dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    bumar1

    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Grudziądz
    Kod pocztowy
    86-300
    Posty
    60

    Domyślnie Iskrzące przewody w wejściu różnicówki 3 x 32.

    Witam,
    w domku moich znajomych zrobiona jest instalacja przez profesjonalną firmę ( chyba niezbyt dobrą bo już splajtowała). Bardzo często mieli problem z wyłączającym się zasilaniem. Wyrzucało różnicówkę w szafie elektr. w domu a czasami nawet na słupie. Wczoraj znowu to samo. Zadzwonili do mnie czy mogę coś pomóc. Nie jestem elektrykiem ale zajmuję się amatorsko naprawami drobnego sprzętu AGD. pojechałem i sprawdziłem. Różnicówka na słupie była OK. Chciałem zajrzeć do szafki w domu. Kiedy zdejmowałem osłonę zauważyłem, że za osłoną coś iskrzy. Po zdjęciu okazało się, że iskrzy przewód 4 mm2 doprowadzający zasilanie do różnicówki (jednej z trzech faz) śruba była niedokręcona. W tym samym wejściu znajdują się dwa przewody: 4 i 2,5 mm2. w jednej śrubie. Ten 2,5 mm2 jest zgięty podwójnie ale to nic nie daje. Zawsze po dokręceniu śrubki któryś z przewodów jest luźny i iskrzy. To samo zauważyłem przy pozostałych wejściach do różnicówki.
    Czy są jakieś miedziane rureczki, które można nasunąć na przewód 2,5 tak, żeby odpowiadał grubością temu 4 mm2 i żeby w końcu śruba równo złąpała te dwa przewody. Jeżeli nie to jak temu zaradzić.
    Prosze o informacje. Pozdrawiam

  2. #2

    Domyślnie

    Witam.
    Różnicówki na słupie jeszcze nie widziałem
    Co do sytuacji z dwoma różnymi przekrojami przewodów pod zaciskami osprzętu - partactwo zrobione.
    Doraźnym ratunkiem jest, o ile długości żyły przewodu o przekroju 2,5 mm2 wystarcza - owinąć koniec 2,5 wokół końcówki tej "czwórki", i zacisnąć na śrubie.
    Dobrze, że nie stało się to na zacisku N RCD - dopiero by się działo !