Cześć wszystkim ,
mam małe pytanie w sąsiednim wątku co do izolacji pionowej przeciwilgociowej styku płyty ze ścianą z silikatów i fasadą ryglowo - słupową
Lukniecie i pomożecie? http://forum.muratordom.pl/showthrea...n%C4%85-(woda)
Cześć wszystkim ,
mam małe pytanie w sąsiednim wątku co do izolacji pionowej przeciwilgociowej styku płyty ze ścianą z silikatów i fasadą ryglowo - słupową
Lukniecie i pomożecie? http://forum.muratordom.pl/showthrea...n%C4%85-(woda)
Ostatnio edytowane przez Gorbhas ; 01-02-2016 o 11:53
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychW którym miejscu macie poprowadzone rury odprowadzające wodę deszczową z rynien:
1 Rura przebija opaskę przeciwwysadzinową i dalej biegnie pod nią.
2 Rura wychodzi poza obrys opaski przeciwwysadzinowej
3 inny sposób, jaki?
"Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychMasz siłowniki i regulację do każdego pomieszczenia z osobna?
Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem,ale nie wiem czy ma sens.Płyta 25cm betonu,na 20cm XPS-podłogówka będzie bez kanapki ze styropianu,bezpośrednio na betonie.Jestem ciekaw,czy siłowniki na każde pomieszczenie mają sens,chciałem nimi sterować Fibaro,aby uniknąć sterowania na ścianie każdego z pomieszczeń.
Wszyscy piszą,że taka podłogówka ,jest niesterowalna...
A co do kafli,nie ma "efektu zimnej stopy" ?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzy takim rozwiązaniu nie ma sensu stosowania siłownikow a tym bardziej inteligentnej automatyki. Jeżeli chcesz montować takie rzeczy to napewno nie przy ogrzewanej całej płycie, pisząc o "sterowaniu" temperaturą miałem na myśli obniżenie temperatury o dwa stopnie naprzyklad w sypialniach. U mnie jest to zrobione rotometrami a za automatykę służyła mi moja ręką i termometr
Co do "zimnej stopy" ciężko powiedzieć ale budując dom energooszczędny musisz się z tym liczyć bo nie da się grzać tak by mieć ciepłą podłogę cały czas i komfortową temperaturę wewnątrz chyba że lubisz 24-26 stopni.
Grzałem przez dwa tygodnie do 23 i wtedy podłoga była przyjemna ale temperatura powietrza już nie Przy 20,5 stopnia podłoga jest neutralna zbliżona do "chłodnej stopy".
Ale taki to urok domów energooszczędnych ukierunkowanych na akumulacje. Teraz robię gładź i używam halogenu 500W który włączony przez godzinę potrafi podnieś temperaturę w salonie o pół stopnia może miejscowo ale potrafi . A napalenie w kominku wiąże się z otwieraniem okien mam nadzieję że jak będzie zabudowany to da się z niego korzystać bo teraz średnio to widzę. Po wrzuceniu pięciu kostek w salonie prawie 25 stopni. Drugi raz zrobił bym jakieś rozprowadzenie ciepła.
Dziennik+komentarze http://forum.muratordom.pl/showthrea...12#post6488212
Parterówka 120m2+24m2, 33m3 betonu jako bufor ogrzewany piecem Elterm Generał 9kW,
zasobnik Galmet 300L, okna średnia 0,84, ściany grafit 20cm 031, strop 35 cm granulatu styropianu + 25 wełny
Rekuperator Kinetic B Vent Axia
OZC 34,7kWh/(m2·rok)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychU mnie jest chyba nieco lepiej ze "sterowalnością",bo mam wylewkę bezpośrednio na izolowanej 20cm XPS-a płycie 25cm betonu.Gdybym miał zrobionego hamburgera (przekładańca -płyta-styro_wylewka) to na 100% montowałbym niezależne sterowanie dla każdego pomieszczenia.Łatwiej tam zawładnąć temperaturą-choć dla mnie taki przekładaniec, w rozwiązaniu z izolowaną płytą- to nieporozumienie.
Chce rozwiązać sprawę w podobny sposób jak ty-rotometry.
Zastanawia mnie tylko,całkowite zdanie się na krzywą grzewczą PC.Może być taka sytuacja,że na zewnątrz jest 5 deg i temp.ustwaiona wg.krzywej PC jest poprawna-daje wewnętrzny komfort cieplny.Ale,przy takiej samej temp.na zewnątrz i dużym wietrze i wilgotności,taka temp.na PC ,nie daje już takiego komfortu wewnątrz...Najzwyczajniej wewnątrz jest chłodniej.
Może czujnik temp. np.w korytarzu -rozwiązałby problem ?
Zakładam,że akumulowanie ciepła w 25cm ,odizolowanej warstwie betonu-uniemożliwi pojawienie się efektu zimnej stopy,ale może być inaczej.
Projektowałem sypialnie na końcu strefy nocnej (mam dom w kształcie litery "T" )-ostatnia jest sypialnia dziecka,potem nasza-i w tych dwóch pomieszczeniach zamierzam zrobić wyjątek -i dla każdej z tych sekcji ,zamontuję termostat w pokoju i siłownik na rozdzielaczu.Myślę,że skrajnym pomieszczeniem budynku-łatwiej będzie zawładnąć
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych
Taki widok zastaliśmy następnego dnia po wykonaniu wykopu i nawiezieniu warstwy pospółki. Teraz mam problem jak pozbyć się wody z wykopu czy ktoś miał podobny problem, właściciel wypożyczalni podsunął mi pewien pomysł (żart) poczekać do czerwca aż poziom wody opadnie w okolicy. Mam nadzieję że nie będę musiał tego robić chociaż powoli zaczynam się z tym pomysłem godzić.
"Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych
Na tej głębokości wg opinii geotechnicznej powinien być piasek średni. Też myślałem nad ułożeniem drenażu wokół wykopu plus dwie studnie rewizyjne fi 315 do nich włożyć pompki zanurzeniowe i poczekać na efekt , wode mogę bezpośrednio wypompować do kanalizacji.
Jadę zerknąć jak to wygląda po 2 dniach.
"Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo załatwi sprawę na chwilę-nie można odprowadzać wody z drenażu do kanalizacji
Woda na 1,7m-w czerwcu tak suchego lata to bardzo wysoko.teraz jest pewnie na 0.7m.
Można wszystko,nawet budować w wodzie,ale do tego trzeba architekta.
Nie szukaj odpowiedzi na forum muratora.Dom to nie namiot-kosztuje sporo.
Ostatnio edytowane przez TwojPan ; 06-02-2016 o 11:37
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJezeli woda byla na 1.7m to geolog i tak powinien wskazac glebokosc gdzie okresowo jest woda czyli np teraz. No chyba ze nie podchodzi wyzej ale na zalaczonym obrazku widzimy co innegi. U mnie okresowo jest na 0.9 a normalnie na 1.7m. Jak jest jak piszesz to drenaz tak czy siak musisz zrobic i stałe odprowadzenie. A teraz to zapytaj sie kierbuda co robic bo w wodzie kiepsko bedzie sie plyte robilo
Btw co geolog na sposob posadowienia budynku? Dal jakies wskazowki co do ewentualnej glebokosci wymiany ziemi? No i przede wszystkim jakie masz zalecenia od konstruktora plyty?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych1,7 to różnica pomiędzy swobodnym zwierciadłem wód gruntowych a poziomem 0 projektowanego budynku wtedy było na poziomie 1,1 pod poziomem gruntu. drenaż oczywiście będzie zrobiony . Geolog stwierdził iż inwestycję należy zaliczyć do I kategorii geotechnicznej wg (Dz.U.nr 0 z dn. 25,04,2012r poz. 463)
''pierwsza kategoria geotechniczna, która obejmuje posadawianie niewielkich obiektów budowlanych, o statycznie wyznaczalnym
schemacie obliczeniowym w prostych warunkach gruntowych, w przypadku których możliwe jest zapewnienie
minimalnych wymagań na podstawie doświadczeń i jakościowych badań geotechnicznych, takich jak:
a) 1- lub 2-kondygnacyjne budynki mieszkalne i gospodarcze,
b) ściany oporowe i rozparcia wykopów, jeżeli różnica poziomów nie przekracza 2,0 m,
c) wykopy do głębokości 1,2 m i nasypy budowlane do wysokości 3,0 m wykonywane w szczególności przy budowie
dróg, pracach drenażowych oraz układaniu rurociągów;''
a pod względem geotechnicznym charakteryzuje się prostymi warunkami czyli wg ustawy
''1) proste – występujące w przypadku warstw gruntów jednorodnych genetycznie i litologicznie, zalegających poziomo,
nieobejmujących mineralnych gruntów słabonośnych, gruntów organicznych i nasypów niekontrolowanych, przy
zwierciadle wody poniżej projektowanego poziomu posadowienia oraz braku występowania niekorzystnych zjawisk
geologicznych;''
wykop wykonany do głębokości zalecanej przez konstruktora.
W poniedziałek będę rozmawiał z kierownikiem ,jeśli drenaż i dwie studzienki nie pomogą będę czekał aż woda sama opadnie.
"Jeśli jest więcej niż jeden sposób wykonania pracy, i jeden z nich skutkuje katastrofą, to ktoś to w ten sposób zrobi"
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwybierz to co nawiozłeś na bok, poszerz wykop 1-2m z każdej strony, zrób rząpie w rogach żeby zbierały wodę i pompuj, potem jeśli się da warstwowo zasypuj i zagęszczaj od razu a jeśli nie trzeba ustabilizować dno wykopu albo czekać
http://forum.muratordom.pl/showthrea...iennik-Hajnela
Dom z poddaszem z silikatu na płycie fundamentowej... OZC ~6,5kW PPC Panas T-cap, went. mech.
Grzanych 250m2 podłóg plus garaż tak trochę....
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZabezpieczyć otwory kanalizacji i inne. Jak PF jest goła bez styropianu po bokach to moim zdaniem nic nie trzeba robić. Żadna siła jej nie zniszczy. Jak jest xps to też nic nie powinno się stać. Zapianować szczelinę między betonem a xps lub styropianem żeby woda nie weszła i nie zamarzła. Jak zachowa się EPS nie wiem. Były opinie żeby PF foliować albo obkładać słomą ale ja tego nie kupuję.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych