dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 586 z 833
Pokaż wyniki od 11.701 do 11.720 z 16654
  1. #11701

    Domyślnie

    Cześć wszystkim ,

    mam małe pytanie w sąsiednim wątku co do izolacji pionowej przeciwilgociowej styku płyty ze ścianą z silikatów i fasadą ryglowo - słupową
    Lukniecie i pomożecie? http://forum.muratordom.pl/showthrea...n%C4%85-(woda)
    Ostatnio edytowane przez Gorbhas ; 01-02-2016 o 11:53

  2. #11702
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Łukasz,
    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Zgierz
    Kod pocztowy
    95-100
    Posty
    72
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    18

    Domyślnie

    W którym miejscu macie poprowadzone rury odprowadzające wodę deszczową z rynien:

    1 Rura przebija opaskę przeciwwysadzinową i dalej biegnie pod nią.
    2 Rura wychodzi poza obrys opaski przeciwwysadzinowej
    3 inny sposób, jaki?
    "Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"

  3. #11703
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar sebcioc55
    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Kościuszki
    Kod pocztowy
    72-221
    Posty
    2.191

    Domyślnie

    Ja zrobilem: Idzie rura od rynny do opaski. Kolano i ladnie dalej po opasce na zewnatrz i potem robisz co chcesz.

  4. #11704
    TwojPan
    Guest
    TwojPan

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwasniak Zobacz post
    1. Spokojnie można obniżyć temperaturę w sypialniach czyli jakieś tam sterowanie jest. Po mimo braku drzwi wewnętrznych.
    2. Reakcja na ogrzewanie jest jak dla mnie szybka Jestem w stanie dwóch godzin podnieś temperaturę o dwa,trzy stopnie co dla mnie jest już mocno odczuwalne. Maksymalnie próbowałem z 18,5 do 22 w okienku taniej taryfy od 13-15.
    7. Temperatury pilnuje pokojowy programator ustawiony na 20 stopni histereza 0,5 oraz dodatkowo czujnik temperatury posadzki jako kaganiec.
    Masz siłowniki i regulację do każdego pomieszczenia z osobna?
    Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem,ale nie wiem czy ma sens.Płyta 25cm betonu,na 20cm XPS-podłogówka będzie bez kanapki ze styropianu,bezpośrednio na betonie.Jestem ciekaw,czy siłowniki na każde pomieszczenie mają sens,chciałem nimi sterować Fibaro,aby uniknąć sterowania na ścianie każdego z pomieszczeń.
    Wszyscy piszą,że taka podłogówka ,jest niesterowalna...
    A co do kafli,nie ma "efektu zimnej stopy" ?

  5. #11705

    Domyślnie

    Cytat Napisał TwojPan Zobacz post
    Masz siłowniki i regulację do każdego pomieszczenia z osobna?
    Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem,ale nie wiem czy ma sens.Płyta 25cm betonu,na 20cm XPS-podłogówka będzie bez kanapki ze styropianu,bezpośrednio na betonie.Jestem ciekaw,czy siłowniki na każde pomieszczenie mają sens,chciałem nimi sterować Fibaro,aby uniknąć sterowania na ścianie każdego z pomieszczeń.
    Wszyscy piszą,że taka podłogówka ,jest niesterowalna...
    A co do kafli,nie ma "efektu zimnej stopy" ?
    Przy takim rozwiązaniu nie ma sensu stosowania siłownikow a tym bardziej inteligentnej automatyki. Jeżeli chcesz montować takie rzeczy to napewno nie przy ogrzewanej całej płycie, pisząc o "sterowaniu" temperaturą miałem na myśli obniżenie temperatury o dwa stopnie naprzyklad w sypialniach. U mnie jest to zrobione rotometrami a za automatykę służyła mi moja ręką i termometr
    Co do "zimnej stopy" ciężko powiedzieć ale budując dom energooszczędny musisz się z tym liczyć bo nie da się grzać tak by mieć ciepłą podłogę cały czas i komfortową temperaturę wewnątrz chyba że lubisz 24-26 stopni.
    Grzałem przez dwa tygodnie do 23 i wtedy podłoga była przyjemna ale temperatura powietrza już nie Przy 20,5 stopnia podłoga jest neutralna zbliżona do "chłodnej stopy".

    Ale taki to urok domów energooszczędnych ukierunkowanych na akumulacje. Teraz robię gładź i używam halogenu 500W który włączony przez godzinę potrafi podnieś temperaturę w salonie o pół stopnia może miejscowo ale potrafi . A napalenie w kominku wiąże się z otwieraniem okien mam nadzieję że jak będzie zabudowany to da się z niego korzystać bo teraz średnio to widzę. Po wrzuceniu pięciu kostek w salonie prawie 25 stopni. Drugi raz zrobił bym jakieś rozprowadzenie ciepła.
    Dziennik+komentarze http://forum.muratordom.pl/showthrea...12#post6488212
    Parterówka 120m2+24m2, 33m3 betonu jako bufor ogrzewany piecem Elterm Generał 9kW,
    zasobnik Galmet 300L, okna średnia 0,84, ściany grafit 20cm 031, strop 35 cm granulatu styropianu + 25 wełny
    Rekuperator Kinetic B Vent Axia
    OZC 34,7kWh/(m2·rok)

  6. #11706
    TwojPan
    Guest
    TwojPan

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwasniak Zobacz post
    Przy takim rozwiązaniu nie ma sensu stosowania siłownikow a tym bardziej inteligentnej automatyki. Jeżeli chcesz montować takie rzeczy to napewno nie przy ogrzewanej całej płycie, pisząc o "sterowaniu" temperaturą miałem na myśli obniżenie temperatury o dwa stopnie naprzyklad w sypialniach. U mnie jest to zrobione rotometrami a za automatykę służyła mi moja ręką i termometr .
    U mnie jest chyba nieco lepiej ze "sterowalnością",bo mam wylewkę bezpośrednio na izolowanej 20cm XPS-a płycie 25cm betonu.Gdybym miał zrobionego hamburgera (przekładańca -płyta-styro_wylewka) to na 100% montowałbym niezależne sterowanie dla każdego pomieszczenia.Łatwiej tam zawładnąć temperaturą-choć dla mnie taki przekładaniec, w rozwiązaniu z izolowaną płytą- to nieporozumienie.
    Chce rozwiązać sprawę w podobny sposób jak ty-rotometry.
    Zastanawia mnie tylko,całkowite zdanie się na krzywą grzewczą PC.Może być taka sytuacja,że na zewnątrz jest 5 deg i temp.ustwaiona wg.krzywej PC jest poprawna-daje wewnętrzny komfort cieplny.Ale,przy takiej samej temp.na zewnątrz i dużym wietrze i wilgotności,taka temp.na PC ,nie daje już takiego komfortu wewnątrz...Najzwyczajniej wewnątrz jest chłodniej.
    Może czujnik temp. np.w korytarzu -rozwiązałby problem ?
    Cytat Napisał kwasniak Zobacz post
    Co do "zimnej stopy" ciężko powiedzieć ale budując dom energooszczędny musisz się z tym liczyć bo nie da się grzać tak by mieć ciepłą podłogę cały czas i komfortową temperaturę wewnątrz chyba że lubisz 24-26 stopni.
    Grzałem przez dwa tygodnie do 23 i wtedy podłoga była przyjemna ale temperatura powietrza już nie Przy 20,5 stopnia podłoga jest neutralna zbliżona do "chłodnej stopy".
    Zakładam,że akumulowanie ciepła w 25cm ,odizolowanej warstwie betonu-uniemożliwi pojawienie się efektu zimnej stopy,ale może być inaczej.
    Projektowałem sypialnie na końcu strefy nocnej (mam dom w kształcie litery "T" )-ostatnia jest sypialnia dziecka,potem nasza-i w tych dwóch pomieszczeniach zamierzam zrobić wyjątek -i dla każdej z tych sekcji ,zamontuję termostat w pokoju i siłownik na rozdzielaczu.Myślę,że skrajnym pomieszczeniem budynku-łatwiej będzie zawładnąć

  7. #11707
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Łukasz,
    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Zgierz
    Kod pocztowy
    95-100
    Posty
    72
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    18

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160204_08_13_55_Pro.jpg
Wyświetleń:	188
Rozmiar:	99,4 KB
ID:	345911
    Taki widok zastaliśmy następnego dnia po wykonaniu wykopu i nawiezieniu warstwy pospółki. Teraz mam problem jak pozbyć się wody z wykopu czy ktoś miał podobny problem, właściciel wypożyczalni podsunął mi pewien pomysł (żart) poczekać do czerwca aż poziom wody opadnie w okolicy. Mam nadzieję że nie będę musiał tego robić chociaż powoli zaczynam się z tym pomysłem godzić.
    "Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"

  8. #11708
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    532

    Domyślnie

    Łukasz robiłeś badania gruntu?-ta woda to na jakim poziomie jest od poziomu 0 posadzki?
    Z242 na kujawach

  9. #11709
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar sebcioc55
    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Kościuszki
    Kod pocztowy
    72-221
    Posty
    2.191

    Domyślnie

    Ta woda powinna przez pospolke przeleciec. Co jest pod nia? Jezeli faktycznie masz tak wysoko poziom wody to chyba trzeba by wybrac wiecej ziemi i nawiezc przepuszczalna. Ja na poczatku zaczalbym chyba od drenazu zeby to osuszyc...

  10. #11710
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Łukasz,
    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Zgierz
    Kod pocztowy
    95-100
    Posty
    72
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xesxpox Zobacz post
    Łukasz robiłeś badania gruntu?-ta woda to na jakim poziomie jest od poziomu 0 posadzki?
    Badanie było robione w czerwcu. Różnica pomiędzy poziomem zero posadzki a głębokością zwierciadła wody wynosi 1,7m
    "Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"

  11. #11711
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Łukasz,
    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Zgierz
    Kod pocztowy
    95-100
    Posty
    72
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebcioc55 Zobacz post
    Ta woda powinna przez pospolke przeleciec. Co jest pod nia? Jezeli faktycznie masz tak wysoko poziom wody to chyba trzeba by wybrac wiecej ziemi i nawiezc przepuszczalna. Ja na poczatku zaczalbym chyba od drenazu zeby to osuszyc...

    Na tej głębokości wg opinii geotechnicznej powinien być piasek średni. Też myślałem nad ułożeniem drenażu wokół wykopu plus dwie studnie rewizyjne fi 315 do nich włożyć pompki zanurzeniowe i poczekać na efekt , wode mogę bezpośrednio wypompować do kanalizacji.
    Jadę zerknąć jak to wygląda po 2 dniach.
    "Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"

  12. #11712
    TwojPan
    Guest
    TwojPan

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łukasz, Zobacz post
    Też myślałem nad ułożeniem drenażu wokół wykopu plus dwie studnie rewizyjne fi 315 do nich włożyć pompki zanurzeniowe i poczekać na efekt , wode mogę bezpośrednio wypompować do kanalizacji.
    Jadę zerknąć jak to wygląda po 2 dniach.
    To załatwi sprawę na chwilę-nie można odprowadzać wody z drenażu do kanalizacji
    Woda na 1,7m-w czerwcu tak suchego lata to bardzo wysoko.teraz jest pewnie na 0.7m.
    Można wszystko,nawet budować w wodzie,ale do tego trzeba architekta.
    Nie szukaj odpowiedzi na forum muratora.Dom to nie namiot-kosztuje sporo.
    Ostatnio edytowane przez TwojPan ; 06-02-2016 o 11:37

  13. #11713
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar sebcioc55
    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Kościuszki
    Kod pocztowy
    72-221
    Posty
    2.191

    Domyślnie

    Jezeli woda byla na 1.7m to geolog i tak powinien wskazac glebokosc gdzie okresowo jest woda czyli np teraz. No chyba ze nie podchodzi wyzej ale na zalaczonym obrazku widzimy co innegi. U mnie okresowo jest na 0.9 a normalnie na 1.7m. Jak jest jak piszesz to drenaz tak czy siak musisz zrobic i stałe odprowadzenie. A teraz to zapytaj sie kierbuda co robic bo w wodzie kiepsko bedzie sie plyte robilo
    Btw co geolog na sposob posadowienia budynku? Dal jakies wskazowki co do ewentualnej glebokosci wymiany ziemi? No i przede wszystkim jakie masz zalecenia od konstruktora plyty?

  14. #11714
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Łukasz,
    Zarejestrowany
    Dec 2014
    Skąd
    Zgierz
    Kod pocztowy
    95-100
    Posty
    72
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    18

    Domyślnie

    1,7 to różnica pomiędzy swobodnym zwierciadłem wód gruntowych a poziomem 0 projektowanego budynku wtedy było na poziomie 1,1 pod poziomem gruntu. drenaż oczywiście będzie zrobiony . Geolog stwierdził iż inwestycję należy zaliczyć do I kategorii geotechnicznej wg (Dz.U.nr 0 z dn. 25,04,2012r poz. 463)

    ''pierwsza kategoria geotechniczna, która obejmuje posadawianie niewielkich obiektów budowlanych, o statycznie wyznaczalnym
    schemacie obliczeniowym w prostych warunkach gruntowych, w przypadku których możliwe jest zapewnienie
    minimalnych wymagań na podstawie doświadczeń i jakościowych badań geotechnicznych, takich jak:
    a) 1- lub 2-kondygnacyjne budynki mieszkalne i gospodarcze,
    b) ściany oporowe i rozparcia wykopów, jeżeli różnica poziomów nie przekracza 2,0 m,
    c) wykopy do głębokości 1,2 m i nasypy budowlane do wysokości 3,0 m wykonywane w szczególności przy budowie
    dróg, pracach drenażowych oraz układaniu rurociągów;''

    a pod względem geotechnicznym charakteryzuje się prostymi warunkami czyli wg ustawy

    ''1) proste – występujące w przypadku warstw gruntów jednorodnych genetycznie i litologicznie, zalegających poziomo,
    nieobejmujących mineralnych gruntów słabonośnych, gruntów organicznych i nasypów niekontrolowanych, przy
    zwierciadle wody poniżej projektowanego poziomu posadowienia oraz braku występowania niekorzystnych zjawisk
    geologicznych;''
    wykop wykonany do głębokości zalecanej przez konstruktora.
    W poniedziałek będę rozmawiał z kierownikiem ,jeśli drenaż i dwie studzienki nie pomogą będę czekał aż woda sama opadnie.
    "Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"

  15. #11715
    ELITA FORUM (min. 1000)
    hajnel

    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Górny Śląsk
    Kod pocztowy
    43-178
    Posty
    1.050

    Domyślnie

    wybierz to co nawiozłeś na bok, poszerz wykop 1-2m z każdej strony, zrób rząpie w rogach żeby zbierały wodę i pompuj, potem jeśli się da warstwowo zasypuj i zagęszczaj od razu a jeśli nie trzeba ustabilizować dno wykopu albo czekać
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...iennik-Hajnela
    Dom z poddaszem z silikatu na płycie fundamentowej... OZC ~6,5kW PPC Panas T-cap, went. mech.
    Grzanych 250m2 podłóg plus garaż tak trochę....

  16. #11716
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar Katy_PL
    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Wroclaw
    Posty
    36
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Hej. Szukam konstruktora od plyty funadmentowej z okolic Wroclawia. Ktos moze polecic?

  17. #11717

    Domyślnie

    Czy po wykonaniu płyty fundamentowej może ona oczekiwać np rok na rozpoczęcie budowy?

  18. #11718
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar rydzadam
    Zarejestrowany
    Sep 2005
    Skąd
    Przywidz
    Kod pocztowy
    83-047
    Posty
    1.193

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sar.Adamus Zobacz post
    Czy po wykonaniu płyty fundamentowej może ona oczekiwać np rok na rozpoczęcie budowy?
    Tak

  19. #11719

    Domyślnie

    Cytat Napisał rydzadam Zobacz post
    Tak
    Dzięki za odp. W jaki sposób ją zabezpieczyć?

  20. #11720
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar rydzadam
    Zarejestrowany
    Sep 2005
    Skąd
    Przywidz
    Kod pocztowy
    83-047
    Posty
    1.193

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sar.Adamus Zobacz post
    Dzięki za odp. W jaki sposób ją zabezpieczyć?
    Zabezpieczyć otwory kanalizacji i inne. Jak PF jest goła bez styropianu po bokach to moim zdaniem nic nie trzeba robić. Żadna siła jej nie zniszczy. Jak jest xps to też nic nie powinno się stać. Zapianować szczelinę między betonem a xps lub styropianem żeby woda nie weszła i nie zamarzła. Jak zachowa się EPS nie wiem. Były opinie żeby PF foliować albo obkładać słomą ale ja tego nie kupuję.

Strona 586 z 833

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony