dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15

Temat: jakie zastosowac ogrzewanie

  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    wami

    Zarejestrowany
    May 2005
    Posty
    2

    Domyślnie jakie zastosowac ogrzewanie

    Do budowy domu i projektu wszystko juz mam nakreslone, jedyny problem jaki mam to jakie zastosowac ogrzewanie; weglowe, olejowe czy gazowe. Jak to jest w tej chwili z cenami, co jest najbardziej opłacalne i na przyszłosc jak to moze wygladac? Jakie sa teraz ceny instalacji, piecow i samego paliwa??
    Waldek

  2. #2
    Guest

    Domyślnie

    poczytaj , poszukaj

    to wszystko zalezy od Ciebie i warunków w domu
    czy np. jest kotłownia z osobnym wejsciem bo inaczej nie polecam weglowego a jest najtańsze...
    itd...

  3. #3

    Domyślnie ogrzewanie

    Witaj
    Z tym węglowym to bym się wstrzymał, że "najtańsze". Jeżeli masz możliwość to polecałbym ogrzewanie kominkowe z DGP.
    Pozdrawiam

    P.S
    sam coś takiego posiadam i jak dotąd sie sprawdza. Drugi rok ogrzewam dom o pow.150 m2.

  4. #4

    Domyślnie

    jezeli masz gaz 'w ulicy' to jest to dosc komfortowy sposob.
    wszystkie inne (na moj stan wiedzy) wymagaja dodatkowego pomieszczenia na skladowanie opalu (ktore de facto tez kosztuje).
    alternatywa moze byc elektryczne, ale jest tez jednym z najdrozszych.
    ja wybralem gazowe, jednak w dalszym ciagu nie wiem jaki piec zastowac... a deadline tuz tuz
    "...z ludźmi trzeba żyć..."

  5. #5

    Domyślnie

    Każdy chwali swoje. Ja mam olejowe i osiwiałam przez ten sezon. 4tyś l oleju poszło. Ale dom nie ocieplony i mokry, to niby tłumaczy, inni spalają o połowę mniej przez cały rok. Gdybym była na etapie szukania to posłuchałabym rad kolegi, który opala kominkiem z płaszczem wodnym. Bardzo komfortowe i tanie grzanie. Bardzo polecam wzięcie tego pod uwagę i przynajmniej zrobienie sobie przygotówki pod takie grzanie.
    Pozdrawiam, mama

  6. #6
    1950
    Guest
    1950

    Domyślnie

    oj mama na zachodzie w Richtig Fajnych Niymcach jak się kiedyś mówiło, ceny oleju i gazu są podobne. podejrzewam że i u nas też kiedyś tak będzie

  7. #7
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Mały
    Zarejestrowany
    May 2003
    Skąd
    Gościcino
    Posty
    7.687

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1950
    oj mama na zachodzie w Richtig Fajnych Niymcach jak się kiedyś mówiło, ceny oleju i gazu są podobne. podejrzewam że i u nas też kiedyś tak będzie
    Oczywiście o ile "Nasza Piękna Kraj" podąży do normalności...
    Więc ci dziekuję losie choćby tylko za to,
    że nie musiałem się urodzić pod wulkanem.
    Że średni u nas klimat i przeciętne lato,
    ale dzieciaki są przeważnie roześmiane...

  8. #8

    Domyślnie

    normalnosc oznacza wzrost ceny gazu, ... jak rozumiem?
    "...z ludźmi trzeba żyć..."

  9. #9
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Mały
    Zarejestrowany
    May 2003
    Skąd
    Gościcino
    Posty
    7.687

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scarab
    normalnosc oznacza wzrost ceny gazu, ... jak rozumiem?
    - ja tego nie napisałem...ani mi o to nie chodziło...
    Więc ci dziekuję losie choćby tylko za to,
    że nie musiałem się urodzić pod wulkanem.
    Że średni u nas klimat i przeciętne lato,
    ale dzieciaki są przeważnie roześmiane...

  10. #10

    Domyślnie

    'chciejmy' wiec, by te roznice pozostaly. po co nam wybor miedzy techinkami ogrzewania - w takim samym koszcie?
    "...z ludźmi trzeba żyć..."

  11. #11
    1950
    Guest
    1950

    Domyślnie

    nie jest to tak instalacja olejowa zawsze będzie droższa chociażby ze względu na koszt zbiornika

  12. #12

    Domyślnie

    instalacje moga sie roznic - natomiast koszty ogrzewania - juz nieznacznie. wszystko moze byc porownywalne. i tak nas czeka wkrotce energia sloneczna i tak.
    jak dobrze pojdzie, to moze i energia 'wiatrowa' bedzie u nas mozliwa.
    "...z ludźmi trzeba żyć..."

  13. #13
    Guest

    Domyślnie

    rozmawiamy o sprawach w tej chwili odległych

    więc szkoda czasu na dewagacje

    bo dijdziemy do konkluzji zebu czekac na atomową bo bedzie super tania

  14. #14
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Mały
    Zarejestrowany
    May 2003
    Skąd
    Gościcino
    Posty
    7.687

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo1979
    rozmawiamy o sprawach w tej chwili odległych

    więc szkoda czasu na dewagacje

    bo dijdziemy do konkluzji zebu czekac na atomową bo bedzie super tania
    Jądrową juz mamy(panowie).
    Więc ci dziekuję losie choćby tylko za to,
    że nie musiałem się urodzić pod wulkanem.
    Że średni u nas klimat i przeciętne lato,
    ale dzieciaki są przeważnie roześmiane...

  15. #15
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar nurni
    Zarejestrowany
    Sep 2003
    Posty
    2.863
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mały
    Jądrową juz mamy(panowie).
    Ale z kominem
    Mój DOM na mojej ZIEMI.
    Dziennik
    Komentarze

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony