Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWiem, że to trochę inny temat ale poniekąd związany z moim pytaniem więc pozwolę sobie je zadać
Na etapie adaptacji projektu jeszcze nie było 100% pewności co do grubości ocieplenia, architekt stwierdził, że kierbud nam to zmieni.
Teraz zastanawiamy się nad zrobieniem izolacji o kilka cm grubszej niż w projekcie (o 5cm więcej). Czy wystarczy, że kierownik wklepie to do dziennika czy to jest już równoznaczne ze zmianą kubatury budynku i równa się problemom z odbiorem budynku?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo trochę nie ten wątek, ale dołożenie ocieplenie bez przesuwania ścian, zmienia wymiary budynku, a więc i powierzchnię zabudowy. A to z kolei podpada już pod zmianę pozwolenia na budowę, czyli jak się ktoś będzie chciał przyczepić, to będzie miał dobry powód. Niemniej tak mała zmiana wymiarów jest do obronienia, więc bym te 5cm styropianu dorzucił bez jakiejkolwiek papierkologii - nadmiar biurokracji jest szkodliwy dla zdrowia.
PS. To na prawdę nie ten wątek, więc nie kontynujmy tematu tutaj
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo nie ma nic do śmiacia - ten aerożel na prawdę musi być kosmiczny, skoro na jednej z wymienionych wcześniej stron piszą o nim:Skoro jest lżejszy od powietrza, to trzeba uważać z izolowaniem nim budynków, co by nie odleciały przy większym wietrze...Aerogel jest ciałem stałym o najmniejszej gęstości, lżejszym od powietrza
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
przymierzam się do instalacji zestawu solarnego - Watt CPC 200, czy w związku z tym któryś wariant ocieplenia jest preferowany?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOd maja przygotowuję dom do ocieplenia.
Po obiciu tynku okazało się że jest "wszędzie" krzywy, a że jest z suporeksu, to prostowałem siekierką a dołki szpachlowałem zaprawą cementową wapienną. Obecnie gruntuję, by podłoże nie chłonęło zbyt mocno podczas przyklejania ocieplenia. Ocieplenie bedzie przyklejane na całej powierzni bez kołków. Klejenie całą powierznią nie posiada pustej przestrzeni między ociepleniem a ścianą i nie pozwala na ucieczkę ciepłego powietrza z tej przestrzeni, ponieważ jej tam niem .
taki jest obecny "trynd" .
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWklejam rzut parteru mojego domu:
Dom będzie z bloczków silikatowych 24cm ocieplonych po całym obwodzie 15cm styropianu. Miedzy częścią mieszkalną a garażem jest dodatkowo 5cm styropianu.
Garaż był pomyślany pierwotnie jako ogrzewany (przez niego miały lecieć rurki od wody), ale skłaniamy się ku opcji, aby podejście wody zrobić do wiatrołapu. Wtedy garaż mógłby być nieogrzewany. Przeczytałam, że w taki wypadku rozsądniej nie dawać styro pod wylewkę w ogóle, niech ciągnie zimą ciepło z gruntu. Tylko co wtedy z ociepleniem ścian? Zostawiać 15cm w obwodzie i te 5cm między domem a garażem, czy dać mniej na zewnątrz od strony garażu, a więcej (ile?) na ścianie wspólnej z domem? Nad garażem pomyślany jest strych, ale w przyszłości ma być on przeznaczony na dodatkową sypialnię.
Czy pozbawienie garażu ogrzewania to w przypadku takiej bryły dobry pomysł? Nie ucierpi na tym reszta domu?
Ostatnio edytowane przez .:migotka:. ; 13-09-2012 o 15:31
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA nad garażem nie ma przypadkiem stryszku? A czy ten stryszek będzie wentylowany, czy szczelnie zamknięty, czy zostajesz chodowcą pleśni? Osobiście uważam, że pomieszczenia ogrzewane i nieogrzewane w jednym domu to kiepski pomysł. Mój pomysł na garaż jest taki, żeby był on całkowicie odizolowany termicznie od budynku. Taka jakby dobudówka, plecaczek założony na zimową kurtkę. Ale co ja tam wiem...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNapisałam przecież, że będzie strych, który kiedyś ma być przeznaczony na sypialnię
Będzie też wentylowany - dlaczego miałby nie być?
No właśnie dlatego chcę zasięgnąć porady - czy lepiej (czytaj: ekonomiczniej) będzie zrobić garaż nieogrzewany, czy układ pomieszczeń w moim domu wyklucza taką możliwość?Osobiście uważam, że pomieszczenia ogrzewane i nieogrzewane w jednym domu to kiepski pomysł
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWg projektu płyta nad garażem jest wyłożona 10cm styropianu (od góry). Czy to plus ocieplenie, które wcześniej podałam będzie prawidłowe? Czy coś zmieniać?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam
Mam dom parterowy z garażem 40m2 w bryle budynku.
Garaż bez ogrzewania, nie ocieplona podłoga.
Strop nad garażem ocieplony 30cm warstwą wełny.
Dom cały ocieplony styropianem 15cm- łącznie z garażem.
Wewnątrz między garażem a łazienką dałem 10cm styro.
Nie musisz ocieplać podłogi
Zimą ciepło z samochodu będzie Ci podnosić temperaturę w garażu,
a grunt utrzymywać na poziomie pow. zera
Temperatura gruntu jest na stałym poziomie ok.8-10st.
Wystarczy dla auta.
Zbyt ciepło przyspiesza proces korozji z topniejącego śniegu z solą wysypywaną na drogi.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych