, że chcę maksymalnie wykorzystywać 2 taryfę to zgodnie z prawami fizyki jaka wylewką będzie się bardziej nadawała - anhydryt,który szybciej oddaje ciepło czy tradycyjna, która dłużej kumuluje. Czy fakt dłuższego kumulowania ciepła przez tradycyjną wylewkę będzie miał przewagę pod kątem jego późniejszego oddawania w momencie kiedy nad ranem pompa przestanie grzać czy wręcz na odwrót? Prośba o pomoc.

  20. #100

    Domyślnie

    Przestanie grzać chyba o 6 rano, a nie nad ranem. Będzie wtedy ciepła i ma oddawać ciepło do chyba 13-tej. Brałbym zwykłą.
    I już mieszkamy !

Strona 5 z 13

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony