Co jest lepsze na izolację poziomą między fundament a ścianę parteru (bk24) papa czy folia? Co dawaliście, jaką (papę lub folię) i ile warstw?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychpodobnie jak w przypadku jastrychu na gruncie, folia ulegnie przetarciu i nic po niej tylko papa.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychSa specjlne folie fundamentowe zbrojone np firmy marma , dorken itp.
JA 3 dni sie zastanawialem , dalem pape i teraz wychodza jej wady. Papa jest stywna jak ch....., i nigdy jej nie doczyscisz z betonu. J mam poziom chudziak ponizej poziomy izolacji murow fundamentowych i teraz mam zagwozdke jak ta sztywna pape z popackanym betonem ( mimo ze murarze czyscili polaczyc z izolacja pozioma podlogi na gruncie.
Przy sciankach dziAlowych zastosowano folie i widze roznice. Jest "gietka" ni brudzi sie tak i da sie to szczelnie polaczyc
Drugi raz zastosowalbym folie
emil
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa po obecnych doświadczeniach zrobiłbym tak:
- ścianki fundamentowe wymurowane na ławach na folii np Dorken
- potem chudziak do poziomu wymurowanych ścianek
- wtedy pasy papy termozgrzewalnej i na to po pasie folii Dorkena
- pilnowałbym budowlańców by tego nie niszczyli
- po wymurowaniu i robieniu izolacji poziomej odciąłbym folię równo ze ścianą i otrzymałbym coś do czego można dogrzać papę izolacji poziomej posadzek.
A dlaczego tak?
- gadanie o przecieraniu papy przy murowaniu to bzdury - co trzeba robić by to uszkodzić skoro najpierw idzie warstwa zaprawy a na to dopiero jakieś bloczki
- w trakcie murowania wystająca do wewnątrz folię i tak podziurawiono, w tym przypadku spełniała by głównie funkcje ochronne dla papy
- zgrzanie papy termozgrzewalnej z folią (u mnie Dorken) graniczy z cudem - albo folia się kurczy od gorąca, albo papa do niej nazwyczajniej nie chce się przykleić.
Ale ty tylko takie moje "co by było gdyby"
Pozdrawiam
RYDZU
"Jeśli się czegoś nie da zrobić to trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie"
dziennik
komentarze
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychChoć sam dawałem folię Dorkena, to mogę zaświadczyć, że papa po 65 latach nadal izoluje (i zwróćcie uwagę, że to jest inna papa niż teraz!), bo rozbierałem kawałek takiego murku i mogłem to stwierdzić na własne oczy. Najważniejsze jest jednak, żeby murarze zarówno z jednym jak i z drugim obchodzili się należycie - zakłady, trochę uwagi i staranności.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzeciez napisałem wszystko w poprzednim poście.Napisał darekm
W celach ochronnych papy - i nic więcej. No może niezupełnie - izolacja pozioma w obrębie
murów będzie wtedy na papie + folii.
pozdrawiam
RYDZU
"Jeśli się czegoś nie da zrobić to trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie"
dziennik
komentarze
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJestem zwolennikiem folii - dałem "dorkenopodobną" i to dwie warstwy choć wystarcza jedna. Przecieranie pod pustakami to bzdury - przecież tam nic się nie rusza, a folię kładziesz na warstwę zaprawy. Dwie warstwy mają pewne uzasadnienie bo gdzieniegdzie przy brzegu uszkodzili mi jedną warstwę np. podczas przesuwania rusztowania.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa dałam folię Dorkena i jestem bardzo zadowolona. Stoją, a właściwie leżą sobie dwie warstwy i: nic nie pęka, łatwo usuwa się z nie zaprawę. Duża część wystaje na zewnątrz i po zimie nie zauważyłam żadnych uszkodzeń. Ma ona specjalną budowę, nie jest gładka, tylko tłoczona w kwadraciki, dzięki temu się nie ślizga, jest sztywniejsza i mocniejsza. Polecam.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCoś słabo rozwijasz:Napisał panfotograf
cyt. za wikipedia:
Papa (niem. Pappe) - materiał budowlany stosowany do wykonywania izolacji przeciwwilgociowych i przeciwwodnych elementów budynku lub budowli (izolacje fundamentów, posadzek, ścian piwnic i pokryć dachowych). Otrzymywany przez nasączenie masą asfaltową lub smołową osnowy z tektury (tzw. papy tradycyjne) lub welonu z włókna szklanego lub poliestrowego. W Polsce w obrocie handlowym papy z osnową z welonu szklanego mają w symbolu oznaczenie V oraz liczbę oznaczającą gramaturę welonu, np. "W-V60 S42" oznacza papę z osnową z welonu szklanego o gramaturze 60g/m2. Papy na osnowie z tkaniny poliestrowej mają w symbolu oznaczenie PY lub PYE oraz gramaturę osnowy, np. "W-PYE250 S52" oznacza papę na osnowie z tkaniny poliestrowej o gramaturze 250g/m2. Papę na osnowie z welonu szklanego od papy na osnowie z tkaniny poliestrowej można bardzo łatwo odróżnić doświadczalnie - tę pierwszą można bez problemu przerwać w rękach, gdy tymczasem papy na tkaninie poliestrowej praktycznie nie da się ręcznie rozerwać.
Ma to istotne znaczenie przy wyborze rodzaju stosowanej papy: papa na welonie szklanym ma dużo mniejszą wytrzymałość na rozrywanie i nie może być stosowana na dachach, które mocno pacują, np. pod wypływem zmian temperatury. Siły temu towarzyszące mogą prowadzić do rozrywania papy i tworzenia pęknięć.
W przypadku używania papy na powierzchnie zewnętrzne, narażone na działanie promieni słonecznych i innych czynników pogodowych, stosuje się papę z posypką mineralną na wierzchniej warstwie. Tego typu papy wierzchnie bywają ostatecznym pokryciem poziomych dachów np. hal produkcyjnych, bloków mieszkalnych itp. Wykonanie pokrycia dachowego z papy może być jedno- lub dwuwarstwowe. W wersji dwuwarstwowej stosuje się najpierw papę podkładową, a następnie papę wierzchniego krycia. W wersji jednowarstwowej stosuje się od razu papę wierzchniego krycia. W Polsce w obrocie handlowym rozróżnia się te papy pierwszą literą oznaczenia: P dla papy podkładowej oraz W dla papy wierzchniego krycia, np.
* W-PYE150 S30 - to papa wierzchniego krycia,
* P64/1200 - to papa podkładowa.
Kolejną cechą pap jest ich grubość. Najczęściej spotykane papy mają grubość od 3 do 6mm. W Polsce w obrocie handlowym grubość papy jest często określana literą S oraz liczbą określającą grubość w milimetrach, np. "W-PYE250 S52" to papa o grubości 52mm.
Obecnie papy mocuje się na wiele sposobów, przy czym każda papa powinna mieć określony sposób jej montowania przed producenta:
* mocowanie mechaniczne - np. przy użyciu gwoździ,
* mocowanie tradycyjne, przy użyciu lepików na zimno bądź na gorąco,
* zgrzewanie przy użyciu palnika
* papy samoprzylepne.
Inną ważną cechą pap jest ich odporność na zginanie w niskich temperaturach. Aby uzyskać odporność na niższe temperatury dodaje się do pap modyfikatorów. Najczęściej spotykanym modyfikatorem jest SBS (styren-butadien-styren). Papy zawierające ten dodatek mają w nazwie handlowej właśnie oznaczenie SBS. Dzięki zastosowaniu tego modyfikatora, papy te są odporne na zginanie w temperaturach ujemnych, przy czym odporność ta jest różna i należy sprawdzać w dokumentacji technicznej do jakiej ujemnej temperatury dana papa jest wytrzymała.
Spotyka się także papy specjalne np. z wkładką z folii metalowych, odporne na wrastanie korzeni. Obecnie coraz częściej stosuje się papy z innych materiałów, np. z elastycznych tworzyw sztucznych.
Może poczytaj też tutaj, to zmienisz zdanie na temat papy:
http://www.fundament.icopal.pl/index...papa_fundament
Zdjęcia z budowy Domu w Winorośli
"Szczęście można znaleźć w działaniu, nie tylko w posiadaniu"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychtroszkę podbiję temat:
jak kazdy tutaj tez staję przed dylematem.
Ja myślałem o Icopalu szybki fund....... ale cena 26zł za mb. mnie przeraża
i do tego lepik/impregnator który teroerycznie musi być a wydajnosc beczki 5l=20m (beczka jedyne 65zł)
więc chyba zrobię to tak:
opcja A:
ściana fundamentowa
dysperbit
folia fundamentow 1.1mm szer60cm
zaprawa
bloczek
folia fundamentow 1.1mm szer25
bloczek bloczek ....
opcja B:
ściana fundamentowa
dysperbit
folia fundamentow 1.1mm szer60cm
dysperbit
jescio jedna folia tylko węższa 25cm w razie przetarcia/uszkodzenia pierwszejtej 60centymetrowej
zaprawa
bloczek
folia fundamentow 1.1mm szer25
bloczek bloczek ....
mam nadzieje ze wszystko będzie oki
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych