dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    Miki12

    Zarejestrowany
    Mar 2024
    Skąd
    Poznań
    Kod pocztowy
    60-458
    Posty
    2

    Domyślnie Budynek Gospodarczy Podpiwniczony

    Witam!
    Na wstępie powiem ,iż jestem dość zielony w temacie prawa budowlanego. Proszę o wyrozumiałość.
    Na mojej działce budowlanej na której stoi już bliźniak planuję postawić budynek gospodarczy (na narzędzia, płody rolne, kosiarkę itd)
    Z pozyskanych przeze mnie informacji wynika ,że mogę taki budynek do 150 m2 postawić bez pozwolenia i zgłoszenia.
    Planuję budynek ok 40 m2. I tu pojawiają się dwa pytania.
    Czy mogę taki budynek podpiwniczyć? I czy w tej sytuacji nadal mogę to zrobić bez zgłoszenia i pozwolenia? (piwnica ma mi służyć jako tymczasowe miejsce schronienia w razie W)
    I drugie pytanie: Skoro nie muszę mieć pozwolenia na budowę ani zgłoszenia tego typu budynku to czy muszę za niego odprowadzać podatek?
    Z góry dziękuję za podpowiedź.

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.323

    Domyślnie

    OK.... można wybudować budynek do 150m2. ale budynek musi być związany z produkcją rolną.
    Budynek gospodarczy mieści się w tych przepisach ale jeżeli nie jesteś rolnikiem to może być z tym problem.
    Bez tych ograniczeń budynek może mieć do 70m2
    Piwnica jako kondygnacja podziemna przy pewnych uwarunkowaniach wliczana jest w metraż
    Ostatnio edytowane przez Mareks77 ; 14-03-2024 o 06:34
    Dom Opałek 1G z poddaszem użytkowym. 145m2 powierzchni użytkowej. Podłogówka 90m2, reszta to 9 grzejników.
    Piec Vaillant 206/5-5 + Moduł mieszacza VR61/4 + Regulator CM470/4 + VIH R120 + Grupa pompowa z siłownikiem do ogrzewania podłogowego Thermix MEIBES.