dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 60
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1189
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    Ziutek

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5

    Domyślnie Staw - wątek zbiorczy o kopaniu własnego stawu na działce

    Witam
    kupiłem kawałek ziemi i chciałbym wykopać sobie nieduży staw - mniej więcej 30-50 m2 do 2 m głęboki,
    tak, żeby można było się ochłodzić latem i ewentualnie jakieś karasie wyhodować
    czy ktoś z Państwa miał już z czymś takim do czynienia?
    jestem kompletnie zielony i nie wiem od czego zacząć
    pozwolenie, geodeta, wydział melioracji w gminie ?

    czy ktoś mógłby mnie naprowadzić?

    dzięki z góry za wszelkie uwagi

    Ziutek - Amator Stawów

  2. #2

    Domyślnie

    Jeśli na Twoim terenie poziom wód gruntowych jest bardzo wysoki, możesz wykopać staw "studnię" - pamiętaj jednak o tym, że poziom wód gruntowych może się wahać . Jeśli woda gruntowa jest za głęboko, staw musisz wyłożyć folią. Zgody na budowę stawu tego typu ( bezodpływowy ) chyba nie trzeba uzyskiwać. Jeśli zaś masz możliwość budowy stawu piętrzącego wodę, to jest zupełnie inny temat - chętnie doradzę.

  3. #3

    Domyślnie

    Staw ogrodowy jako obiekt małej architektury należy zgodnie z Prawem Budowlanym zgłosić do Wydziału Architektury na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót.

  4. #4
    Guest

    Domyślnie

    A co z komarami??? Oj, sasiedzi chyba beda przeszczesliwi

  5. #5
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    Ziutek

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5

    Domyślnie

    GKwitkowsk Napisał:
    [Jeśli zaś masz możliwość budowy stawu piętrzącego wodę, to jest zupełnie inny temat - chętnie doradzę.

    Dzięki za podstawowoe wskazówki, już wiem, że muszę zacząć od zbadania poziomu wód gruntowych.
    Możesz w kilku słowach powiedzieć o co chodzi z tym stawem piętrzącym wodę?
    Ziutek

  6. #6

    Domyślnie