dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42

Temat: Budowa ogrodzenia z klinkieru

  1. #1

    Domyślnie Budowa ogrodzenia z klinkieru

    witajcie
    przymierzam się do budowy ogrodzenia frontowego z klinkieru, na zdjęciu wygląd, szerokość działki 23m.
    Fundament planuję zrobić na szerokość podmurówki, tj. dwóch cegieł klinkierowych położonych wzdłuż plus 1cm, czyli jakieś 25cm, natomiast pod słupkami szersze, słupki rząd 4 cegieł w kwadrat (około 40cm).
    Fundament będzie na głębokość 1-1,2m, na dole zazbrojony 4x drutem fi12. Na fundamencie izolacja pozioma, albo w formie papy, albo masy, widziałem że Sopro ma coś takiego DS 422.
    I teraz jak robić, bo są różne szkoły i różne porady słyszałem:
    1. fundament pod bramę przesuwna łączyć z fundamentem ogrodzenia czy nie (czytałem że praca bramy powoduje naprężenia które mogą spowodować pękanie fug)
    2. całość połączyć fundamentem, tzn opasać miejsce na kosz, oraz połączyć prześwit pod bramą i furtką?
    3. doradcy zalecają wykonanie rdzeni betonowych słupów przed murowaniem klinkieru, gdyż beton zalewany do gotowego słupa klinkierowego może spowodować wykwity, ale dzisiaj znalazłem wypowiedź doradcy Robena gdzie pisał aby zalewać po wymurowaniu, jak lepiej?
    4. zaprawę myślę taką z trasem, aby wyeliminować wykwity.
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ogr.jpg
Wyświetleń:	1384
Rozmiar:	51,2 KB
ID:	67050  

  2. #2

    Domyślnie

    Fundament wylewa sią na całej długości płotu, żeby to pracowało jako całość a nie każdy słupek osobno. Trzeba utopić pręty zbrojeniowe poziome i pionowe do wysokości słupków. Beton B20 i korytowanie na głębokość przemarzania czyli około 1 metra.
    Wykwity zależą od domieszek do betonu lub ich braku. Trzeba je po prostu kupić.

  3. Murki oporowe. Jak wykonać, i jakich materiałów użyć do ich budowy? Czyszczenie kostki brukowej: plamy z oleju, tłuszczu i inne zabrudzenia na kostce Napędy do bram wjazdowych. Siłownik do bramy, czy nowa brama? Ładne schody zewnętrzne - galeria zdjęć schodów do domu
  4. #3

    Domyślnie

    a jak rozwiązać problem z wylewaniem słupków, przed czy po wymurowaniu, żeby wykwity nie powychodziły?

  5. #4

    Domyślnie

    zalać zaprawą do klinkieru a nie betonem?

  6. #5

    Domyślnie

    no właśnie tez myślę że jak będę je stawiał, to np po wykonaniu 2-3 rzędów zalać to tą samą zaprawą którą będę murował, trochę drożej wyjdzie ale chyba pewne że nie powychodzą wykwity?

  7. #6

    Domyślnie

    Ja mam ogrodzenie 2 lata murowane z czerwonego klinkieru. Użyta była zaprawa do klinkieru czarna, słupki zalewane betonem. Położona jest izolacja pozioma. Nigdy nie widziałem żadnego białego nalotu na swoim ogrodzeniu. Jedyne białe plamy to pozostałości po mazi tych obrzydliwych ślimaków.
    Też miałem obawy co do zalewania betonem słupów. Ale jest w porządku. Nie wiem na ile to ważne, ale do betonu do zalewania słupków kazali mi kupić jakiś szczególny rodzaj cementu. Podali jakiś symbol i musiałem po paru składach jeździć żeby go kupić. Na ile to ma związek z brakiem wykwitów to nie wiem

  8. #7

    Domyślnie

    a nie masz spisanego tego symbolu, ew. na FV nie będziesz miał, byłbym wdzięczny
    a jakiej firmy zaprawę kupowałeś?
    Ew. jakie polecacie?

  9. #8

    Domyślnie

    Z tego co wiem to ten cement to ma symbol CEM I i jest tzw. "czysty" czyli bez dodatków popiołowych. Stadardowo dostępny cement ma oznaczenie CEM II i zawiera dodatki popiołowe zwiększające jego wytrzymałość.

    Mam natomiast pytanie do fachowców od tematu klinkierowego:

    Jaki realnie ma wpływ ten rodzaj cementu na szansę wystąpienia wykwitów?
    Czy zastosowanie zwykłego cementu to kolosalny błąd gwarantujący wykwity czy też dmucha się na zimne unikając wszelkich niepotrzebnych dodatków?
    Czy zalanie słupków zwykłym (czyt. opartym o cement popiołowy) betonem ma wpływ czy tylko należy unikać tego w zaprawie do murowania?

    Takie dylematy mam - jest dużo informacji o wykwitach, ale nie ma jednoznacznie wskazań co zrobić aby nie wystąpiły ani co na 100% je powoduje. Może ktoś z Was ma doświadczenia / wiedzę w tym temacie.
    Dom już wykończony. Ja też.
    Marcin

  10. #9
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.776
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Jestem na etapie murowania ogrodzenia z klinkieru.
    Mam starego fachowca ktory murował 5 ogrodzeń na naszej ulicy.
    Twierdzi ze wykwity nie są wynikiem zalania słupka betonem lecz ewentualnie przedostającej się wody do słupka i wypłynięcie jej przez zaprawę.
    Tak czy siak na jego ogrodzeniach wykwitów nie ma a stoją juz od paru lat do ...... ostatnie miesiąc temu

    Mam zaprawę z crh antracytowo-szarą koszt 35 zł za 30 kilo na 1450 cegieł poszła tona zaprawy a ciągle dokupuje po 5 worów.
    koszt cegieł mnie nie przeraził ale ta zaprawa to kosmos cenowy i jeszcze jak mówice ze mam filarki zalac tą zaprawą to się troszkę załamałem

    Apropos wykwitów to mi się pojawiły ale na murze bo nie miałem foli aby ów mur zakryc i w pewnym miejscu mam biały nalot na fugach.
    Zastanawiam się tez czy fachowiec robi dobrze ze na koniec dnia przemywa nowo postawiony murek wodą i spoinuje fugi czyli je wyrównuje.

    tutaj chłopy w akcjii

    pozdrawiam radek

  11. #10

    Domyślnie

    Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać?
    Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki

  12. #11
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.776
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał kulca Zobacz post
    Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać?
    Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki
    Crh Patoka Classic ręcznie wypalana czy cos w tym stylu dlatego nie trzyma wymiarów i jest krzywa ale to mi się podoba bo nasz browar tyski ma taką elewację i na taką cegłę włąsnie się zdecydowaliśmy.
    cena to jakies 3,10 zł sztuka zaprawa 35 zł
    na fundament daje folię budowlaną ale to co widac to chyba nie to co kupowałem (zgłaszali brak foli dlatego chyba dają to co mi zostało).
    Dodam ze widziałęm ze folię klei do podłoża klejem i daje 2 częsc jak by na zakładkę.
    Układają na dystans plastikowy ma go w 4 rozmiarach długośći.

    co do zaprawy to jest takie cos

    ZAPRAWA do klinkieru VM01
    Zaprawa do murowania z cegieł klinkierowych z jednoczesnym fugowaniem. Do cegieł o nasiąkliwości od 3 do 8%. Zapewnia szczelność spoin przy wysokiej paroprzepuszczalności muru. O dużej wytrzymałości na ściskanie dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki kruszyw . Mrozoodporna, o bardzo wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne.

    WOREK 30 kg.

    Wytrzymałość na ściskanie: > 5,0 N/mm²
    Tyle w temacie na dole masz link do picassy tam jest kilka fotek moze znajdziesz to co szukasz
    pozdrawiam radek
    Zużycie: 43-53 kg/m² przy standardowym formacie cegły.

    Uziarnienie: 0-4 mm
    M5 wg
    AT-15-6148/2003
    PN-EN 998-2
    1488-CPD-0014

  13. #12

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinU Zobacz post
    Z tego co wiem to ten cement to ma symbol CEM I i jest tzw. "czysty" czyli bez dodatków popiołowych. Stadardowo dostępny cement ma oznaczenie CEM II i zawiera dodatki popiołowe zwiększające jego wytrzymałość.

    .......
    no to troche nie tak, o dodatkach świadczą symbole literowe występujące po ciągu "I 42,5" czy "II 32,5", poszukaj w necie takich ładnych tabelek z opisem dodatków

  14. #13

    Domyślnie

    Cytat Napisał edde Zobacz post
    no to troche nie tak, o dodatkach świadczą symbole literowe występujące po ciągu "I 42,5" czy "II 32,5", poszukaj w necie takich ładnych tabelek z opisem dodatków
    Polecam lekturze:
    http://www.ozarow.com.pl/main.php?p=539
    http://www.heidelbergcement.com/pl/p...dukt/index.htm

    42,5 czy 32,5 to wytrzymałość, litera R za tym to wczesna wytrzymałość, pozostałe oznaczenia w przypadku CEM I nie występują, bo nie ma dodatków. W przypadku CEM II są i rzeczywiście mówią o dodatkach (B-S, B-M, A-LL, B-V, A-V).

    Do klinkieru wszyscy mówią "bez dodatków" czyli CEM I.
    Dom już wykończony. Ja też.
    Marcin

  15. #14

    Domyślnie

    Cytat Napisał f.5 Zobacz post
    Mam zaprawę z crh antracytowo-szarą koszt 35 zł za 30 kilo na 1450 cegieł poszła tona zaprawy a ciągle dokupuje po 5 worów.
    koszt cegieł mnie nie przeraził ale ta zaprawa to kosmos cenowy i jeszcze jak mówice ze mam filarki zalac tą zaprawą to się troszkę załamałem
    Ja użwyam zapraw Sopro z trasem. Do murowania zaprawa bazowa KMT 408, do fugowania antracyt KMT 443 (szczegóły można poczytać na stronie Sopro http://www.sopro.pl/products/bcp/pra...tel/index.html). Zaprawa bazowa (szara bez barwników) kosztuje mnie około 20 zł brutto, antracyt prawie 40 zł. Całe szczęście, że murują dwuetapowo (czyli najpierw murują, potem fugują). Na murowanie 1140 cegieł zużyli 55 worków zaprawy. Ciekawe ile zejdzie na fugowanie (mam 10 worków i nie wiem czy wystarczy ... ).
    Dom już wykończony. Ja też.
    Marcin

  16. #15
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    chase

    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Skąd
    Szczecin, Dołuje
    Posty
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał blechert.pl Zobacz post
    Fundament wylewa sią na całej długości płotu, żeby to pracowało jako całość a nie każdy słupek osobno. Trzeba utopić pręty zbrojeniowe poziome i pionowe do wysokości słupków.
    A przy długości 23-25 metrów nie trzeba przypadkiem robić dylatacji (tak słyszałem)? A jeśli trzeba to czy powyższe ma sens?

  17. #16

    Domyślnie

    o właśnie, zapomniałem o to spytać, ja również słyszałem że co 20m powinno się dawać dylatacje

  18. #17
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.776
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał kulca Zobacz post
    Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać?
    Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki
    Fotki z dzis.
    Zaprawa


    i układanie cegieł z dobijaniem


    chłopaki wiążą filarek z murem - Prędzej czy pózniej ktos będzie próbował przesunąć mi ogrodzenie - to pewne jak 2x2=4

    Prawdopodobnie będziemy zalewać filarki gotową zaprawą - znalazłem najtańszą po 16 zeta w crh.

  19. #18
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.776
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał chase Zobacz post
    A przy długości 23-25 metrów nie trzeba przypadkiem robić dylatacji (tak słyszałem)? A jeśli trzeba to czy powyższe ma sens?
    Też czytałem ze od jakiejś długośći potrzebna dylatacja , a napewno zbrojenie.
    Dylatacji nie mam , zbrojenie mam. Jesli planujesz ogrodzenie z klinkieru na długości 25 m to współczuję kosztów
    mi wycenili bramę wisniowskiego na 10 000 masakra jakaś.

  20. #19

    Domyślnie

    dziękuje Ci za fotki, ja kładłem trochę inaczej zaprawę i mi później przy przyciskaniu cegły za dużo wyłaziło bokami brudząc cegły (przy budowie grilla klinkierowego)
    co do ogrodzenia, wiem że tanio nie będzie, tyle że sam się za nie biorę, fundament myślę w 3tyś się zmieścić (trochę betonu będzie), klinkier i zaprawa to jakieś 9tyś, i sztachetki, nie liczyłem ale to już groszowa sprawa

    edit:
    a ta cegła co leży na boku służy do ustalenia czegoś, czy tak sobie tylko leży?
    Ostatnio edytowane przez kulca ; 03-08-2011 o 20:33

  21. #20
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    2.776
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    A widzisz ona trzyma te dinksy plastikowe aby się trzymały i nie wyskakiwały.
    Ja natomiast mam problem z doborem czapy.
    Dzis próbnie zakupiłem taką czapkę kasztan angobowany czy cuś.
    tak juz chyba zostanie.


    Tu jeszcze proba 2 wersji zakończenia filarków.
    po lewej cegły pełne na sztorc po prawej czapka.
    ja chciałem cegły na sztorc reszta optowała za czapą wiec zostanie czapka.

    pozdrawiam radek

    mi fundament wyszedł 4 tyś.zł
    miałęm jakies 18 metrow ale może dlatego że kopany ręcznie.
    Ostatnio edytowane przez f.5 ; 03-08-2011 o 20:53

Strona 1 z 3

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony