Chałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychok, a czy za te 18KW to nie jest jakaś dodatkowa dopłata? Też się zastanawiam
Bo w sumie grzanie na 2 taryfie byłoby ok, a gotowania w nocy robić nie będę. A płytka ciągnie do 9kw.
A rozmrażanie podjazdu trochę trwa i też ciągnie.
Autorus
Dziennik budowy na forum MURATORA z komentarzami
Jeśli chcesz widzieć FOTKI musisz skorzystać z FIREFOX.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychzgodnie z nowymi zasadami panującymi np w PGE ważne jest zabezpieczenie a nie ilość kW - jeśli dobrze pamiętam to od 11 do 14 kw dają bezpiecznik 16 a od 15-17 32A
kiedyś np dla 7 kW można było mieć mocny bezpiecznik - z tego co kojarzę chyba Piczman tak ma u siebie
teraz wszystko ujednolicili - pewnie po to by więcej kasować za zamówiona moc ...
do tematu trzeba podejść ostrożnie - wystarczy żelazko, piekarnik, mikrofalówka i coś jeszcze w 1 czasie ... i d... blada wywali bezpiecznik nie ten w domu tylko przy najbliższym słupie , stacji trafo czy jak to się tam zwie ... za włącznie go płaci się każdorazowo - trzeba zamówić energetyków
jedyna pocieszającą sprawą jest to że w razie zbyt małej zamówionej mocy można ją "dokupić" dopłacając tylko różnice
Ostatnio edytowane przez R&K ; 21-09-2011 o 16:03
Mój Dom: Arizona S-GL- 581 -> Dziennik Budowy Arizony
Kompletny system grzewczy do 15 tyś zł , rach.do 3 tyś za sezon CO+CWU
Buduję teraz ZX35 - CO, CWU jak i wszystko inne na prąd
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTeż będę miał PGE, normalnie człowiek nie nadąża. Pewnie dla świętego spokoju wezmę 17KW jak Arturo72.
Odnośnie podłogi w garażu to też nie ocieplam, nie widzę sensu.
Dziennik budowy na forum MURATORA z komentarzami
Jeśli chcesz widzieć FOTKI musisz skorzystać z FIREFOX.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychnie pamiętam skrajnych wartości poszczególnych przedziałów - też zamówiłem coś koło tego - musiałbym sprawdzić umowę - w każdym razie bezpiecznik 32 A
Mój Dom: Arizona S-GL- 581 -> Dziennik Budowy Arizony
Kompletny system grzewczy do 15 tyś zł , rach.do 3 tyś za sezon CO+CWU
Buduję teraz ZX35 - CO, CWU jak i wszystko inne na prąd
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJakie macie doświadczenia z termostatami Auroton 2005 i ogrzewaniem elektrycznym akumulacyjnym?
Interesuje mnie jaką temperaturę ustawiacie jako nocną i dzienną przy zaprogramowaniu systemu na ogrzewanie tylko w taryfie nocnej?
Więcej informacji podałem w tym wątku
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNie mam jeszcze doświadczenia, ale planuję zapodać w II taryfie temperaturę o 1 st.C większą niż chciałbym normalnie utrzymywać. Mam nadzieję, że przez dzień spadnie mniej niż 1 st.C. Czas grzania w II taryfie wyjdzie w praktyce - zupełnie nie wiem jak do tego podejść.
Moja podłogówka ma kolosalną bezwładność - będę się musiał tego nauczyć (rurki ogrzewania w płycie fundamentowej na dolnym zbrojeniu, czyli ok. 18 cm pod podłogą).
Budujesz? Pomyśl o ogrzewaniu, które będzie tanie i bezobsługowe i nie będzie zatruwać Ciebie i innych.
Mamy XXI wiek - by ogrzać się, ogień palili ludzie pierwotni.
3300 kWh - średnia roczna na CO, co daje 30 kWh/m2*rok.
110 m2 + garaż 35 m2. Grzewcza płyta fundamentowa + kocioł elektryczny 6 kW. Izolacja: 30/30/51 cm. Rekuperator Brink Renovent + GWC glikolowe. Okna: 3 szyby + rolety zewn.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychdom z poddaszem użytk, pow podłóg 130m², prosty w bryle "stodoły" z małym gankiem, w technologii TH300 (thermomur), kominek z pw, gaz GZ50, podłogówka na całości, pod płytą 10cm styro, solary płaszczyznowe, okna pcv 1,1, bez piwnic. Dodatkowo (dachowe kształtki styro) ocieplone wełną (20cm) skosy i sufit poddasza. Garaż TH250 nie ogrzewany z os wejściem.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo nie tak, temperatura w domu może się różnić o 1stC, ale temp płyty podłogowej będzie miała większe różnice, to właśnie zależy od zapotrzebowania na ciepło. Przykładowo płyta grzewcza wielkości 100m2 grubości 8 cm akumuluje 6,53kWh energii cieplnej przy podgrzaniu jej o 1stC. Zatem jeśli dom potrzebuje na dobę np 50kWh to w czasie drogiej taryfy płyta musi oddać w ciągu 14 godzin 30kWh, dlatego musi mieć wyższą temperaturę o 4,59stC, a w czasie tańszej taryfy ogrzewając dom oddaje 20kWh, oraz musi zakumulować dodatkowo te 30kWh energii. Jak długo potrzebuje się ładować to już zależy od mocy instalacji - w tym przypadku 50/moc.
dom z poddaszem użytk, pow podłóg 130m², prosty w bryle "stodoły" z małym gankiem, w technologii TH300 (thermomur), kominek z pw, gaz GZ50, podłogówka na całości, pod płytą 10cm styro, solary płaszczyznowe, okna pcv 1,1, bez piwnic. Dodatkowo (dachowe kształtki styro) ocieplone wełną (20cm) skosy i sufit poddasza. Garaż TH250 nie ogrzewany z os wejściem.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDziennik budowy na forum MURATORA z komentarzami
Jeśli chcesz widzieć FOTKI musisz skorzystać z FIREFOX.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwolniej reaguje - ciepło zawsze idzie ku górze i w tym przypadku musi znacznie więcej nagrzać zanim "wejdzie" do domu
przynajmniej na rozruchu będzie miał trudniej - później już nie powinno to mieć znaczenia
Ostatnio edytowane przez R&K ; 23-09-2011 o 15:50
Mój Dom: Arizona S-GL- 581 -> Dziennik Budowy Arizony
Kompletny system grzewczy do 15 tyś zł , rach.do 3 tyś za sezon CO+CWU
Buduję teraz ZX35 - CO, CWU jak i wszystko inne na prąd
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychkbab, ciekawe wyliczenia, można coś wywnioskować wstępnie.
Grubość płyty nie ma zatem znaczenia - cieńsza podgrzeje się o więcej K, grubsza o mniej, ale czas ładowania będzie taki sam. Jak piszesz, czas ładowania = dane zapotrzebowanie dzienne/moc. Tu znów będzie się to zmieniać w ciągu sezonu grzewczego.
Czyli nie ma co się zastanawiać, sterownik pieca (termostat) zrobi to najlepiej.
Wymagana temperatura w domu np. 21 st.C - w II taryfie nastawię 22 st.C i już.
Budujesz? Pomyśl o ogrzewaniu, które będzie tanie i bezobsługowe i nie będzie zatruwać Ciebie i innych.
Mamy XXI wiek - by ogrzać się, ogień palili ludzie pierwotni.
3300 kWh - średnia roczna na CO, co daje 30 kWh/m2*rok.
110 m2 + garaż 35 m2. Grzewcza płyta fundamentowa + kocioł elektryczny 6 kW. Izolacja: 30/30/51 cm. Rekuperator Brink Renovent + GWC glikolowe. Okna: 3 szyby + rolety zewn.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychGrubość i wielkość płyty ma znaczenie, ponieważ bez niej nie policzę jej masy (dla w/w przyjmuję 2800kg/m3), ta z kolei jest niezbędna do policzenia jej zdolności akumulacyjnej ciepła (w/w 6,53kWh/K). Cieńsza płyta oczywiście może akumulować zbyt mało ciepła i dla pokrycia zapotrzebowania może w najzimniejszych okresach mieć duże wahania temperatur (w w/w przykładzie podałem 4,59stC)
dom z poddaszem użytk, pow podłóg 130m², prosty w bryle "stodoły" z małym gankiem, w technologii TH300 (thermomur), kominek z pw, gaz GZ50, podłogówka na całości, pod płytą 10cm styro, solary płaszczyznowe, okna pcv 1,1, bez piwnic. Dodatkowo (dachowe kształtki styro) ocieplone wełną (20cm) skosy i sufit poddasza. Garaż TH250 nie ogrzewany z os wejściem.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDziennik budowy na forum MURATORA z komentarzami
Jeśli chcesz widzieć FOTKI musisz skorzystać z FIREFOX.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychautorus - nie przesadzam taka jest prawda, skoro rurki z woda są u budowlany_laik 18 cm pod podłogą - czyli przymocowane do dolnego zbrojenia - w okresie rozruchowym ze względu na duża bezwładność i głębokość rurek przez kilka dni będzie ogrzewał płytę a później dopiero dom
i tak jak pisze piotrmak teoretycznie może szybciej przestać grzać na koniec sezonu - pod warunkiem że będzie wiedział kiedy ten moment nastąpi
nie napisałem że płyta miałaby się nigdy nie nagrzać, nie napisałem też że ktokolwiek jest niespełna rozumu, nie napisałem że to źle - po prostu tak mi się wydaje , ja wcale nie neguje i nie krytykuje płyt z ogrzewaniem wodnym!!
rozważamy tylko i wyłącznie głębokość zainstalowania źródła ciepła w płycie i jego wpływ na akumulacje i ciepło w pomieszczeniu
sadze że któryś z ekspertów mógłby to policzyć lub z wizualizować dla przyszłych inwestorów
Mój Dom: Arizona S-GL- 581 -> Dziennik Budowy Arizony
Kompletny system grzewczy do 15 tyś zł , rach.do 3 tyś za sezon CO+CWU
Buduję teraz ZX35 - CO, CWU jak i wszystko inne na prąd
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych