dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 6
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 120

Temat: Cięcie glazury

  1. #1

    Domyślnie Cięcie glazury

    Witam.
    Pytanie moje dotyczy cięcia glazury.Otóż jakimi narzędziami tnie się płytki ceramiczne i jak ciąc idealnie równe krawędzie no i żeby oczywisci nie pękało.Bardzo proszę o kilka wskazówek od podstaw gdyż nie jestem doświadczony.
    Pozdrawiam!

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) KOMTUR MAZURSKI - napisał "Wrócę"... Avatar tomek1950
    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    14.241
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    247

    Domyślnie

    Przecinarką z tarczą diamentową. Widziałem wczoraj w Praktikerze taką No Name za 159 zł.

  3. #3

    Domyślnie

    Przecinarkę odłożyłem na bok i tnę kątówką z tarczą diamentową.To znaczy nacinam lekko i łamię.Po linii prostej w/g deski.Nawet otwory wycinam kątówką nacinając kwadrat lub sześciokąt.Idzie jak po maśle.Tylko trzeba uważać bo kątówka to niebezpieczne narzędzie.
    JEŚLI CHCESZ ABY BYŁO ZROBIONE DOBRZE,ZRÓB TO SAM.

  4. #4
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar kborekk
    Zarejestrowany
    Nov 2006
    Skąd
    koniec swiata
    Kod pocztowy
    19-411
    Posty
    42

    Domyślnie

    Hej
    katowka sie fajnie tnie ale troszke kurzy!! Zwlaszcza ja sie tnie gres lub cos twardszego.
    Przecinarka nawet najtansza z supermarketu do dosc dobre rozwiazanie o ile sie wymieni tarcze na jakas "profi"
    Ma jeszcze jadna wade. Po kilku robotach dostala bicia i teraz strasznie odpryskuje.
    Pozdrawiam
    Kładziemy z pasją

  5. #5

    Domyślnie

    Mówiąc kątówka macie na mysli szlifierke kątową czy tak?A jak wyciąć powiedzmy w środku płytki otwór na rurę lub coś podobnego?

  6. #6

    Domyślnie

    Tak,szlifierka kątowa z tarczą do kamienia.
    Otwór bardzo prosto.Nacinam po kwadracie lub pięcio,szściokącie po stronie glazury.Linie nacięcia powinny się stykać.Następnie nacinam od dołu aż do przecięcia na wylot (z dołu nie musi być aż tak ładnie).I lekko wybijam środek od strony glazury.Najlepiej przećwiczyć.No i uważać przy kątówce.
    JEŚLI CHCESZ ABY BYŁO ZROBIONE DOBRZE,ZRÓB TO SAM.

  7. #7
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar kborekk
    Zarejestrowany
    Nov 2006
    Skąd
    koniec swiata
    Kod pocztowy
    19-411
    Posty
    42

    Domyślnie

    Mam jeszcze lepszy sposob!!
    Nawiercasz wiertelkiem 6-8 dziurki blisko siebie po okregu lekkie pukniecie mloteczkiem troszke rownasz pilnikiem wolframowym i masz piekna okragla dziurke
    Ja tak robie od kilku lat i wg mnie to najlepszy sposob.
    Pozdrawiam
    Kładziemy z pasją

  8. #8

    Domyślnie

    Też tak robiłem....kilkanaście lat temu,jak nie było kątówek.
    JEŚLI CHCESZ ABY BYŁO ZROBIONE DOBRZE,ZRÓB TO SAM.

  9. #9

    Domyślnie

    Dzięki sliczne za pomoc, bardzo mi pomogliście!
    Pozdrawiam!

  10. #10

    Domyślnie

    Witam ponownie pisze w mojej sprawie.Jestem juz po pierwszych pracach no i...ciąłem szlifierka z tarczą diamentowa i pojawil sie ogromny problem otóż cięło sie dobrze i miękko ale bardzo odpryskiwały brzegi glazury w miejscu cięcia Jak mam to zrobić aby nie odpryskiwało bo tak uciata płytka nie nadaje sie do ułożenia!I teraz zastanawiam się bo chciałem kupic przecinarkę tarczową stołową no ale pewnie problem bedzie ten sam bo zasada działania ta sama.Więc co ja zle robię???A czy lepsza będzie maszynka ręczna do cięcia płytek??

  11. #11

    Domyślnie

    Nie wiem po co te tarcze katówki itp jak są do tego przecinarki. Zarysowuję sie ostrzem płytkę i łamie dźwignią. Do kółek jest coś ala cyrkiel z ostrzem. Linie sa proste nie powyszczerbniane nie ma kurzu i hałasu. Nie wierzę że nie znacie tych sprzętów. Chyba że chodzi o jakies skomplkowane kształty. Wtedy zarysować widią,diamentem i odgryzać kombinerkami.

  12. #12

    Domyślnie

    Są tarcze i tarcze.
    Nie wszystkie dobrze tną.
    Nie trzeba mocno dociskać tylko lekko naciąć i złamać płytkę.
    Płytkę kładzie się na desce linią cięcia na brzegu deski.
    Drugą deską przyciska się nogą (nie ręką bo po palcach) i wzdłuż niej się nacina.
    Przy cięciu po przekątnej (układanie w caro), rogi się przecina na wylot żeby przy łamaniu pęknięcie nie poszło w bok.
    Jeśli krawędź jest poszarpana to można wyrównać bokiem tarczy.
    Dobrze mieć okulary na odpryski.
    JEŚLI CHCESZ ABY BYŁO ZROBIONE DOBRZE,ZRÓB TO SAM.

  13. #13
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) KOMTUR MAZURSKI - napisał "Wrócę"... Avatar tomek1950
    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    14.241
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    247

    Domyślnie

    To ja mam pytanie chemiczne
    Kładę glazurę w kuchni. Problemów z cięciem i układaniem nie mam, sporo ułozyłem w stanie wojennym jak byłem bez pracy. Teraz kładę u siebie, i kawałek, trochę ponad 0,5 m2, muszę przykleić w kuchni na płycie KG. Jakiego kleju użyć? Help, Hilfe, pomocy!!!

  14. #14

    Domyślnie

    moze byc ceresit cm17
    best regards

  15. #15
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) KOMTUR MAZURSKI - napisał "Wrócę"... Avatar tomek1950
    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    14.241
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    247

    Domyślnie

    Cytat Napisał kakaowy
    moze byc ceresit cm17
    Dzięki.

  16. #16

    Domyślnie

    ciecie - maszynka do glazury - godne polecenia sa te z prowadnicami na łozyskach ; otwory - robimy pierwsze wgrzyzienie dobrym wiertełkiem ( np. do szkła) , potem małym - np. 5 robimy otworek (polecam wkrętarke lub wiertarkę na najnizszych obrotach) i robimy dziure koronkami ( do kupienia w markecie za smieszne pieniadze)
    klej - atlas plus - tylko koniecznie zagruntuj ..

  17. #17

    Domyślnie Krawedzie

    Witam,
    czy macie jakiś sprawdzony patent na szlifowanie krawędzi - np. ciecie po łuku?

    Pozdrawiam,
    T.O.

  18. #18

    Domyślnie

    szlifierka z trarczą do szlifowania , papier ścierny .

  19. #19
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar front247
    Zarejestrowany
    May 2006
    Skąd
    Zielona Góra
    Posty
    956

    Domyślnie

    żeby nie bylo odprysków lakieru na plytce,najlepiej ciąc plytki wózkiem ,lożyska wskazane,cena ok 200 zl,kątówką zawsze bedzie odprysk,tak samo wodną,..chyba ze użyjesz maszyny za 10.000 zl do cięcia piaskowca ...żartowalem.
    pozdrawiam i zyczę powodzenia

  20. #20
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    Raton

    Zarejestrowany
    Nov 2005
    Posty
    221
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    59

    Domyślnie

    To ja się podczepię z pytaniem które padło ale poproszę o dokładna analizę .
    Tnę kafelki piłą z tarczą diamentową od spodu moczona w wodzie.
    Na brzegach płytki zawsze są minimalne odpryski a tuż przy końcu cięcia płytka pęka nie zawsze prosto do końca. Co jest tego powodem??
    Zła tarcza ?? (testowałem już 2)

    To że tarcza jest w stole a nie od góry na prowadnicy ?? (może lepiej jest jak płytka jest nieruchoma a posuwamy tarczę nad płytką - chyba rada poprzednika)

    Małe obroty??

    Nie chcę kupować innej maszynki do cięcia tylko po to by się przekonać że winą jest np tarcza. Maszynki ręcznej nie stosuje bo tu zawsze miałem problemy z dokładnym łamaniem zwłaszcza małych elementów.
    Liczę na waszą pomoc

Strona 1 z 6

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony