dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37

Temat: grzejnik kanałowy

  1. #1

    Domyślnie grzejnik kanałowy

    Witam Wszystkich!

    Czy ktoś z Was zrobił u siebie grzejnik kanałowy? Czy warto go robić ? Jaki jest jego koszt ?

    Mamy dylemat: czy zrobić 2 takie grzejniki o długości ok. 190 cm + 1 "zwykły" o podobnej dł. czy położyć podłogówkę na całości pod panele . Co będzie lepsze, tańsze, wygodniejsze?

    Czy ktoś stawał przed takim dylematem?
    Z góry dzięki za pomoc.

    Pzdr
    Amor

  2. #2

    Domyślnie

    U mnie takie powstają. Mam niestety duże przeszklenia i nie mam wyjścia. Koszt grzejnkia w Twoim wypadku może wynieść w granicach 3.000 PLN za sztukę (w komplecie z kratką). Do wyboru masz kilka firm:

    Jaga www.jaga.com.pl
    Vasco www.vasco.pl
    Brugman www.brugman.pl
    Regulus www.regulus.com.pl

    Na stronach internetowych masz katalogi, wymiary i cenniki. Przedstawiciele handlowi reagują dosyć sprawnie na zapytania.

    Darek

  3. Zapowietrzone grzejniki w domu – przyczyny zapowietrzania się instalacji centralnego ogrzewania Zapowietrzony kaloryfer – jakie mogą być skutki powietrza w instalacji centralnego ogrzewania Zapowietrzona instalacja centralnego ogrzewania: jak prawidłowo odpowietrzyć grzejnik? Czy można połączyć kocioł na paliwo stałe z ogrzewaniem podłogowym?
  4. #3
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Graczyk

    Zarejestrowany
    Apr 2006
    Posty
    941
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    78

    Domyślnie

    chciałem takie mieć ale zmieniłem zdanie z powodu konieczności doprowadzenia wysokiej temperatury czynnika grzewczego a przy piecu kondensacyjnym to jest nieporozumienie. Zmieniłem nawet okna tak aby weszły kaloryfery w salonie.
    Jeśli chcesz mieć kondensata to zapomnij o takich grzejnikach one najlepiej grzeją jak masz wysokotemperaturowy kocioł.

  5. #4
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar zuczek
    Zarejestrowany
    Dec 2004
    Posty
    1.124
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    71

    Domyślnie Re: grzejnik kanałowy

    Cytat Napisał Amor
    Witam Wszystkich!

    Czy ktoś z Was zrobił u siebie grzejnik kanałowy? Czy warto go robić ? Jaki jest jego koszt ?

    Mamy dylemat: czy zrobić 2 takie grzejniki o długości ok. 190 cm + 1 "zwykły" o podobnej dł. czy położyć podłogówkę na całości pod panele . Co będzie lepsze, tańsze, wygodniejsze?

    Czy ktoś stawał przed takim dylematem?
    Z góry dzięki za pomoc.

    Pzdr
    Amor
    Mamy podobny dylemat. Chcielibyśmy mieć podłogówkę, ale nie chcemy płytek na podłodze. A nie jestem pewna czy na panelach podłogówka się sprawdzi - różne opinie słyszałam. Mamy w pokoju wyjście na taras 200 cm od strony północnej - trochę się boję, że sama podłogówka nie uciągnie. Może dać podłogówkę na panele i oprócz tego grzejnik kanałowy pod wyjściem na taras...? Tylko czy to się nie mija z celem?

    Darek P - czy mógłbyś napisać jakiej firmy masz grzejniki kanałowe? A kocioł? - zwykły czy kondensacyjny?

    pozdrawiam

  6. #5
    Lider FORUM (min. 2800)
    Xena z Xsary

    Zarejestrowany
    Jan 2005
    Posty
    3.307
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    30

    Domyślnie

    mam podobny dylemat
    ale czemu kanałówki = niekondensat? (chodzi Ci o moc?)
    nie cierpię oszustów

  7. #6

    Domyślnie

    Grzejniki będę miał firmy Jaga. Rozważałem jeszcze Vasco, bo ceny choć wysokie - są porównywalne. Przeważyły względy estetyczne. Co prawda oba są ładne, ale przy mojej szerokości witryn (2x3,3m + 2,9m) bardziej podobały mi się kratki szerokie na 34cm. Vasco ma 28 cm.

    Wybrałem tzw. płytkie kanały (19 cm), bo mam już chudy beton.

    Z mocą tego typu konwektorów jest tak jak pisze Graczyk. Moc radykalnie spada po obniżeniu temperatury zasilania. Planuję piec gazowy Turbo + kominek z płaszczem wodnym, więc póki co tym się nie przejmuję. Przy piecu kondensacyjnym musiałbym przewymiarować wszystkie pozostałe grzejniki.

    Moc tych trzech kanałówek w salonie/jadalni wynosi 5000W na około 40m.kw. powierzchni. Jakbym się zdecydował na kondensat, to pewnie i tak wystarczy. Oprócz tego chcę pociągnąć w salonie dodatkową nitkę CO na ścianę i zaślepić ją. Podobnie w sypialni, gdzie będzie czwarta kanałówka. Jak za kilka (-naście?) lat będę chciał zmienić piec na kondensat, to co najwyżej dołożę te dwa grzejniczki ścienne, żeby dogrzewać zmęczone budową kości.

    Darek

  8. #7
    Lider FORUM (min. 2800)
    Xena z Xsary

    Zarejestrowany
    Jan 2005
    Posty
    3.307
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    30

    Domyślnie

    darek, czemu chcesz kupowac teraz inny piec a pozniej inny? to nie lepiej od razu docelowy?
    5000W na 40m......kurcze u mnie jest na 33m3 - 2.5kW.......ja chce kupic czeskie bez wentylatorka, przeszklenia mam 2.8 i 2.0, policzono moc 1kW i 1.5kW kurcze przelicze to.....
    ale też zrobię tak jak Ty i wystawię sobie rurki pod ewentulany grzjenik jesli będzie trzeba, to akurat nic nie kosztuje
    nie cierpię oszustów

  9. #8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xena z Xsary
    darek, czemu chcesz kupowac teraz inny piec a pozniej inny? to nie lepiej od razu docelowy?
    Z piecem jeszcze do końca nie przemyślałem sprawy. Zakup planuję za kilka miesięcy. Do tego czasu poczytam sobie i popytam mądrych ludzi. Spotkałem się ze stwierdzeniem, że zwrot kosztów kondensata w stosunku do turbo następuje po około ośmiu latach. A to już podobno pora na wymianę pieca.

    Dlatego też mój pomysł ze schowanymi rurkami w ścianie pod dodatkowe grzejniki.

    Z tą mocą kanałówek to u mnie jest faktycznie przesada, ale wynika ona z doboru "geometrycznego" tzn. na metry . Nie chciałem, żeby były krótsze od okna. Konwektory znacznie szybciej nagrzewają pomieszczenia w porównaniu z płytowymi i z pewnością mniejsza moc wystarczy.

    W katalogach producentów, których podałem wyżej są wykresy pozwalające obliczyć spadek mocy przy pracy w instalacji o niższych parametrach cieplnych.

  10. #9

    Domyślnie Re: grzejnik kanałowy

    Cytat Napisał zuczek
    Mamy podobny dylemat. Chcielibyśmy mieć podłogówkę, ale nie chcemy płytek na podłodze. A nie jestem pewna czy na panelach podłogówka się sprawdzi -
    Sprawdzi Się

  11. #10
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pati2007

    Zarejestrowany
    Mar 2007
    Posty
    3

    Domyślnie

    zobaczcie ofertę grzejników kanałowych na www.convector.pl , mają szeroką ofertę kanałów ocieplanych i nie, oraz atrakcyjne ceny!!!

  12. #11
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar mamamatinka
    Zarejestrowany
    May 2006
    Posty
    966
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    249

    Domyślnie

    kurcze, a byłam już calkiem zdecydowana na podłogówkę pod barlinkiem, a tu majster mnie postraszył, ż enie bedę zadowolona i w goóle..... więc zaczęłam zastanawiac się nad grzejnikami kanałowymi. Powiedzcie może macie doświadczenie jaka moc takich grzejników na powierzchnię 33 metry kwadratowe z dwoma sporymi przeszkleniami (2,4 m i 1,5 m). W projekcie gotowym mam 2 zwykle grzejniki o mocy 1843 i 2057 W.
    Kolejne pytanie jak to się kształtuje cenowo??? Tzn kanalowe vs. podłgowoe?? Wiem ż ekanałowe drogie ale podgolowe tez przeciez nie tanie????

  13. #12
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar woland1980
    Zarejestrowany
    Nov 2006
    Posty
    428
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    28

    Domyślnie

    Witam wątek maglowany wielokrotnie. Jest to dobre i drogie rozwiązanie.
    Niestety my dopiero mamy je w projekcie więc co do trafności ciężko powiedzieć.

    Kanały stosuje sie jako grzanie główne lub uzupełniające przy duzych taflach szkła sięgających do samej ziemi - według mnie bogaci klienci nie mogą się wszyscy mylić, a w wielkich domach z pieknymi szkleniami - tylko kanałówka Jak weźmiesz do ręki Dobre Wnętrza, jakikolwiek numer, zazwyczaj główny dom numeru ma kanał. Ale to tylko takie spostrzeżenie.

  14. #13
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar mamamatinka
    Zarejestrowany
    May 2006
    Posty
    966
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    249

    Domyślnie

    że dobre i drogie to wiem że super wygląda też wiem. A;e jak to jest z ta ceną jakie jest porównanie do podłogówki, czyli ile mniej więcej kosztuje m kw. podłogwóki - materiały i robocizna??? no bo rozumiem, że taki kanałowy to jeśli chodzi o montaz nie jest zbyt pracochlonny - podlogówka bardziej pracochłonna.

  15. #14

    Domyślnie

    Witam i przyłączam się do watku. Piszecie o grzejnikach kanałowych jako alternatywie podłogówki, a ja sie zastanawiam, czy nie zrobić jednego i drugiego. W salonie (30m2) planuję podłogówkę pod gresem, ale boję się, czy to wystarczy, bo będzie duże przeszklenie - 4 m drzwi przesuwne na taras. Jak myślicie? Wystarczy sama podłogówka?
    Nie ma praktyczniejszej rzeczy, niż dobra teoria.

  16. #15
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar mamamatinka
    Zarejestrowany
    May 2006
    Posty
    966
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    249

    Domyślnie

    jeśli moc podłogówki będzie przeliczona na te powierzchnię to pewnie wystarczy. Oczywiście przy takim sporym przeszkleniu kanałowy dałby efekt zapory odcinającej zimno przedostające sie przez okna. Bez kanałowego może po porstu zagęścić rurki pod oknem. To zalezy na co cię stać, jesli ne wiele zrob kanałowy, jesli liczysz każdy grosz na budowie - nie ma to sensu. Według mnie

  17. #16
    Lider FORUM (min. 2800) NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar Depi
    Zarejestrowany
    Jan 2007
    Posty
    3.866
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    45

    Domyślnie

    Ja planuję połączyć kanałowe z podłogówką - podłogówka na całości, a kanałowe pod oknem 4x2,5m. Kocioł będzie kondensacyjny, ale do kurtyny sprawność z niskiej temperatury zasilania mi starczy. Takie połączenie jest fajne - połączenie szybkości działania, izolacji od zimna z okna i estetyki.

    Tylko drogie.

    Nie wydaje mi się, zeby można było efekt kurtyny uzyskać jedynie zagęszczając podłogówkę pod oknem. I tak powinna być gęsciej rozłożona na obrzeżu.
    GG: 1243811
    Siennik Budywy Aktualizacja 13.X.09 - This battlestation is fully operational!
    Komentarze

  18. #17

    Domyślnie

    U mnie dziś zaczynają montaż dwóch kanałówek. Jestem przerażony z lekka ogromem jednej z wanien (ponad cztery metry i głębokość dobre pół). Postaram się cosik powklejać.

  19. #18

    Domyślnie

    A możecie napisać jaki jest orientacyjny koszt kanałówki na 4 metry?

    Depi
    Również planuję kocioł kondensacyjny i z tego, co czytałam, on najlepiej współpracuje z ogrzewaniem niskotemperaturowym. Jak więc wyobrażasz sobie jego współpracę z kanałówką? Możesz napisać coś więcej?

    KiZ
    Czekamy na fotki!

    Pozdrawiam Wszystkich!
    Nie ma praktyczniejszej rzeczy, niż dobra teoria.

  20. #19
    Lider FORUM (min. 2800) NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar Depi
    Zarejestrowany
    Jan 2007
    Posty
    3.866
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał sharoon
    Depi
    Również planuję kocioł kondensacyjny i z tego, co czytałam, on najlepiej współpracuje z ogrzewaniem niskotemperaturowym. Jak więc wyobrażasz sobie jego współpracę z kanałówką? Możesz napisać coś więcej?
    Ja wyobrażam sobie to tak, że pójdzie w niego po prostu zimniejsza woda, niż przewiduje producent. Tzn. na tyle ciepła, na ile pozwala kocioł tak, aby wciąż kondensował. Oczywiście sprawność spadnie, ale tak, jak pisałem nie jest to podstawowe źródło ciepła w pomieszczeniu, więc nie muszę się martwić, że mi nie ogrzeje domu. Planuję w ogóle bufor ciepła połączony z kominkiem, więc jeśli system nie będzie wydalał przy 40/30 to jakoś się chyba da ustawić, żeby zawór puszczał wodę cieplejszą, prawda?
    GG: 1243811
    Siennik Budywy Aktualizacja 13.X.09 - This battlestation is fully operational!
    Komentarze

  21. #20

    Domyślnie Z tymi wydajnościami to trochę nie tak :)

    - Grzejniki konwektorowe wcale nie tracą na wydajności więcej niż inne grzejniki - od tego są wspólczynniki korekcyjne i można je porównać. Konwektory czasami nawet zyskują w stosunku do zwykłych grzejników w miarę spadku parametrów zasilania - a wszystko zależy od konstrukcji wymiennika ciepła w konwektorze. Ważne jest żeby odstępy między rurkami oraz lamelami wymiennika były odpowiednio dobrane - jak są za duże to strata wydajności, a jak za małe to osłabienie zjawiska konwekcji i ten sam efekt. Najlepiej jak są pofalowane lamele - to znacznie zwiększa wydajność. Niektóre konwektory mają podwójne wymienniki co daje im przewagę o jakieś 30-40% nad zwykłym grzejnikiem. Widziałem ostatnio również doładowanie do grzejnika, które zwiększa wydajność o 100% - to chyba Jaga ma - tylko kanał musi mieć wtedy ze 30 cm głębokości, ale do zwykłych grzejników też były.
    - Co do kotła kondensacyjnego to nie jest to tak, że musicie przewymiarować grzejniki dokładnie dwa razy, bo tak wychodzi ze współczynników korekcyjnych. Wystarczy 50%, dlatego, że te wszystkie obliczenia robione są dla temperatury zewnętrznej -20 stopni, a taka wartość występuje przez tydzień w roku i na ten tydzień można zrezygnować z efektu kondensacji i podkręcić ten kocioł na jakieś 60 stopni zasilania.
    - Wreszcie te kanały i podłogówka Mała wydajność kanałów wynika z tego, że zjawisko konwekcji zachodzi w nim powoli i przez to spada jego wydajność - taki sam wymiennik włożony w obudowę naścienną ma dużo dłuższy komin konwekcyjny i swobodniejszy przepływ powietrza i wtedy wydajność znacznie wzrasta. Nie wynika to z tego, że jest to konwektor!!! Co do podłogówki - jest ona fajna, bo ciepła podłoga ale poza tym to same wady. Nie można jej rozkręcać do wysokich parametrów, bo takie promieniowanie ciepła do góry jest niezdrowe i powietrze w chacie się nie porusza. Duża bezwładność instalacji co powoduje straty energii - to po co ten kondensacyjny kocioł, jak i tak walimy kupę energii w stygnięcie i nagrzewanie się tej wiekiej masy wody i podłogi. W przypadku paneli - tak jak u koleżanki - podłogówka jest bez sensu, ponieważ drewno jest słabym przewodnikiem ciepła i cała energia zostanie załadowania w glebę po domem. Lepiej byłoby poszukać grzejnika kanałowego o dobrych parametrach z jakiejś wyższej półki - nie szukać taniochy!!! - ale tylko żeby stworzyć kurtynę przy oknie i zniwelować stratę ciepła wywołaną dużą szybą - może być wąski - to nie będzie drogi, a na ścianie powiesić jakiś ładny grzejnik, który będzie się komponował z architekturą wnętrza. Podłogówka może być fajna, ale tylko do leciutkiego podgrzania podłogi przy temperaturze zasilania podłogówki nie więcej niż 35-40 stopni.
    - Jeszcze tylko wyjaśnię tę oszczędność spowodowaną małą pojemnością wodną i małą bezwładnością grzejnika - bo to też takie bzdury czytam na ten temat czasami, że się płakać chce. Grzejniki o małej bezwładności nie nadają się do instalacji zasilanych piecem węglowym, w budynkach gdzie wiatr dmucha przez okna i między cegłami w ścianach. W takim przypadku jest ważne, żeby było dużo wody i duże, ciężkie grzejniki, bo jak się dorzuci węgla na wieczór to do rana musi trzymać. Teraz budynki są jak termosy - szczelne okna, dobra izolacja i do tego automatyka - głowice termostatyczne i inne takie tam eletroniczne termostaty. No i teraz jak grzejnik się przymknie tą automatyką to musi szybko wystygnąć, bo inaczej grzeje niepotrzebnie, a jak głowica otworzy go to szybko się nagrzać - dzięki temu dostarczamy do pomieszczenia tylko tyle energii cieplnej ile jest potrzebne do utrzymania jednakowej komfortowej temperatury. Dzięki temu wykorzystujemy wszystkie dodatkowe źródła energii cieplnej wystepujące w domu - a jest ich bardzo dużo. Przepraszam za przydługi post, ale nie wytrzymałem - mam nadzieję, że Wam trochę pomogłem w tej termodynamice
    Jakbyście mieli jakieś pytania to piszcie - chętnie odpowiem.
    Pozdrawiam expert

Strona 1 z 2

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony