co to za rozdzielacz? ile kosztował? hm zawór na każdym wyjściu?-wg mnie chyba zbędny wydatek.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychrozdzielacz do cwu włoskiej firmy RBM, sa rózne wersje, akurat trafil mi się 6+4 są jeszcze chyba 5+3 itp. nazywa się to cwu SaniBlock 6+4
koszt okolo 85-100 euro + wysyłka. Mi udalo się kupić za 200 PLN to mówie biore.
Jak zapodam zawory, to będe mógł zakręcać wodę w każdym pomieszczeniu, a nie w całym domu. stąd pytania.
Na pewno dam na ogród i na garaż. łazienki i kuchnia się zastanowię, koszt zaworu nie jest jakis wielki ~10 PLN
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZnalazłem jeszcze coś takiego, jeśli koniecznie chcesz mieć kominek
http://www.iwonapellets.pl/produkt/9...yszczenie.html
a tu temat z forum na temat tego rozwiązania
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-pellet/page10
Dla mnie plus to
- widoczny ogień
- można palić drewnem i pelletem
- automatyczne rozpalanie
minusy to
- cena
- możliwość przegrzania pomieszczenia przez szybę ale taka sytuacja przy kominku z płaszczem
- moim zdaniem w dalszym ciągu potrzebny jest bufor z grzałkami ( przejmuje i magazynuje nadwyżki ciepła z kominka i zapewnia CWU latem kiedy kominka się raczej nie używa )
Pewnie są inne wady i zalety.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychlambert ja w sumie to jeszcze nie myślałem jak rozłożyć i rozdzielić cwu, muszę się zastanowić bo zaworki fakt tanie jak barszcz...PaRa fajny wkład ale jaka cena....haha porażka, ja pewnie kupię lechmę 190 z płaszczem za 3500zł, do tego asolt pomoże mi z wyborem bufora bo jak już kominek to żal bufora nie wrzucić. Choć jestem na takim etapie, że okna i drzwi będą za 3 tygodnie prąd też ma być w lutym i najchętniej kupiłbym przepływowy ogrzewacz wody +pompka i miałbym ogrzewanie domu. Mając ogrzewanie można myśleć o tynkach.
Wczoraj pytałem o tynki firmę która robi pod malowanie i naprawdę dobrze im to wychodzi ale cena...20-25zł/m2+materiał około 8-10t na 450m2 tynku i robi się za metr ok 37zł m2 albo i więcej. Po rozpoznaniu cen za gładzie to jedno wejdzie w drugie jakbym wziął tańszych tynkarzy i później pociągnął gładź tylko tyle że stracę czas na robienie gładzi...
Z242 na kujawach
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam i dziękuję za odwiedziny i wpis w moim dzienniku
Fajny projekt, prosty i tak jak nasz dwuspadowy, dużo "drzwi wejściowych"
Widzę, że temat hydrauliki na czasie - będę śledził, może też coś ciekawego się dowiem.
Pozdrawiam
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNiezły wykład na temat bufora :
http://czysteogrzewanie.pl/instalacj.../bufor-ciepla/
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychoby więcej takich opisów to może coś się wyklaruje w głowie...dzięki za link.
Asolt liczy ozc, okna podobno się już zrobiły tylko jeszcze drzwi mają być w drugiej połowie lutego.
Po za szukaniem tynkarzy myślę jak okna zamontować i chyba najtańszym sposobem dla mnie będzie wycięcie w silce -na jej zewnętrznej krawędzi- na szerokość profili i głębokość z 5cm otworów/rowów w które wkleje styropian a od spodu zrobie coś ala ciepły parapet-położe płyty z xpsa:
Z242 na kujawach
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychChodzi o to, ze na styku okno-mur jest tyle styro co nic, a na pewnie nie 20 cm. ściana będzie zimna i będzie mostek.
Xesxpox jakbyś się zdecydował zrobić wodę na rozdzielaczu to tu masz taki co kupiłem:
http://www.lechar.com.pl/pl/products...talacji_wodnej
Ostatnio edytowane przez lambert86 ; 28-01-2016 o 12:32
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychile styropianu się opyla to OZC Ci odpowie i decyzja o źródle ciepła. Ja sięzdecydujasz na pompę to 3x tańsza kilowatogodzina i 3x dłuższy ewentualny zwrot inwestycji w styropian. Wm mnie albo max izolacji i kable albo PC i wtedy nie silisz się na najcieplejsze oka i drzwi.
Odnośnie bufora, zerknij na to.
http://pvmonitor.pl/user_pc.php?r=2&idinst=15
Zobacz jak spada temp domu z grzaną płytą i odpowiedz sobie czy potrzebujesz bufora.
A dlaczego nie wysunąć okna w warstwę izolacji? Wysuwasz na zewnątrz i możesz dodatkowo obniżyć, 2 w 1. Nie masz mostka i nie widać aż tak ramy. Wycinanie teraz w silce, bez sensu.
Xesxpox chce zlikwodować mostek, to dobrze. To samo chcesz zrobić zawężając nadproze. Gitara. Ale co będziesz miał na pozostałych krawędziach okna?
zajrzyjcie. Może jakoś Was zainspiruje
http://forum.muratordom.pl/showthrea...63#post7039663
Ostatnio edytowane przez zibuch ; 29-01-2016 o 07:40
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitaj..
nie wiem czemu dopiero tu piszę..
mam dwa pytania, jaką będziesz miał wylewkę? czy płyta tylko, i drugie:
co to są te niebieskie rury?? masz więcej zdjęć (tak żeby było je widać w stosunku do siatki
co do okien i ich montażu to zajrzyj do mnie do dziennika - kombinowałem trochę i jakoś to wyszło..
rowki w silce darowabym sobie bo to kupa roboty a efekt chyba średni..
" Tak się domów nie buduje !!" czyli parterówka w podkieleckiej wiosce..
jestem nienormalny bo grzeję czystym prądem (kable Elektra, grzane ~120m2, 4 osoby)
od sezonu 2014/15 -zużycie na CO ostatnio poniżej 8000kWh
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychlambert co do wody byłem dziś w sklepie hydraulicznym a później rozmawiałem z hydraulikiem i z tego co oni mi tu mówią to najbezpieczniej jest wykonać system zgrzewany. Proponują mi od głównego wejścia wody do budynku dać rozejście na kuchnię i łazienkę. Ciągnąć jedną rurę a przy zlewie później wc a na końcu prysznic i pralka dawać trójniki i wychodzić pod baterie. Motywują to pewnością łączeń i tańszymi kształtkami do rur zgrzewanych. Fakt jak zrobi się do każdego punktu oddzielną linię to nie ma łączeń w pexsie ale podraża to cała insatalację i pewenie zastosuje proponowaną technologię.
zibuch OZC właśnie się liczy. Orientujesz się jaką pomę ten rwxw posiada?
Wysunięcie w izolację to dodatkowe duże koszty które wg mnie raczej się nie zwrócą. Choć może dwa okna tarasowe tj w kuchni i duże tarasowe które będą używane najczęściej może i wysunę właśnie w ocieplenie ale jeszcze bije się z myślami. Teraz to już nie cięcie silki tylko betonu b25 bo większość okien stoi na poziomie 0.A dlaczego nie wysunąć okna w warstwę izolacji? Wysuwasz na zewnątrz i możesz dodatkowo obniżyć, 2 w 1. Nie masz mostka i nie widać aż tak ramy. Wycinanie teraz w silce, bez sensu.
-o co pytasz? dół xps, boki xps u góry własnie może braknąć miejsca na xpsa bo okna już są a nadproża nie będę ciął.Ale co będziesz miał na pozostałych krawędziach okna?
_artur_ Witaj Twój dziennik to już kilka razy czytałem i dużo się z niego dowiedziałem. Ostatnio widzę że do siebie nie zaglądasz bo mi na pytanie nie odpowiedziałeś.
Wylewki już nie będzie. Płyta u mnie to poziom 0. Te niebieskie rury to kantherm pe rt 16x2 czyli podłogówka
co do okien w twoim dzienniku nie mogę nic tam znaleźć mimo że przekopałem go już kilka razy-fotki pogineły;(
_artur_ w twoim dzienniku dałeś odnośnik odnośnie niby chińskich plc 2011b1 produkowanych w polsce. Pamiętaasz może kto to robi? Masz może już doświadczenie z tymi plc-kami? PLC2011B1 to fajna sprawa, moze robić jako alarm oraz sterować jakąś częścią urządzeń przez net. Tylko ja zielony jestem jeszcze w tych urządzeniach moze ktoś coś podpowie?
Z242 na kujawach
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychXesxpox miałbym pytanie,
wokół płyty (cokół)masz xps czy eps ? on się trzyma tej płyty? czy będzie trzeba demontować i przyklejać?
zastanawiam się czy zrobić deskowanie a po wykonaniu płyty dopiero ją obłożyć styropianem
Ostatnio edytowane przez lambert86 ; 02-02-2016 o 21:22
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychhttps://elkom.com.tw/pl/contact-us/ oni chyba to robią.. ja nie mam bo mam fateka ale gdzieś widziałem na forum że ktos tego używa i działa..
" Tak się domów nie buduje !!" czyli parterówka w podkieleckiej wiosce..
jestem nienormalny bo grzeję czystym prądem (kable Elektra, grzane ~120m2, 4 osoby)
od sezonu 2014/15 -zużycie na CO ostatnio poniżej 8000kWh
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychlambert chyba jeszcze pytałeś o zbrojenie-usunąłeś? co do płyty ja pod niwelatorem ustawiłem narożniki później dołożyłem boki łącząc a następnie kładłem na płask xps-a, boki mam z eps 100. Boki płyty chyba się trzymają lecz nie wiem jak mocno, jeszcze ich nie odkopywałem bo 20 cm wystają a reszta jest przysypana piachem. Ja nic bym nie deskował. Ułożyć boki i dół płyty obsypać piachem nawet bez wypierania boków szalunkami i zalewać. Tylko pamiętaj dać folię po pierwszej warstwie xps-a.
Fajnie pokazany jest montaż na tym filmiku-inaczej niż ja zrobiłem:
http://muratordom.pl/budowa/fundamen...,14_12598.html
Co do zbrojenia to u mnie spadów było 5-cio litrowe wiaderko. Każdy spad powyżej 0,5m łączyłem na zakład z drugim i układałem jako jeden pręt.
Artur oni to tym chandlują chyba tylko. Szukam opini o tym produkcie ale na forum za bardzo jakoś nie mogę nikogo wyszukać.
Z242 na kujawach
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMam już ozc dla 25cm 0,031 na ścianach i 33cm 0,031 na stropie i nie jest tak różowe jak poprzednia wersja z projektem:
dużo strat generuje wentylacja by nydar którą asoltowi jest ciężko jakkolwiek policzyć i przyjął wersję praktycznie jak przy grawitacji. Coraz bardziej chodzi mi po głowie rekuperator.
Z242 na kujawach
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychFaktycznie, myślałem że będzie lepiej, ale teraz wiesz gdzie likwidować straty, u mnie parterówka a takie mam cyfry :
Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie
Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 213,7 m3/h
Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 29,07 GJ/rok
Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok
Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 134 m2
Kubatura ogrzewana budynku VH: 337,6 m3
Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 216,5 MJ/(m2·rok)
Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 60,1 kWh/(m2·rok)
Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 86,1 MJ/(m3·rok)
Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 23,9 kWh/(m3·rok)
Popatrz jeszcze na plik z przegrody2,
Tak na marginesie to ja też wchodzę w kominek z płaszczem, skoro mam mieć bufor. Wczoraj byłem w Radomiu i salonie fabrycznym oglądałem wkład
https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-k...ica_nadiapw10w
mała moc, dobre opinie, podobno dobry do domu z rekuperacją.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychU mnie mają być izolacje:
- od gruntu 10cm Xps + 10 cm Eps 0,031
- ściany plan pierwotny 20 cm eps 0,031, może zostać zwiększona do 25 cm
- strop 30 cm eps 0, 040
Okna chyba MSline + http://www.ms.pl/produkty/nowosc_okna_msline
Wentylacja mechaniczna z reku
Mocno stawiam na szczelność, bo na wentylacji też mam mieć największe straty.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionycha płyta czy fundament? czemu xps/eps a nie xps tylko?
" Tak się domów nie buduje !!" czyli parterówka w podkieleckiej wiosce..
jestem nienormalny bo grzeję czystym prądem (kable Elektra, grzane ~120m2, 4 osoby)
od sezonu 2014/15 -zużycie na CO ostatnio poniżej 8000kWh
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych