Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTen kto czyta uważnie wypowiedzi niektórych z nas wie, że można inaczej.
Tylko widzisz, to można sobie dłubać samemu
Jeśli ma być wykonane dobrze przez montażystę to on musi bazować na rozwiązaniach dobrych i sprawdzonych by dać gwarancję na swoją robotę
Ale też nic nie stoi na przeszkodzie byś sobie kantówką obłożył otwór i w tak przygotowany montażysta zamontował ci okna - tak jak kilka lat temu jeden z moich klientów, kantówka itd i po montażu stwierdził - niby zaoszczędziłem ale jakbym jeszcze raz montować nie pieprz... bym się z tym i posłuchał pana rady
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychbył poruszany, czytaj uważnie Było o kantówkach, było o wykonaniu skrzynek z OSB wokół okna. Było już chyba o wszystkich alternatywnych sposobach montażu tylko..... ciągle pamiętam tamtą rozmowę z klientem, podliczył sobie i wyszło mu że kantówka wyjdzie mu taniej nić JB-D ale.... ale jak obliczył wszystkie koszty, jak uwzględnił swój czas przy montażu takiego obramowania wyszło mu że dołożył do interesu, niewiele a jednak. Najbardziej zaskoczył go czas tego pieprz... się z przygotowaniem i montażem kantówki - jego słowa (mniej więcej) : "gdybym wiedział, nigdy bym się za to nie brał, za te godziny na budowie spędzone zarobiłbym na montaż jaki Pan proponował"
A teraz powiedz mi co ci tak naprawdę daje coś takiego o czym myślisz? Czym to się różni od montażu w licu ściany? Gdzie tu masz realnie montaż w warstwie ocieplenia? Masz tylko zmianę proporcji głębokości między parapetem wewnętrznym a zewnętrznym a zysków realnie żadnych. Już lepiej nie kombinować i po prostu wysunąć okno 20-30 mm poza lico ściany
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjeśli tylko dolny pustak wysuniesz to tak będzie
może źle zrozumiałem ale wspominałeś chyba o wysunięciu całości
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychzawsze można zamówić kotwy na wymiar - jest to możliwe
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychProśba o pomoc zanim bedzie za późno;
Jestem przed montażem okien. Fachowcy mają przyjechać za kilka dni z oknami - wybrałem chyba dość dobre. Będzie 8 okien typowych oraz 3 pary drzwi balkonowych (dwie pojedyncze i jedne podwójne) w sumie jak policzyłem 66 metrów obwodu. Dom zbudowany jest w technologii tradycyjnej, sciany trójwarstwowe (pustak porotherm + wełna + pustak porotherm). Również trójwarstwowe są fundamenty.
Chciałem mieć "ciepły montaż". Niemniej fachowcy rekomendowani przez producenta poczatkowo wycenili ten typ montażu na ok 6000 zł, a później zarekomendowali mi montaż izolowany, jako skuteczniejszy i tańszy w moim przypadku. Nie znalazłem na forach nic na ten temat. Z tego co wiem okna będą mocowane na typowych kotwach (bez regulacji od środka ramy) i lekko przesunietę w stronę zewnętrznej ściany - by ustabilizować okna, które są dość ciężkie i mogą się w wersji ocieplenia słabo trzymać.
Nie jestem maniakiem nowoczesnych technologii a tym bardziej nie chcę wkraczać w sferę zarezerwowaną dla fachowców. Uważam, że inwestor czytający przez 3 noce fora internetowe wciąż bardziej przeszkadza na budowie niż pomaga a tym bardziej zastępuje ekipę z wieloletnim doświadczeniem. Niemniej zastanowiły mnie dwie sprawy:
1. Wykonawca ani slowem nie zająknął się o wcześniejszym obrobieniu otworów. Na propozycje mojego tynkarza: czy jakąś tę wełnę w ścianach przymocować przed oknami, bo potem bedzie trudniej tynkować odpowiedział, że można. Nie ma słowa o obrobieniu dolnej części otworu okiennego, o zamykaniu pustaków...
2. Powstał problem montażu i podparcia drzwi balkonowych ( budowlańcy w tym miejscu nie wykonali sciany wewnętrznej - jest tylko zewnętrzna część muru oraz ocieplenie twierdząc, że to z powodu połączenia izolacji podlogi z isozlacją sciany - chyba rozsądnie. Niemniej nie ma na czym drzwi balkonowych oprzeć i padł pomysł, że się podstawi cegły tymczasowo.
a ja czytam fora (mimo, że nie powinienem) i zastanawiam się, czy fachowców jeszcze nie zawrócić do domu i nie zamówić innych... proszę o poradę. Mam raptem 3-4 dni na decyzję.
z góry dziękuję za wszystkie porady
pozdrawiam forumowiczów
Sz
p.s. dziś postaram sie jeszcze dorobić jakieś zdjęcia i podrzucić - bo chyba nie potrafie opisać stanu budowy własciwie.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMoje 3 grosze pozwolę sobie dorzucić. Ogólna idea dobra, 2 potencjalne problemy do rozwiązania;
- standardowe kotwy po bokach nawet gęsto zaaplikowane mogą się okazać za miękkie przy ciężkich jednoskrzydłowych lub niesymetrycznych konstrukcjach gdzie otwarte skrzydło mocno obciążą jedną z przekątnych. Dałbym w takim przypadku po tej przekątnej 2 podporowe z JB-D.
- ciepły parapet podpiera okno jednakowo na całej długości a powinno być podparte punktowo w miejscach najbardziej obciążonych (boki ościeżnicy i słupki) aby uniknąć efektu który wyolbrzymiony (celowo) uzyskasz kładąc na płacie styropianu jakąś listwę i obciążając ją punktowo np.stając na niej jedną nogą. Problem istotny zwłaszcza przy 3-skrzydłowych konstrukcjach i dużych balkonach z ruchomym słupkiem.
To powyższe to tylko moje przemyślenia których nie musisz brać pod uwagę ale wynikają z różnych takich doświadczeń montażowych. Nie zawsze dobrych.
Pozdrawiam
P.S. To do Arturo72 te moje wolne myśli.
Ostatnio edytowane przez IVO333 ; 30-10-2011 o 07:06
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjareko coś ściemniasz
Jak z tego rysunku wywnioskowałeś, że Arturo chciał wysuwać wszystkie bloczki wokó całego otworu okiennego? Przecież tu widać, że wysunięty jest tylko dół. Tu nie ma żadnego kombinowania o którym mówisz, nie ma ŻADNEJ dodatkowej pracy. Jak wspomniał Arturo murarze murując ostatnią warstwę przy otworze okiennym zastosowali pustaki 24cm zamiast 18 i jaki tu ma być koszt i kombinowanie?
Ktoś tu wspominał o problemie kołkowania przy takim montażu i może tu fachowcy się wypowiedzą jak to można zrobić?
No i ciepły parapet - pytanie do Arturo ale po co? Czy kliny pod oknem i pianka nie dają Ci tego samego? O co chodzi z tym wynalazkiem?
Poprę Arturo w jego wypowiedzi, że nie ubędzie Wam klientów od pomocy tutaj bo ze względu na odległość nie skorzystamy z Waszych usług. Tak zrobią to inni i inni zarobią ale skoro jesteście w tym wątku to mam nadzieję, że nie tylko po to aby szukać klientów ale też pomagać i pokazać, że się na czymś znacie. A to chyba jest zajebista reklama i iluś tam klientów z Waszych okolic po przeczytaniu porad uzna, że to są fachowcy i skorzystają z Waszych usług. Czy nie tak to powinno funkcjonować?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychnic nie ściemniam nie przyjrzałem się dokładnie rysunkowi
Przy małym wysunięci w lico ściany można "żenić" JB-D ze zwykłymi kotwami tylko trzeba to robić z głową
Przede wszystkim trzeba wiedzieć jakie siły działają na okno pod jego własnym ciężarem
Nawet przy lekki skrzydle po lekkim jego otwarciu cały ciężar skrzydła opiera się na dolnym zawiasie i działająca siła skierowana jest w dół ale !!! ale nie tylko w dół. część ciężaru działa w stronę ściany dlatego tak istotnym jest prawidłowe podparcie okna w tym miejscu od dołu ale także zablokowanie możliwości jego ruchu na bok (kliny boczne których nikt prawie nie stosuje).
I kolejne miejsce okna - górny zawias, prawie cały czas ciężar okna chce go odsunąć od okna - stąd konieczność dawania po przeciwległej stronie także kotwy bocznej.
Przy propozycji montażu Arturo dałbym oprócz normalnych kotew przy dolnym zawiasie JB-D i na górze po przekątnej także JB-D lub zamiast tego kotwy wykonane samodzielnie z grubej blachy przymocowane do ściany i ościeżnicy - kłopot jest tylko jeden - grubą blachę trudno dokładnie wyregulować by sama nie wykrzywiała okna
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych[QUOTE=jareko;4975188]był poruszany, czytaj uważnie Było o kantówkach, było o wykonaniu skrzynek z OSB wokół okna. Było już chyba o wszystkich alternatywnych sposobach montażu tylko..... ciągle pamiętam tamtą rozmowę z klientem, podliczył sobie i wyszło mu że kantówka wyjdzie mu taniej nić JB-D ale.... ale jak obliczył wszystkie koszty, jak uwzględnił swój czas przy montażu takiego obramowania wyszło mu że dołożył do interesu, niewiele a jednak. Najbardziej zaskoczył go czas tego pieprz... się z przygotowaniem i montażem kantówki - jego słowa (mniej więcej) : "gdybym wiedział, nigdy bym się za to nie brał, za te godziny na budowie spędzone zarobiłbym na montaż jaki Pan proponował"
Wiesz , jeżeli to był uznany adwokat co bierze z 400 za godzinę to miał racje że tylko stracił pieniądze i narobił sobie odcisków , ale za 200 zł dniówkę jeden człowiek przymocuje kantówki wokół otworów okiennych z powodzeniem ( w/g mnie za tak mało skomplikowaną rzecz to wysoka stawka ) + z 300 zł materiał czyli za całość 500 zł
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionycho raaaany teraz zacznie się wyliczanie ile by zarobił ile nie - uwzględnij w tych swoich obliczeniach materiał, samodzielne impregnowanie drewna i materiał jakim kantówka została zamocowana do pustaka, o ile pamiętam były to kotwy chemiczne
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo tak i dodajmy jeszcze ze Hilti i już wszystko wiemy + zakup pod tę robotę wiertarki ( także Hiltke ) .Kantówka kupiona oczywiście w markecie i przywieziona na budowę taxi bagażowe i już mamy z 3 koła w plecy
Ale ja znam dyble stalowe po 1,1 zł za szt , tartak co przy transporcie łączonym w kierunku budowy ma transport w cenie oraz to że metodą zanurzeniową impregnacja to parę zł ( nie wchodźmy w dyskusje na temat impregnacji ).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychczego się mnie czepiasz? Nie ja to robiłem i mam w d... co ile klienta kosztowało - chciał, kupił, zrobił i tak sam siebie podsumował. Mi nic do tego. Ja tylko w tak przygotowane otwory zamontowałem okna.
Ale też często okazuję się, że szukając oszczędności okazuje się że bilans końcowy nie jest takim jakim się chciało
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJareko a jestes w stanie narysować to w jakikolwiek sposób? Ja nie kumam które to kotwy "po przekątnej" jaki klocki i gdzie itp. Nie sądzicie też że ono postawione na solidnej podmurówce bedzie bardziej stabilne niż na kilku "blaszkach"? Nawet jak są one solidne. Nikt nie napisał jak takowe okno zaklinowac do montażu, co z tym ciepłym parapetem czy nie lepiej darować go sobie i postawić okno na klinach i zapiankować? Od zewnatrz można sobie dokleić styropian i mamy ciepły parapet za 5 zl
Ostatnio edytowane przez bitter ; 30-10-2011 o 11:37
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjeśli posadzisz tylko na podmurówce to i tak przy otwarciu okna pojawi się siła która chce przesunąć zawias w stronę ściany, przy lekkim otwarciu skrzydła zaś przy otwarciu na oścież silą chcąca wypchnąć ościeżnicę na zewnątrz - po to zostawia się kliny po przekątnej okna - nie mogę znaleźć rysunku jak mają być pozostawione kliny - ale jak masz czas na pewno znajdziesz - choćby w dostępnej w sieci instrukcji Aluplasta
Wbrew pozorom, bardzo istotne jest kotwienie okien w odpowiednich miejscach i z głową. Wbrew pozorom to duże siły jakie wywołuje samo okna a co dopiero jak dodamy do tego obciążenie wiatrem.
Tylko laikom wydaje się że to wszystko takie proste i wystarczy blaszka z puszki od konserw lub jak już tu kiedyś Krzysztof napisał - sama piana
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychbitter - trudno opisywać dokładnie, krok po kroku co się robi przy montażu.
Prezentowałem taki montaż na Targach Muratora na Torwarze, kto chciał mógł popatrzeć jak to się robi, przy montażu na JB-D realnie wogóle nie używa się klinów do montażu i pozycjonowania okna w otworze.
Te blaszki JB-D są stabilne choć wyszło, że trzeba z lekka zmodyfikować ich położenie pod oknem - zgłoszona przeze mnie modyfikacja położenia kotew jak się okazało już jest opracowywana w Rosenheim gdzie zaobserwowano te same zjawiska, które dostrzegłem w czasach gdy okna są coraz cięższe. Będzie to wszystko w nowej instrukcji montażu JB-D. Samy system JB-D się rozwija i teraźniejsze kotwy różnią się od tych jakie były dostępne jeszcze pół roku temu
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychpatrz, skleroza, masz u mnie na stronie rysunki co i jak z tym klinowaniem
http://jareko.pl/ITB-podparcie_okien.pdf
a swoja drogą - ciepły parapet dla mnie jest rozwiązaniem gorszym od prawidłowego montowania parapetów zewnętrznych i wewnętrznych
To moja subiektywna ocena - nadmienię
Taniej, lepiej, stabilniej wychodzi gdy okno podeprzemy klinami na twardym podłożu, wypełnimy dokładnie przestrzeń pod parapetem zewnętrznym i wewnętrznym pianą - mamy taki sam efekt o ile nie lepszy i koszty niższe
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjak mają być zastosowane folie paroszczelne to warto byłoby siatkę zaciągnąć na gładko gipsem czy to Goldbang czy Knauf czy inne - ważne by było gładziej niż jest
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych