dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 603 z 902
Pokaż wyniki od 12.041 do 12.060 z 18027
  1. #12041
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar jerzyka51
    Zarejestrowany
    Dec 2012
    Skąd
    Rybocice ,Słubice
    Kod pocztowy
    69-100
    Posty
    405
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    Witam
    Kilka stron do tyłu, była dyskusja ,jak najlepiej naładować bufor i wykorzystać resztę ciepła z pieca. Ja nie mam kaloryferów ,ale mam oranżerię i myślę nad takim układem, by wykorzystać to ciepło resztkowe do jej ogrzania.Oranżeria będzie dobrze izolowana ,a temperatura w zimie ok 10 oC. W tej części oranżerii ,gdzie będą sadzone rośliny, prosto do gruntu, położę rurki, jak do podłogówki na głębokości 50-60 cm .
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160128_120326528.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	90,1 KB
ID:	344865
    Mam w kotłowni piec opalany drzewem ,40 kW. Załączam sterownik pieca ,sterownik będzie podawał jednocześnie napięcie na wszystkie urządzenia w tym układzie. Po spadku temperatury na piecu, wszystko zostanie wyłączone. Po wzroście temperatury na piecu powyżej 70 oC załącza się pompka 1. Woda zaczyna krążyć w układzie, przez zawór termostatyczny ustawiony na 70 oC. / zawór pilnuje temperatury powrotu/.Temperatura wody wzrasta do 90-95 oC ,otwiera się termostat samochodowy /układ z termostatem opisał Adam/ i ładujemy bufor. Temperatura w dole bufora osiąga 70-75 oC -bufory naładowane ,załącznik termiczny załącza elektrozawór ,pompę nr 2 i wyłącza pompę nr 1.Woda teraz płynie przez rurki w oranżerii. Trwa to tak długo ,puki temperatura na piecu nie spada poniżej 35oC. Drzewo w piecu wypalone,resztki ciepła z układu odebrane ,dobywa się prawie bez strat .Dochodzi cena pompki /można kupić używane ,będzie działała kilkadziesiąt godzin w roku ,elektrozaworu i kilkudziesięciu metrów rurki ułożonej w oranżerii.
    Miłego dnia J.Korona
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160128_120326528.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	83,6 KB
ID:	344864  
    Ostatnio edytowane przez jerzyka51 ; 28-01-2016 o 11:41

  2. #12042
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar jerzyka51
    Zarejestrowany
    Dec 2012
    Skąd
    Rybocice ,Słubice
    Kod pocztowy
    69-100
    Posty
    405
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    Witam
    Też tak myślałem ,że te 30 cm rurki ,nie będzie miało praktycznie ,żadnego znaczenia ,ale zawsze lepiej spytać się mądrzejszych ludzi w tym temacie.
    Dziękuje za wyjaśnienia.
    Okta ja też będę instalował grzałki ,tylko zastanawiam się czy dać je od góry ,czy w osobnym zbiorniku obok. Od dołu się boję ,bo moje bufory będą na strychu i gdyby któraś z grzałek wysiadła ,nie będzie szans jej wymienić. Choć słyszałem ,że praktycznie są wieczne.
    Prośba do Adama .Jak przyjadę z fizykoterapii ,chcę założyć nowy temat dotyczący połączenia WM domu ,z wentylacją oranżerii.Mam kilka pomysłów ,ale nie wiem czy wszystko dobrze sobie planuję. Gdybyś Adam miał czas, to proszę wieczorem ,jutro .przeczytaj to co opiszę ,będę czekał na Twoje uwagi.http://forum.muratordom.pl/showthrea...41#post7058341
    Miłego dnia J.Korona
    Ostatnio edytowane przez jerzyka51 ; 28-01-2016 o 17:54

  3. #12043

    Domyślnie

    Cytat Napisał jerzyka51 Zobacz post
    ja też będę instalował grzałki ,tylko zastanawiam się czy dać je od góry ,czy w osobnym zbiorniku obok. Od dołu się boję ,bo moje bufory będą na strychu i gdyby któraś z grzałek wysiadła ,nie będzie szans jej wymienić. Choć słyszałem ,że praktycznie są wieczne.
    Tak jak było wcześniej opisane grzaly przepalają się w bojlerach dlatego, że cześć grzewcza zaczyna powoli być zasypywana przez kamień, aż za duży kawałek grzałki nie ma jak oddać ciepła doprowadzając do jej uszkodzenia. W buforze cała grzala jest cały czas w wodzie i to wodzie odgazowanej i bez możliwości zasypania jej kamieniem więc wadliwa konstrukcja lub złe podłączenie może spowodować jej uszkodzenie. Między innymi dlatego będę miał 3 grzałki tak dobrane aby 2 z nich zaspakajały skrajne zapotrzebowanie na CO i CWU a w przypadku spalenia dwóch z nich pozostanie mi spuszczać wodę Jedna z nich umieszczoną mam poniżej tej "poduszki" a pozostałe dwie na różnych wysokościach ale to dlatego, że zrezygnowałem ze stożka wynoszącego z rurą.

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez Okta ; 29-01-2016 o 08:29

  4. #12044
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar jerzyka51
    Zarejestrowany
    Dec 2012
    Skąd
    Rybocice ,Słubice
    Kod pocztowy
    69-100
    Posty
    405
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    Witam
    U mnie nawet spuszczenie wody nie da możliwości dostania się pod bufor.Ja będę miał stożek ,już go ukształtowałem. Z tego co pamiętam bufor bez stożka to chyba nie najlepszy pomysł. Jak włączysz grzałki umieszczone na obwodzie bufora zaburzysz ruch wody .Adam pisał ,ciepła woda unosi się środkiem ,zimna opada przy ściankach.Jeżeli już chcesz montować u siebie grzałki to chyba będzie je lepiej zamocować na środku górnego dekla.Ponieważ nie będę miał możliwości dostania się pod bufor ,dam naczynie obok./ Bufory u mnie będą wkładane dżwigiem w czasie montażu wiązarów/. Dlatego to naczynie obok. Widziałem gotowe ,takie zestawy grzejne na 400 V, różnych mocy z podgrzewaczy wody ,lub elektrycznych pieców CO. Pisałem o tym wcześniej .Trzeba je tylko trochę przerobić .One są tańsze niż same grzałki ,koszt ok 250-400 zł .W takim zestawie jest kilka grzałek .Wykorzystam np. 3 szt. a pozostałe jako rezerwa.
    Miłego wieczoru J.Korona

  5. #12045
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160128_18_03_12_Pro.jpg
Wyświetleń:	154
Rozmiar:	95,2 KB
ID:	344897Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160128_00_44_14_Pro.jpg
Wyświetleń:	168
Rozmiar:	89,1 KB
ID:	344896Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160128_00_53_46_Pro.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	96,0 KB
ID:	344894 Chyba Zen-Pole trochę oszukują chodzi mi o wysokość temperatury jaką pokazują . Druga fotka to temperatury ok 20 godzin od wygaszenia kotła . Z bufora cały czas jest pobierana woda na ogrzewanie . Fotka robiona przy temperaturze na zewnątrz ok +5

  6. #12046
    ELITA FORUM (min. 1000)
    miedziannik

    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Tarnów Opolski
    Kod pocztowy
    46-050
    Posty
    1.098

    Domyślnie

    Witam.
    No chyba tak,104 st. w układzie otwartym,trochę sporo.
    Pozdrawiam.

  7. #12047
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar jerzyka51
    Zarejestrowany
    Dec 2012
    Skąd
    Rybocice ,Słubice
    Kod pocztowy
    69-100
    Posty
    405
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    Witam
    Trochę rzeczywiście ta temperatura to przesada,ale mimo tego widać jak buforek ładnie pracuje.Nie potrzeba naście razy dziennie, biegać do kotłowni.
    Miłego wieczoru J.Korona

  8. #12048

    Domyślnie

    Witam buforowiczów.
    Mam dylemat na jakiej wysokości umieścić króćce powrotu dla zasobnika cwu i grzejników.
    Bufor ma wysokość 185 cm i około 880 L.
    Układ pompowy: pompa 1.ładowanie bufora, 2.cwu, 3. grzejniki.
    Grzejniki będą współpracowały z zaworem trój drogowym co pominąłem na rysunku.
    Schemat podglądowy!
    Pozdrawiam.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	30,1 KB
ID:	344940

  9. #12049
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    sieno26

    Zarejestrowany
    Dec 2015
    Skąd
    Dynów / Podkarpacie
    Posty
    122

    Domyślnie

    Co do Twojego rysunku to jeśli już chcesz grzać cwu po buforze to musisz zrobic to na osobnym wyjsciu z bufora i osobnej pompie.

    Jestes pewny ze chcesz zbiornik cwu?? Sam sie niedawno przy tym upieralem, teraz wiem ze to bylo niepomyslane.
    Ostatnio edytowane przez sieno26 ; 28-01-2016 o 21:27

  10. #12050

    Domyślnie

    Cytat Napisał sieno26 Zobacz post
    Co do Twojego rysunku to jeśli już chcesz grzać cwu po buforze to musisz zrobic to na osobnym wyjsciu z bufora i osobnej pompie.
    Jestes pewny ze chcesz zbiornik cwu?? Sam sie niedawno przy tym upieralem, teraz wiem ze to bylo niepomyslane.
    To że cwu musi być na osobnej pompie to wiem. Napisałem o tym wyżej że potrzebuje trzech pomp.
    Myślałem już nad przepływowym grzaniem cwu ale... dom nie jest nowy. Wybudowany według technologi lat 80tych. Przy -18°C potrzeba 65°C w grzejnikach żeby było 21-22°C w domu. Po wygaśnięciu kotła ciepło zostało by wyssane z bufora. W przypadku zasobnika cwu to zjawisko nie wystąpi i rano będzie można bezproblemowo się umyć.
    Po drugie: kocioł jest, zasobnik jest. Bufor potrzebuje na cieplejsze okresy żeby opału nie kisić w niskiej temperaturze. Tym bardziej że kocioł mam już ulepszony (kpw+ zmniejszenie komory spalania szamotem, po tych zabiegach sadzy brak).
    Mnie interesują tylko wysokości wspawania powrotów dla c.o. i c.w.u.(wężownica jedno U)
    Ostatnio edytowane przez Silton ; 28-01-2016 o 22:39

  11. #12051
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    wspawaj zasobnik cwu nie w buforze a podłącz do rury z kotła zasilającej bufor , od razu po rozpaleniu będzie grzało zasobnik cwu ,albo do rury zasilającej grzejniki , i tak na ten zasobnik będzie oddzielna pompa , za pompą daj zawór zwrotny ze sprężyną
    Ostatnio edytowane przez rjarek ; 28-01-2016 o 22:44

  12. #12052

    Domyślnie

    Cytat Napisał jerzyka51 Zobacz post
    Witam
    Z tego co pamiętam bufor bez stożka to chyba nie najlepszy pomysł. Jak włączysz grzałki umieszczone na obwodzie bufora zaburzysz ruch wody .Adam pisał ,ciepła woda unosi się środkiem ,zimna opada przy ściankach.
    Tak zgadzam się, że nie jest to idealne rozwiązanie ale mi podczas działania grzałek nie zależy na "najlepszym" rozwiązaniu tylko na zrównoważeniu grzałkami strat ciepła w domu dlatego jedną mam na wysokości 40cm od góry, której zadaniem będzie podtrzymywanie poduszki gorącej wody od góry, drugą przy spodzie i trzecią mniej więcej po środku. Niestety nie znalazłem grzałek, która część grzejną miała by po zamontowaniu pośrodku bufora dlatego zrezygnowałem ze stozka wzamian za strefowe grzanie w zależności od potrzeb godząc się, że przy "doładowywaniu" bufora będzie się zakłócał rozkład warstwowy.
    Uznałem, że ładowanie bufora i tak przebiega dużo dunamiczniej/szybciej niż jego rozładowywanie i w zwiazku z tym zalezy mi na zachowaniu uwarstwienia podczas rozładowywania bardziej niż przy ładowaniu. Grzałki wybrałem ELIKO W023 3x2000W:
    http://allegro.pl/grzalka-eliko-3x20...189963646.html
    Niska cena, proste podłączenie i wymiana w razie czego. Do tego termostaty z kapilarami i może jakaś bardziej skomplikowana logika działania

    Cytat Napisał jerzyka51 Zobacz post
    Witam
    ...lepiej zamocować na środku górnego dekla...
    Jakbym coś takiego wykonał z grzałkami to Adam chyba sam by do mnie przyjechał z palnikiem i przeorał cały zbiornik bo już wielokrotnie była tutaj o tym mowa o możliwości albo raczej niemożliwości zagrzania zbiornika grzałkami umieszczonymi u góry
    Rozważałem też kiedyś grzanie grzałkami poza buforem i na taką ewentualność wspawane mam dodatkowe dwa króćce - w ostateczności do jeszcze jednego innego źródła ciepła

    Edit:
    @jerzyka51 tak sobie teraz uświadomiłem, że mógłbyś zrobic podobnie jak ja czyli wspawać odpowiednie króćce zakończone zaworami i zaślepką aby w razie zniszczenia grzały dołożyć sobie obieg z grzaniem na zewnątrz zbiornika a początkowo mimo wszystko wspawać mufę na grzałe i ją zamontować (jedną lub kilka). Jesli byś się na taką wersję zdecydował to mufę dla grzały trzeba skrócić o tyle ile wynosi "strefa niegrzejąca" grzałki tak aby po przykręceniu cała część grzejna była w strefie swobodnego omywania wodą. W przypadku mojej grzałki to 3,7cm (gwint + 1,5cm strefy niegrzejącej) a mufa miała 6cm. Trzeba o tym pamietać aby zmniejszyć ryzyko przepalenia grzałki.


    Cytat Napisał rjarek Zobacz post
    Chyba Zen-Pole trochę oszukują
    Niekoniecznie, pogoogluj na temat temperatury wrzenia wody przy róznych ciśnieniach. Woda wrze w temp 110*C przy cisnieniu 1,43 bara więc Twoje 104*C jest możliwe niemniej na pompie łatwiej wtedy o kawitację.

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez Okta ; 29-01-2016 o 11:37

  13. #12053
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    Zen- Pole jednak oszukują , im większa temperatura tym większa odchyłka , przy ok 100 st , zawyżają ok 8-10 st , w tej samej rurce mam włożony czujnik elektroniczny , a ten jest dokładny , na pewno dokładny

  14. #12054
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dadi321

    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Skąd
    sosnowiec
    Posty
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał Silton Zobacz post
    Witam buforowiczów.
    Mam dylemat na jakiej wysokości umieścić króćce powrotu dla zasobnika cwu i grzejników.
    Bufor ma wysokość 185 cm i około 880 L.
    Układ pompowy: pompa 1.ładowanie bufora, 2.cwu, 3. grzejniki.
    Grzejniki będą współpracowały z zaworem trój drogowym co pominąłem na rysunku.
    Schemat podglądowy!
    Pozdrawiam.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	30,1 KB
ID:	344940
    Nie bardzo rozumiem sens stosowania trzech pomp obiegowych kiedy można zrobić to tak jak na zdjęciu
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160129_170418.jpg
Wyświetleń:	150
Rozmiar:	88,1 KB
ID:	345043  

  15. #12055
    ELITA FORUM (min. 1000)
    miedziannik

    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Tarnów Opolski
    Kod pocztowy
    46-050
    Posty
    1.098

    Domyślnie

    Witam.
    Okta,ale jarek chyba nie ma bloku 5 piętrowego,tylko w dom jednorodzinny.
    Hm...,a może mi się zdaje.
    Pozdrawiam.

  16. #12056
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    Ciśnienie w co. mam 0,65 bar

  17. #12057
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Napisał dadi321 Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem sens stosowania trzech pomp obiegowych kiedy można zrobić to tak jak na zdjęciu
    Taki układ będzie działał , ale będzie to działanie bardzo mało komfortowe i kocioł nie będzie miał zapewnionej ochrony powrotu

  18. #12058
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dadi321

    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Skąd
    sosnowiec
    Posty
    102

    Domyślnie

    Bo to tylko układ podstawowy nie bawiłem się w pozostałe rzeczy, zawór trójdrożny równoległy do CWU załatwi ochronę powrotu, nie wiem o co chodzi z komfortem to są elektrozawory układ działa w pełni automatycznie

  19. #12059
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    rjarek

    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skąd
    olsztyn
    Kod pocztowy
    10-900
    Posty
    223

    Domyślnie

    Wydaje mi się że za duzo tego wszystkiego na jedna pompę , układ bardzo rozbudowany , ale może się mylę , wystarczy awaria czegokolwiek w układzie i nie ma jak odebrać energii z rozpędzonego kotła . Niezła pompa jest tańsza niż dobry elektozawór , wiec co co az tak oszczędzać na pompach , a instalacje ogarnie dobry sterownik kotła .

  20. #12060
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dadi321

    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Skąd
    sosnowiec
    Posty
    102

    Domyślnie

    pompa z auto dopasowaniem minimalne zużycie to ok 10W, gdy wszystko otwarte 30W, myślę że jednak siłowniki zaworów są bardziej niezawodne od pomp, a pobierają prąd tylko podczas przełączania, dużą zaletą układu jest to że potrafi pracować kilkanaście godzin z UPs-a gdy nie ma prądu, układ działa nawet przy poborze 4W, tylko doły grzejników są chłodniejsze, jeżeli chodzi o awarie to siłowniki mają możliwość ręcznego (mechanicznego)sterowania ,wystarczy przełączyć , natomiast w przypadku awarii pomp nie ma żadnej alternatywy tylko wymiana. Elektrozawory to koszt ok 150-200zł dobra pompa jaką mam to 600zł
    Wilo STRATOS

Strona 603 z 902

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony