dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43

Temat: płytki na płycie OSB

  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    aga81

    Zarejestrowany
    Jul 2006
    Posty
    87
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    3

    Domyślnie płytki na płycie OSB

    Witam (po dużej przerwie)

    Może to pytanie kiedyś już padło, ale nie mam w tej chwili czasu przeglądać forum, żeby znaleźć odpowiedź, więc bardzo przepraszam. Chodzi mi o to jak zamocować płytki ceramiczne do płyty OSB, mam podłogę na legarach w kuchni i na nią położona jest płyta OSB. Zostały już na niej położone płytki ceramiczne, które ODPADAJĄ!! Dziś właśnie zrywają mi podłogę, bo płytki nie trzymają się podłoża. Płytki były mocowane zaprawą do podłóg drewnianych, może zrobiliśmy błąd nie kładąc jakiejś siatki na płycie? Poradźcie co mam zrobić

  2. #2

    Domyślnie

    Wyglada na to, ze ktos kto kladl plytki popelnil jakis blad. Po pierwsze, plyta musi byc stabilna, po drugie musi byc czysta. A potem, to juz z gorki Wg mnie masz dwie możliwości na przyklejenie tych plytek:

    - specjalna zaprawa workowana (praktycznie kazdy producent zapraw ma taka w ofercie); klejem smarujesz zarowno plytke jak i podloze i dociskasz

    - klej dyspersyjny - gotowa mieszanka do kupienia w wiaderkach po kilka kg

    Ja osobiscie zdecydowalbym sie na opcje nr 2. Jesli jednak bedziesz kupowac zaprawe, to pamietaj ze zwykly klej do plytek niezbyt sie do tego nadaje.
    best regards

  3. #3
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    aga81

    Zarejestrowany
    Jul 2006
    Posty
    87
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    3

    Domyślnie

    Odpowiem tak:
    klej kupowałam sama osobiście i wytłumaczyłam sprzedawcy do czego ma być to klej, na jakie podłoże, itp - mój bład bo nie przeczytałam co pisze na tym kleju, bo jak już płytki odpadły to okazało się, że był to właśnie najzwyklejszy klej do płytek, a nie taki jak chciałam!! Dupek do kwadratu z tego sprzedawcy!! Teraz będę sama wszystko sprawdzać
    A co do podłoża to było czyste (osobiście je odkurzałam), zagruntowane no i stabilne i smarowana zaprawą była zarówno płyta OSB jak i płytka ceramiczna, no i oczywiście były dociskane do siebie. Po prostu zwiódł "fachowiec" ze sklepu i moje zaufanie do niego a nikt nie pomyślał żeby przeczytać to co pisze na zaprawie i to też nasz błąd niestety

    dziękuję za odpowiedź

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Napisał aga81
    Odpowiem tak:
    klej kupowałam sama osobiście i wytłumaczyłam sprzedawcy do czego ma być to klej, na jakie podłoże, itp - mój bład bo nie przeczytałam co pisze na tym kleju, bo jak już płytki odpadły to okazało się, że był to właśnie najzwyklejszy klej do płytek, a nie taki jak chciałam!! Dupek do kwadratu z tego sprzedawcy!! Teraz będę sama wszystko sprawdzać
    A co do podłoża to było czyste (osobiście je odkurzałam), zagruntowane no i stabilne i smarowana zaprawą była zarówno płyta OSB jak i płytka ceramiczna, no i oczywiście były dociskane do siebie. Po prostu zwiódł "fachowiec" ze sklepu i moje zaufanie do niego a nikt nie pomyślał żeby przeczytać to co pisze na zaprawie i to też nasz błąd niestety

    dziękuję za odpowiedź
    Najlepiej jest na płyte OSB zamocować dodatkowo płyte cementowa,tzw "cement board"
    I na to kleic płytki dowolnym klejem
    W sercu ułana na pierwszym miejscu panna,a przed nią tylko koń

  5. #5
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) FOROWICZ - to brzmi dumnie i poprawnie! Avatar AXENTY
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał aga81
    Odpowiem tak:
    klej kupowałam sama osobiście i wytłumaczyłam sprzedawcy do czego ma być to klej, na jakie podłoże, itp -
    Może będzie to wyglądało na kryptoreklamę, ale polecam klej "Multilep-F" Kreisla. Po prostu stosowałem ten klej i jestem przekonany o jego jakości.
    Maćko

  6. #6

  7. #7
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    szymekgd

    Zarejestrowany
    Oct 2007
    Posty
    7

    Domyślnie

    mam pytanie pokrywajace sie z tym watkiem. mieszkam w kamienicy z lat 50ch, w ramach remontu zamierzam w kuchni polozyc plytki ceramiczne, teraz na podlodze sa deski przybite do legarow (co ok.50cm). zamierzam zerwac deski i teraz pojawia sie pytanie, czy zrobic wylewke (duze obciazenie stropu) czy tez polozyc plyty osb o gr.min.22mm?? moze juz ktos rozwiazal skutecznie podobny problem?

  8. #8

    Domyślnie

    Mozesz polozyc plyty OSB, gr. minimum 18 mm. Bedzie sztywne i stabilne. Oczywiscie o ile legary beda w niezlym stanie...
    best regards

  9. #9
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    szymekgd

    Zarejestrowany
    Oct 2007
    Posty
    7

    Domyślnie

    stan legarow ocenie po zdjeciu desek, przy codziennym uzywaniu wydaja sie w porzadku, nie uginaja sie i nie skrzypia (za duzo)

    mam tez pytanie bardziej praktyczne dotyczace tej podlogi, deski w calym mieszkaniu maja ok. 32mm grubosci, przy polozeniu w kuchnii plyt osb o gr. 22mm zostaje ok. 10mm na kafle i kleje, czy ta grubosc wystarczy? nigdy nie kladlem kafli na osb i stad to, moze dziwne, pytanie..moze ktos polecic jakies sprawdzona chemie do w/w prac?

  10. #10

    Domyślnie

    Centymetr na plytki + klej to bedzie na styk, obawiam sie nawet ze moze sie to okazac o kilka milimetrow za malo... Pomysl nad plyta OSB 18mm, zyskujesz 4mm a to sporo.

    Co do chemii to nie bede oryginalny - istnieje na rynku Mapei, istnieje Ceresit, potem jest dluga przerwa i dopiero cala reszta Ale co kto lubi... Kreisel tez nie wydaje sie zlym wyborem.
    best regards

  11. #11

    Domyślnie

    Cytat Napisał kakaowy
    Centymetr na plytki + klej to bedzie na styk, obawiam sie nawet ze moze sie to okazac o kilka milimetrow za malo... Pomysl nad plyta OSB 18mm, zyskujesz 4mm a to sporo.

    Co do chemii to nie bede oryginalny - istnieje na rynku Mapei, istnieje Ceresit, potem jest dluga przerwa i dopiero cala reszta Ale co kto lubi... Kreisel tez nie wydaje sie zlym wyborem.
    18mm OSB może byc ciut za cienka
    W sercu ułana na pierwszym miejscu panna,a przed nią tylko koń

  12. #12

    Domyślnie

    Wg mnie bedzie sztywno, legary sa co 50 cm.
    best regards

  13. #13

    Domyślnie

    Cytat Napisał kakaowy
    Wg mnie bedzie sztywno, legary sa co 50 cm.
    Powinny być co 40cm(co 16")
    W sercu ułana na pierwszym miejscu panna,a przed nią tylko koń

  14. #14

    Domyślnie

    Wiem. Ale jak sie nie ma co sie lubi...
    best regards

  15. #15
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    szymekgd

    Zarejestrowany
    Oct 2007
    Posty
    7

    Domyślnie

    dzieki za porady

    zawsze moge dolozyc dodatkowy legar, tak aby odleglosc miedzy nimi byla max 40cm. czy istnieje jakas sztywna zasada ukladania plyt osb wzdluz lub w poprzek legarow?

  16. #16

    Domyślnie

    Ułóż tak, żeby każda płyta wspierała się na większej ilości legarów - czyli w poprzek.

    Unikaj łączenia płyt pomiędzy legarami, przycinaj je za każdym razem tak, aby łączenie wypadało na legarze.

    Nie docinaj małych kawałków - jeśli szerokość = 300 cm, płyta ma 250 cm, to lepiej obciąć jeden kawałek na 200 cm a drugi na 100 cm, niż dać jeden 250 cm a drugi 50 cm.

    Nie żałuj wkrętów przy przykręcaniu płyt Napewno nie używaj gwoździ - sprężynują.

    I to chyba tyle
    best regards

  17. #17
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    misio78r

    Zarejestrowany
    Nov 2007
    Posty
    2

    Domyślnie

    Witam mam podobny problem planuję mieszkanie na poddaszu w domku jednorodzinnym jednakże stropy są drewniane legary są ułożone w odległości 90cm są dosyć solidne mają przekrój kwadratu 20cmx20cm czy na takie podłoże można dać płytę OSB 21mm i na to kafelki myślę zarówno o łazience jak i o kuchni
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  18. #18

    Domyślnie

    Wg mnie przy takim rozkładzie legarów, powinieneś kupić kilka nowych legarów (minimum 7x14) i pociąć je na kawałki po 90 cm każdy. Kawałki mocujesz między istniejące legary - w poprzek, na mijankę ale dosyć gęsto. Licujesz je z górną krawędzią istniejących legarów. Każdy z nich skręcasz z obu stron solidnymi kątownikami, np. 10x10 cm (w sumie 4 kątowniki na jedną podpórkę) na drewnowkręty, conajmniej 6 cm. Stworzysz w ten sposób kratownicę - i dopiero wtedy możesz dać płytę 22 mm i mieć pewność, że będzie solidnie, trwale i bezpiecznie
    best regards

  19. #19
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    misio78r

    Zarejestrowany
    Nov 2007
    Posty
    2

    Domyślnie

    Dzięki za szybką odpowiedz i ciekawą koncepcję dziś po powrocie do domku <jestem w pracy> wszystko jeszcze raz pomierzę i jutro opiszę ale koncepcja jest genialna Pozdrawiam

  20. #20
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Rezi
    Zarejestrowany
    Aug 2004
    Skąd
    Poznań
    Posty
    4.237

    Domyślnie

    wersja podstawowa
    grunt do podłozy krytycznych i nienasiąkliwych Ceresit CN94
    siatka z włókna szklanego zatopiona w kleju elastycznym CM16lub17
    klej CM16lub17 + terakota
    fuga elastyczna

    wersja na podłożona krytyczne
    grunt do podłozy krytycznych i nienasiąkliwych Ceresit CN94
    warstwa kleju CM16lub17 z zatopiona siatka z włókna szklanego
    zabezpieczenie przeciwwilgociowe Ceresit CL 50 lub 51
    klej CM16lub17 + terakota
    fuga elastyczna

    lub na macie dietra schlutera
    http://forum.muratordom.pl/kafle-na-...highlight=cn94
    Pozdrawiam
    Rezi
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    domek i ogród reziego

Strona 1 z 3

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony