dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 355 z 536
Pokaż wyniki od 7.081 do 7.100 z 10720

Temat: Ocieplam poddasze - krotkie pytania...

  1. #7081

    Domyślnie

    czy jest jakaś różnica w pracy z płytą 120x200 a 120x260?
    Wszystko zależy jakie masz pomieszczenie

  2. #7082
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał pedronx Zobacz post
    Dzięki Wodzu!
    A jakiej taśmy używasz w roli ślizgowej (nazwa, producent)?
    Dzięki
    Każda taśma która klei się do ściany i zapobiega przyklejeniu masy spoinowej do ściany. Może to być zwykła żółta papierowa, taśma PCV (karbowana) itp. Unikam taśmy pakowej bo zostawia klej na ścianie. Na tynkach cem-wap czasem trzeba przed przyklejeniem zagruntować pasek ściany gruntem - taśmy się nie chcą trzymać. Można zamiast gruntowania ściany tasmę delikatnie nakleić na profil UD i też trzyma.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  3. #7083
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał pedronx Zobacz post
    I jeszcze jedno: czy jest jakaś różnica w pracy z płytą 120x200 a 120x260? Na pierwszy rzut oka to mniej szpachlowania, ale też chyba więcej odpadu. Co sądzicie?
    Pozdro
    Moduł jest 40 lub 50cm więc przy płytach 2.6m jest odpad 10-20cm ale czasem przy skosach wystarczy jedna płyta i nie ma cięć.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  4. #7084

    Domyślnie

    Wodzu dziękuje ,nie wpadłem na to...

    Z innej beczki: garaż, ściana i sufit murowane - muszę dostawić przedściankę i sufit gk (ocieplenie). Co zrobić najpierw: sufit i do niego dojechać ścianą, czy na odwrót?
    Dzięki

  5. #7085

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rom-Kon Zobacz post
    Na krokwi koszowej mocujesz wieszaki trochę powyginane szczypcami , na ścianie wstępnie mocujesz UD (wstępnie np. na gwoździach) tniesz CD60 dłuższe o parę cm by swobodnie wychodziły poza koszową. Wpinasz w uchwyty i wsuwasz w UD. Teraz wystarczy poziomica, dłuższa łata (np. kawałek profila) i miara by właściwie ustawić UD na ścianie. Trzeba uważać na "śmigło" tzn. skręcenie - zwichrowanie powierzchni, płaszczyzna nie może się chylić do ziemi ani celować w niebo do tego przydaje się wcześniej wyznaczone poziomy na wszystkich ścianach za pomocą poziomicy wężowej (wasser waga) i barwionego sznurka. Bez tych poziomów nie zaczynam pracy z sufitami i skosami.
    ... i wracam do skosu...
    po "spoziomowaniu" skosu mocuje się UD do ściany mocuje resztę uchwytów do krokwi. Wystające profile CD60 poza koszową docina się szlifierką kątową po skosie (wyznaczonym np. łatą... sznurkiem...) i nasuwa profil UD. Z drugim skosem postępuje się identycznie... dobrze jak profile UD na koszowej zejdą się razem i można je połączyć np. wkrętami płytowanie to już standardowo... na krawędzi skosu daje się kątownik AL z rozwartym kątem...

    Rom-Kon zgodnie z twoją radą (jak powyżej) wykonałem obróbkę kosza.
    Tylko powiedz mi czy dobrze myślę bo sam już nie wiem. "Na krawędzi skosu" tzn masz na myśli miejsce gdzie schodzą się dwie płaszczyzny, tak? Mam tu profile UD nasunięte na CD, które się stykają. Między nimi mam wstawić wstawić ten kątownik AL, o którym piszesz?
    Analizując twoją wypowiedź, ja to odbieram tak, że ma on (ten kątownik) spiąć ze sobą dwie płaszczyzny zakończone profilami UD. No chyba że chodziło ci o wykończenie narożnika po płytowaniu. Jeśli tak to w takim razie powiedz w jaki sposób połączyć te dwa UD które się stykają, próbowałem skręcić pchełkami, ale one stykają się pod takim kątem że jest to niemożliwe.

    pozdr.

  6. #7086

    Domyślnie

    Dzięki za wcześniejszą poradę przykręcenie profila CD na murłacie aby zatrzymać wełnę na właściwym miejscu - działa!
    Teraz stoję przed montażem drugiej warstwy wełny 10cm i mam pytanie czy wieszaki grzybki wysunąć o 10 cm względem krokwi na grubość wełny, czy na 13cm - czyli wełna plus grubość profila. Jak jest poprawnie?

  7. #7087
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    Fo_

    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Skąd
    Częstochowa
    Kod pocztowy
    42-200
    Posty
    211

    Domyślnie

    Przy 10cm izolacji pod krokwiami odsadzamy stelaż na 10cm.

  8. #7088

    Domyślnie

    ja mam trochę inną sprawę - mam już wełnę między krokwiami, teraz chcę dac 30 cm wełny (ROCKWOOL toprock w dwuch warstwach po 15 cm) między stelaż. Stelaż powieszony na wieszakach grzybkowych (zrobiłem z dwóch wieszaków jeden - znitowałem je ze sobą). Nie wiem w jaki sposób się wziąc za to ocieplenie - tzn jak będzie mi lepiej, lżej czy najpierw zrobic cały stelaż, następnie pomiedzy włożyc te dwie warstwy wełny, czy jakoś inaczej?

    WODZU - masz na to jakiś patent?

  9. #7089
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin2372 Zobacz post
    Dzięki za wcześniejszą poradę przykręcenie profila CD na murłacie aby zatrzymać wełnę na właściwym miejscu - działa!
    Teraz stoję przed montażem drugiej warstwy wełny 10cm i mam pytanie czy wieszaki grzybki wysunąć o 10 cm względem krokwi na grubość wełny, czy na 13cm - czyli wełna plus grubość profila. Jak jest poprawnie?
    Mi chodziło o wstawienie profila-łaty drewnianej pomiędzy krokwie już za murłatą tak by później styropian (oczywiście go tam nie ma bo wełna by się trzymała) dochodził do wełny i tworzył ciągłość izolacji.

    jeśli dajesz 10cm wełny to grzybki obniżasz o 10cm(wełna)+ 3cm(profil) czyli 13cm. Dodatkowo można 1cm jeszcz na niwelację nierówności krokwi ale że te 10cm wełny to pobożne życzenie producenta więc nie jest aż tak wymagane.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  10. #7090
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał sewerynslowi Zobacz post
    ja mam trochę inną sprawę - mam już wełnę między krokwiami, teraz chcę dac 30 cm wełny (ROCKWOOL toprock w dwuch warstwach po 15 cm) między stelaż. Stelaż powieszony na wieszakach grzybkowych (zrobiłem z dwóch wieszaków jeden - znitowałem je ze sobą). Nie wiem w jaki sposób się wziąc za to ocieplenie - tzn jak będzie mi lepiej, lżej czy najpierw zrobic cały stelaż, następnie pomiedzy włożyc te dwie warstwy wełny, czy jakoś inaczej?

    WODZU - masz na to jakiś patent?
    Najpierw jedną warstwę pomiędzy krokwie. Zasznurkować i wtedy robić stelaż. Drugą warstwę "wciągam" pod profile.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  11. #7091

    Domyślnie

    dzięki za szybką odpowiedź - tylko ze ja chcę dac razem 3 warstwy (jedna miedzy krokwie, dwie w profil) a nie mogę kupic wełny 30 cm, bo mam juz 15 cm. A chcę razem 45 cm miec

  12. #7092
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał macx Zobacz post
    Rom-Kon zgodnie z twoją radą (jak powyżej) wykonałem obróbkę kosza.
    Tylko powiedz mi czy dobrze myślę bo sam już nie wiem. "Na krawędzi skosu" tzn masz na myśli miejsce gdzie schodzą się dwie płaszczyzny, tak? Mam tu profile UD nasunięte na CD, które się stykają. Między nimi mam wstawić wstawić ten kątownik AL, o którym piszesz?
    Analizując twoją wypowiedź, ja to odbieram tak, że ma on (ten kątownik) spiąć ze sobą dwie płaszczyzny zakończone profilami UD. No chyba że chodziło ci o wykończenie narożnika po płytowaniu. Jeśli tak to w takim razie powiedz w jaki sposób połączyć te dwa UD które się stykają, próbowałem skręcić pchełkami, ale one stykają się pod takim kątem że jest to niemożliwe.

    pozdr.
    ...chyba coś padła mi w tym poście stylistyka (merytoryka też) bo wydaje mi się że chodziło o "wyrobienie" narożnika po opłytowaniu. Ale przed erą taśm Midflex nigdy nie dawałem tam narożników Al rozwartokątnych. Dawałem z wkładką AL lub wyrabialem na siatkach a rozwartokątne dawałem przy oknach - górny(dolny) glif i skos.

    edit: umiejętność czytania ze zrozumieniem czasem przydaje się w życiu! Oj już nie dobrze ze mną... Przecież to jest KOSZ a nie jak myślałem naroże więc jest to narożnik "wystający" czyli do narożnika rozwartego lub jak teraz robię -midflex. Czyli post chociaż zagmatwany to merytorycznie poprawny. Sorry za zamieszanie.
    Ostatnio edytowane przez Rom-Kon ; 11-03-2013 o 08:27
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  13. #7093
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał sewerynslowi Zobacz post
    dzięki za szybką odpowiedź - tylko ze ja chcę dac razem 3 warstwy (jedna miedzy krokwie, dwie w profil) a nie mogę kupic wełny 30 cm, bo mam juz 15 cm. A chcę razem 45 cm miec
    Łojojoj! Aleś Kolego poleciał na bogato! Ale system pozostaje ten sam... składasza dwie wełny razem i traktujesz jak jedną. Inaczej możesz mieć problem... ja tak dawałem 15cm w krokwie i 10+5cm pod profile-późniejsza zmiana koncepcji Inwestora... niestety.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  14. #7094
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    bor-suk

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Posty
    9

    Domyślnie

    Mam pytanie odnośnie rozstawu profili, wiekszość wypowiedzi na forum uznaje rozstaw co 40 cm, mój wykonawca chce dawać profil co 30 cm, bo tak robi zawsze i na to moze dac gwarancję. Co sądzicie tak bedzie ok czy facet przesadza?

  15. #7095
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał bor-suk Zobacz post
    Mam pytanie odnośnie rozstawu profili, wiekszość wypowiedzi na forum uznaje rozstaw co 40 cm, mój wykonawca chce dawać profil co 30 cm, bo tak robi zawsze i na to moze dac gwarancję. Co sądzicie tak bedzie ok czy facet przesadza?
    ...no co 30cm to tak na bogato! Jeszcze 10 lat temu zalecane było co 50cm a dopuszczalne co 60cm. Dziś zalecane co 40cm a dopuszczalne co 50cm.
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  16. #7096

    Domyślnie

    arystokraci sami 45 wełny, profile co 30 cm

    DZIĘKI Rom-Kon

  17. #7097
    Lider FORUM (min. 2800) NAJLEPSZY DORADCA OD PODDASZY Avatar Rom-Kon
    Zarejestrowany
    Feb 2007
    Skąd
    okolice Warszawy
    Posty
    4.627

    Domyślnie

    Cytat Napisał sewerynslowi Zobacz post
    arystokraci sami 45 wełny, profile co 30 cm

    DZIĘKI Rom-Kon
    ...arystokracja forumowa ma 55-60cm wełny i płyty Fermacell
    Wreszcie stabilizacja. Wolny termin na "za chwilę"

    Okna połaciowe: Album z fotkami
    Inne fotki: Różne fotki budowlane
    Przestroga dla wszystkich którzy chcą mieć tanio: Nietypowa fasada - pomocy!


  18. #7098
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    canapl

    Zarejestrowany
    Jan 2012
    Posty
    6

    Domyślnie

    Możecie mi powiedzieć, czy profil cd przymocowany do wieszaka es może być wysunięty poza jego długość? czy pod wpływem ciężaru płyt wieszaki nie zaczną się wyginać w dół?, sytuacje przedstawiam na obrazku:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	profil.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	7,2 KB
ID:	175799

  19. #7099

    Domyślnie

    Cytat Napisał pedronx Zobacz post
    Z innej beczki: garaż, ściana i sufit murowane - muszę dostawić przedściankę i sufit gk (ocieplenie). Co zrobić najpierw: sufit i do niego dojechać ścianą, czy na odwrót?
    Dzięki
    Podbijam pytanko
    216m2 + garaż | pełne piętro | wszędzie ogrzewanie podłogowe, w łazienkach dodatkowo grzejniki | gaz miejski | ściany Silka + 30cm styro grafit | płyta fundamentowa + 30cm styroduru | okna Internorm + ciepły montaż + kotwy | zapotrzebowanie na ciepło 12kw (45kw/m2 a) | w planach: rekuperacja JanGaz albo Brink; kocioł Immergas Victrix 12kw + 160l zasobnik

  20. #7100

    Domyślnie

    Jako,że pierwszy raz w tym niekrótkim temacie, witam wszystkich udzialajacych się tutaj inwestorów, budowlańców i od razu prosze o radę. Na początku wklejam zdjecia, nie wszystko na nich widać ale mam nadzieję, że wystarczy:




    Stelaże oraz ocieplenie robiłem we własnym zakresie z dużą pomocą ojca. Jednak do płyt postanowiłem zatrudić fachowca. Fachowców było u mnie 5 żaden nic nie wspominał o stelażach poza jednym i to wystarczyło aby mieć wątpliwości. Budowlaniec zasugerował, że w moim wypadku powinienem dawać profile na krzyż. Powierzchnia użytkowa tych pomieszczeń to 13.5, 13.5 i 17.5 m2. Największy problem jest w tym, że już teraz sufit wychodzi na wysokości 235 cm, ponieważ mam porównanie do siostry, gdzie jest 226 cm i nie sprawia im to problemów, chodzą tam tylko się umyć i spać, te 235 raczej nie jest dla mnie problemem ale juz niżej nie chciałbym schodzić. Budowlaniec proponuje rozebranie tego wszystkiego i przeniesienie tej pocietej już waty na jętki i podniesienie oraz zastosowanie rusztu krzyzowego według niego po tej operacji zyskam 5cm wysokości pomieszczenia. Jakoś mi się to nie uśmiecha jeśli chodzi o wysokość tak jak pisałem dla 5 cm szkoda zachodu ale główny argument jest taki, że jak to zostawimy tak jak jest czyli płyty bedą na ruszcie pojedyńczym to na 100% będzie pękało.

    Moje pytanie jest takie czy ten Pan ma racje czy też położenie płyt na takim ruszczie jak na zdjęciach z zachowaniem odpowiedniej dokladności i materiałów sprawi, że jednak pękać nie bedzie.
    Ostatnio edytowane przez Beata&Slawek ; 11-03-2013 o 13:13

Strona 355 z 536

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony