dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 5
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 89
  1. #1

    Domyślnie Dziennik budowy - stodoła z antresolą

    Witam,

    Jesteśmy małżeństwem z 5 letnim stażem. Posiadamy trójkę dzieci (4l, 2l, 4m). Ja pracuję jako mechatronik, wcześniej miałem kontakt z wentylacją. Żona córka konstruktora też ma techniczne spojrzenie na budowę. Po kilku latach planowania i przeliczania postanowiliśmy urzeczywistnić naszą wizję. Głównym założeniem jest optymalność rozwiązań i nie pchanie się w problemy konstrukcyjne. Po kilku zmianach koncepcji wyklarowała się stodoła jako nasz ideał.

    Dom budowany będzie na działce 960m2 z dostępną obok działką 1161m2 (ogród + pomieszczenie gospodarcze)
    Planowany początek budowy to wiosna 2015. Miejscowość Mińsk Maozwiecki. Działka na lekkim spadku około 85cm na 30m. Pierwsza warstwa gleby to metr lekkiego piachu i później 70-90 metrów gliny (grubość gliny to informacja od studniarza). Nawet po największych deszczach woda po warstwie gliny spływa w dół działki do drogi. Nigdy w życiu nie widziałem tam kałuży.

    Po sporządzeniu pierwszych rysunków, spisaniu założeń i obliczeń odwiedziliśmy kilku konstruktorów/projektantów. Za pierwszym razem wybraliśmy panią architekt. Zapłaciliśmy zaliczkę i stworzyliśmy wspólnie pierwsze rysunki, lecz po przejściu do elementów konstrukcyjnych zrezygnowaliśmy ze współpracy. Pełny szacunek dla Pani architekt projektuje bardzo ciekawe budynki, ale intuicja kazała się wycofać. Wróciliśmy do konstruktora z którym wczesniej rozmawialiśmy. Na pierwsze rozmowy mieliśmy już mapkę do celów projektowych, badania geologiczne, oraz uzgodnienia z wodociągami i energetyką. Zależy nam na jak najmniejszej obsługowości domu z racji moich częstych wyjazdów

    Z tych założeń wyszła stodoła na płycie akumulacyjnej z pompa ciepła.
    Uzgodniliśmy że chcemy duży salon z małymi sypialniami wyposażonymi w garderoby.