dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Domyślnie Pompa ciepła a ocieplenie budynku.

    Witam. Otóż zaczęliśmy budowę Naszego ukochanego domku, jesteśmy na etapie fundamentów. Planujemy dom ocieplać pompą ciepła z 3 sondami gruntowymi głębokości około 80m. Otóż mam wątpliwości ponieważ budujemy dom z Silki 24cm plus ocieplenie mamy w projekcie 14 cm styropianu. Czy nie będzie za mało dla pompy ciepła i czy nie będzie zimno w takim domu. Powierzchni użytkowa to 170m, domek niepodpiwniczony, całość ogrzewanie podłogowe. Czy ewentualnie zastosować większą warstwę styropianu i czy taką zmianę mogę wykonać po uzyskaniu pozwolenia na budowę nie bawiąc się za bardzo w biurokrację? Jestem zielony w tym temacie i proszę o opinie.

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar link2jack
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    WZY / ES
    Kod pocztowy
    96-330
    Posty
    1.360

    Domyślnie

    Jaka jest różnica w cenie zakupu styropianu 14cm a 20cm? Zlecę ozc w dwoch wersjach izolacji będziesz wiedzieć co ci bardziej ci się opłaca....
    [SIZE=1]~160m2 użyt. Reksio2G
    OZC=6.6KW, zapotrzebowanie na ciepło=12,8MWh/rok (obliczenia dla: 23*C), w domu: 21,5-22,5*C.
    Panasonic T-CAP-F-9KW, Krzywa: -15/+40@+15/+28. Sterowanie: EurosterQ7, CWU (ermet) dwa razy dziennie do 45*C. G12W-PGE
    Ściana: U=0,13(porotherm30+20cm 0,031), Skosy: U=0,14(25cm pianki Polychem) Sufit: U=0,10(10cm pianki+30 wełny), Okna: U=0,9-1,1 (31m2), Podłoga aż U=0,19. WM. 100% podłogówki 4,5cm. +Jotul I570 do 10 odpaleń na rok

  3. #3

    Domyślnie

    Za styropian różnica będzie niewielka, kiedyś to liczyłem i wyszło mi coś ok tysiąca zł za 180 mkw ścian, ale robocizna się zmienia i tutaj wszystko zależy od ekipy.