dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    zbycholec1

    Zarejestrowany
    Dec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Posty
    1

    Question Jak zamontować w zwykłej kuchni węglowej centralne ogrzewanie?

    Witam serdecznie.
    Mam w kuchni tradycyjną kuchnię węglową w której dobrze się pali, ale chciałbym ją przerobić aby służyła mi także jako piec - element centralnego ogrzewania mojego 80 metrowego domku.
    Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, więc proszę o podpowiedź - poradę: jak się do tego zabrać i czy jest to w ogóle opłacalna sprawa.
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi - podpowiedzi.
    Pozdrawiam forumowiczów.
    Zbigniew B.
    Zbyszek B.

  2. #2
    Konto usunięte_12*
    Guest
    Konto usunięte_12*

    Domyślnie

    Wszystko można, tylko będzie trochę (w XXI wieku) - nieco śmiesznie
    Na piecu stawiamy zbiornik na wodę i budujemy układ "otwarty" (bez zbiornika wyrównawczego):
    pompa o zmiennej (nastawialnej) wydajności (na pompie zawór przelewowy), oddzielna rura przelewowa do kanalizacji lub przez ścianę - na zewnątrz (uwaga! wrzątek!!!).
    Na zbiorniku termostat uruchamiający zawór elektromagnetyczny z zimną wodą po przekroczeniu temperatury np.90 st.C (zabezpieczenie przed zagotowaniem).
    Całość tego nietypowego "dzieła" (aby było najtaniej) - robota dla hobbysty/majsterkowicza.
    I grzejemy !!!
    Ostatnio edytowane przez Konto usunięte_12* ; 27-10-2012 o 21:59

  3. #3

    Domyślnie

    Sobieradek dawno się tak nie uśmiałem ta Twoja konstrukcja była by jakimś dziwo-longiem nawet w XX wieku

    robi się to tak w sklepach metalowych wiejskich kupuje się podkowę do pieca to pospolita nazwa jest to element z rur z gwintami na końcu, instaluje się ją w palenisku pieca a dalej zwykły system otwarty jak położony zgodnie z grawitacją to nawet pompki nie trzeba