dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 5
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 99
  1. #1

    Domyślnie DIY trochę inaczej, bo szkieletowy

    Witam,
    temat budowy mojego domu ciągnie się już od kilku lat, ale dopiero teraz będę zaczynał.
    Dom był omówiony wstępnie w tym temacie:
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...owni-MGProjekt
    Z różnych względów budowa się nie rozpoczęła, ale koncepcja się zmieniała i ewoluowała.

    Ostatecznie stanęło na tym, iż dom będzie posadowiony na płycie fundamentowej, a cała konstrukcja będzie wykonana w technologii szkieletowej, drewnianej z materiałów firmy Steico.

    Przenoszę się do tego działu, ponieważ zarówno płytę jak i konstrukcję będę robił samemu. No, z pomocą ojca i kolegów, o ile nie uznają mnie za wariata, bo jestem informatykiem. Z resztą wśród samorobów, to zdaje się, że kilku informatyków już jest

    Teraz trochę o samej budowie.

    Dom to Gala z pracowni MGProjekt.

    Miał być murowany, ale zmieniło się, to kiedy zobaczyłem zdjęcia tego samego projektu, ale gdzie więźba została wykonana z belek dwuteowych Steico i tak poznałem tę technologię.
    Dość sporo czasu poświęciłem na jej przestudiowanie, bo początkowo również chciałem więźbę mieć z tych belek, ale na tyle mnie zauroczyły te materiały, że postanowiłem zbudować z nich cały dom.
    Projekt zastępczy konstrukcji już mam, choć powiem szczerze, że znalezienie konstruktora, który zna tę technologię nie jest łatwe. Ja na swój czekałem 4 razy dłużej niż było założone.

    Konstrukcja zostanie zbudowana ze SteicoWall oraz SteicoJoist, a więc belek dwuteowych wykonanych z elementów drewnopochodnych.
    Belki te mają niską wilgotność i są stabilne wymiarowo, a przy tym nie są takim mostkiem cieplnym jak tradycyjne belki.
    Samo ocieplenie to będzie wełna drzewna zarówno w formie płyt jak i wdmuchiwanej.

    Przekrój przez płytę i ściany będzie taki: