dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19

Temat: nie idzie ciepła woda -podłączenie bojlera do pieca c.o schemat?

  1. #1

    Domyślnie nie idzie ciepła woda -podłączenie bojlera do pieca c.o schemat?

    witam .
    mam taki problem,
    miałem podłączony bojler nitką idącą za zaworem 4drożnym . jak zmiejszałem ciepło na kaloryfery zmniejszało sie też ciepło na bojler.(zielona linia).
    Teraz podłączyłem drugim wyjściem z pieca Żeby szła woda gorąca bezpośrednio na bojler 3/4 22mm (czerwona linia 22)
    Problem jest taki że woda nie chce tam tedy lecieć na bojler rura jest ok 30C.
    Czy problemem może być powrót z grzejników 28mm który jak by wpycha wode pod prąd przez bojler w rure 22 od dołu (żółta strzałka) . bo tam jest rura ciepła(temperatura rury powrotnej z grzejników)

    Czy załążenie tam zaworu zwrotnego(fioletowy zawór) poprawi to ze woda popłynie od pieca do bojlera normalna droga?
    Czy trzeba założyć dodatkowa pompę (narysowałem wirtualne 1,2,3 w którym miejscu? chociaz wolał bym nie dokladać pompy ,wtedy chyba musiał bym tez dołążyć zwrotny na powrocie od grzejników w pobliżu trójnika bojlera i powrotu z grzejników.
    jak to rozwiązać?

    schemat pieca i bojlera

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...caa5f321d.html


    pozdrowienia gorny7
    gorny7 , Płomyk PID

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    mar1973

    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Kod pocztowy
    43-300
    Posty
    1.108

    Domyślnie

    Cytat Napisał gorny7 Zobacz post
    witam .
    mam taki problem,
    miałem podłączony bojler nitką idącą za zaworem 4drożnym . jak zmiejszałem ciepło na kaloryfery zmniejszało sie też ciepło na bojler.(zielona linia).
    Teraz podłączyłem drugim wyjściem z pieca Żeby szła woda gorąca bezpośrednio na bojler 3/4 22mm (czerwona linia 22)
    Problem jest taki że woda nie chce tam tedy lecieć na bojler rura jest ok 30C.
    Czy problemem może być powrót z grzejników 28mm który jak by wpycha wode pod prąd przez bojler w rure 22 od dołu (żółta strzałka) . bo tam jest rura ciepła(temperatura rury powrotnej z grzejników)

    Czy załążenie tam zaworu zwrotnego(fioletowy zawór) poprawi to ze woda popłynie od pieca do bojlera normalna droga?
    Czy trzeba założyć dodatkowa pompę (narysowałem wirtualne 1,2,3 w którym miejscu? chociaz wolał bym nie dokladać pompy ,wtedy chyba musiał bym tez dołążyć zwrotny na powrocie od grzejników w pobliżu trójnika bojlera i powrotu z grzejników.
    jak to rozwiązać?

    schemat pieca i bojlera

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...caa5f321d.html


    pozdrowienia gorny7
    witam

    zrób tak jak na schemacie poniżej:
    http://www.defro.pl/serwis/materialy/schemat-instalacji

    zasilanie i powrót z bojlera musi być przed zaworem 4-drogowym - koniecznie!!!

    powodzenia

    pozdrawiam
    ,,,,

  3. Ogrzewanie gazowe. Jak załatwić gaz płynny krok po kroku Jak wybrać grzejniki do domu? Co jest istotne przy wyborze grzejników? Gdy centralne ogrzewanie nie działa jak należy Zbiornik oleju na zewnątrz domu - standardy montażu
  4. #3

    Domyślnie

    Tyle jest w sieci schematów i porad , fachowych porad , a Ty zrobiłeś takiego "bubla".
    Napracowałeś się , posiałeś kasę na materiały i robociznę - szkoda.
    Kolega dobrze radzi i jest to jedno z wielu prawidłowych i działających rozwiązań.

  5. #4

    Domyślnie

    Panie mark instalacja juz była to jest przeróbka . .schemat z defro na pewno jest dobry ale napisałem wyjście na bojler wychodzi teraz z drugiego wyjścia w piecu czyli teraz w ogóle nie idzie przez 4 drożny. chodzi o konkretne porady do istniejacej już instalacji nie jak zrobić instalacje od podstaw i jak jesteś fachowcem to gadaj konkretnie i odnieś się do pytania
    gorny7 , Płomyk PID

  6. #5

    Domyślnie

    Bo "Polak" potrafi albo mądry po szkodzie. Zauważcie panowie że bardzo rzadko ktoś najpierw pyta a później wykonuje. Musisz go puścić przez pompę
    Ostatnio edytowane przez gersik ; 26-10-2013 o 10:47

  7. #6

    Domyślnie

    Cytat Napisał gorny7 Zobacz post
    Panie mark instalacja juz była to jest przeróbka . .schemat z defro na pewno jest dobry ale napisałem wyjście na bojler wychodzi teraz z drugiego wyjścia w piecu czyli teraz w ogóle nie idzie przez 4 drożny. chodzi o konkretne porady do istniejacej już instalacji nie jak zrobić instalacje od podstaw i jak jesteś fachowcem to gadaj konkretnie i odnieś się do pytania
    Najprościej i najmniej inwazyjnie podłącz wyjście zasobnika CWU z powrotem do kotła, ale z pominięciem zaworu 4D (za zaworem). Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio)..
    Masz konkretnie
    Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez mark3k ; 26-10-2013 o 12:59

  8. #7
    ELITA FORUM (min. 1000)
    mar1973

    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Kod pocztowy
    43-300
    Posty
    1.108

    Domyślnie

    Cytat Napisał mark3k Zobacz post
    Najprościej i najmniej inwazyjnie podłącz wyjście zasobnika CWU z powrotem do kotła, ale z pominięciem zaworu 4D (za zaworem). Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio)..
    Masz konkretnie
    Powodzenia
    witam

    mark3k dobrze ci radzi
    zasilanie bojlera jest ok. - "z drugiego wyjścia w piecu"
    natomiast powrót z bojlera do kotła musi być albo bezpośrednio do kotła - jeżeli masz jeszcze jakieś wyjście na dole kotła, a jak nie masz takiego "ekstra" wyjścia, wstaw trójnik na rurze powrotnej do kotła - koniecznie za zaworem 4-drogowym
    napewno nie obejdzie się bez dodatkowej pompy i zaworu zwrotnego, bo jeżeli chcesz grzać grawitacją - to jak w kotle zgaśnie i obniży się temperatura w instalacji c.o. poniżej temperatury c.w.u. w bojlerze to zacznie się grawitacją wychładzać, no chyba że będziesz zamykał każdorazowo po nagrzaniu zaworem kulowym

    pozdrawiam
    ,,,,

  9. #8

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar1973 Zobacz post
    napewno nie obejdzie się bez dodatkowej pompy i zaworu zwrotnego, bo jeżeli chcesz grzać grawitacją - to jak w kotle zgaśnie i obniży się temperatura w instalacji c.o. poniżej temperatury c.w.u. w bojlerze to zacznie się grawitacją wychładzać, no chyba że będziesz zamykał każdorazowo po nagrzaniu zaworem kulowym

    pozdrawiam
    Niekoniecznie. Może na grawitacji zastosować zawór zwrotny mosiężny z klapka plastikową i sprężynką. Sprężynkę wyrzucamy, a zawór montujemy w pozycji pionowej (między wyjście z kotła, a wejście do bojlera). Grawitacja zachowana, zaworek zwrotny działa a opory zmodyfikowanego zaworka znikome.
    Powinno funkcjonować bezproblemowo.
    Pozostała przeróbka (czyli pompa CWU) tak jak napisałem wcześniej.
    Pozdrawiam.

  10. #9

    Domyślnie

    Cytat Napisał mark3k Zobacz post
    Jeśli w trybie pracy grawitacyjnej nie będzie dogrzewało kotła w rozsądnym czasie to bez pompy CWU się nie obejdzie. Niemniej, i tak musisz podłączyć wyj z bojlera z powrotem kotła (bezpośrednio)..
    Masz konkretnie
    Powodzenia
    zakladam pompe
    masz na myśli pompę C.O a nie CWU
    Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych?
    czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera?
    Ostatnio edytowane przez gorny7 ; 26-10-2013 o 18:58
    gorny7 , Płomyk PID

  11. #10
    ELITA FORUM (min. 1000)
    mar1973

    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Kod pocztowy
    43-300
    Posty
    1.108

    Domyślnie

    Cytat Napisał gorny7 Zobacz post
    zakladam pompe
    masz na myśli pompę C.O a nie CWU
    Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych?
    czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera?
    witam

    nie kombinuj, zrób wg przesłanego schematu (próbować możesz, twoja kotłownia, pieniądze i czas)
    zrobione jak proponujesz nie będzie działać
    bez zaworu zwrotnego - grawitacyjnie będzie wychładzać

    pozdrawiam
    ,,,,

  12. #11
    ELITA FORUM (min. 1000)
    kobra64

    Zarejestrowany
    Oct 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Kod pocztowy
    32-020
    Posty
    1.673

    Domyślnie

    Kolego a to oznaczone krzyżykiem w kółku między piecem a zaworem 4D ( na rurze 28 wyrysowanej na czerwono ) to co to jest?
    Ostatnio edytowane przez kobra64 ; 27-10-2013 o 00:09
    www.ekotlownia.pl/sterownik/19 Dla zainteresowanych 501 370390, 12 251 53 87

  13. #12

    Domyślnie

    Cytat Napisał gorny7 Zobacz post
    zakladam pompe
    masz na myśli pompę C.O a nie CWU
    Wystarczy zalożyć w pozycji "1" czyli między piecem a bojlerem? nie ruszając już powrotu z bojlera niech sobie idzie przez 4 drożny , bez zadnych zwrotnych?
    czemu musi być koniecznie za zaworem powrót z bojlera?
    Patrząc na schemat który załączyłeś i jeśli tak masz podłączony zawór 4D w instalacji, to ja się zastanawiam jak Ci ten układ w ogóle grzeje?
    Pompa CO i CWU to takie same pompy czyli obiegowe (chyba pomyliłeś z pompą cyrkulacyjną w obiegu zamkniętym do utrzymania ciepłej wody przy punktach odbioru)
    Zrobisz jak postanowiłeś, ale oby to nie była kolejna nie przynosząca efektu praca.

    Do kobra64:
    To w kółku to chyba pompa CO. To podłączenie jest całe skopane ( w mojej ocenie oczywiście).
    Ostatnio edytowane przez mark3k ; 27-10-2013 o 06:25

  14. #13
    ELITA FORUM (min. 1000)
    kobra64

    Zarejestrowany
    Oct 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Kod pocztowy
    32-020
    Posty
    1.673

    Domyślnie

    Cytat Napisał mark3k Zobacz post
    ....

    Do kobra64:
    To w kółku to chyba pompa CO. To podłączenie jest całe skopane ( w mojej ocenie oczywiście).
    Właśnie dlatego pytam, że sądzę że to jest istniejąca pompa CO. W takim wypadku z mieszacza zrobili mu rozdzielacz i to nie mający prawa dobrze działać.
    www.ekotlownia.pl/sterownik/19 Dla zainteresowanych 501 370390, 12 251 53 87

  15. #14

    Domyślnie

    Kobra nie wiem czy rozdzielacz
    dla lepszego pogladu zdjęcia po kolei od góry w prawo
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...d955f66c5.html

    1 uklad pogladowy prawidlowo zrobiony
    2 góra prawo mój stary (wszytko chodziło bez problemu jedynie przy zmniejszeniu ciepła zaworem 4 droznym na grzejniki zmniejszało się na bojler)
    3 dół lewa , po przeróbce w tej chwili (pociągnięcie drugim wyjściem z pieca powrót z bojlera nie ruszany- woda cofa sie od dołu w bojler nie idzie w gore z pieca do bojlera)
    zllelony oznaczenie przed bojlerem (zawór elektromagnetyczny -zamyka obwód do bojlera)
    4 chce dołozyć najpierw pompe między piecem a bojlerem czarny trójkąt (zielone- zawór elektromagnetyczny zamyka wejście do bojlera)

    zawór E, zastępi zawór zwrotny) zawór i pompa podłączone razem sterownikiem. Wyłaczenie pompy i zaw E zamyka obwód .
    cel temperatura ustawiona na załaczenie pompy i zawory np 40c spadnie poniżej pompa przestaje chodzić i zawór zamyka obwód w bojlerze . do bojlera dochodzi woda nie niższa ni 40C i nie wychładza juz nagrzanej wody przy wygaszaniu pieca

    Panowie będzie chodzić ?
    gorny7 , Płomyk PID

  16. #15

    Domyślnie

    Prawdopodobnie tek ale pod warunkiem że pompa na bojler będzie słabsza od pompy na grzejniki i powrót do zaworu 4d nie będzie dławił ( za mała średnica). Nikt ci nie da na to gwarancji. Zrób tak jak się należy ( czyli zgodnie z pierwszym schematem) i nie będziesz miał problemów.

  17. #16
    ELITA FORUM (min. 1000)
    kobra64

    Zarejestrowany
    Oct 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Kod pocztowy
    32-020
    Posty
    1.673

    Domyślnie

    Na tym poprzednim rysunku wychodziło, że masz pompę CO przed 4D - wtedy byłby rozdzielaczem. A tak jak rysujesz propozycje pójdzie, ale w sposób niesterowalny. Pompa CO będzie wymuszać przepływ przez bojler, jeżeli ten planowany zawór się otworzy ( będzie ciągnąć przez 4D z powrotu, więc i z bojlera ). Nie rozumiem, dlaczego tak się opierasz przed wycięciem i zaślepieniem jednej rurki i wstawieniem kawałka drugiej, żeby zrobić zgodnie ze sztuką.
    www.ekotlownia.pl/sterownik/19 Dla zainteresowanych 501 370390, 12 251 53 87

  18. #17

    Domyślnie

    dzieki za odpowiedz jak nie bedzie szło dobrze tylko z pompa, to wepne sie za rozdzielacz , wiadomo koszty. Jeszcze jedno pytanie czy rury można ciąć awaryjnie szlifierka cienka tarczą?
    gorny7 , Płomyk PID

  19. #18

    Domyślnie

    A dlaczego nie można ciąć? Nie ma przeciwwskazań.

  20. #19

    Domyślnie

    ok pompa zainstalowana jak na zdjęciu 4 czyli na drugim wyjściu między bojlerem a piecem na pionowej rurze . wszystko chodzi ok
    Sam założyłem tą pompę. Cięcie gumówka przetestowałem i raczej odpada chyba ze było by to przy ścianie bo robi troche zadziorów i trzeba by dokladnie obrobić żeby spasować z kielichem, a propo jak tniecie ruru które idą przy ścianie?
    Kupiłem w Lerua Mer. takie małe guwienko za 10 zl do ciecia rur 15-22 nie jest to szczyt techniki bo nie ma rączki ale daje rade w sporadycznych wypadkach. jedno cięcie na pionowej rurze po dokładnym zwymiarowaniu i wpasowanie w złączke miedziana , lutowanie tez wyszło nie źle bo było z góry może pod góre było by gorzej..
    Przy samym lutowaniu cyne przykladacia z jednej strony rury czy z dwóch stron, a może objęzdzacie drucikiem w koło? ja przyłozyłem z dwóch stron wyszedł ładny cynowy pierścionek .
    jeszcze raz dzięki za pomoc
    gorny7 , Płomyk PID

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony