dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 118 z 193
Pokaż wyniki od 2.341 do 2.360 z 3842
  1. #2341
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    mariuszwa

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    209

    Domyślnie

    rzeczki

    Coś tu się nie zgadza, jeśli masz Minimalna temp zewnętrzna -30 i punkt końcowy 47 to 47 st st na zasilaniu powino być przy -30 st. a nie przy 0 st. U mnie Minimalna temp zewnętrzna -15 i do tego przypisany punkt końcowy 47 st. Wartość tego parametru ma wpływ tylko na nachylenie krzywej, bo po przekroczeniu -15 kocioł dalej pracuje wg. krzywej aż osiągnie max zasilania 60 st co u mnie nastąpi przy -40 st następnie jeśli temp. zewn spadnie jeszcze niżej na zaslaniu będzie 60 st, chyba że podniesiemy parametr max. temp. zasilania.

  2. #2342

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszwa Zobacz post
    rzeczki

    Coś tu się nie zgadza, jeśli masz Minimalna temp zewnętrzna -30 i punkt końcowy 47 to 47 st st na zasilaniu powino być przy -30 st. a nie przy 0 st. U mnie Minimalna temp zewnętrzna -15 i do tego przypisany punkt końcowy 47 st. Wartość tego parametru ma wpływ tylko na nachylenie krzywej, bo po przekroczeniu -15 kocioł dalej pracuje wg. krzywej aż osiągnie max zasilania 60 st co u mnie nastąpi przy -40 st następnie jeśli temp. zewn spadnie jeszcze niżej na zaslaniu będzie 60 st, chyba że podniesiemy parametr max. temp. zasilania.
    Dlatego powoli wariuję. Byłem teraz sprawdzić, jest -2 "na polu" , a temperatura zasilania na kotle wyświetla się 44 stopnie.
    Co jeszcze mogę sprawdzić?

  3. #2343
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    mariuszwa

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    209

    Domyślnie

    Sprawdż na jakiej charakterystyce pracujesz czy rzeczywiście na pkt. pocz pkt. końc. i ustawienia pkt.pocz, pkt. końc.i Minimalna temp zewnętrzna. Parametr Minimalna temp zewnętrzna ustawia się w meu dla charakterystyki np. podłogówki parametr ten dotyczy charakterystyki pkt.pocz. pkt. końc. ale w menu tej charakterystyki go brak.
    Ostatnio edytowane przez mariuszwa ; 19-12-2013 o 19:11

  4. #2344

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszwa Zobacz post
    Sprawdż na jakiej charakterystyce pracujesz czy rzeczywiście na pkt. pocz pkt. końc. i ustawienia pkt.pocz, pkt. końc.i Minimalna temp zewnętrzna. Parametr Minimalna temp zewnętrzna ustawia się w meu dla charakterystyki np. podłogówki parametr ten dotyczy charakterystyki pkt.pocz. pkt. końc. ale w menu tej charakterystyki go brak.
    Obieg 1 (grzejniki) - pkt pocz/pkt końc. 30/47
    max temp zasilania: 60
    wpływ temp pomieszczenia: 70%
    wpływ temp. pom skuteczny w trybie: grz-szcz-pzam
    korekcja: 0
    ogrz wył do niższego poziomu temp: TAK
    ogrz wył przy temp zewn: 20

    Obieg 2 (podłogówka) - Tryb: ogrzewanie podłogowe
    Temp projektowa: 45
    Maksymalna temp zasilania: 50
    Wpływ pomieszczenia: 20%
    wpływ temp. pom skuteczny w trybie: grz-szcz-pzam
    korekcja: 0
    ogrz wył do niższego poziomu temp: TAK
    ogrz wył przy temp zewn: 20
    czas pracy zaworu miesz: 140s


    Minimalna temp zewn: - 23
    Akumulacja budynku: 70%
    Kalibracja czujnika: 0


    Pomyliłem się wcześniej i minimalna temp zewnętrzna to -23. Czy to, że dla drugiego obiegu nie korzystam z ustawień pkt pocz/pkt końcowy może mieć wpływ na te wysokie temperatury zasilania?
    Kocioł grzeje przez ok 5 minut i przestaje, a według mnie mógłby grzać dłużej z mniejszymi temperaturami. Zwłaszcza, że pracuje podczas grzania CO z mocą 50-60% co jest bez sensu

  5. #2345
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    darek5038

    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Skąd
    3miasto
    Kod pocztowy
    84-242
    Posty
    1

    Domyślnie

    witam, potrzebuje pomocy jako, ze to mój pierwszy post witam i przepraszam za niedoskonałości ale do rzeczy
    mam kocioł jak w temacie
    dom w konstrukcji szkieletowej ocieplenie ścian 25cm wełny+ 2xKG poddasze deskowane plus 30 wełny
    na dole 3 grzejniki plus podłogówka 50m2 na gorze 3 grzejniki po 1400w
    pytanie jak ustawić piec zeby mało palil a temp zadana to 21 w dzien 18 stopni w nocy i z tym problem ze jest zimno w sypialniach na poddaszu do cwu120l junkersa co sie grzeje na cw od 16 do 18 co dziennie do 40st sterownik fw120 piec w ciagu rozruchu oraz nastepnych 10 dni spalil mi 40m3 czy to dużo czy akceptowalne
    pozdrawiam i dziekuje za pomoc

  6. #2346
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Fachury powiedzcie co zrobilem nie tak ? Zmienilem typ ogrzewania w sterowniku z pogodowego na pkt poczatkowy/koncowy. Ustawilem wartosci na 20 i 35 stopni. Piec mial sie zalaczyc o 5 rano i realizowac swoj program. Mail osiagnac wartosc 20 stopni, gdy wstalem o 6 w pomieszczeniu bylo 19 stopni a grzanie sie nie zalaczylo mimo, ze w info bylo ze zadana temperatura 20, zasilania 28 a byla aktualnie 19 i palnik sie nie zalaczyl. Cos nakopalem ze grzanie sie nie wlaczylo ? Moze przy takim pooustawianiu wartosci krzywej trzeba jeszcze cos zalaczyc dodatkowo ?

    Parametry :

    - grzanie wg pkt pocz/koncowy
    - wartosci poczat 20 koncowa 35
    - ogrzewanie wyl do nizszego poziomu nie
    - maks temperatura 46
    - wplyw pomieszczenia 90%
    - pokretlo na piecu ustawione na 2

    Temperatura na dworze wynosila +1

    W domu calosc to podlogowka dlatego chce tak niskimi temperaturami grzac. Poprzednio mialem tryb ogrzewanie podlogowe , temp projektowa 43 , maksymalna 50, minimalna -20. Moze jak co wystarczy pozmieniac te parametry aby obnizyc krzywa grzania ?

    Rozumiem, ze wybor trybu pkt poczat/koncowy nie wyklucza programu grzania i moge miec pokretlo ustawione na auto ?

    Edit :

    Tak czytam watek i czy parametry 3B i 3C moga cos zmienic ? Nigdy ich nie zmienialem jedynie moc piec zredukowalem.
    Ostatnio edytowane przez KosGos ; 22-12-2013 o 21:21

  7. #2347

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawos Zobacz post
    Nie musi być żadnej rury kwasoodpornej w kominie ! Wystarczy wsadzić do komina kanalizacyjną rure fi 75 dobrej marki np. VAVIN która będzie służyć do wylotu spalin. Zasysać powietrze piecyk będzie sobie resztą objętością komina

    P.S

    Chciałem coś dodać odnośnie pompy cyrkulacyjnej.
    Sa dwa wyjścia albo wyłącznik osobny np w łazience albo bezpośrednio do pieca podłączyć pompkę cyrkulacyjną.
    Ja najpierw miałem wtyczke do gniazdka - manualnie. Zmieniłem bo wtyczka i gniazdko było w kotłownio-ubikacji na dole a łazienka jest na górze i podłączyłem ją do pieca. Można ustawić 7 trybów pracy. 6 trybów w ciągu godziny i jeden który odpowiada za pracę non stop. Pompa zawsze sie uruchamia na 3 min i to wystarcza w zupełności nawet na długie odcinki do "odbiorników". Tryb 1 to pompa załączana 1 raz na godzine przez 3 min, tryb 2 to dwa razy na godzine czyli co 30 min po 3 min, 3 tryb co 20 min po 3 min 4 tryb co 15 min po 3 min, 5 tryb co 12min po 3 min, 5 tryb co 10 min po 3 min, tryb 7 pompa pracuje cały czas. Dodatkowo jest możliwość ustawienia programu pracy pompy na 24h. Czyli analogicznie jak ogrzewanie i ciepłą wode. Np. u mnie jest to: rano od 6-7 tryb 3, od 14-16 tryb 3, od 20-22 tryb 3. I nic mnie nie interesuje a woda zawsze ciepła Wszystko można ustawić w zależności od potrzeb i zwyczajów użytkowników w domu i na każdy dzień z osobna Czasy załączeń należy sprawdzić doświadczalnie u siebie. U mnie rury są ocieplone są otuliną 9mm więc co 20 min po 3 min pracy pompy wystarczy w zupełności.
    a program grzania ciepłej wody jak masz ustawione i do jakiej temperatury? pozdrawiam

  8. #2348
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Czy jest tu ktos kto potrafi wytlumaczyc co oznacza pewne parametry bo instrukcja jest bardzo skromna.

    3B
    3C
    jaki wplyw na krzywa przy ustawieniu ogrzewania podlogowego ma temperatura projektowa ? Czy jej wartosc ma wplyw na krzywa zeby np ja obnizyc ?

    Prosba do osob, ktore ogrzewaja tylko podlogowka jakie macie parametry 1A , 3B, 3C, czy korzystacie z krzywej i pkt poczatkowego i koncowego (jakie wartosci), czy moze z ogrzewania podlogowego o jakiej temperaturze projektowej i maksymalnej ? Jakie wartosci na zasilaniu uzyskujecie obecnie i jakie sa najbardziej optymalne ?

  9. #2349
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    mariuszwa

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    209

    Domyślnie

    Przy charakterystyce podłogowej temperatura projektowa oznacza jaką temp. będzie mieć woda w co przy temp. otoczenia wpisanej w parametrze " min. temp. zewn." wartość fabryczna to -15 st. Zmieniając wartość temp.projektowej możesz zmienić nachylenie krzywej, nie możesz jej przesunąć w pionie bo początek jej jest ustawiony sztywno przy 20 st na zewnątrz 25 st zasilania co. Dlatego bardziej uniwersalna jest charakterystyka pkt. pocz pkt koń. bo możemy ustawić oba punkty, czyli przesunąć krzywą w pionie, a dla kotła wszystko jedno z jakiej charakterystyki korzysta pod warunkiem dobrego ustawienia krzywej.
    3A to automatyczna blokada taktowania jeśli ustawisz 1 to jest załączona i 3B,3C jest nieaktywne, jeśli 3A ustawisz 0 to autom. blokade taktowania wyłączysz i musisz ustawić 3B i 3C ręcznie.
    3B oznacza o ile spadnie temp. wody w co po wyłączeniu palnika aby palnik ponownie się załączył należy wpisać 10-12
    3C oznacza ile minut palnik jest wyłączony przed następnym załączeniem.
    Aby palnik załączył się oba powyższe warunki muszą być spełnione, lepiej jednak ustawić 3C na 5 min. wtedy kocioł pracuje wg. parametru 3B czyli temp.wody.

  10. #2350
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Mariusz dzieki za wyjasnienie, instrukcja tego nie podaje dokladnie albo google ja tlumaczylo Co do krzywej ogrzewania domyslalem sie ze temperatura projektowa to wlasnie ten max dla minimalnej temperatury. Nigdzie za to nie znalazlem info ze przy 20 zawsze jest 25. Probowalem ustawien pkt poczatkowy i koncowy ale chyba przegialem bo dalem 18/35 do tego zredukowalem moc pieca do 32 procent (chyba przesadzilem zdrowo bo mimo zadanej temperatury na zasilaniu 28 kociol dawal max 25) i raczej temperatura spadala a palnik sie nie zalaczal jak juz udalo sie wymusic aby byl na stale to nie osiagal zadanej temperatury na zasilaniu.

    Dopytuje o ta histereze bo czasem widze u mnie ze kociol powinien ciagnac temperature do zadanej w programie np 20 a mam aktualnie np 19.3 a tu nic sie nie dzieje. Moza wlasnie dlatego ze pisze zadana temperatura na zasilaniu np 30 a ma 22 (histereza 3C ma 10) i nie zalacza palnika, inaczej nie potrafie sobie wytlumaczyc czemu mimo ze nie ma osiagnietej temperatury z programu nie grzeje mimo ze powinien ?
    Mam wrazenie ze dom jest dosc cieply i temperatury zasilania i pomieszczenia wolno spadaja.
    Jak widze u mnie grzanie z reguly wyglada tak ze jak palnik sie wlaczy to grzeje do zadanej wartosci temperatury z programu np 20,5 i wylacza sie i pozniej przez nastepne czasem 6-10 h nie zalacza bo temperatura tak wolno spada........Dlatego chcialem grzac nizsza temperatura ale dluzej.
    Jak nakopalem w ustawieniach pkt poczatkowego i 3B,3C to wtedy widzalem ze plomien pojawia sie i znika co chwile ale efektu dogrzewania nie bylo.

    Wydaje mi sie ze przy samej podlogowce jak jest ze 100l wody w rurach zagrzanej do np 28 stopni to zeby jej temperatura spadla wlasnie o 10-12 stopni to bardzo dlugi okres czasu.

    Kolejnej rzeczy, ktorej nie moglem zrozumiec to czamu jesli mialem po nocy ustawione aby rano dobil temperature do 20 stopni (aktualnie bylo 19) i pokazywalo, ze zadana na zasilaniu ma byc 27 a mial sporo ponizej i nie grzal.

  11. #2351
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Fachury to kolejne pytania az czego sie zrozumiem albo nie dojde do ładu i składu.
    Kociol w nocy nie grzał bo chce nizsza temperaturę wiec spadla okolo 0,7 stopnia. Wrociłem do krzwej pkt pocz i koncowy 20/35. Proces grzania przy nastawach 10 stopni histereza i 5 min przerwy. Temperatura na zasilaniu miala dojsc z okolo 20 do 24 zajelo to kotlowi moze z 5 s i wylaczyl sie po czym po paru sekundach temperatura zasilania znowu spadla do 20 i trzeby by czekac.....bo palnik sie nie zalaczal ponownie. Zaczalem kopac i obecnie poustawielm aby histereza byla 1 i czas 0 wiec piec wlacza palnik na pare sekund i ma przerwy moze z 10-15s. Moze jak cala woda w obiegu sie zagrzeje to bedzie mozna ustawic parametry wiekszej histerezy. Choc jak znowu pozwole zeby woda w CO wystygla mocniej to rozgrzewanie tego bedzie dlugie i piec bedzie cykal i cykal. Czy wlasnie tak powinna wygladac praca prawidlowa bo mam watpliwosci i ekonomie. Jak powinien wygladac proces ogrzewania bo chyba wieksze histerezy i przerwy w taktowaniu doprowadza do tego ze ciezko pozniej zagrzac caly obieg ? Dla mnie kociol powinien zagrzac caly obieg do stabilnej temperatury a pozniej tylko taktowac....... Cos mi wiedzy brakuje albo praktyka nie jest taka prosta aby dobrze ustawic proces.

  12. #2352

    Domyślnie

    Przełącz na wyższy bieg pompę kotła.

  13. #2353
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    odyseuszek, sprawdze to bo obecnie mam pokretlo na 2 i moze rzeczywiscie jak pogonie pompe to kociol nie zdazy tak szybko dogrzac do docelowej temperatury zasilania i wylaczyc palnik tylko do pieca doplynie "Swieza zimna woda". Wg mnie jak mam wystygniety po nocy układ i żadam podniesienia temperatury o 0,5 stopnia to kociol mimo ustawionych 3B i 3C powinien najpierw zagrzac całą wodę w rurach i poczekac np jak ma stabilna temperaturę przez 5 min przy pracy pompy to wtedy dopiero taktowac aby podtrzymywac temperature.
    Przy obecnym chwilowym wlaczaniu palnika na pare sekund jakbym mial zagrzac 100l wody w podlogach to by mu to zajelo zapewne wiecej niz 24h o ile wogole by mu sie to udalo.

    Czy Junkersik jest w stanie reagowac na zadanie podniesienia temperatury w domu o 0,5 stopnia ? Aby wymusic wlaczenie palnika na stale musialem podniesc zadana temperature w pomieszczeniu o 0,5. Wtedy zadanie podgrzania bylo wieksze niz 0,5 i palnik wlaczyl sie na stale.

    Tak czytam instrukcje i czy wystarczy krecic pokretlem na kotle czy musze cos grzebac w parametrach 1C, 1d 1E ? Albo co tam musi byc aby dzialalo to o czym piszesz
    Ostatnio edytowane przez KosGos ; 27-12-2013 o 16:39

  14. #2354
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    mariuszwa

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    209

    Domyślnie

    Algorytm pracy kotła jest inny niż twoje wyobrażenia. Wygląda on tak.
    1. Palnik załącza się i grzeje wodę do temp. wynikającej z krzywej
    2. Gdy osiągnie tą temperaturę wyłącza się
    3. Co jakiś czas załącza pompę aby sprawdzić temp.wody w instalacji
    4. Gdy temp.wody spadnie o wartość z parametru 3C (temp.wynikająca z krzywej-wartość z param. 3C) palnik załączy się.

    Z tego co piszesz chcesz aby histereza była jak najmniejsza zrób tak:
    1 pompa na najwyższy bieg
    2 parametr"prędkość rozgrzewania"-oszczędnie na (FW 100)
    3 Histereze w 3C ustaw tak aby bezpośrednio po załączeniu palnika woda nie osiągnęła temp, wynikającej z krzywej i palnik się wyłączy zanim zmoduluje moc do minimalnej. Myślę, że będzie to wartość ok. 6 może 7.Ustaw doświadczalnie minimalną wartość tego parametru.
    Jeśli chcesz aby palnik palił dłużej możesz zmniejszyć moc par 1A tylko nie zadużo
    To co zrobiłeś obecnie 3C=1 jest niedopuszczalne. Taktowanie kotła zmniejsza jego żywotność i zwiększa zużycie gazu.
    Ostatnio edytowane przez mariuszwa ; 28-12-2013 o 09:34

  15. #2355
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszwa Zobacz post
    Algorytm pracy kotła jest inny niż twoje wyobrażenia. Wygląda on tak.
    1. Palnik załącza się i grzeje wodę do temp. wynikającej z krzywej
    2. Gdy osiągnie tą temperaturę wyłącza się
    3. Co jakiś czas załącza pompę aby sprawdzić temp.wody w instalacji
    4. Gdy temp.wody spadnie o wartość z parametru 3B (temp.wynikająca z krzywej-wartość z param. 3B) palnik załączy się.

    Z tego co piszesz chcesz aby histereza była jak najmniejsza zrób tak:
    1 pompa na najwyższy bieg
    2 parametr"prędkość rozgrzewania"-oszczędnie na (FW 100)
    3 Histereze w 3B ustaw tak aby bezpośrednio po załączeniu palnika woda nie osiągnęła temp, wynikającej z krzywej i palnik się wyłączy zanim zmoduluje moc do minimalnej. Myślę, że będzie to wartość ok. 6 może 7.Ustaw doświadczalnie minimalną wartość tego parametru.
    Jeśli chcesz aby palnik palił dłużej możesz zmniejszyć moc par 1A tylko nie zadużo
    To co zrobiłeś obecnie 3B=1 jest niedopuszczalne. Taktowanie kotła zmniejsza jego żywotność i zwiększa zużycie gazu.

    Mariusz

    odnosnie 1 troche to u mnie inaczej działa bo nie raz brakuje mi np 0,4 czy 0,6 stopnia do progu z programu i palnik nie zalacza sie mimo, ze pisze ze zadana temperatura powinna byc np 30 a mam 21...... Wyglada to tak jakby kociol czekal albo na wieksza roznice temperatur aby wlaczyl palnik na stale albo jak jest na dworze niska temperatura (wplyw pomieszczenia ustawiony na 90%)

    odnosnie predkosci pompy to dawalem na wyzsza predkosc ale nie widze roznicy w stosunku do poprzedniej wartosic 2. Czy aby pokretlo dzialalo nie trzeba poustawiac 1 C na 0 bo mam 1c =2 , 1d=7 1d=4

    Predkosc rozgrzewania mam oszczednie

    Histereze w 3C sie ustawia a nie B chyba ze ja cos pokopalem ? Histereza moge ustawic wartosc przeciez przy jakiej ma sie ponownie wlaczyc palnik jesli spadnie temperatura na zasilaniu... U mnie nawet gdy temperatura spadnie na zasilaniu nawet z 6 stopni to dobicie do niej zajmuje pare sekund i palnik sie wylaczy. Nie wiem gdzie jest czujnik temperatury ale chyba zbiorniczek w ktorym dogrzewa ta wode jest malutki zeby przyrost z 21 do 27 zajmowal pare sekund. 1 A mam ustawione na 55.


    Obecnie jestem po testach predkosci na 6 i nawet zejsciem mocy do 32 % i dalej temperatura przy histerezie 6 podnosi sie w 10s i po 2h takim cykaniu temperatura mimo ze zadana 20,5 stanela na 20,2 i nic sie nie zmienia (do 20,2 palnik grzal caly czas bo mu dalem osiagniecie 21).
    Zmianielm nawet 1 c na 0 zeby sprawdzic czy pompa chodzi na wysokim biegu ale nic to nie zmienilo. Tez wam tak szybko podbija temperature na zasilaniu - 5stopni w 10s ?
    Ostatnio edytowane przez KosGos ; 27-12-2013 o 20:54

  16. #2356

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojtia Zobacz post
    Dzieki koledzy za porady,chyba w koncu zaczęło działać jak należy,trzyma zadaną temp.,ustawiłem 33-48,wpływ temp. wewn-50%,spadło tez spalanie do 5m3, co przy mojej kubaturze 600m3 jest raczej dobrym wynikem,pozdrawiam!
    A jak masz ustawioną temperature projektową i maksymalną zasilania

  17. #2357
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    mariuszwa

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    209

    Domyślnie

    KosGos
    Oczywiście histereza to 3C, a nie 3B jak napisałem.
    Jeśli przy histerezie 6 temperatura natychmiast dochodzi ci do zadanej, to zwiększaj histereze o 1 st do momentu az przestanie tak szybko dochodzić i wyłączać palnik.
    Po załączeniu palnika u mnie też temperatura rośnie szybko dlatego że po starcie przez kilka sekund palnik pracuje z dużą mocą i póżniej moduluje do minimalnej, zwiększałem więc histereze i przy 7 już palnik się nie wyłączał.

  18. #2358

    Domyślnie

    Problemu według mnie nie rozwiąże zwiększanie histerezy, bo przy dodatnich temperaturach temp. zasilania niewiele różni się od temp. w pomieszczeniu. Ja bym dążył do zwiększenia odbioru ciepła z kotła - zwiększenie przepływów w instalacji. Może się też okazać, że za małe są średnice rur między kotłem a rozdzielaczami (mojemu wykonawcy musiałem zrobić symulację w programie projektowym bo "on od zawsze robił inaczej i działało, a ja wymyślam") lub zastosowana jest armatura która ogranicza przepływy.

  19. #2359
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Mariusz tak jak pisze odyseuszek ze przy mojej instalacji podlogowej i roznicach temperatur zmiana dogrzania nawet z 22 do 29 to chwila a jak dam histereze 10 stopni tak jak mialem to przez caly poprzedni rok to nigdy temperatura nie spadla w zasilaniu az tak duzo chyba ze przy sporych mrozach. Obecnie nawet jak nie grzeje przez 10-12h to temperatura zasilania raczej nie spada ponizej 20 stopni. W tym momencie sterownik mi pokazuje zadana 24 a jest 20,2 przy tak malych roznicach chyba ta histereza nie ma prawa dzialac. Przy opisie parametru 3 C w instrukcji cos pisze ze minimalna temperatura zasilania to 35 stopni wiec moze to dziala jak kociol potrzebuje powyzej tej wartosci ?

    Jedynie co mogloby pomoc to super duzy przeplyw wody w rurach aby kociol nie umial tak szybko dogrzewac wody bo ciagle by dostawal zimno z powrotu. Tylko jak to osiagnac skoro wszystkie rotametry oprocz tych w garazu sa otwarte na maxa a pompke dalem na 6 (chyba ze juz nie wydala tak mocno albo gdzies jest cos przydlawione).

    Tak z ciekawosci to ustawiajac histereze zmniejszylem moc do 32% jak palnik wlaczal sie chwilowo przez histereze to musial miec spora moc bo z 23 dochodzil do 29 stopni, jak wymusilem aby palnik aby grzal na stale to umial dobic tylko do 25,5. Widocznie na starcie palnik musi brac te minimum 60% maksymalnej mocy a dopiero pozniej moduluje ale u mnie i tak juz jest za pozno i wylacza sie. Myslalem zeby pogadac z serwisantem/instalatorem moim o tym ale obawiam sie, ze mozemy wiedziec wiecej niz on o tych parametrach.
    Jak myslicie co by sie dzialo jakbym 3A dal na 1 moze automatyka sama cos wykombinuje i nie bedzie takiego cykania ?
    Porobie testy identyczne jak beda spore mrozy i bedzie trzeba grzac wode > 35

  20. #2360
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    KosGos

    Zarejestrowany
    May 2011
    Skąd
    Ruda Śląska
    Posty
    181

    Domyślnie

    Co macie poustawiane w parametrach 1C , 1D i 1 E odnosnie pracy pompy ? Mam wrazenie ze u mnie krecac gałą od 1 do 6 nie slysze zmian pracy moze dlatego ze mam 1c na 2 co oznacza prace wykreslna pompy na cisnienia stale srednie , 1d 7 a 1e 4 . Jak zmienialem 1 C na 0 to slyszalem nagle zmiane halasu.

Strona 118 z 193

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony