Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
otoz podklady na alkoholu mozliwie najmniej wyciagaja barwe drewna..nie jest to egzotic fondo ..czy podklad na bazie olejow..ktore rzeczywiscie mocno przyciemniaja i wyciagaja słoje po zastosowaniu
Podklady na bazie alkoholu to jest jedno z najjasniejszych rozwiazan pod lakier bez bielenia..czy bony naturale..
deby po podkladach alkoholowych wychodza blado i jak dla mnie bez wyrazu..spokojne stonowane bez ..wyraznego wyodrebnienia poszczegolnych zroznicowan klepek..
podklady wodne..hmmm wychodza jeszcze jaśniej bez wątpienia
np."Easy prime"- lobowski wychodzi jasniutko..na to ws duo loby badz ws duo supra AT ale jest baaardzo drogi..![]()
Ostatnio edytowane przez ghost34 ; 22-03-2011 o 08:18
Dostępne w wersji mobilnej
To ja również poproszę o poradę:
przymierzam się do układania parkietu z bambusa skręcanego KOPP, deski 14x96x920, powierzchnia lakier utwardzany UV
wylewki robione w maju 2010, cement Lafarge Expert, piasek żwirowy, miksokret plus zacieranie mechaniczne, w całości ogrzewanie podłogowe, w grudniu/styczniu przeprowadzony program suszenie jastrychu
i tu mam pytania:
1. czy taką wylewkę należy gruntować, jeśli tak to jaki grunt ?
2. klej zalecany to poliuretan dwuskładnikowy, w castoramie widziałem coś z grupy Mapei, czy może radzicie jakiś inny
3. nierówności wylewki są rzędu 2mm pod łatą 2m, z przeczytanych informacji w wątku wiem że będzie OK?
4. pod tarasem musiałem zrobić wylewkę samopoziomującą, jakieś 10mm do 0mm na 3m, jak długo musi schnąć?
5. Czy przed/w czasie układania podnieść temperaturę podłogi? Obecnie jest to 18 stopni
6. Jak duże dylatacje przy ścianach zrobić, i czy mogę przykryć bez dylatacji na parkiecie dylatację wylewki? (jako że salon jest duży mam 2 płyty grzewcze oddzielone 10mm pianką od siebie)
Dostępne w wersji mobilnej
hmm odnosnie czy trzeba gruntować ..czy nie trzebaby porzeprowadzic probe rysikowa i odkuwkę ..tego ci nikt przez internet odpowiedzialnie nie napisze..
w casto jest pod marko buildifix i jest to stary "lingobond" mapei(kiedys był to niezły klej ale okolo 10 lat temu..teraz sa nowsze znacznie lepsze..)..polecalbym uzyc raczej p 902 2 k jak juz mapei..i oni zalecaja (mapei)..raczej przy dobrej jakosci wylewkach ukladanie bez gruntów..
2mm pod łataa to bardzo równa posadzka ..(ale to juz wiesz)
jakiz to samopoziom uczyniłeś na tarasie?? i po co ?ze spadkiem?? czym zapewniles polaczenie sie tej warstwy z poprzednia..jaki to był produkt?,,przygotowujesz taras pod drewno czy kafelki??...jesli pod drewno było to całkowicie zbedne..i jesli drewno to dalej zapytam..jaka masz wysokosc od wylewki do wywietrzników w oknach??
( jesli pod tarasem znaczy wew) budynku..pytania sa podobne oprocz wysokosci..i rzecz jasna kafelek..
przed ukladaniem musisz przeprowadzic program wygrzewania jastrychu odczekac pozniej okolo 10 dni i znow 2 tyg pogrzac po wylaczeniu jakies 3 dni pozniej mozna ukladac..okolo 5 dni po ukladaniu znow trzaba wygrzewac..posadzke razem z drewnem..okolo 14 dni..etc..etc..po minimum 21 dniach obrobka finalna posadzki..(jest jeszcze pare rzeczy ale i tak sie rozpisuje skupiam sie na najwazniejszych rzeczach w moim mniemaniu)
przy scianach okolo 15mm-20mm..to standard..ale ..zeby je jakos blizej okreslic trzeba
a) metraz posadzki w pomieszczeniu i jej uklad
b) rodzaj i gatunek parkietu , mozaiki deski warstwowej czy tez parkietu warstwowego..wraz z jego wymiarami..
co do dylatacji na wylewce - uklad parkietu w owym..pomieszczeniu..i metraz obu plyt ale raczej przy dwoch osobnych plytach zalecilbym jednak..chyba ze to jest b male pomieszczenie, a nie przypuszczam....Pozdrawiam![]()
Dostępne w wersji mobilnej
wylewka przy oknie tarasowym w salonie, źle się wcześniej wyraziłem, musiałem zrobić ją gdyż panowie miksokrety za nisko zrobili posadzkę przy drzwiach tarasowych
program ten robiłem 2 miesiące temu, od tamtej pory jest cały czas grzane w domu, czy muszę go powtarzać teraz przed kładzeniem parkietu?
deski 14x96x920, bambus skręcany (takie lite drewno)
tak wygląda pomieszczenie (fioletowe to dylatacje płyt grzewczych):
parkiet ten jest już polakierowany, więc nie wymaga ponownego lakierowania po montażu
Ostatnio edytowane przez kulca ; 23-03-2011 o 10:54
Dostępne w wersji mobilnej
No to pięknie! 12 metrów na 7. Ta powierzchnia bambusa musi być zdylatowana. bambus skręcany są to scinki klejone pod wysokim ciśnieneim. Jest on bardzo twardy i ma wyjątkowo mały skurcz/pęcznienie 0,14%/%. Jest bardzo stabilny, twardy ale łupliwy. podłoże jest zacierane, a jakby inaczej. Zapewne sam piasek 0-2mm i wody aby łatwiej poszło też trochę więcej. Twoje podłoże trzeba bardzo precyzyjnie zbadać czy nadaje się pod posadzkę klejoną/parkiet bambusowy. Warstwa cienka (1mm) na wierzchu blokuje odparowywanie wody z wnętrza podłoża szczególnie z samego dołu między rurkami. Ważna jest grubość podłoża. Należy znależć miejsca (3) aby móc zmierzyć wilgotność resztkową w podłożu metodą CM.
Najlepiej jednak zmierzyć wilgotność takiego ogrzewanego podłoża jednym z przyrządów DNS. Pamiętaj, że nawet minimalna ilość nadmiaru wilgoci zamieni się w parę pod ciśnieniem i wejdzie w bambus. Do tego nie najmocniejsze podłoże, a takie jest ono na 100% i problem gotowy. Na razie grzej na 20C. Bez pomiaru wilgotności i testów sprawdzających przydatność podłoża nie zabieraj się do kupowania kleju.
Jeszcze jedno wilgotność równoważna bambusa w temp. 20C i 50% wilgotności powietrza wynosi 7,4%, a nie 9%. Kupisz bambus 9-10% otrzymasz szczeliny bez grzania podłoża
Ostatnio edytowane przez jarekkur ; 23-03-2011 o 21:53
vanitas vanitatum et omnia vanitas
Dostępne w wersji mobilnej
Poprzednicy rzeczowo i fachowo odnieśli się do Twoich pytań.
Jeden temat został trochę niejasny, mianowicie "dylatacje".
Pod pojęciem dylatacji wiele osób rozumie zarówno pęknięcia skurczowe jak i szczeliny przyścienne, które przy podłogach klejonych do podkładu dylatacjami nie są.
W Twoim przypadku jedynymi dylatacjami są szczeliny pomiędzy płytami grzewczymi będącymi jednocześnie płytami podkładu pod okładzinę.
Szczeliny wypełnione elastycznym materiałem umożliwiają pewną niezależność w odkształceniach termicznych poszczególnych płyt grzewczych.
Okładzina podłogowa nie powinna blokować tych odkształceń, w związku z powyższym przy jej klejeniu do podkładu należy zachować - przenieść szczelinę dylatacyjną między elementami okładziny.
Pozdrawiam.
Dostępne w wersji mobilnej
czyli przenieść ta dylatację co jest pomiędzy kuchnia a salonem na górę, jak najlepiej ja wykonać, za pomocą korka będzie OK?
podłoże zacierane zacieraczką mechaniczną, zaprawa była półsucha:
czyli do sprawdzenia wilgotności potrzebował będę kogoś z odpowiednim sprzętem, czy w mojej okolicy znacie kogoś kogo można polecić? Chyba że wykuje kawałek i komuś z was bym przesłał do sprawdzenia, oczywiście zapłacę za tą usługę (proszę o szczegóły na PW jeśli ktoś by się podjął)
czy moje podłoże rzeczywiście jest nie najmocniejsze? Wydaje mi się że jest twarde![]()
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
dzięki naszemu forumowemu duchowi i Panu Rafałowi z firmy Wenge-Mar moja wylewka została profesjonalnie sprawdzona, lekko ponad 2% wilgotności, jest twarda i jak najbardziej nadaje się pod parkiet, zostałem profesjonalnie poinstruowany co i jak, co bywa rzadkością z ust fachowców którzy sami chcą wykonywać prace
o dalszych postępach napisze po położeniu parkietu
Dostępne w wersji mobilnej
ogromna prośba o poradę: czy ktoś zna/ stosował/ ma u siebie olej firmy Artelit? Wykonawca chce olejować tym właśnie produktem a ja nie znalazłam żadnych informacji na temat jego jakości. przeczytałam cały wątek o podłogach olejowanych, polecacie kilka firm, ale o tej cisza. czy jest tak kiepski? nie godzić się za jego zastosowanie?
Dostępne w wersji mobilnej
Witam!
Mam ogromny problem z parkietem i w związku z tym bardzo proszę o radę osób znających się na rzeczy.
Opiszę więc mój problem po kolei:
Dom postawiony w 2007 roku, podpiwniczony, tynki oraz wylewki wykonane w 2009r. Od tamtego momentu mój mąż samodzielnie wykonuje wszystkie prace wykończeniowe, obecnie jesteśmy już na finiszu, więc zdecydowaliśmy się na położenie parkietów. Ponad 3 miesiące wertowałam m.in. to forum, szukając rzetelnego parkieciarza, który solidnie wykona nasze podłogi. W lutym położono nam parkiet merbau oraz przemysłówkę sucupira, zakupione w DLH.
Okazało się, że wilgotność w naszym domu jest diabelnie niska, poniżej 20%, po trzech dniach od ułożenia parkietu zaczęły tworzyć się na nim szpary (!!!)
Za radą naszego parkieciarza zakupiliśmy nawilżacz powietrza, jest to przemysłowy nawilżacz o baaardzo dużej wydajności, na dobę pobiera nam 50 litrów wody, kosztował również niemało bo 1250zł, ale czego się nie robi aby ratować wymarzone i wyczekane parkiety
Nawilżacz spowodował wzrost wilgotności pomieszczeń do ok.38%-40% i w salonie parkiet się "poprawił", tzn. szczeliny wynoszą tam nie więcej niż 1-1,5mm.
Niestety, w jednym pomieszczeniu -hol na piętrze- szpary pozostały ogromne, obecnie są to szczeliny rzędu 3mm a nawet więcej, parkiet wygląda okropnie, ja nie mogę na niego patrzeć, nie wchodzę na górę bo płakać mi się chce, aż serce się kraje, tyle pieniędzy, tyle lat kredytów i wyrzeczeń a tu takie coś
Nasz parkieciarz zmierzył dziś drewno na piętrze, jego wilgotność wynosi średnio 4,5%...
Jestem załamana, nie wiem co dalej robić, błagam doradźcie co można w takiej sytuacji zrobić![]()
![]()
Będę wdzięczna za wszystkie rady, pozdrawiam i z góry dziękuję. Monika.
Dostępne w wersji mobilnej
Co do przyczyn, to na tym forum jest sporo informacji dotyczących powstawania szczelin w podłogach drewnianych. Obowiązkiem parkieciarza jest przekazanie informacji dotyczących warunków eksploatacji jego dzieła.
W chwili obecnej należy zadbać o to aby sytuacja nie uległa pogorszeniu.
Pierwsze przesuszenie połogi prowadzi do nieodwracalnych uszkodzeń spoiny klejowej co umożliwia drewnu bardziej swobodnie kurczyć się przy niskiej wilgotności powietrza w pomieszczeniach. W związku z tym "szparowanie" podłogi jest tu łatwiejsze i wymusza ciągłe dbanie o utrzymanie wilgotności powyżej 45% RH.
Czas zaleczy nieco rany natomiast pozostałe blizny będą przypominały o profilaktyce. Pozdrawiam.
Dostępne w wersji mobilnej
proponuję opukać podłogę w poszukiwaniu głuchych miejsc. Głuche miejsca oznaczają odklejony parkiet od podłoza. Nie bez winy jest parkieciarz. Prawdopodobnie drewno miało wyższą wilgotnosć podczas układania. w trakcie montażu była podobna wilgotność. parkieciarz powinien zmierzyć temp. i wilgotność otoczenia przed montażem. W tak suchym pomieszczeniu nie było mu wolno kłaść.
Czy deszczułki są wyłódkowane czy leżą proste-płaskie?
vanitas vanitatum et omnia vanitas
Dostępne w wersji mobilnej
Witam. Przede wszystkim bardzo serdecznie dziękuję na reakcję i odpowiedź.
Deski merbau (90mm szerokości) przywiezione były z DLH trzy dni przed rozpoczęciem układania parkietu, paczki nierozfoliowane, zgodnie z zaleceniem parkieciarza.
Po "opukaniu" podłogi okazało się, że tylko w dwóch miejscach jest głucho, reszta wydaje się dobrze trzymać. Niektóre deski łódkują- wywijają się lekko ich boki. Szczeliny są różne, niektóre mniejsze niektóre większe.
Mój parkieciarz mowi, że przez 20 lat nigdy jeszcze nie mial takiej sytuacji jak u nas
Bardzo proszę o rady, co mamy w tej sytuacji robic, zrywac, czy czekac aż parkie nabierze wilgotności i w miarę się zejdzie i wtedy go wyszpachlowac i lakierowac,jak uważ moj parkieciarz?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady
Monika
Dostępne w wersji mobilnej
Mam krótkie pytani e o lakiery bona traffic i naturale, czy one wybarwią mi dąb na miodowo, jeśli tak to co zastosować na dębowe schody, aby pozostały szarawe, a słoje się uwydatniły?
Czy naturale daje efekt zupełnie matowy czy satynę?
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej