dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 196
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 3903
  1. #1

    Domyślnie Grupa drewnianego szkieletu

    Tak sobie pomyślałem, że nie ma na tym Forum jednego miejsca gdzie ludzie budujący w technologii szkieletu drewnianego mogliby się wymienić spostrzeżeniami, uwagami, pomysłami, czy czm tam jeszcze można
    Więc może tutaj ?

    Sam za kilka tygodni zacznę taką budowę.

    Spróbuję też zebrać dotychczasowe dyskusje i wymiany poglądów w jedno miejsce.

  2. #2

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasto
    Czesc Maco,
    Nie wiem gdzie napisac odpowiedz - moze to nie jest najlepsze miejsce ale pewnie wskazesz mi inne jesli bedziesz chcial kontynuowac wymiane doswiadczen. Wybralem stary plan domu szwedzkiego (parter bez piwnic z poddaszem mieszkalnym) gdyz tradycyjne plany zostaly sprawdzone w praktyce przez "pokolenia". Wady rozplanowania wnetrz, jesli byly, zostaly przez kolejne modyfikacje wyeliminowane. Po prostu jak na moje potrzeby (2 osoby + zwierzaki) okazal sie optymalny (130m2). Zwlaszcza, ze w podobnym domu mieszkalem w Szwecji. Poza tym jest prosty (choc niebrzydki) wiec tani. Jak na razie udalo mi sie znaczaco obnizyc koszt przez wykorzystanie drewna z zimowych wiatrolomow (150 zl m3). Wykonczenie scian zewnetrznych robie tradycyjne - listwa na deske pionowo, na ruszcie z lat. Pod tym folia wiatroizolacyjna Tyvek. Jako poszycie szkieletu plyta wiorowa V-100. Nie jestem pewny, czy tradycyjne malowanie domow polnocnych bedzie pasowac do polskich klimatow. Stad pewnie deski na oblicowce pozostana w naturalnym kolorze zabezpieczone lakierem zeglarskim (inne sie raczej nie sprawdzaja w czasie). Jedynie deski poziome, obramienia okien i drzwi zostana pomalowane na bialo. Widzialem na Twojej stronie, ze postanowiles zastosowac system Legalet. Jestem ciekawy jakie sa Twoje spostrzezenia. Ja planuje zrobic to samo, ale systemem gospodarczym z rur Spiro ocieplonych welna. Dostalem juz wszystkie obliczenia, bo nie zaluje na dobrych projektantow - przemyslany projekt to ogromne oszczednosci. Strony www jeszcze nie uruchomilem, bo ma sens jedynie wtedy gdy w praktyce sprawdze zastosowane pomysly - kominek + koza na wegiel, rozprowadzenie ciepla, wiszacy sufit z GK na ruszcie stalowym co pozwala na umieszczenie 30 cm ocieplenia, itd. Dodatkowym elementem projektu jest "zielony" dach - tu wg doswiadczen niemieckich (ta sama strefa klim). Zalozeniem tej budowy jest zmieszcic sie w 100 tys z caloscia, bez wyposazenia (meble). Zobaczymy czy sie uda ale jestem dobrej mysli> choc dopiero rozpoczynam fundamenty. Ladny, zdrowy i funkcjonalny dom za 100 tys. To by bylo cos.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Chyba nie do końca mogę się zgodzić z tym "dopracowanym" przez lata projektem. Kiedyś były inne potrzeby i technologie. Kiedyś nie robiło się dużych okien bo wyziebiały pomieszczenia, kiedyś nie projektowało się łazienek i pokojów dla gości (przynajmnije w tradycyjnym domu),... Ale rozumiem, że to są te adaptacje i zmiany o których piszesz ?
    Słyszałem, że wiatrołomy to już nie jest ta sama wytrzymałość (klasa) co normalne drzewo ?
    Tradycyjne malowanie szweckie może nie będzie pasować do mazowsza ale myślę też, że nie będzie się kłócić a może wprowadzi to piekno do nas. Mi się baaaardzo podobały szweckie "kolory".
    Czy twój "legalett" też będzie zalany w płycie betonowej ?
    Moim wyborem kierowało przede wszytskim fakt, że jest podłogowe i że nośnikiem energii jest powietrze (jak w zamku Malborskim . Nie chciałem kabli elektrycznych pod podłogą i nie chciałem rurek z wodą...
    Wiszący sufit na ruszcie metalowym to dobry pomysł !!!
    I ten zielony dach ! Musisz koniecznie uruchomić swoją stronę i pokazać tam chociaż projekty na razie !

  4. #4

    Domyślnie

    WITAJ Maco
    Dzieki, dzieki za wspaniały pomysł założenia watku dla SZKIELETOWCÓW bo "plączemy sie" po róznych grupach dyskusyjnych i powstają coraz to nowsze grupy.. Moze to bedzie to jedno miejsce na wyjaśnienie nurtujacych nas pytań i wzajemne wspieranie się .

    Ja buduję się na Podlasiu w technologii podobnej do technologii szkieletu kanadyjskiego.. róznica u mnie polega na tym że przekrój stujek jest 10 na 10 cm a nie 14 na 4 cm. Szkielet juz stoi .. wianek był 28 czerwca 2003.. czyli świerzutko . Własnie kończone są kominy. Mamy kupiona już płytę OSB na obicie zewnetrzne ścian a na blachodachówkę jeszcze czekamy az przypłynie ze Szwecji. Domek jest parterowy z poddaszem mieszkalnym i z garażem na poziomie parteru.

    Pozdrawiam i do następnej wiadomości

  5. #5
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    jasto

    Zarejestrowany
    Jul 2003
    Posty
    6

    Domyślnie

    No super!!! Moze nie bedziemy przedzierac sie przez posty o murkach!

    Maco, dopingujesz mnie do pracy! Ostatnio jestem zarobiony (jak wszyscy budujacy) ale w niedziele zmusze sie do zalozenia strony.

    Co do tradycji w projektowaniu domow, to chodzi mi oczywiscie o swoiste Feng-Shui szwedzkiego domu. Np. w wiekszosci projektow w wykuszu stoi stol z krzeslami a nie TELEWIZOR! Przyjemnie jest pic poranna kawe i patrzec jak leje. Prosze takze zwrocic uwage, ze szwedzkie tradycyjne domy maja zrownowazony rozklad swiatla. Tzn. ze gdzies jest ciemno, a gdzies widno. To wprowadza specyficzny nastroj we wnetrzu i je optycznie powieksza. Wlasnie w tej tradycji mieszca sie niewielkie okna. Daja poczucie bezpieczenstwa. Takie rozwiazania mialem na mysli. To takze rozklad i wielkosc pomieszczen, otwarta kuchnia, obnizony sufit w czesci pokoju (lub podwyzszona podloga). Takie wlasnie rozwiazania byly "dopracowywane". I wg takich kryteriow dobieralem projekt - to, co sie najczesciej powtarza jest najczesciej dobre.

    Jedyna ingerencja architekta bylo zlikwidowanie stropu czesci pietra i stworzenie antresoli. Dzieki temu jest wiecej przestrzeni. Dlatego wewnetrzne pokrycie dachu (duza gladka plaszczyzna) zostalo zawieszone na ruszcie metalowym. Nie pekaja plyty gk. Dach pracuje niezaleznie. No i mozna dolozyc 10 cm welny. Polecam to rozwiazanie.

    Natomiast mam problem z moim "legaletem". Dzisiaj sie okazalo, ze wylewka bedzie zbyt gruba. Trzeba tez zazbroic przestrzen nad rurami spiro. No jest dylemat. Projektant pierwotnie polecil ulozenie tych rur w warstwie piasku pod wylewka. I tak pewnie zrobie. Beda wywiewy cieplego powietrza pod oknami a grzanie podlogi chyba sobie daruje, chyba, ze ktos ma pomysl jak to zrobic. Czy rury fi 160 w warstwie ocieplenia podlogi maja sens?

    pozdrowienia

  6. #6

    Domyślnie

    emems,
    ja chciałem na początku budować wg tzw szkieletu niemieckiego gdzie słupki mają 160x160mm. Ale teraz sprawa jest otwarta, za parę dni będę szukał wykonawcy ścian.

    jasto,
    no tak. to rozumiem. Tym bardziej ciekawe jestem Twojego projektu. Poświęc parę chwil w niedzielę i pokaż co tam wybrałeś (założenie strony to "pikuś" w porównaniu z budową domu ). O dobre Feng-Shui dzisiaj wcale nie łatwo. To sztuka, która trochę zamarła w dobie komputerów, obliczeń, światławodów i i nnych takich

    Pewnie wiesz jak wygląda oryginalny legalett i pewnie też wiesz, że to rozwiązaniejest chronione patentem...
    Nie do końca rozumiem, czy w Twoim pomyśle powietrze ma krążyć w zamkniętym obiegu w rurach czy ma nadmuchiwać ciepłe powietrze ?

  7. #7

    Domyślnie ściany działowe na ruszcie metalowym w domu szkieletowym

    No właśnie. U mnie cała konstrukcja dachu spoczywa na ścianach zewnętrznych więc może lepiej ściany działowe zrobić w szkielecie metalowym ? Mniej będzie pękać ?
    Tak jak sufit na ruszcie metalowym ?

  8. #8
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    jasto

    Zarejestrowany
    Jul 2003
    Posty
    6

    Domyślnie

    maco

    nie moglem posiedziec w niedziele - kopalem dolki . Czy mozesz mi napisac ile kosztowal Twoj system legalet? Ja moj legalet pisze w nawiasie bo to niezupelnie jest legalet - raczej nadmuch powietrza w okreslonych miejscach - pod oknami. Niestety wychodzi gruba wylewka i zastanawiam sie nad kupnem prawdziwego. Moje fundamenty sa b plytko. Scianka fundamentowa z wiencem ma 80 cm. Wewnatrz piasek ubijany warstwami. Mysle ze tu moglbym zalozyc ten system ale mam ograniczone srodki...Czy zamawiasz cala usluge - tak jak przedstawiono to na stronie internetowej?

    jesli chodzi o scianki dzialowe to moj projektant poleca mi ich murowanie. Twierdzi ze 1- bedzie lepsza bezwladnosc cieplna w domu, 2- nie bedzie dudnic, 3- mozna nie wykanczac jesli dobierze sie ladna cegle i zaspoinuje. Ma troche racji zwlaszcza z wykonczeniem czesci scian np. piaskowcem, wiec jeszcze nie zdecydowalem. Scianki na szkielecie drewnianym jesli sa prawidlowo zdylatowane z podloga i sufitem (uszczelka gumowa) raczej nie pekaja. Nie spotkalem sie z takim zjawiskiem. Szwedzi uwiebiaja grube tapety wiec to dodatkowo zabezpiecza laczenia plyt. Poza tym jest Fermacel.

  9. #9

    Domyślnie

    legalett mówi, że orientacyjnie same materiały i projekt kosztują około 150-180zł za m2 zależnie od stopnia skomplikowania kształtu domu i ilości stref. W tym jest projekt, stryopian, rury spiro, siatko zbrojeniowe i agregat. Dodatkowo możesz ich nająć, żeby zagęścili podłoże pod fundamentem (to co robisz, ubijając poszczególne warstwy piasku), wysypali żwir, zrobili drenaż i poprowadzili instalacje i zalali betonem (według legalettu to kolejne 100-110zł/m2).

    U mnie same materiały wyszły za około 175zł/m2 (ale to parterowiec i wyszły mi dwa agreagty [8 obwodów grzewczych]). Sam zamierzam zagęścić podłoże i ułożyć styropian, instalacje, rury spiro i siatki zbrojeniowe. Nie wiem jeszcze kto będzie zalewał płytę...

    Ja nie chcę nic murowane w środku ! Technologia szkieletowa to dla mnie głownie łatwość demontażu/montażu i wprwadzanie przeróbek, udogodnień i zmian. Więc nie ! nic murowanego... Chodzi o to, że drewno nawet chyba najlepsze jednak może trochę pracować a metal nie...

  10. #10
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dolores

    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    154
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    17

    Domyślnie

    Oczywiście się zapisuję. Będę Wam przekazywać doświadczenia użytkownika. Na razie po pół roku zamieszkania dom stale się osadza. Pękają ściany na łączeniach gipsów i wypaczają się drzwi. Ale tak miało być. Uprzedzał nas o tym nawet inspektor nadzoru. Proces potrwa około roku.

    pozdrawiam

  11. #11

    Domyślnie

    Witaj dolores to chyba na gwałt się wprowadzaliście ???

  12. #12

    Domyślnie

    A po roku w ramach wykonawstwa będzie "usuwanie" tych peknięć ?
    I potem już nie będzie siadał ?

  13. #13

    Domyślnie

    oj dolores ktoś Ci chyba kitu nawciskał....
    albo musieliście się szybko przeprowadzać.....

  14. #14
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dolores

    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    154
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    17

    Domyślnie

    Podobno do roku dom się osadza. Na wiosnę czyli po 1i 1/2 roku od wprowadzenia będziemy robić ostateczne poprawki. Poprawki bieżące wykonawca wykonuje w ramach reklamacji. Nie wiem czy tu chodzi o tempo robót bo to juz tak jest, że dom drewniany buduje się w ciągu 3 miesięcy. Trudno żeby potem stał pusty.
    A w ogóle to nie jest tak źle jak wynikało z mojej pierwszej wypowiedzi.
    Pozdrawiam

  15. #15
    ELITA FORUM (min. 1000) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!
    Wojciech Nitka

    Zarejestrowany
    Aug 2001
    Posty
    1.634

    Domyślnie

    dolores,
    tak wcale nie musi być. Kto ????? Ci budował ten dom? Jaki inspektor tak twierdził?
    Mocna spękane gipsy, a jeszcze bardziej wypaczone drzwi świadczą tylko i wyłącznie o błędach firmy wykonawczej, w tym o złym doborze materiałów.

  16. #16

    Domyślnie

    Dolores, czy możesz upublicznić firmę ?
    W końcu to może innym pomóc...

    (ja pamiętam kto to był i wydaje mi się, że nie było jej w spisie firm polecanych przez Wojtka Nitkę... )

  17. #17
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dolores

    Zarejestrowany
    Jul 2002
    Posty
    154
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    17

    Domyślnie

    Drzwi wypaczają się nieustająco i podejrzewam, że to wina złych materiałów. Ale ściany nie są mocno spękane - tylko gdzieniegdzie. Chyba przedstawiłam zbyt katastroficzny obraz.

    pozdrawiam

  18. #18

    Domyślnie

    Zakłądam, że największe spękanie to przy łączeniu płyt k-g, tak ?
    To chyba jest największa bolączka szkieletów...

    A drzwi to raczej kiepski materiał. Widziałem drzwi z dobrze wysuszonego drewna, bez zmian. Ale też ważne są chyba warunki w domu, jak się często i mocno zmienia temperatura i wilgotność to drzwi muszą trochę popracować. I chyba im bardziej z litego drewna tym bardziej będą "pracowały" ?

  19. #19

    Domyślnie Szkielet - samodzielna budowa

    Witam wszystkich,

    i jako nowy na Forum chciałbym się przywitać

    Jak wielu czytających Forum próbuje zrealizować swoje marzenie o domu.

    Ten wymarzony dom to dom szkieletowy (przeczytałem sporo o wadach i zaletach, wypowiedzi entuzjastów i krytyków tej technologii).

    Ten wątek bardzo mnie interesuje i intryguje, gdyż bardzo poważnie rozważam budowę w szkielecie.

    Poczyniłem już pierwsze kroki aby przygotować się do realizacji mojego domu marzeń w rzeczywistości i przy okazji dziękuję Panu Wojciechowi Nitce za przesłanie ankiety (już odesłałem wypełnioną) czekam z niecierpliwością na polecone firmy.

    Bardzo zaintersowały mnie wypowiedzi Rich'a na forum, z których wynika, że taki właśnie dom buduje (wybudował?) i ma w tym temacie niemałe doświadczenie.

    Rich, czy wybudowałeś już dom - pytam w kontekście doświadczeń z zakupami w Polsce materiałow do budowy domu i wykonawcami.

    Na forum sporo jest krytyków szkieletu, ale po dokładniejszej analizie wyciągam z tej krytyki wniosek, że "wina" leży w dużej części po stronie nieuczciwych wykonawców, którzy chcą szybko zarobić bez myslenia o dalszej przyszłości ....

    Po takich wnioskach postanowiłem popytać fachowców jak oceniacie szanse na samodzielną budowę domu szkieletowego. Podyktowane jest to paroma przemyśleniami:

    1 - jeśli ktoś ma mi zepsuć następne parę lat przez swoja nieumiejetność, to wole sam budować (będę miał pretensje tylko do siebie)
    2 - aspekt finansowy - liczę na oszczędności
    3 - realizacja własnych marzeń o samodzielnie zbudowanym domu (może nierealne ale marzenie trzeba mieć) - satysfakcja gwarantowana
    4 - buduję tak jak chcę później mieszkać, może to slogan, ale wychodzę z założenia, że jeżeli chcę porządnie mieć zrobione to zrobię to sobie sam.

    To tak w skrócie

    Proszę o Wasze zdanie

  20. #20

    Domyślnie

    witam,
    i ja sie przylacze do watku, poniewaz nasz domek tez powstanie w tej technologii.
    Panie Wojtku, jesli moge prosic o jakies wskazowki jesli chodzi o firme, ktora moglaby dokonac adaptacji projektu oraz wybudowac dom, to bede wdzieczny za jakies sugestie, firma raczej z Warszawy lub okolic, przebrnalem przez caly watek " domy z bali" oraz przez strone P. Wojtka i kilka innych, i mysle, iz rozwialy wiele watpliwosci i uprzedzen , ktore mialem do tej technologii,
    pozdrawiam goraco
    tomek

Strona 1 z 196

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony