dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1

    Domyślnie Problem z nawiewaniem powietrza przez komin wentylacyjny

    Witam,
    mam problem, który nabiera wagi szczególnie zimną. Problem dotyczy domku 3-kondygnacyjnego (piwnica, parter, I.piętro). Z parteru z ubikacji idzie jeden pion komina wentylacyjnego. Niestety czasami z kratki wieje powietrze szczególnie gdy drzwi ubikacji są zamknięte. Gdy drzwi otworzę, zwykle kierunek ciągu się zmienia na poprawny ale to też nie zawsze (Szczególnie jak okna w domu są pozamykane).
    W ubikacji nie ma okien i innych źródeł wentylacji. Obecnie komin nie ma dziury z góry a jedynie dwa otwory po bokach (naprzeciwko siebie). Zastanawiam się czy nie pomoże ich zamurowanie i zrobienie dziury od góry a jak tego będzie mało, to zastosowanie jakiejś nakładki na komin. Niestety nie mam doświadczenia czy i w jakim stopniu to pomoże. Jeśli sugerujecie, że nakładka może poprawić ciąg, to jaką najlepiej zastosować? widziałem np. na Allegro coś takiego: http://allegro.pl/obrotowa-nasada-na...082735505.html
    A może tzw. strażak? a może wystarczy taki komin w kształcie litery "H"?

    Z góry dziękuję za poradę.
    PS: jeszcze drugie pytanie - czy zastosowanie na komin odprowadzający spaliny z kominka daszka chroniącego komin przed dostawaniem się wody, itp. może pogorszyć ciąg? (np. coś takiego: http://allegro.pl/daszek-kominowy-na...148027792.html )

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar kominiarz
    Zarejestrowany
    Dec 2002
    Posty
    1.968

    Domyślnie

    w drzwiach ubikacji zainstaluj dużą kratkę na dole taką jak kiedyś były (prostokątna)
    rozszczelnij mieszkanie, wentylacja ruszy
    turbowent obrotowy bez rozszczelnienia chałupy nie pomoże