dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Domyślnie Czas wymagany na obsługę kotła ekogroszek.

    Witam,

    Niebawem chciałbym dokonać wymiany kotła zasypowego na kocioł gazowy lub ekogroszek. Aktualnie dokonuję obliczeń potencjalnych kosztów obsługi dla obu rozwiązań. Dość istotnym parametrem jaki mi brakuje to czas jaki potrzebny jest dla obsługi kotła na ekogroszek:
    - czyszczenie kotła,
    - zrzucenie / przenoszenie ekogroszku do kotłowni po transporcie,
    - zasypywanie podajnika
    - rozpalanie kotła,

    Na tej podstawie chciałbym oszacować koszt roboczogodziny dla obsługi kotła lub z drugiej strony koszt wygody przy zastosowaniu kotła gazowego.
    Niestety nie mam doświadczenia z tego typu piecem, dlatego zwracam się z prośbą do forumowiczów. Proszę o dopisanie czy podany czas jest w skali roku czy miesiąca.

    Z góry dziękuję za pomoc!

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    kulibob

    Zarejestrowany
    May 2015
    Skąd
    ble ble ble
    Posty
    6.357

    Domyślnie

    Niema czegoś takiego jak roboczogodzina u siebie. To tak jakby przeliczyć koszenie trawnika ,odkurzanie czy postawienie sobie altanki własnoręcznie anie przez firme.

    Co do grochu to wg mnie roboty wiele niema. Ale to zależy od kilku czynników.
    1. Ilości spalanego opału
    Ja spalam 1,5-2 tony na sezon. A jak ktoś inny spali 6 ton to widać różnicę
    2. wprawy/umiejętności palacza
    wprawy wyczyszczeniu i jakość spalania wtedy wymiennik mniej się syfi.

    -Kiedyś czyściłem co zasyp aby zaoszczędzić ale oszczędność marna marna i czyszczeń co 1-1,5mc.
    Czyszczenie to ok 5-10min teraz są nowocześniejsze kotły co wystarczy wajchą przejechać góra dół.
    Generalne czyszczenie po sezonie jest dość długie ok 30min
    -Przenoszenie ekogrochu to zależy od warunków lokalnych ni wywalja 2 palety na podjazd i przenoszę do garażu czas ok 1,5-2h